Triumph Speed Twin 1200

iedereen is toch niet in de winterstand?

Ik hoop deze week toch de inrijperiode af te sluiten en een afspraak te maken voor de eerste beurt. Zeker voor ze beginnen strooien met pekel!
Ik rij in de winter ook wel eens als het weer het toelaat (dit betekend als het zout is weggespoeld na regen en de wegen opnieuw droog zijn). Ik heb vroeger nog in pekel blijven doorrijden en de motorfiets wordt er dan niet mooier op. Ik wil de Speed dan ook in mooie staat houden!
 
Kijk eens bij rennstallmoto.com
Staan mooie dingen op voor de speed
Screenshot_20201013_195555.jpg
 
Laatst bewerkt:
zaterdag een klein beurtje gepland bij de dealer in Eibergen, 26736km staat er op de teller, 32000 was mijn doel eigenlijk.
helaas gooide corona roet in het eten, ziek en geen motorvakantie.
maar niet getreurd, er komen nog veel mooie motor kilometers en momenten aan :) :Y:]
 
heb eens gekeken naar tunings mogelijkheden voor mijn Speed, heb wat gevonden, Raisch heet het bedrijf en die hebben verschillende tuning setjes.
de x-pipe heb ik al dus kijken of er wat van de prijs af kan, en even goed nadenken of ik het doe natuurlijk, volgens mijn dealer is het niet zo'n probleem en is de nokkenas een redelijk betrouwbare manier van tunen.
 
de speed gaat in de garage, er is gestrooid en dat is voor mij het teken om niet meer te rijden, de afgelopen weken elke dag gereden met de motor, zal even wennen worden...
 
Heren (en/of dames), met spijt zeg ik dit topic vaarwel. Ik heb mijn Speed Twin ingeruild voor opnieuw een nieuwe Street Triple RS.
De Speed is een prachtige motor!! Maar ik rijd uiteindelijk toch liever met een Street Triple. Ik zal dit topic wel bijven volgen uiteraard.
Veel succes nog met jullie mooie machines!
 
Heren (en/of dames), met spijt zeg ik dit topic vaarwel. Ik heb mijn Speed Twin ingeruild voor opnieuw een nieuwe Street Triple RS.
De Speed is een prachtige motor!! Maar ik rijd uiteindelijk toch liever met een Street Triple. Ik zal dit topic wel bijven volgen uiteraard.
Veel succes nog met jullie mooie machines!
Helemaal geen probleem toch, haha
Ik wens je veel plezier met je Street.
 
vandaag het 1e ritje van het jaar gemaakt, lekkere temperatuur in het begin maar toen de zon weg was werd het wat frisjes.
toch lekker gereden :] *O*:Y
 
Een beetje afscheid....het is uiteindelijk dan toch geen SteetTriple RS geworden maar een Duke 890R ( o.a. het koppel van de KTM heeft me finaal over de streep getrokken). Ik ga nu en dan zeker wel nog eens komen piepen hier 😎 want de Speed was een dijk van een fiets(maar dat weten jullie natuurlijk al ) . Plaatje van de Duke.
 

Bijlagen

  • IMG_20210319_170044321.jpg
    IMG_20210319_170044321.jpg
    435,7 KB · Weergaven: 15
Een beetje afscheid....het is uiteindelijk dan toch geen SteetTriple RS geworden maar een Duke 890R ( o.a. het koppel van de KTM heeft me finaal over de streep getrokken). Ik ga nu en dan zeker wel nog eens komen piepen hier 😎 want de Speed was een dijk van een fiets(maar dat weten jullie natuurlijk al ) . Plaatje van de Duke.
Zou ook zomaar mijn volgende twin kunnen worden, goede keus.
 
Bij deze meld ik mij hier ook aan bij het speed twin clubje.
Mijn naam is Ramon ( 48 j alweer) en kom uit west Brabant
Rij alweer 30 jaar motor met rd 250lc begonnen ,gs550e,rd350lc,( guzzi v50 in mijn dienstplicht periode),fzr1000,cbr600f3,cbr900 fireblade,gsx1100f en de in 2002 nieuw gekochte fzs 600 fazer met nog maar 26000km in nog bijna nieuw staat welke ik er voorlopig nog lekker naast wil houden.
Omdat ik er na 19jaar best aan gehecht ben ;).
Maar goed de speed twin twee weken geleden op gehaald in Rijen en er staat nu 600km op dus dat gaat lekker.
Het weer zit lekker mee.
Nog niet eerder eigenaar geweest van een dikke twin dus het is effe wennen dat de rode lijn niet bij ca 12000rpm begint, maar dat went snel.
Het is een prachtig model en in mijn ogen een echte een motorfiets mooi en puur.
Net als die mooie sound, eergister de dempers er even afgehaald omdat ik toch de veer spanning wat op moest schroeven.toch effe een rondje gedaan wraaaap prachtig brult als een leeuw leuk zo voor een keertje .
ik heb voor de speed gekozen voor de looks zoals ik ook altijd een zwak heb gehouden voor de looks van mijn gs550e van lang geleden en ook dat blok een lekker karakter fietsje.
Dat moet ik wel zeggen dat de eerste indruk was "wat een klein fietsje" .
Als het goed is komt er vandaag een dart screen en een radiator beschermer op de deurmat vallen dus kan ik dat er even op schroeven .
Laat ik zeggen dat na 27jaar met kuip gereden te hebben volledig naked zeker met hogere snelheden en ook wat kouder weer effe wennen is .
Maar verder erg blij met deze aanwinst
 

Bijlagen

  • 20200205_105332.jpg
    20200205_105332.jpg
    283,5 KB · Weergaven: 17
  • 20210320_105445.jpg
    20210320_105445.jpg
    463,6 KB · Weergaven: 19
  • 20210401_171153.jpg
    20210401_171153.jpg
    448,6 KB · Weergaven: 18
  • 20210401_171139.jpg
    20210401_171139.jpg
    286 KB · Weergaven: 18
  • IMG-20191026-WA0010.jpg
    IMG-20191026-WA0010.jpg
    178,9 KB · Weergaven: 17
welkom Ramon, er zijn niet veel Speed Twin rijders en veel posten doen we ook niet, alleen wel leuk om zo contact te hebben en wie weet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan