Triumph Speed Twin 1200

deze foto is van de street triple maar het principe is natuurlijk hetzelfde, de zadeltassen zijn van ortlieb en die heb ik afgelopen maand ook gebruikt voor een paar dagen in sauerland, werkt prima voor mij
Dat ziet er prima uit voor een vakantie! Dank je voor de foto :)
 
Deze namiddag eindelijk de nieuwe bike mogen ophalen met de aanhanger (wegens gietende regen) dus morgen...inrijritje en dan zaterdag en zondag richting Luxemburg met de makkers en dan dinsdag 1000km onderhoud YES !!!
*O*
 
Deze namiddag eindelijk de nieuwe bike mogen ophalen met de aanhanger (wegens gietende regen) dus morgen...inrijritje en dan zaterdag en zondag richting Luxemburg met de makkers en dan dinsdag 1000km onderhoud YES !!!
*O*

heel veel rijplezier en houdt de goede kant boven 8-)
 
haha, bedoel je bij Lelystad, dan klopt het, PVI linksom gedaan, wat een ander circuit is het dan 8-)
jij ook weer gereden begrijp ik dan ?

Aha, dan zag ik het toch goed :)
Ik ging inderdaad ook nog rijden in de middag, rechtsom.

Wel mooi dat het daar beide kanten op kan want het is echt totaal anders dan!
 
Zondag is er bij Blom Motoren in Leusden aandacht voor het 60 jarig bestaan van de Bonneville, waarvan de Speed Twin ook deel uitmaakt volgens mij.
Ik ben van plan om daar heen te gaan, meer liefhebbers?
 
Vandaag naar Blom in Leusden geweest, veel Triumph's gezien daar, van oud naar jong, en een leuk t-shirt gekregen 8-)

DSC_0258.JPG
DSC_0259.JPG
 
Nice, nog wat aan de voorvering gedaan? De vering wil ik namelijk ook nog aanpassen, vandaar mijn vraag.

Nog niet. Staat ook mijn lijstje, maar heb nog niet echt iets gevonden. Jij?
Deze ohlins kwamen toevallig voorbij tegen een vriendelijk prijsje.
Stiekem aan het checken of ik ook niet een frontend van een thruxton R voorbij zie komen....
 
@henkbokhove Ik lees dat je een Speed Twin en MT07 hebt? Klopt dat? En hoe vergelijken die 2 motoren zich met elkaar? Momenteel heb ik een MT07 en vind de nieuwe Speed Twin toch wel erg gaaf en wil dan graag doorsparen voor eventueel een Speed Twin later :)
 
@henkbokhove Ik lees dat je een Speed Twin en MT07 hebt? Klopt dat? En hoe vergelijken die 2 motoren zich met elkaar? Momenteel heb ik een MT07 en vind de nieuwe Speed Twin toch wel erg gaaf en wil dan graag doorsparen voor eventueel een Speed Twin later :)

Ik heb geen Speed Twin en een MT07, wel 4 jaar een 07 gehad en mijn vriendin heeft er nu nog 1.
Kan dus wel vergelijken maar dat is altijd een beetje tricky want persoonlijk, ik zie de Speed als een grotere broer van de 07, meer vermogen, meer koppel en wat zwaarder.
De Speed stuurt standaard beter als de 07 uit 2014 die ik had, die had ik later voorzien van een hyperpro streetbox en die kan ik je aanraden voor de 07.
En ik zit er veel beter op, vanaf dag 1 heb ik zit problemen op de mt gehad en diverse dingen geprobeerd, wat vooral voor lange dagen in het zadel prettig is, maar zoals gezegd is dit alles persoonlijk.
En niet geheel onbelangrijk vindt ik de Speed gewoon de mooiste 2 cilinder die er op dit moment is, ik had hem ook al besteld voordat ik hem in het echt gezien/op gereden had.
Dat is het wel zo'n beetje, gewoon een keer op rijden zou ik zeggen 8-)
 
Nog niet. Staat ook mijn lijstje, maar heb nog niet echt iets gevonden. Jij?
Deze ohlins kwamen toevallig voorbij tegen een vriendelijk prijsje.
Stiekem aan het checken of ik ook niet een frontend van een thruxton R voorbij zie komen....

Ik kijk al een tijdje bij Hyperpro maar die hebben niet direct iets voor de Speed, je hebt het over de voorvork van de thruxton?
Er wordt gesproken over een Speed R, of die komt?
Ik laat hem uiterlijk zoals hij is, de voorvork, maar denk aan progressieve veren en andere dempers achter, das het plan.
 
Ik kijk al een tijdje bij Hyperpro maar die hebben niet direct iets voor de Speed, je hebt het over de voorvork van de thruxton?
Er wordt gesproken over een Speed R, of die komt?
Ik laat hem uiterlijk zoals hij is, de voorvork, maar denk aan progressieve veren en andere dempers achter, das het plan.
Hyperpro kan waarschijnlijk wel maatwerk leveren, vraag het ze maar.
 
Ik heb geen Speed Twin en een MT07, wel 4 jaar een 07 gehad en mijn vriendin heeft er nu nog 1.
Kan dus wel vergelijken maar dat is altijd een beetje tricky want persoonlijk, ik zie de Speed als een grotere broer van de 07, meer vermogen, meer koppel en wat zwaarder.
De Speed stuurt standaard beter als de 07 uit 2014 die ik had, die had ik later voorzien van een hyperpro streetbox en die kan ik je aanraden voor de 07.
En ik zit er veel beter op, vanaf dag 1 heb ik zit problemen op de mt gehad en diverse dingen geprobeerd, wat vooral voor lange dagen in het zadel prettig is, maar zoals gezegd is dit alles persoonlijk.
En niet geheel onbelangrijk vindt ik de Speed gewoon de mooiste 2 cilinder die er op dit moment is, ik had hem ook al besteld voordat ik hem in het echt gezien/op gereden had.
Dat is het wel zo'n beetje, gewoon een keer op rijden zou ik zeggen 8-)

Heel erg bedankt voor je reactie. Proefrit gaat er zeker binnenkort van komen! Ben erg benieuwd. De punten die je aanhaalt voor wat betreft zithouding klinken bekend. Heb op mijn 07 al een hyperpro achterdemper :).
 
Hyperpro kan waarschijnlijk wel maatwerk leveren, vraag het ze maar.
Ik heb deze in bestelling via HK Suspension (nadat huidige veren zijn opgemeten, oftewel komen overeen met de Thruxton):
 
Terug
Bovenaan Onderaan