Triumph Speed Triple topic deel 54

Iemand een adresje
Die stuurspiegels komen over de stuurgewichten of niet, heb je hier originele bare end stuurgewichten van truimph voor nodig om de spiegels goed vast te zetten. Of is er een andere optie. Bv andere stuurgewichten. Maar welke dan🤔🤔🤔🤔🤔

Diameter van de klemring opmeten dan weet je welke maat stuurgewicht je nodig hebt.
 
Ik heb eindelijk mijn Speed Triple weer terug. Heb hem naar Brabant Motors in Grave gebracht en het is nog een lange zoektocht geweest voor ze. Lang verhaal, kort: kabelbreuk(en) in de kabels van het contactslot die langs het frame schuren...Ze hebben de kabels vervangen en eindelijk is het startprobleem verholpen! Erg fijn.

Helaas vind ik de zitpositie van de motor nog steeds niet fijn, vooral last van m'n benen en ik zit eraan te denken om hem toch te gaan verkopen.. Hoe zonde ook, maar ik heb er zo te weinig plezier mee/van en teveel geld in moeten steken.
Hebben jullie enig idee wat een nette prijs is om ervoor te vragen? Bij inruil hadden de dealers het over €5000,-/5500,-, maar dat vind ik wel erg weinig. Het gaat om een Speed Triple 1050 uit 2009, kleur zwart. Km-stand is nu iets meer dan 36.000 km. Zit nu een lage uitlaatdemper van Leovince onder. Heb de originele uitlaat nog wel in zeer goede staat. Daarnaast heb ik mijn zadel 2/3 cm laten verhogen.

Vriendelijke groet,

Joris

op marktplaats krijg je er misschien 1000 euro meer voor.

ik kies steeds voor dealers, omdat ik al dat kutvolk niet over de vloer wil hebben. Ik heb een paar keer op MF een motor verkocht, daar geen slechte ervaringen mee.

tis net hoeveel geduld je hebt.
 
Beste formers

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik ben al een dagje aan het stoeien met een koppeling van een 1050 uit 2010. Misschien motorblok uit 2011.
Ik heb verschillende tekeningen erbij gehad maar ik kom er niet uit. De koppeling is door derden gedemonteerd geweest en sinds dien schakelt hij moeizaam.

De koppeling heeft fricties en stalen platen. De stalen platen hebben verschillende diktes wie weet in welke volgorde de platen horen??

De hoge en de lage platen horen voor en achter maar ik weet niet waar de dunne en de dikke horen dit staat nergens in tekeningen.

Alvast bedankt
 
Ik heb eindelijk mijn Speed Triple weer terug. Heb hem naar Brabant Motors in Grave gebracht en het is nog een lange zoektocht geweest voor ze. Lang verhaal, kort: kabelbreuk(en) in de kabels van het contactslot die langs het frame schuren...Ze hebben de kabels vervangen en eindelijk is het startprobleem verholpen! Erg fijn.

Helaas vind ik de zitpositie van de motor nog steeds niet fijn, vooral last van m'n benen en ik zit eraan te denken om hem toch te gaan verkopen.. Hoe zonde ook, maar ik heb er zo te weinig plezier mee/van en teveel geld in moeten steken.
Hebben jullie enig idee wat een nette prijs is om ervoor te vragen? Bij inruil hadden de dealers het over €5000,-/5500,-, maar dat vind ik wel erg weinig. Het gaat om een Speed Triple 1050 uit 2009, kleur zwart. Km-stand is nu iets meer dan 36.000 km. Zit nu een lage uitlaatdemper van Leovince onder. Heb de originele uitlaat nog wel in zeer goede staat. Daarnaast heb ik mijn zadel 2/3 cm laten verhogen.

Vriendelijke groet,

Joris
Je hebt er geen haast mee toch? Zet 'm eerst voor wat je er graag voor zou willen krijgen te koop hier op MF. Dan heb je vrijwel alleen serieuse geïnteresseerden en geen irritant volk. Bovendien is het gratis.
Mocht dat niet lukken kun je altijd nog MP proberen.

En als je 'm inruilt hangt de inruilprijs ook erg af van waarop je 'm inruilt natuurlijk. Ruil je 'm in op een nieuwe motor krijg je al gauw minstens 6.000 voor je Speed.
 
Beste formers

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik ben al een dagje aan het stoeien met een koppeling van een 1050 uit 2010. Misschien motorblok uit 2011.
Ik heb verschillende tekeningen erbij gehad maar ik kom er niet uit. De koppeling is door derden gedemonteerd geweest en sinds dien schakelt hij moeizaam.

De koppeling heeft fricties en stalen platen. De stalen platen hebben verschillende diktes wie weet in welke volgorde de platen horen??

De hoge en de lage platen horen voor en achter maar ik weet niet waar de dunne en de dikke horen dit staat nergens in tekeningen.

Alvast bedankt

ook wat gezeik gehad met mijn 2011 en zn koppeling. Het werkplaatshandboek was niet bepaald chinees, dus ik kwam er wel uit.
Ik heb toen barnett koppeling van ebay geplukt en met mn werkplaats handboek in elkaar gezet. Kon bijna niet fout gaan.
Pb als je een (welk jaartal dan ook) werkplaatshandboek nodig hebt. Staat alles wel in.
 
Zit er over te denken om mijn healtech quickshifter te demonteren , dus als er iemand interesse heeft , was er tevreden mee maar je moet echt doorschakelen en niet even rustig een tikje en dat wil ik nog wel eens doen en dan schakel je mis ( dit licht dus puur aan mij en niet aan de quickshifter) , niet bevorderlijk voor de bak denk ik , vandaar de verkoop.
Ik heb dat ook wel met die van mij. Als je niet 'zeker' schakelt dan kan je hem wel missen. Volgens Ruud Frederiks heb ik een traag voetje. Ik moet zeggen dat ik er nu wat meer aan gewend ben en hem bijna nooit mis.
 
Beste formers

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik ben al een dagje aan het stoeien met een koppeling van een 1050 uit 2010. Misschien motorblok uit 2011.
Ik heb verschillende tekeningen erbij gehad maar ik kom er niet uit. De koppeling is door derden gedemonteerd geweest en sinds dien schakelt hij moeizaam.

De koppeling heeft fricties en stalen platen. De stalen platen hebben verschillende diktes wie weet in welke volgorde de platen horen??

De hoge en de lage platen horen voor en achter maar ik weet niet waar de dunne en de dikke horen dit staat nergens in tekeningen.

Alvast bedankt

Is de koppelingskabel wel goed afgesteld? Als de koppeling niet helemaal vrijkomt als de de koppelingshendel wel helemaal inknijpt dat schakelt dat zwaar/lastig/rot enz. Je kunt dat afstellen met stelbout op de koppelingshuis (zit gewoon aan de buitenkant) en die draai ding achter je koppelingshandel. Zorg wel dat je een beetje vrije slag houdt....

Enige dat belangrijk is dat de platen met de juiste beginnen en dan om en om. Dikte van de platen zegt niets, (volgens mij) het vult alleen de ruimte op. Dus volgorde maakt niet uit.

Ik merk dat als mijn ketting te los/lang wordt en bljf daar mee rijden dat die na het spannen beter schakeld.
 
Beste formers

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik ben al een dagje aan het stoeien met een koppeling van een 1050 uit 2010. Misschien motorblok uit 2011.
Ik heb verschillende tekeningen erbij gehad maar ik kom er niet uit. De koppeling is door derden gedemonteerd geweest en sinds dien schakelt hij moeizaam.

De koppeling heeft fricties en stalen platen. De stalen platen hebben verschillende diktes wie weet in welke volgorde de platen horen??

De hoge en de lage platen horen voor en achter maar ik weet niet waar de dunne en de dikke horen dit staat nergens in tekeningen.

Alvast bedankt

Opbouw koppeling:
kleine platte stalen ring
kleine conische stalen ring
dikke frictie plaat
dunne stalen plaat
frictie plaat
dunne stalen plaat
frictie plaat
dikke stalen plaat
frictie plaat
dikke stalen plaat
frictie plaat
dikke stalen plaat
frictie plaat
dikke stalen plaat
frictie plaat
dunne stalen plaat
frictie plaat
dunne stalen plaat
frictie plaat
dunne stalen plaat
dikke frictieplaat, deze komt met de tanden in de uitsparingen van het koppelingshuis.
 
ook wat gezeik gehad met mijn 2011 en zn koppeling. Het werkplaatshandboek was niet bepaald chinees, dus ik kwam er wel uit.
Ik heb toen barnett koppeling van ebay geplukt en met mn werkplaats handboek in elkaar gezet. Kon bijna niet fout gaan.
Pb als je een (welk jaartal dan ook) werkplaatshandboek nodig hebt. Staat alles wel in.

THNX werplaatshandboek heb ik er meerdere en zijn niet allemaal even duidelijk mocht het niet lukken alvast bedankt

Is de koppelingskabel wel goed afgesteld? Als de koppeling niet helemaal vrijkomt als de de koppelingshendel wel helemaal inknijpt dat schakelt dat zwaar/lastig/rot enz. Je kunt dat afstellen met stelbout op de koppelingshuis (zit gewoon aan de buitenkant) en die draai ding achter je koppelingshandel. Zorg wel dat je een beetje vrije slag houdt....

Enige dat belangrijk is dat de platen met de juiste beginnen en dan om en om. Dikte van de platen zegt niets, (volgens mij) het vult alleen de ruimte op. Dus volgorde maakt niet uit.

Ik merk dat als mijn ketting te los/lang wordt en bljf daar mee rijden dat die na het spannen beter schakeld.

De volgorde leek mij ook niet zo belangrijk alleen die 1e en de laatste. verder heb ik al wat jaartjes sleutel ervaring dus dat zit wel snor.

Opbouw koppeling:
kleine platte stalen ring
kleine conische stalen ring
dikke frictie plaat
dunne stalen plaat
frictie plaat
dunne stalen plaat
frictie plaat
dikke stalen plaat
frictie plaat
dikke stalen plaat
frictie plaat
dikke stalen plaat
frictie plaat
dikke stalen plaat
frictie plaat
dunne stalen plaat
frictie plaat
dunne stalen plaat
frictie plaat
dunne stalen plaat
dikke frictieplaat, deze komt met de tanden in de uitsparingen van het koppelingshuis.

Kijk dit is iets waar ik wat mee kan. Dit staat niet in het WPH wel de conische ring maar verder niet. ook zijn de modellen van 2010 en 2011 van elkaar verschillend. waar ik wel achter ben is dat het een eind 2010 motor is met een begin 2011 motorblok. ja weet het heel vaag maar het blok en het frame horen bij elkaar. Ik heb navraag gedaan bij de dealer. ( gek wat de dealer kon mij niet helpen met de platen)

Maar voorlopig ben ik weer geholpen en kan ik weer verder. Bedankt voor de hulp mannen.
 
Laatst bewerkt:
THNX werplaatshandboek heb ik er meerdere en zijn niet allemaal even duidelijk mocht het niet lukken alvast bedankt



De volgorde leek mij ook niet zo belangrijk alleen die 1e en de laatste. verder heb ik al wat jaartjes sleutel ervaring dus dat zit wel snor.



Kijk dit is iets waar ik wat mee kan. Dit staat niet in het WPH wel de conische ring maar verder niet. ook zijn de modellen van 2010 en 2011 van elkaar verschillend. waar ik wel achter ben is dat het een eind 2010 motor is met een begin 2011 motorblok. ja weet het heel vaag maar het blok en het frame horen bij elkaar. Ik heb navraag gedaan bij de dealer. ( gek wat de dealer kon mij niet helpen met de platen)

Maar voorlopig ben ik weer geholpen en kan ik weer verder. Bedankt voor de hulp mannen.

Ik heb dat niet allemaal in mijn hoofd zitten, ik schrijf het ook maar over uit het werkplaatshandboek...
In 2011 is het model met de hoekige koplampen gekomen, het blok daarvan past niet zomaar in het oude frame. Kan dus wel dat je een blok uit 2011 hebt maar dan wel het oude model.
 
Opbouw koppeling:
kleine platte stalen ring
kleine conische stalen ring
dikke frictie plaat
dunne stalen plaat
frictie plaat
dunne stalen plaat
frictie plaat
dikke stalen plaat
frictie plaat
dikke stalen plaat
frictie plaat
dikke stalen plaat
frictie plaat
dikke stalen plaat
frictie plaat
dunne stalen plaat
frictie plaat
dunne stalen plaat
frictie plaat
dunne stalen plaat
dikke frictieplaat, deze komt met de tanden in de uitsparingen van het koppelingshuis.
Is dit voor alle modellen?
We hebben een 2007 en een 2009 model
 
Ik heb dat niet allemaal in mijn hoofd zitten, ik schrijf het ook maar over uit het werkplaatshandboek...
In 2011 is het model met de hoekige koplampen gekomen, het blok daarvan past niet zomaar in het oude frame. Kan dus wel dat je een blok uit 2011 hebt maar dan wel het oude model.
Idd, wat een kwats vertelt die dealer allemaal wel niet? 2011 blok in een 2010 motor blabla, maar uhhh koppelingsplaten uh nee geen idee hoor.
Nou oké doei. Die dealer zou ik dus nooit meer heengaan.
 
51897636-F1F7-4719-80BB-9ACBF0D19D6C.jpeg
3810CECF-94FA-4B3E-9617-27F96AAC22FB.jpeg

weer lekker samen 🏍gereden😘👍🏻(200km💪🏼)
 
Opbouw koppeling:
kleine platte stalen ring
kleine conische stalen ring
dikke frictie plaat
dunne stalen plaat
frictie plaat
dunne stalen plaat
frictie plaat
dikke stalen plaat
frictie plaat
dikke stalen plaat
frictie plaat
dikke stalen plaat
frictie plaat
dikke stalen plaat
frictie plaat
dunne stalen plaat
frictie plaat
dunne stalen plaat
frictie plaat
dunne stalen plaat
dikke frictieplaat, deze komt met de tanden in de uitsparingen van het koppelingshuis.
Idd, wat een kwats vertelt die dealer allemaal wel niet? 2011 blok in een 2010 motor blabla, maar uhhh koppelingsplaten uh nee geen idee hoor.
Nou oké doei. Die dealer zou ik dus nooit meer heengaan.
😅 daar ging ik al nooit heen maar was wel de enige die me wilde helpen zonder dat ik met de motor langs moest komen.

Ik heb waarschijnlijk te maken met een heel vroeg 2011 koppeling in een 2010 motorblok en motor.😊

Maar de platen plekken best wel duur ff een nachtje in de week en ook gelijk de pin aanpassen met een plat kantje.
 
Heren! Ik ben benieuwd met welk type band jullie momenteel rijden?
Mijn achterband is ergens deze zomer aan vervanging toe en wil misschien een een andere band proberen op de Speed.

Zelf rijd ik momenteel met de Conti Road attack 3 en ben er tevreden over, rijd redelijk sportief.
Slijtage kan ik niets over zeggen omdat deze band reeds op de motor zat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan