Triumph Sprint ST start alleen op "start-pilot"(ether)

tdm1996

Die hard MF'er
22 aug 2006
305
35
Perth Australia
Triumph Sprint ST van 12/2006.
Als ik hem probeer te starten lijkt alles normaal (start-toerental, pomp loopt)
Maar hij slaat niet aan.
Met een beetje start pilot of ether start 'ie direct en loopt daarna foutloos (zonder ether toe te voegen).

Zet ik 'm uit, begint het hele verhaal opnieuw, ook als ik hem opwarm.

Start toerental 244 en de hij zakt niet onder de 10 volt.
Pomp levert 3.2 bar, injectoren zijn schoon (hij loopt immers mooi stationair)

Het start probleem is opgetreden na niet willen starten vanwege een slechte accu (die dus vernieuwd is)
Er is ook al een andere ECU geprobeerd (geen verschil)

Wat mis ik hier?
 
Laatst bewerkt:
Omdat dat relais zo heet wordt vermoed ik veel weerstand in het laatste stukje bekabeling of de injectoren gaan "zwaar".

meet je wel (voldoende) spanning bij de injectoren? De waardes zijn waarschijnlijk wel in het wphb te vinden, alsmede de weerstanden?
Kun je de injectoren niet demoteren en op de werkbank testen, er zijn diverse you-tube filmpjes te vinden waarbij men injectoren test met een 9 volt batterijtje.
Zelf heb ik eens injectoren gereinigd met spanning van de acculader en remmenreiniger, ook van een you-tube filmpje.
 
Omdat dat relais zo heet wordt vermoed ik veel weerstand in het laatste stukje bekabeling of de injectoren gaan "zwaar".

meet je wel (voldoende) spanning bij de injectoren? De waardes zijn waarschijnlijk wel in het wphb te vinden, alsmede de weerstanden?
Kun je de injectoren niet demoteren en op de werkbank testen, er zijn diverse you-tube filmpjes te vinden waarbij men injectoren test met een 9 volt batterijtje.
Zelf heb ik eens injectoren gereinigd met spanning van de acculader en remmenreiniger, ook van een you-tube filmpje.

Ja, keurig de batterijspanning, helaas geen gegevens in het wph, maar..... ik heb ze met drie andere uitgewisseld, maakt geen bal uit.
Ze zijn schoongemaakt en met een injector-tester getest, all good.

Maar ik ben met je eens dat daar wat vreemd is......
 
OK.... aan alle reageerders die zo goed geweest zijn erover na te denken.
De klant vond het te lang duren........(en ik was het zat om elke dag een update te moeten geven) en heeft hem dus afgelopen zaterdag opgehaald
Helaas is er dus geen oplossing.
Hij is, na het starten op "ether" gewoon naar huis gereden en heeft nog wel gemeld dat 'ie, nadat hij thuisgekomen was, hem uitgezet heeft en inderdaad weer niet uit zichzelf wilde starten.

Misschien meld hij me nog hoe het afloopt.

Ik vind het altijd wel fijn als je achteraf weet wat het nou was, maar helaas kan ik dat dus nu even niet vertellen.

Dank allen
 
Heeft iemand ooit oorzaak gevonden ? Ben zeer benieuwd want mijn zoon heeft eens speed triple met precies zelfde probleem. Eind vorig seizoen ging die steeds slechter starten en nu start die helemaal niet meer.
Heeft vonk, brandstof en nieuwe accu. Volgens dealer is dit nog nooit voorgekomen.
Het gekke is bij aanduwen start die gelijk binnen de meter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan