Triumph Speed Triple topic deel 54

Ter vergelijking.
9D21C795-57DE-4161-A6B9-0684BDD22E88.jpeg
 
Sterker dan de SDR. Recent op de 2020 gereden... dus iets sterker dan dat. 🤣

Nou, das betrekkelijk...
Mijn SD GT heeft altijd nog een koppel van 144 NM.
En al bij 6750 toeren, en dàt voel je !!
De nieuwe 1160 RS heeft “ maar “ 125 NM en daar moet ie ook nog een paar duizend toeren mèèr voor maken.
Maar, het hierboven geplaatst grafiekje gaat om de pk/gewichtsverhouding en die is bij de nieuwe 1160 subliem !
Al bij al denk ik dat het vergelijkbare motoren zijn kwa rijbeleving, al blijft het een beetje appels en peren vanwege 2 totaal verschillende motorconfiguraties.
Maar dat is juist wat het motorrijden zo leuk maakt; altijd die keuzes....
Beetje duur soms ook...👍😉😂
 
Super interessant al die cijfertjes... voor aan de toog alvast toch. Als zal het voorlopig nog even duren eer we terug aan die toog kunnen gaan zitten,... of hangen.
Je kan er maar beter met humor naar kijken... tis heftig zat!!
Maar gewoon als het motorseizoen weer begonnen is ... mekaar “toevallig” ergens treffen :]en “toevallig” een stukkie dezelfde kant oprijden:W
 
He Triples,

Ik ga zaterdag (als de uitlaat bevalt) een nieuw uitlaatje kopen. Heeft iemand interesse in mijn ZARD demper? Zit een E-keur op met DB Killer. Onbeschadigd met een lekkere donkere roffel en de pops and bangs zijn erg aanwezig :}

Ergens volgende week wil ik de demper op marktplaats zetten maar wellicht is dat helemaal niet nodig? ik maak liever 1 van jullie blij met deze ZARD.*O*

Good to know: ik rij elk jaar meerdere keren in Duitsland met DB killer en niks aan het handje, in NL zonder DB killer en ook dan niks aan het handje maar is mijn glimlach gewoon nog groter :)

Mocht je interesse hebben stuur me even een berichtje...

prijs: €150,-
IMG_1586.jpg
IMG_1599.jpg
IMG_3798.jpg
 
Op mijn GS gaat het niet passen. 8-).......dus geen interesse.
Maar wat gaat je "toekomstige" worden en waarom de Zard weg?
 
Op mijn GS gaat het niet passen. 8-).......dus geen interesse.
Maar wat gaat je "toekomstige" worden en waarom de Zard weg?
Ik rij nu 3 jaar met deze ZARD maar vindt een SC project mooier staan. Puur looks en positie van de uitlaat eigenlijk. Toen ik deze motor kocht zat deze ZARD erop...

Ben er altijd tevreden over geweest eigenlijk!
 
Vandaag allen naar de supermarkt geweest. Oh normaal was het carnaval en hadden we vrijedag. Geen carnaval maar wel de vrije dag. Dank u regering. Dus de meeste rij uren weer op de crossert gezet. Arme ding, Sua wordt serieus sneller. Gisteren wel meer met speedy getoerd. Samen zijn we nu over de 125.000 km gegaan. Dat apparaat blijft maar werken. Heeft na de showroom nooit meer een dealer gezien. Uhhh, motordealer, drugs dealers erghhh ander verhaal.

Gewoon rijden omdat het kan! Heb je een andere reden nodig? Persoonlijk denk ik dat een tropisch klimaat wel handig is. Mijn respect voor die eskimo's die deze temperaturen trotseren. Ik ben bang dat bij die temperaturen ik mijn helm niet eens op mijn harses krijg doordat mijn schouders en oren een zijn geworden......


Stomende groet vanaf hiero
 
Leuk al de nieuwe Speed Triples, zeker die 1200RS, maar ik heb een ouwe, een 900 met 50k op de teller.
Vanavond gaat de kop eraf, want de inlaatkleppen hebben te weinig speling. Heb begrepen dat dat een kwaaltje is, zittingen slaan in wat best raar is voor inlaatzittingen, die worden immers minder heet dan de uitlaatzittingen.
Heb een beetje zitten zoeken naar tuningsmogelijkheden voor de 900, maar kan daarover weinig vinden. Heb nu 105pk aan achterwiel, dat mogen er wel 120 worden oid.
Ik rijdt af en toe op het circuit met de ST en kom wat vermogen te kort om de Duc Sport Classic van mn maat voor te blijven ;)
Zijn er hier forumleden die ervaring hebben met het tunen van deze oude beestjes?
 
Terug
Bovenaan Onderaan