Triumph Speed Twin 1200

Vandaag nieuw rubber gemonteerd (Michelin PilotPower2CT) en ondertussen de remschijven van zijde gewisseld in het voorwiel. Daarnet een kleine testrit gemaakt … een zeer licht sturende Speed ervaren(wegens de "puntige" vorm van de Michelins) en voorwaar geen piepende voorrem meer *O*

Remschijven omwisselen ga ik dan ook maar eens proberen. Het geluid wordt alleen maar erger na 2500 km.
 
Aloha,
Na een hele serie verschillende 3-cilinders, een losse Scrambler 1200XC en een Thruxton 1200R ben ik nu sinds enkele weken bij een Speed Twin aanbeland. Absoluut geweldige fiets voor diverse omstandigheden. Met de Thruxton, incl. LSL superbikestuur-kit en aangepaste demping v+a, heb ik 3 jaar en 35000km schik gehad. De Speed Twin is in grote lijnen vergelijkbaar, maar is voor diverse omstandigheden veel toegankelijker: vriendelijker kniehoek, bredere tank voor meer feeling met de motor, veel soepeler vering en een comfortabeler zadel. Binnenkort worden bij MC Bruurs verwarmbare handvatten, een Hepco&Becker bagagerekje (die van de Thruxton is te koop voor 99 euro) en gripbekleding op de zijkanten van de tank gemonteerd. De eerste 3500 km zijn me prima bevallen. Ik moest wel wat wennen aan de Pirelli banden na de Dunlop Roadsmart 3 set op de Thruxton. Die komen hier ook weer op, want deze winnaars van de Motoplus bandentest gaan lang mee en, belangrijk, blijven prima sturen.
Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met de volgende aanpassingen:
de throttle spacers en een fuel booster plug voor een wat rijker mengsel op deellast .
Ik heb al diverse berichten hierover gelezen, maar ben benieuwd naar de meest recente ervaringen en waar je eea het best kunt bestellen.
Met vriendelijke groet.
 
Laatst bewerkt:
Dit zgan Hepco&Becker rekje zat op mijn Thruxton 1200. Degelijke Duitse kwaliteit, met 4 bouten in het frame onder het zadel in een paar minuten te (de)monteren. Te koop voor de helft van de nieuwprijs: 99 euro.
 

Bijlagen

  • Hepco&Becker bagagerek 1.jpg
    Hepco&Becker bagagerek 1.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 9
  • Hepco&Becker bagagerek 2.jpg
    Hepco&Becker bagagerek 2.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 9
@Drebel,throttle spacers geven een makkelijker/soepeler gasrespons doordat je de vrij slag wegneemt in de gashendel. Ik dacht dat er hier nog enkele zijn die ze ook hebben en ook best tevreden zijn met de verbetering. Boosterplug...geen idee :N
 
Hier hetzelfde, spacers bevallen prima en de booster heb ik niet, wel wat gelezen dat ze er niet zoveel van merken.
Een x-pipe geeft het meeste verschil weet ik uit ervaring.
 
En die x-pipe heb ik dan weer wel. Net even wat meer sound dan origineel, wellicht ook iets meer vermogen, maar heb hem niet op de rollen bank gehad of iets. Handig van Triumph is de ECU die marges heeft als zelflerend. Hierdoor kunnen een x-pipe, andere uitlaten of iets gemonteerd worden zonder ECU aan te passen.
 
Gisteren in Eibergen geweest voor de eerste beurt. Het stuur was een beetje zenuwachtig, veel trillen en niet heel lekker sturen. Serieus opgepakt, vanalles met het balhoofd gedaan en band opnieuw gebalanceerd. Conclusie, motor rijd super, meer vertrouwen op de terugweg ipv heenweg.

Nu weer door met kilometers maken.
 
Aloha,
Na een hele serie verschillende 3-cilinders, een losse Scrambler 1200XC en een Thruxton 1200R ben ik nu sinds enkele weken bij een Speed Twin aanbeland. Absoluut geweldige fiets voor diverse omstandigheden. Met de Thruxton, incl. LSL superbikestuur-kit en aangepaste demping v+a, heb ik 3 jaar en 35000km schik gehad. De Speed Twin is in grote lijnen vergelijkbaar, maar is voor diverse omstandigheden veel toegankelijker: vriendelijker kniehoek, bredere tank voor meer feeling met de motor, veel soepeler vering en een comfortabeler zadel. Binnenkort worden bij MC Bruurs verwarmbare handvatten, een Hepco&Becker bagagerekje (die van de Thruxton is te koop voor 99 euro) en gripbekleding op de zijkanten van de tank gemonteerd. De eerste 3500 km zijn me prima bevallen. Ik moest wel wat wennen aan de Pirelli banden na de Dunlop Roadsmart 3 set op de Thruxton. Die komen hier ook weer op, want deze winnaars van de Motoplus bandentest gaan lang mee en, belangrijk, blijven prima sturen.
Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met de volgende aanpassingen:
de throttle spacers en een fuel booster plug voor een wat rijker mengsel op deellast .
Ik heb al diverse berichten hierover gelezen, maar ben benieuwd naar de meest recente ervaringen en waar je eea het best kunt bestellen.
Met vriendelijke groet.
Is en speed twin een goede motor voor woon werk? Ik zoek wat anders en Triumph is ok qua looks. Ik zag een aanbieding voor een Street twin voor 10,700 nieuw, bij technische gegevens stond 1200 cc maar de bijbehorende plaatjes lieten een 900 zien:?:?
 
voor zover ik weet is de street twin een 900.
ik gebruik de motor ook voor woon/werk maar maak 40km op een dag, 2 baans en snelweg en vindt dat prima te doen.
 
voor zover ik weet is de street twin een 900.
ik gebruik de motor ook voor woon/werk maar maak 40km op een dag, 2 baans en snelweg en vindt dat prima te doen.
Ik had een mailtje gestuurd nav de advertentie en het was een 900, de technische info was fout. Leek ook al te mooi 1200cc nieuw voor 10700. Ik moet iets verder elke dag maar eigenlijk is de motor te mooi om elke dag in hartje Amsterdam te parkerenO-)
 
Ik wil binnenkort een Paddock stand kopen voor mijn Speed Twin.
Heeft iemand goede ervaring met een bepaald merk / type? of andere tips?
 
Hallo,
Mijn Street Triple RS gaat helaas de verkoop in.
② Street Triple RS in uitmundende staat! - Motoren | Triumph | 2dehands

Aangezien ik nu meer met duo rij, heb ik mijn handtekening gezet voor onderstaande motor.
Ik blijf Triumph trouw, met duo is het lekkerder rijden met veel koppel, deze is ook comfortabeler maar nog steeds heel wendbaar.
En wat maakt de Twin een mooie sound! Verder komt er nog de geanodiseerde koplampring, korte nummerplaathouder en tankpad op, voorlopig...
IMG_2390.jpeg
 
Hallo,
Mijn Street Triple RS gaat helaas de verkoop in.
② Street Triple RS in uitmundende staat! - Motoren | Triumph | 2dehands

Aangezien ik nu meer met duo rij, heb ik mijn handtekening gezet voor onderstaande motor.
Ik blijf Triumph trouw, met duo is het lekkerder rijden met veel koppel, deze is ook comfortabeler maar nog steeds heel wendbaar.
En wat maakt de Twin een mooie sound! Verder komt er nog de geanodiseerde koplampring, korte nummerplaathouder en tankpad op, voorlopig...
Bekijk bijlage 1540272
Welkom bij de Speed rijders, en ook zo'n mooie kleur :-)
 

de band kreeg de naam door de engelse zanger die de naam van de triumph speed twin gebruikte, een motorliefhebber dus :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan