Triumph Speed Triple topic deel 54

Iedereen die meegedacht heeft, bedankt ik heb alle voors en tegens afgewogen (ahum) en ben voor de mat zwarte gegaan, woensdag avond ga ik hem ophalen (duurt lang...). Momenteel heeft de motor geen alarm, zijn er hier mensen die ervaring hebben met het originele Triumph alarm, is daar mee te leven of is elk alarm een hel en gaan ze alleen maar af als je er niet om vraagt?
Gefeliciteerd en veel plezier met je S3 *O*

Achteraf inbouwen van een alarm gaat vaak niet lekker, maar bij Triumph was het bij mij helemaal ruk.
Spontaan afgaan na een regenbui was heel normaal.
 
Iedereen die meegedacht heeft, bedankt ik heb alle voors en tegens afgewogen (ahum) en ben voor de mat zwarte gegaan, woensdag avond ga ik hem ophalen (duurt lang...). Momenteel heeft de motor geen alarm, zijn er hier mensen die ervaring hebben met het originele Triumph alarm, is daar mee te leven of is elk alarm een hel en gaan ze alleen maar af als je er niet om vraagt?

Heel tof! Zelf geen ervaring met een alarm, dus kan je niet helpen. Mijn motor staat overigens gewoon in de garage met de auto ervoor. Als ik ga rijden en ik zet hem ergens neer, parkeer ik de Speed ook altijd in het zicht. Als ik ergens op visite ga check ik of ik hem ergens veilig kan neerzetten, zo niet, ga ik met de auto :+.

//

Verder enorm zin om Vrijdag de QS + YZ85 schakelpook te gaan monteren.. Nou vroeg ik me af, zijn er eigenlijk meer van deze "verbeteringen" voor de Speed?
 
Laatst bewerkt:
Iedereen die meegedacht heeft, bedankt ik heb alle voors en tegens afgewogen (ahum) en ben voor de mat zwarte gegaan, woensdag avond ga ik hem ophalen (duurt lang...). Momenteel heeft de motor geen alarm, zijn er hier mensen die ervaring hebben met het originele Triumph alarm, is daar mee te leven of is elk alarm een hel en gaan ze alleen maar af als je er niet om vraagt?
gefeliciteerd met je weloverwogen keuze!! *O*

persoonlijk wil ik liever geen alarm erop. Goed slot doet wel genoeg. Heb nu ook een schijfslot met alarm ingebouwd van Xena. Slot is perfect, alarm is een hoerending... Kan de motor niet van t slot halen zonder oorschade, tenzij ik echt direct het gaatje weet te vinden, maar dat is voor mij een unicum hoor _O- Dus heb de batterijen eruit gehaald. E ingebouwde alarmen hoor ik bijna nooit positieve verhalen over. Dus ik zou het niet doen, maar ja als je verzekering het vereist dan zou dat de enige reden zijn.
 
Iedereen die meegedacht heeft, bedankt ik heb alle voors en tegens afgewogen (ahum) en ben voor de mat zwarte gegaan, woensdag avond ga ik hem ophalen (duurt lang...). Momenteel heeft de motor geen alarm, zijn er hier mensen die ervaring hebben met het originele Triumph alarm, is daar mee te leven of is elk alarm een hel en gaan ze alleen maar af als je er niet om vraagt?
Zie je, toch de snelste genomen :+

Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar de foto's!
Ik zat ook te twijfelen, gezien vele verzekeringsmaatschappijen dat eisen bij een all-risk verzekering. Zijn wel een paar uitzonderingen te vinden waarbij SCM M1 + vastzetten aan de vaste wereld met ART 4 slot ook voldoet. Contactslot/startonderbreking van de Speed voldoet in ieder geval aan de SCM M1 klasse.
 
Hoi!:W

Ik ben een beetje aan m'n S3 aan het sleutelen. Vanaf het begin dat ik 'm had zweette hij al een beetje olie bij de dynamo deksel. Meestal was dat na een langere rit.
Na m'n laatste rit was echter m'n schoen besmeurd met olie en de volgende dag echt wel een plasje olie onder de motor te vinden. Tijd voor een nieuwe pakking dacht ik.
Na het demonteren zag ik dat de oude (papieren) pakking niet helemaal fris was en ook een extra laagje vloeibare pakking erbij had gekregen.
Daar heb ik een nieuwe stalen pakking voor.
Maar nu komt het; de draad doorvoer zat ook een soort van vast met kit/vloeibare pakking. Ik snap de keuze want ik zag namelijk ook een scheur het afsluitrubber(afbeelding). Maar kom op, professioneel is het niet echt..
Ik wil het graag netter oplossen. Weet iemand of dit een vervangbaar onderdeel is? Of is er een alternatieve manier van afdichten?
Ik hoor graag jullie tip

Gr. Alikz


20200629_164938_resized.jpg
 
Heel tof! Zelf geen ervaring met een alarm, dus kan je niet helpen. Mijn motor staat overigens gewoon in de garage met de auto ervoor. Als ik ga rijden en ik zet hem ergens neer, parkeer ik de Speed ook altijd in het zicht. Als ik ergens op visite ga check ik of ik hem ergens veilig kan neerzetten, zo niet, ga ik met de auto :+.

//

Verder enorm zin om Vrijdag de QS + YZ85 schakelpook te gaan monteren.. Nou vroeg ik me af, zijn er eigenlijk meer van deze "verbeteringen" voor de Speed?
Berijden misschien ❓😇😋
 
Zie je, toch de snelste genomen :+

Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar de foto's!
Ik zat ook te twijfelen, gezien vele verzekeringsmaatschappijen dat eisen bij een all-risk verzekering. Zijn wel een paar uitzonderingen te vinden waarbij SCM M1 + vastzetten aan de vaste wereld met ART 4 slot ook voldoet. Contactslot/startonderbreking van de Speed voldoet in ieder geval aan de SCM M1 klasse.
Foto s volgen asap eerst morgen ophalen.
 
Hoi!:W

Ik ben een beetje aan m'n S3 aan het sleutelen. Vanaf het begin dat ik 'm had zweette hij al een beetje olie bij de dynamo deksel. Meestal was dat na een langere rit.
Na m'n laatste rit was echter m'n schoen besmeurd met olie en de volgende dag echt wel een plasje olie onder de motor te vinden. Tijd voor een nieuwe pakking dacht ik.
Na het demonteren zag ik dat de oude (papieren) pakking niet helemaal fris was en ook een extra laagje vloeibare pakking erbij had gekregen.
Daar heb ik een nieuwe stalen pakking voor.
Maar nu komt het; de draad doorvoer zat ook een soort van vast met kit/vloeibare pakking. Ik snap de keuze want ik zag namelijk ook een scheur het afsluitrubber(afbeelding). Maar kom op, professioneel is het niet echt..
Ik wil het graag netter oplossen. Weet iemand of dit een vervangbaar onderdeel is? Of is er een alternatieve manier van afdichten?
Ik hoor graag jullie tip

Gr. Alikz


Bekijk bijlage 1517934


Kun je em hier niet vinden? : # TRIUMPH - Online Genuine Spare Parts Catalog
 
Heeft iemand hier zijn zadel laten verlagen? Mijn benen zijn een paar cm te kort om goed stevig te staan8)7

Ik sta altijd stil met de brommer en een poot, de linker op de grond. Op die kameel van mijn crossert ook. Die moet je ingraven voordat je met twee voeten aan de grond kunt komen (of Sua ligt eronder na spectaculaire smakkert, ff indruk maken op de baan...)

Sua is net een ooievaar, op een poot en als de wind mij over het middenpunt drukt dan gaat de andere poot uit.

Daar zit maar 1 cm schuim op het zadel, weet niet of je dat eraf wil schrapen en wat dat voor het kontfoor doet :]
 
Welke remblokken gebruiken jullie?
Het gaat om een 2007 speed met de Nissin klauwen.
Edit - het zijn brembo's geworden.
 
Laatst bewerkt:
Goedenmorgen,

Dat zal je altijd zien ben je klaar met twijfelen is het K weer. Nou ja kan ik alvast aan een paar kleine mods gaan werken. in ieder geval hier vast twee foto's als bewijs dat ie echt bestaad. Ik had nog even een beetje een paniek moment toen op een van mijn eerste ritjes de speedshifter het niet deed, maar ik had ook een lege accu gehad en het bljkt dat de speed shifter weer standaard uit gezet wordt als de motor zonder stroom komt te staan. pfff. 8)7In het menu weer aangezet en alles weer prima.

IMG_8430(1).jpg


IMG_8434.jpg
 
Goedenmorgen,

Dat zal je altijd zien ben je klaar met twijfelen is het K weer. Nou ja kan ik alvast aan een paar kleine mods gaan werken. in ieder geval hier vast twee foto's als bewijs dat ie echt bestaad. Ik had nog even een beetje een paniek moment toen op een van mijn eerste ritjes de speedshifter het niet deed, maar ik had ook een lege accu gehad en het bljkt dat de speed shifter weer standaard uit gezet wordt als de motor zonder stroom komt te staan. pfff. 8)7In het menu weer aangezet en alles weer prima.
Kijk, wat een bike hè!! Congratz! *O*
 
Goedenmorgen,

Dat zal je altijd zien ben je klaar met twijfelen is het K weer. Nou ja kan ik alvast aan een paar kleine mods gaan werken. in ieder geval hier vast twee foto's als bewijs dat ie echt bestaad. Ik had nog even een beetje een paniek moment toen op een van mijn eerste ritjes de speedshifter het niet deed, maar ik had ook een lege accu gehad en het bljkt dat de speed shifter weer standaard uit gezet wordt als de motor zonder stroom komt te staan. pfff. 8)7In het menu weer aangezet en alles weer prima.

Bekijk bijlage 1519669

Bekijk bijlage 1519672

Gefeliciteerd! en het ziet er droog uit daar dus rijden!
 
Goedenmorgen,

Dat zal je altijd zien ben je klaar met twijfelen is het K weer. Nou ja kan ik alvast aan een paar kleine mods gaan werken. in ieder geval hier vast twee foto's als bewijs dat ie echt bestaad. Ik had nog even een beetje een paniek moment toen op een van mijn eerste ritjes de speedshifter het niet deed, maar ik had ook een lege accu gehad en het bljkt dat de speed shifter weer standaard uit gezet wordt als de motor zonder stroom komt te staan. pfff. 8)7In het menu weer aangezet en alles weer prima.

Bekijk bijlage 1519669

Bekijk bijlage 1519672
Pohh wat gaaf! 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan