Triumph Street Triple, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat de triple goed rijdt wisten we al :+


Maar hoe kan je nu op nat wegdek beoordelen hoe goed of slecht de banden zijn :? is mij nog niet gelukt ;)

Vering grenzen snel berijkt met nat weg dek :Z ben je c.vermeulen ofzo beetje overdereven vindt jezelf ook niet :P

:?

Sorry hoor, maar als ik een proefrit ga maken op een Sportieve naked ga ik niet als een watje rondrijden, ook met nat wegdek en slecht weer kan je nog best aardig doorrijden...

Ik rij het hele jaar door, en ook met beroerd weer, dus weet ook wel aardig waar de grens ligt, maar met deze band is het gewoon beroerd rijden in de regen, een beetje vergelijkbaar met de BT020, spinnen bij rechtdoor op het gas, en stapjes opzij zetten in de bocht, en dat allemaal terwijl je het nog lang niet verwacht. Dan rijden de MPP, MPR en de MPR2 veel beter, en dat bij hoger vermogende motoren. Dat ze het met droog weer goed doen betwijfel ik niet, maar als ik een weekend in de eifel zit, wil ik graag nog een beetje kunnen sturen als het nat is, dat is gewoonweg niet mogelijk met deze banden.

en de demping ?

full


Ik heb echt niet overdreven zitten knallen, maar ik heb wel doorgereden, daar is de proeftit ook voor geweest, om te kijken of deze motor mij ligt.. Niet om stoer te doen van 'kijk mij nou'
 
Laatst bewerkt:
Ja, de vering/demping is wel een verbeterpuntje. Hing vorige week al diverse malen in de hydraulische stop voor (ben wel 100+ Kg) en werd onaangenaam verrrast door een ongeremde low-speed rebound. Niet grappig met 100 op de teller in de bocht...
Toch maar weer eens langs bij m'n vrienden in Werkendam...
 
Laatst bewerkt:
:?

Sorry hoor, maar als ik een proefrit ga maken op een Sportieve naked ga ik niet als een watje rondrijden, ook met nat wegdek en slecht weer kan je nog best aardig doorrijden...

Ik rij het hele jaar door, en ook met beroerd weer, dus weet ook wel aardig waar de grens ligt, maar met deze band is het gewoon beroerd rijden in de regen, een beetje vergelijkbaar met de BT020, spinnen bij rechtdoor op het gas, en stapjes opzij zetten in de bocht, en dat allemaal terwijl je het nog lang niet verwacht. Dan rijden de MPP, MPR en de MPR2 veel beter, en dat bij hoger vermogende motoren. Dat ze het met droog weer goed doen betwijfel ik niet, maar als ik een weekend in de eifel zit, wil ik graag nog een beetje kunnen sturen als het nat is, dat is gewoonweg niet mogelijk met deze banden.

en de demping ?

[afbeelding]

Ik heb echt niet overdreven zitten knallen, maar ik heb wel doorgereden, daar is de proeftit ook voor geweest, om te kijken of deze motor mij ligt.. Niet om stoer te doen van 'kijk mij nou'


Ok de dunlops zijn dus niet zo goed in de regen/nat wegdek daar zijn powers duidelijk beter in,maar op droog wegdek zijn de dunlops echt niet slecht hoor...vering is een ander verhaal tot waar jij de steet geveert hebt voor dan he zit het bij mij ook maar is nog niet het einde van de veerweg /achter daar integen is vrij slap kwa demping dan he ;) daar zit je wel zo aan de limiet van de schokbreker...

Omdat ik ook veel op het circuit rijdt komt er bij mijn street voor en achter andere vering op.
voor veren en olie en shims en achter een schokbreker met ingaand hi/lo speed demping
en rebound demping rij hoogte verstelling..

als alles er onder zit zal ik wel wat foto,s posten en mijn bevindingen er van posten..
 
Ja, de vering/demping is wel een verbeterpuntje. Hing vorige week al diverse malen in de hydraulische stop voor (ben wel 100+ Kg) en werd onaangenaam verrrast door een ongeremde low-speed rebound. Niet grappig met 100 op de teller in de bocht...
Toch maar weer eens langs bij m'n vrienden in Werkendam...



Kijk voor jou is de voorvork duidelijk te slap met 100+kg maar met mijn 68kg valt het dan wel mee... :+
 
Ik zat ook heel lang te twijfelen over kleuren maar toen ik tetstrit had gemaakt met groene demo en hem zag staan naast witte en de zwarte was ik wel erg verliefd op dat groen *D wit ziet hij er klein uit en zwart is niet zo opvallend en deze motor mag zeker opvallen :Y :9~ PS dat goud ziet er wel heel erg nice vb voorvering enz op die zwarte springt er lekker uit :Y

Ik ben ook overtuigd van de kleur... heb de foto's die ik gemaakt heb vanmiddag nog eens goed bekeken en hem vanmiddag nog eens goed in echt bekeken is groen toch wel de kleur ;) Erg vet en speciaal kleurtje, Tijdens mijn proefritje menigeen die om keek! :} Hij trekt dus wel de aandacht *D

@ Allemaal, de vering is ook voor mij wel iets waar ik door de tijd als mijn spaarvarken weer wat meer gevuld een punt om te upgraden. Voor progressieve vering en andere olie, achter weet ik nog niet wat ik daar mee ga doen...
 
Vandaag heel de dag onderweg geweest '(

Vanuit zeeland eerst naar Hans van wijk geweest, daar gekeken voor een backprotector.

Daar heeft mijn vader een Knox insert gekocht en ik een Dainese Backspace 1.

c0f0e9a0870f7994bdc1e6ff39c98074_rough.jpg


S'nachts kon ik al niet slapen :') Zat te tobben over me pak. Verhaal, ik heb een Dainese M4 gekocht, half jaar geleden, maat 40, rete strak, niet tevreden.... 2 delig. Terwijl ik nu achteraf 1 delig wou.

Doel was om vandaag ff naar tijgerleathers toe te gaan om het pak te vermaken voor een backprotector erin te laten passen. Maar eenmaal op weg naar Van wijk had ik al besloten om een nieuw pak te willen nemen.

Dus ik bij van wijk, vragen goh hebben jullie nog wat, een laguna seca bv, maar nee Dainese gingen ze mee kappen. Dus ik kijken, alleen 1 Spidi maatje 46. Zat gelijk al lekker, al veel beter dan me dainese die super strak is. Toen nog even bij Safe gekeken, ruk zaak, 2x niks.

Toen de beslissing genomen om naar termaat te rijden, duurde verdomme 2.5 uur vanuit zoetermeer omdat iedereen op vakantie ging......

Daar aangekomen, 1 mini rackje vol met maat 46. Een hele kelder vol met pakken allemaal vanaf maat 48 :X :X :X. Naja ik passen Spidi, zat hetzelfde als die andere Spidi, nog een dainese en een IXS maat 44. Die IXS 800 euro bijna terwijl die er niet uit zag gewoon. Maar die Spidi zat toch wat te losjes. Voor dat geld enz, toch maar niet doen dus. Dus bij van Wijk die Spidi afgezegd en nu bij Termaat een Dainese Laguna Seca 1pc maat 44 *D Zwart / wit besteld, met waterbag in de hump.

DSC00074.jpg


De allerrechtste dus >>^^

Volgende week hoor ik hoe lang het gaat duren, waarschijnlijk enkele maanden. Hopen dat die komt dus. Wel jammer want deze week was de ene maat 44 die ze hadden in zwart verkocht aan iemand :+

Maar voor de rest heb ik me Dainese M4 nog, nog even houden en dan gaat die de verkoop in. Hopelijk vang ik er nog een eurootje of 500 voor.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heel de dag onderweg geweest '(

Vanuit zeeland eerst naar Hans van wijk geweest, daar gekeken voor een backprotector.

Daar heeft mijn vader een Knox insert gekocht en ik een Dainese Backspace 1.

[afbeelding]

S'nachts kon ik al niet slapen :') Zat te tobben over me pak. Verhaal, ik heb een Dainese M4 gekocht, half jaar geleden, maat 40, rete strak, niet tevreden.... 2 delig. Terwijl ik nu achteraf 1 delig wou.

Doel was om vandaag ff naar tijgerleathers toe te gaan om het pak te vermaken voor een backprotector erin te laten passen. Maar eenmaal op weg naar Van wijk had ik al besloten om een nieuw pak te willen nemen.

Dus ik bij van wijk, vragen goh hebben jullie nog wat, een laguna seca bv, maar nee Dainese gingen ze mee kappen. Dus ik kijken, alleen 1 Spidi maatje 46. Zat gelijk al lekker, al veel beter dan me dainese die super strak is. Toen nog even bij Safe gekeken, ruk zaak, 2x niks.

Toen de beslissing genomen om naar termaat te rijden, duurde verdomme 2.5 uur vanuit zoetermeer omdat iedereen op vakantie ging......

Daar aangekomen, 1 mini rackje vol met maat 46. Naja ik passen Spidi, zat hetzelfde als die andere Spidi, nog een dainese en een IXS maat 44. Die IXS 800 euro bijna terwijl die er niet uit zag gewoon. Maar die Spidi zat toch wat te losjes. Voor dat geld enz, toch maar niet doen dus. Dus bij van Wijk die Spidi afgezegd en nu bij Termaat een Dainese Laguna Seca 1pc maat 44 *D Zwart / wit besteld, met waterbag in de hump.

[afbeelding]

Volgende week hoor ik hoe lang het gaat duren, waarschijnlijk enkele maanden. Hopen dat die komt dus. Wel jammer want deze week was de ene maat 44 die ze hadden in zwart verkocht aan iemand :+

Maar voor de rest heb ik me Dainese M4 nog, nog even houden en dan gaat die de verkoop in. Hopelijk vang ik er nog een eurootje of 500 voor.

Wil je niet teleurstellen maar over het algemeen levert een tweedehands pak niet veel op... ondanks dat het vrij nieuw is. Is mijn ervaring tenminste, als ik dat meestal zo zie!!

een 1 delig pak is qua looks mooier maarre niet praktisch als je bijvoorbeeld ff op een terrasje wat gaat drinken! O-)
 
Als die Dainese me bevalt en ik neem hem, dan neem ik het verlies maar. Voor mij heeft een 2 delig pak geen voordelen. Als ik rij voor de fun rij ik het liefst in een enkel pak. Ga ik naar school dan rij ik met een textiel outfitje.

Oh ja, hoe was je rit, vertel vertel.
 
Laatst bewerkt:
VTRrider: 1delig pak valt reuze mee op een terrasje hoor, zit best wel aardig.

Marcelpulani: Die Bos dempers op de beurs gezien en ze vielen me niet eens echt tegen (best een groot compliment van mij afkomend ;)
 
ey, gaat er hier nog iemand naar de triumph triple day's ??

"Op zaterdag 15 en zondag 16 maart aanstaande worden weer de Triumph Triple Days gehouden in Lelystad. Op deze demonstratiedagen kan iedereen kennismaken met het alom geprezen motormerk uit Engeland. Kom testrijden op de nieuwste modellen uit de stallen van Triumph. Altijd al een Daytona 675 (Winnaar Iboty 2006-2007) willen testen op het circuit? Onder begeleiding van twee instructeurs haal je het beste uit jezelf en de Triumph Daytona 675. Ook de Street Triple, de Tiger en de nieuwe Speed Triple zijn te testen op de openbare weg. Op de Triumph Triple Days is het allemaal mogelijk. "
 
Marien: Dan ben ik het negatief van jou, witte motor met wit dainese pak :+

O-) 8-)

Wit vind ik ook wel mooi hoor, maar ik heb zwarte laarzen, een volledig zwarte helm en zwarte handschoenen.

Daarnaast zit er in dat zwarte laguna pak een groot witte duivel op je borst en op je hump. Dus dat is ook wel erg mooi :)

Ik dan met witte motor en zwarte outfit :}
 
Laatst bewerkt:
Heb ook dainese pak maar dan 2 delig :Y
Zit lekker ziet er erg mooi uit maar kwaliteit van stikking -O- (broek iig) jas heb ik geen last van maar dat mag wel voor +500€ broek was een 300€ en na 2 dagen kwam de stikking al los aan stretch gedeelte aan het kruis (spande wss teveeel daar :+ ) crashtest heb ik ook al gedaan :Y
Jammer dat er nu lelijke slijtplekken op mijn mouwen staan op de plaats waar onderarmbescherming zit B| zijn zelf kleine plekjes waar ik door het leer zit :X
Als je een mooi pak wil>dainese :Y 8-)
Als je een goeie prijs/kwaliteit pak wil neem dan maar iets anders O-)
jammer genoeg was dainese het enige merk die me lekker zat van de 4 merken die ik gepast had |( dus het was dat of een pak op maat laten maken.
Vind het al bij al wel een leuk/mooi pak alleen jammer van die stikking verwachte wel beter van zo'n grote naam/prijs als dainese...
 
jep,

Marien hoeveel kost sown dainese pak ongeveer?

829+ volgens mij ofz.

Op het internet kun je ze voor 700 vinden.

Maar Termaat doet volgens mij niet zo eel moeilijk met korting.

Even afwachten wanneer het pak binnenkomt. En of die mij goed zit natuurlijk.

P1010029.jpg


P1010026.jpg


Pakken worden tegenwoordig ook in Oekraine gemaakt btw.
 
Laatst bewerkt:
ey, gaat er hier nog iemand naar de triumph triple day's ??

"Op zaterdag 15 en zondag 16 maart aanstaande worden weer de Triumph Triple Days gehouden in Lelystad. Op deze demonstratiedagen kan iedereen kennismaken met het alom geprezen motormerk uit Engeland. Kom testrijden op de nieuwste modellen uit de stallen van Triumph. Altijd al een Daytona 675 (Winnaar Iboty 2006-2007) willen testen op het circuit? Onder begeleiding van twee instructeurs haal je het beste uit jezelf en de Triumph Daytona 675. Ook de Street Triple, de Tiger en de nieuwe Speed Triple zijn te testen op de openbare weg. Op de Triumph Triple Days is het allemaal mogelijk. "

:Y :Y

Nessy en ik gaan op 15 maart

Voor die 15 euro toch een leuke dag, lijkt meer dan de moeite. *D

en achter Nessy aan over het circuit op een Daytona 675 zie ik ook wel zitten :]
 
Nu bestellen is in september krijgen.

Lijkt me idd ook zo. Dat iemand net nieuw triumph dealer is geeft hem of haar geen voorrang op de rest van de dealers. Wie het eerst komt die het eerst maalt in dit geval. Dus dat wordt dan gewoon september, oktober voor VTR als die hem besteld.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan