Triumph Speed Triple topic deel 54

Op dit moment geldt nog steeds het volgende:

* Alleen met dwingende reden Duitsland in.
Duitsland inreizen mag alleen met een dwingende reden. Kunt u niet aantonen dat u een dwingende reden heeft om Duitsland in te gaan, dan kunnen de autoriteiten u de toegang tot Duitsland weigeren.
Toerisme geldt niet als dwingende reden.


Update 1 mei. Nogmaals, zij gaan gewoon die kant op volgens mijn pa. Ik woon op de grens en je kunt ook gewoon motorrijden in Duitsland.
 
Update 1 mei. Nogmaals, zij gaan gewoon die kant op volgens mijn pa. Ik woon op de grens en je kunt ook gewoon motorrijden in Duitsland.
Zal allemaal best, maar als je gewoon leest wat er staat dan mag het dus niet. Je mag nu ook niet zomaar motorrijden in Duitsland. Punt.

Echter verwacht ik wel dat ze het binnen nu en een paar weken wel open gaan gooien, dus komt wel goed.
 
Daar staat dus precies hetzelfde maar dan in het Duits :P

Unter Berücksichtigung der aktuellen Corona-Infektionszahlen hat der Bundesinnenminister am 13. Mai entschieden, die vorübergehenden Grenzkontrollen an den deutschen Binnengrenzen zu Österreich, Frankreich, Dänemark und der Schweiz bis zum 15. Juni einzustellen. Bis dahin soll es Lockerungen bei den Kontrollen geben. An der Grenze zu Luxemburg enden die Kontrollen am 15. Mai 2020.

Reisende ohne deutsche Staatsangehörigkeit dürfen nach Deutschland einreisen, wenn dafür ein triftiger Grund besteht. Dafür sollten entsprechende Nachweise vorliegen.
 
Op dit moment geldt nog steeds het volgende:

* Alleen met dwingende reden Duitsland in.
Duitsland inreizen mag alleen met een dwingende reden. Kunt u niet aantonen dat u een dwingende reden heeft om Duitsland in te gaan, dan kunnen de autoriteiten u de toegang tot Duitsland weigeren.
Toerisme geldt niet als dwingende reden.

En is het nog wel leuk om nu te gaan met die maatregelen. Duitsland heeft nu mondkapjes verplicht. Dus al gaat de grens open. Ergens terrasje doen is toch anders dan we gewend zij lijkt me.
 
Zal allemaal best, maar als je gewoon leest wat er staat dan mag het dus niet. Je mag nu ook niet zomaar motorrijden in Duitsland. Punt.

Echter verwacht ik wel dat ze het binnen nu en een paar weken wel open gaan gooien, dus komt wel goed.

Kun je wel gelijk zo doen, ik zeg gewoon wat mij verteld is. Punt.

Per deelstaat kan er op een bepaalde wijze invulling aan gegeven worden. Het hotel waar mijn vader heen gaat mag, in de periode die zij geboekt hebben, gasten ontvangen. Punt.

"Op 6 mei heeft de bondsregering aangekondigd (zie punt 12) dat de deelstaten zelf mogen bepalen of ze toeristische overnachtingen stapsgewijs weer toestaan. Ze moeten zich dan wel aan strenge voorwaarden houden. Dat kan dus betekenen dat de ene deelstaat wel toeristische overnachtingen toestaat en de andere niet."

En als je dan niet lekker uitgebreid uit eten kunt en bier hengsten op het terras, boeiend. Kan ik thuis in de tuin ook wel doen. Ik ga naar het buitenland omdat het daar veel mooier sturen is, de rest is voor mij persoonlijk bijzaak.
 
Laatst bewerkt:
Kun je wel gelijk zo doen, ik zeg gewoon wat mij verteld is. Punt.

Per deelstaat kan er op een bepaalde wijze invulling aan gegeven worden. Het hotel waar mijn vader heen gaat mag, in de periode die zij geboekt hebben, gasten ontvangen. Punt.

"Op 6 mei heeft de bondsregering aangekondigd (zie punt 12) dat de deelstaten zelf mogen bepalen of ze toeristische overnachtingen stapsgewijs weer toestaan. Ze moeten zich dan wel aan strenge voorwaarden houden. Dat kan dus betekenen dat de ene deelstaat wel toeristische overnachtingen toestaat en de andere niet."

En als je dan niet lekker uitgebreid uit eten kunt en bier hengsten op het terras, boeiend. Kan ik thuis in de tuin ook wel doen. Ik ga naar het buitenland omdat het daar veel mooier sturen is, de rest is voor mij persoonlijk bijzaak.
Excuus. Ik reageerde zo omdat ik iets meer vertrouwen heb in wat er op een officiële website staat dan wat een willekeurige hoteleigenaar roept.

Een toeristische overnachting kan namelijk ook een overnachting van een Duitser in Duitsland zijn, dus dat wil nog steeds niet zeggen dat we als Nederlander in Duitsland de toerist uit kunnen hangen. Punt 12 in dat document heeft het over "touristischen Nutzung". Er staat niet buitenlanders zijn welkom. En zowel de officiële Nederlandse als de Duitse website geven aan dat het dus niet is toegestaan.

Maar dat is hoe het nu is, laten we hopen dat ze die regels spoedig aanpassen :)
 
Kun je wel gelijk zo doen, ik zeg gewoon wat mij verteld is. Punt.

Per deelstaat kan er op een bepaalde wijze invulling aan gegeven worden. Het hotel waar mijn vader heen gaat mag, in de periode die zij geboekt hebben, gasten ontvangen. Punt.

"Op 6 mei heeft de bondsregering aangekondigd (zie punt 12) dat de deelstaten zelf mogen bepalen of ze toeristische overnachtingen stapsgewijs weer toestaan. Ze moeten zich dan wel aan strenge voorwaarden houden. Dat kan dus betekenen dat de ene deelstaat wel toeristische overnachtingen toestaat en de andere niet."

En als je dan niet lekker uitgebreid uit eten kunt en bier hengsten op het terras, boeiend. Kan ik thuis in de tuin ook wel doen. Ik ga naar het buitenland omdat het daar veel mooier sturen is, de rest is voor mij persoonlijk bijzaak.

punt :+
 
Ik hoop het ook. Je ziet ook dat heel veel mensen, instanties en bedrijven gewoon niet precies weten wat ze moeten, mogen en kunnen. Mooi voorbeeld: Op de lokale grensovergangen hier staat de Duitse politie fietsers terug te sturen en naar een passerende motorrijder zwaaien ze gewoon. Dat van dat toerisme zou kunnen, er staat idd dat ze misschien wel gasten mogen ontvangen maar dat de grenzen wel dicht blijven. We gaan het zien.
 
Ik hoop het ook. Je ziet ook dat heel veel mensen, instanties en bedrijven gewoon niet precies weten wat ze moeten, mogen en kunnen. Mooi voorbeeld: Op de lokale grensovergangen hier staat de Duitse politie fietsers terug te sturen en naar een passerende motorrijder zwaaien ze gewoon. Dat van dat toerisme zou kunnen, er staat idd dat ze misschien wel gasten mogen ontvangen maar dat de grenzen wel dicht blijven. We gaan het zien.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik vanmiddag ook zonder erbij na te denken ook even de grens over gereden ben om wat te kopen in Kranenburg. Ik liep al bijna de winkel in zonder mondkapje en zag iedereen op de parkeerplaats met mondkapjes. Ohja shit dat is hier verplicht 😅
Gelukkig lag er nog een mondkapje in de auto :P
 
Bij mij is er op dit moment ook nog geen behoefte om de grens over te gaan...............ook al zou ik het ergens erg graag willen.
Maar zoals Schevetoren ook zegt: "Is het nog wel leuk om nu te gaan met die maatregelen. Ergens terrasje doen is toch anders dan we gewend zijn lijkt me."

Het vreemde terrasjesgevoel heb ik ook in Nederland.
Echt leuk en relaxed vind ik het niet dus ik probeer met alles, mensen en drukte zoveel mogelijk te ontlopen.
Met alles wat ik doe, zit zogenaamd "de rem er op"

Een vaccin heb ik geen hoop op binnen nu en 2 jaar, maar als er een behandeling of medicijn is, wordt het hopelijk weer normaal.
 
Kun je wel gelijk zo doen, ik zeg gewoon wat mij verteld is. Punt.

Per deelstaat kan er op een bepaalde wijze invulling aan gegeven worden. Het hotel waar mijn vader heen gaat mag, in de periode die zij geboekt hebben, gasten ontvangen. Punt.

"Op 6 mei heeft de bondsregering aangekondigd (zie punt 12) dat de deelstaten zelf mogen bepalen of ze toeristische overnachtingen stapsgewijs weer toestaan. Ze moeten zich dan wel aan strenge voorwaarden houden. Dat kan dus betekenen dat de ene deelstaat wel toeristische overnachtingen toestaat en de andere niet."

En als je dan niet lekker uitgebreid uit eten kunt en bier hengsten op het terras, boeiend. Kan ik thuis in de tuin ook wel doen. Ik ga naar het buitenland omdat het daar veel mooier sturen is, de rest is voor mij persoonlijk bijzaak.
Helemaal mee eensch👍🏻
 
Bij mij is er op dit moment ook nog geen behoefte om de grens over te gaan...............ook al zou ik het ergens erg graag willen.
Maar zoals Schevetoren ook zegt: "Is het nog wel leuk om nu te gaan met die maatregelen. Ergens terrasje doen is toch anders dan we gewend zijn lijkt me."

Het vreemde terrasjesgevoel heb ik ook in Nederland.
Echt leuk en relaxed vind ik het niet dus ik probeer met alles, mensen en drukte zoveel mogelijk te ontlopen.
Met alles wat ik doe, zit zogenaamd "de rem er op"

Een vaccin heb ik geen hoop op binnen nu en 2 jaar, maar als er een behandeling of medicijn is, wordt het hopelijk weer normaal.
Iedereen “gewoon “ zijn/haar eigen invulling geven aan wat de “omgeving “min of meer bepaald , ik ga gewoon 🏍rijden als ik de tijd ervoor heb💪🏼😛👍🏻
Koffie en benzine is overal wel verkrijgbaar 🤓
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop het ook. Je ziet ook dat heel veel mensen, instanties en bedrijven gewoon niet precies weten wat ze moeten, mogen en kunnen. Mooi voorbeeld: Op de lokale grensovergangen hier staat de Duitse politie fietsers terug te sturen en naar een passerende motorrijder zwaaien ze gewoon. Dat van dat toerisme zou kunnen, er staat idd dat ze misschien wel gasten mogen ontvangen maar dat de grenzen wel dicht blijven. We gaan het zien.

ik snap er eerlijk gezegd geen reet van. Ik woon in een kustplaatsje wat van maart tot november is vergeven met duitsers. Het zijn er wel minder nu, maar toch zie ik er veel rijden.
blijkbaar werkt tourisme niet van 2 kanten.
 
Plastidip zit er op, ben niet helemaal tevreden. Staat zeker mooi maar is wel verrekte gevoelig voor beschadiging ben ik bang. Ga het er als het mij stoort eraf halen en dan defentief mat zwart spuiten.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200517-112318_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20200517-112318_WhatsApp.jpg
    552,1 KB · Weergaven: 4
ik snap er eerlijk gezegd geen reet van. Ik woon in een kustplaatsje wat van maart tot november is vergeven met duitsers. Het zijn er wel minder nu, maar toch zie ik er veel rijden.
blijkbaar werkt tourisme niet van 2 kanten.

Beleidsverschil, Duitsers mogen wel hier corona ophalen, maar wij mogen het niet bezorgen.
 
Ook nog een waarschuwing voor diegene die regelmatig bij onze oosterburen rijden.
Boetes worden verdubbeld. -O-
IMG-20200517-WA0000.jpg
 
Iedereen “gewoon “ zijn/haar eigen invulling geven aan wat de “omgeving “min of meer bepaald , ik ga gewoon 🏍rijden als ik de tijd ervoor heb💪🏼😛👍🏻
Koffie en benzine is ovetal wel verkrijgbaar 🤓
Dat ben ik deels met je eens. En het scheelt ook in welke situatie of leeftijd jezelf zit.
Ook ik probeer zoveel mogelijk te doen, maar zoals gezegd wel met de rem erop.
In mijn geval minder hard/sportief rijden, meer en duidelijk afstand houden (ook in verkeer).

Het probleem is dat als men zich niet aan de regels houdt en er een nieuwe golf komt of verhoging van de covid-cijfers, er daardoor weer strengere regels komen.
Ergo, de mensen die zich niet aan de regels houden of er "grijs" mee omgaan, het ook voor mij verpestten.
Wij mogen in Nederland echt veel in vergelijking met veel landen in de rest van Europa. Laten we niet onze eigen glazen ingooien.



Van de site van ADAC.
Ik lees daar eigenlijk niets over buitenlandse motorrijders, maar alleen over de motorrijders in eigen land, de Duitsers in dit geval.
Zelfs per deelstaat gaan ze er anders mee om.
 
Plastidip zit er op, ben niet helemaal tevreden. Staat zeker mooi maar is wel verrekte gevoelig voor beschadiging ben ik bang. Ga het er als het mij stoort eraf halen en dan defentief mat zwart spuiten.
Mijn ervaring met plastidip was ook een ramp. Op m'n eerste motor, Yamaha FZ6-N, besloten m'n tank te dippen. Na eerste ritje met tanktas (magneet) en tanken al gelijk beschadigd, ook van m'n knieën.
Vervolgens laten stralen en coaten, kreeg ik een mooi mat zwart tank terug met aan beide kanten flinke deuken. Haha het even 'snel' opleuken van de motor viel even anders uit:')|(
 
Terug
Bovenaan Onderaan