Triumph speedtriple 955i 2004 houd in

10 jun 2019
3
0
Ik ben jefrey en heb nu een jaar of 3 een triumph speedtriple 955i van 2004, officieel is het een daytona die omgebouwd is naar speedtriple dus met een 147 pk motor, ronduit en heerlijke machine.
Nu het volgende afgelopen weekend een tocht gereden en ongeveer na een km of 250 begon bij het afzakken in toeren bij een rotonde de motor op 2 cilinders te lopen (wel nat onderweg) , met een een klein beetje gas erbij begon de 3e cilinder toch weer me te doen , en dit herhaalde zich continu, besloten om via de snelweg terug naar huis te gaan om wanneer ik een konstante snelheid rijd ik hem op 3 cilinders kan houden .
Wanneer ik iets teveel gas geeft dan houdt de motor in en loopt deze op 2 cilinders heb ik het gevoel, alleen wanneer ik heel voorzichtig de gashendel bedien lukt het om hem fatsoenlijk te rijden .
De motor stinkt ook naar benzine , volgens degene die achter mij reed, misschen omdat 1 cilinder wel brandstof krijgt maar niet verbrandt.
Heeft iemand hier eerder mee te maken gehad?
Ik heb eel gegoogled maar hierover niet veel kunnen vinden .
Alvast bedankt voor eventule suggesties
Mvg Jeffrey
 
Ik heb ook zo'n ding gehad, de penbobines gaan soms stuk, als je weet welke cilinder uitvalt, zou je ze even kunnen wisselen om dit uit te sluiten.
Het probleem zou zich dan naar een andere cilinder moeten verplaatsen.
 
Ik heb een Sprint gehad met ditzelfde blok, door een designflaw loopt het linker bougiegat vol water als je (veel) in de regen rijdt. Hierdoor kan het komen dat de bougie geen vonk geeft of zelfs de bobine kapot gaat... even checken dus of alle bougiegaten droog zijn en alles nog vonkt.
 
Bedankt voor julie reactie , het vage is dat ik net weer een stukje gereden heb en de eerste 2 km ging prima daarna weer stotteren en inhouden , en wat mij opviel dat de km teller helemaal van het padje is , rijd je 80 ongever geeft hij 35 aan .
Toch maar even de accupool voor een paar minuten eraf gehad maar zonder resultaat.
 
dat is vreemd dat de teller ook reageert.
bij zowel de daytona als de speedtriple 955 zit de snelheidsopname apart op het voorwiel.
dan denk ik toch aan iets zoals boordspanning af en toe te laag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan