Triumph Street Triple, deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jaaaaaaaa, gisteren bericht dat hij volgende week aankomt en binnen 2 weken kan halen. Begint net mijn vakantie .

Zou eigenlijk in september pas komen .

Dus even twijfelen of ik met de speed of mijn nieuwe street ga. Moet hem wel nog eerst inrijden .

ps. Heb ook wel intresse in de daytona schokbreker.

Ik zit helemaal in het zuiden des lands

PocketRocket,

mocht je nog steeds interesse hebben in de daytona shock laat het me vandaag nog even weten. Mail me ff..
 
hallo;al iemand de voorvorkveren zelf vervangen?moet dan de gehele vork deruit of hoeft dit niet?heb er geen flauw benul van :-)
 
Heb vorige week een uurtje in de buurt gereden met m'n dochter van 15 achterop.
Zij is maar 1.60m en weegt 50 kg maar toch merk je dat goed. Met remmen elke keer die druk in je rug en bovendien schuift ze onder het rijden steeds weer naar voren en moet dan weer verzitten. Ik zelf zit daarom ook veel onrustiger. B|

Een tweede punt is dat de passagiersvoetsteunen wel errug hoog zitten. Na een tijdje vond ze dat niet prettig meer en ze is maar 1.60 m!!! :X

Hebben jullie ervaring met buddies achterop? Als je een volwassen persoon van zeg 1.75m en 75 kg achterop hebt dan wil je toch zo snel mogelijk weer naar huis ?! Zowel voor jezelf als voor je buddy.

Bijkomend voordeel is wel dat als je daarna weer alleen op je ST3 zit, hij vreselijk lekker stuurt!! :]
 
hallo;al iemand de voorvorkveren zelf vervangen?moet dan de gehele vork deruit of hoeft dit niet?heb er geen flauw benul van :-)
Kun je doen zonder de vork eruit te halen, maar dan heb je wel een bok nodig die onder het balhoofd vast zit. Echter de beste manier is de poten eruit te halen werkt een stuk beter. Is op vrijwel elk type motor op deze manier van toepassing. ;)
 
Waarschijnlijk aankomende donderdag even proefritje doen op een Striple, ben benieuwd wat het is. :Y
 
Heb vorige week een uurtje in de buurt gereden met m'n dochter van 15 achterop.
Zij is maar 1.60m en weegt 50 kg maar toch merk je dat goed. Met remmen elke keer die druk in je rug en bovendien schuift ze onder het rijden steeds weer naar voren en moet dan weer verzitten. Ik zelf zit daarom ook veel onrustiger. B|

Een tweede punt is dat de passagiersvoetsteunen wel errug hoog zitten. Na een tijdje vond ze dat niet prettig meer en ze is maar 1.60 m!!! :X

Hebben jullie ervaring met buddies achterop? Als je een volwassen persoon van zeg 1.75m en 75 kg achterop hebt dan wil je toch zo snel mogelijk weer naar huis ?! Zowel voor jezelf als voor je buddy.

Bijkomend voordeel is wel dat als je daarna weer alleen op je ST3 zit, hij vreselijk lekker stuurt!! :]

Ze mag wel even bij mij achterop anders hoor ;)

/ zit er aan te denken die steunen er af te halen, ga ze toch niet gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Net weer terug van een ritje, best wel relaxed als het wat is afgekoeld.

weer 100km er op gezet ofzo.

Wel eventjes het koppie erbij wanneer je vanaf de snelweg richting rotonde komt rijden, dat remmen in de bocht moet je wel voorzichtig doen. Niet dat het een suicide actie was, maar wel zoiets van :z

Top ook eventjes gemeten, zo ver ik toeren kan/mag draaien in de 6 en dat is 140km met moeite :+

Mischien in zijn 4 of 5 dat ik wel wat hoger kom, maarja, nog even 250km ofzo inrijden, ik rij wel al wat agressiever met de toeren, hijs aardig fel nog :Y
 
Heb vorige week een uurtje in de buurt gereden met m'n dochter van 15 achterop.
Zij is maar 1.60m en weegt 50 kg maar toch merk je dat goed. Met remmen elke keer die druk in je rug en bovendien schuift ze onder het rijden steeds weer naar voren en moet dan weer verzitten. Ik zelf zit daarom ook veel onrustiger. B|

Een tweede punt is dat de passagiersvoetsteunen wel errug hoog zitten. Na een tijdje vond ze dat niet prettig meer en ze is maar 1.60 m!!! :X

Hebben jullie ervaring met buddies achterop? Als je een volwassen persoon van zeg 1.75m en 75 kg achterop hebt dan wil je toch zo snel mogelijk weer naar huis ?! Zowel voor jezelf als voor je buddy.

Bijkomend voordeel is wel dat als je daarna weer alleen op je ST3 zit, hij vreselijk lekker stuurt!! :]

helaas net te jong ;)

Maar met een street moet je in je uppie rijden, dan is het het leukst sturen.

Morgenavond hopelijk ook nog ff een rondje doen, vandaag te weinig tijd en het weer is te mooi om het niet te doen :)
 
Kun je doen zonder de vork eruit te halen, maar dan heb je wel een bok nodig die onder het balhoofd vast zit. Echter de beste manier is de poten eruit te halen werkt een stuk beter. Is op vrijwel elk type motor op deze manier van toepassing. ;)
thanks Bono,weet'k al iets meer :) :)
 
Heb vorige week een uurtje in de buurt gereden met m'n dochter van 15 achterop.
Zij is maar 1.60m en weegt 50 kg maar toch merk je dat goed. Met remmen elke keer die druk in je rug en bovendien schuift ze onder het rijden steeds weer naar voren en moet dan weer verzitten. Ik zelf zit daarom ook veel onrustiger. B|

Een tweede punt is dat de passagiersvoetsteunen wel errug hoog zitten. Na een tijdje vond ze dat niet prettig meer en ze is maar 1.60 m!!! :X

Hebben jullie ervaring met buddies achterop? Als je een volwassen persoon van zeg 1.75m en 75 kg achterop hebt dan wil je toch zo snel mogelijk weer naar huis ?! Zowel voor jezelf als voor je buddy.

Bijkomend voordeel is wel dat als je daarna weer alleen op je ST3 zit, hij vreselijk lekker stuurt!! :]

Jouw verhaal komt mij erg bekend voor! Heb eens mijn zusje achterop gehad. Die is wat kleiner dan jouw dochter (ik meen 1.55) , maar inderdaad het heen-en-weer geschuif daar word je knetterbek van! Iedere keer weer dat drukkende in jouw rug wanneer je beetje aanremt. Je gaat er gewoon echt aan ergeren (althans dat deed ik wel.)

Geen buddy voor mij op mijn Street :N
 
Laatst bewerkt:
Ze mag wel even bij mij achterop anders hoor ;)

/ zit er aan te denken die steunen er af te halen, ga ze toch niet gebruiken.

Ik was een paar weken wel blij dat ze erop zaten. Ben toen omgevallen cq de motor gecontroleerd platgelegd, en lag dus precies ook op zo'n steun, waardoor mijn demper helemaal ongeschonden bleef. *O*
Maar je moet het zelf weten natuurlijk,....... voor het gewicht zou ik het ook niet doen in ieder geval,........ en als er iemand onverwachts mee wilt (waarvan jij toch wel erg graag wilt dat ze achter je komt te zitten) dan is dat no problemo hè ;) ......
 
Jouw verhaal komt mij erg bekend voor! Heb eens mijn zusje achterop gehad. Die is wat kleiner dan jouw dochter (ik meen 1.55) , maar inderdaad het heen-en-weer geschuif daar word je knetterbek van! Iedere keer weer dat drukkende in jouw rug wanneer je beetje aanremt. Je gaat er gewoon echt aan ergeren (althans dat deed ik wel.)

Geen buddy voor mij op mijn Street :N


De duo passagier moet wel actief meerijden natuurlijk,....en de bestuurder kan natuurlijk op zijn of haar beurt niet zo tekeer gaan dan wanneer je solo rijdt.
 
Net weer terug van een ritje, best wel relaxed als het wat is afgekoeld.

weer 100km er op gezet ofzo.

Wel eventjes het koppie erbij wanneer je vanaf de snelweg richting rotonde komt rijden, dat remmen in de bocht moet je wel voorzichtig doen. Niet dat het een suicide actie was, maar wel zoiets van :z

Top ook eventjes gemeten, zo ver ik toeren kan/mag draaien in de 6 en dat is 140km met moeite :+

Mischien in zijn 4 of 5 dat ik wel wat hoger kom, maarja, nog even 250km ofzo inrijden, ik rij wel al wat agressiever met de toeren, hijs aardig fel nog :Y


bocht, remmen.... :? :? :?
 
bocht, remmen.... :? :? :?

In de bocht remmen kan, mits gecontroleerd en gedoseerd. Het is een eigenschap die ik mij heb aangeleerd met et scootertje rijden, de 1 zweert het af, ik doe het ook het liefst niet maar als het niet anders kan :X

Het is mij gelukkig nog nooit overkomen dat mijn voorwiel weggleed, dat is maar 1x gebeurd en dat was met hele lage snelheid, op zand :X en niet eens met een hellingshoek maar gewoon met het stuur omgedraaid. Hield hem gewoon recht, maar het was wel even schrikken.

Anyway, remmen in de bocht, veel mensen doen er niets mee, maar mits je een goede schone ondergrond hebt dan kun je het doen. Je voelt de motor dan ook rechtop komen als je met de voorrem remt.

Hier wat info van zon motor site.


Snelheid bijstellen

Het komt nogal eens voor dat je iets te enthousiast een bocht induikt. De bocht blijkt te knijpen bijvoorbeeld, of het wegdek ziet er bij nader inzien toch niet echt betrouwbaar uit.

In dat geval kun je het beste het gas er op houden, en de achterrem er licht bij gebruiken.

De motor heeft namelijk bij het gebruiken van de voorrem de neiging om rechtop te komen. Zeker bij een knijpende bocht wil je dat niet (om de motor extra de bocht in te duwen werkt het heel goed als je je knie gebruikt om de motor verder de bocht in te duwen).

Echt remmen

Maar soms is het nodig om echt hard te remmen, terwijl je een bocht neemt. Er blijkt een trekker of combine om de hoek te staan, bijvoorbeeld, of er loopt een koe.
De voorrem

Hard remmen doe je in de bocht met de voorrem. Omdat je op de openbare weg altijd marge aanhoudt (in de meeste gevallen veel marge: de motor kan bijna altijd nog veel schuiner dan je gaat), is er eigenlijk altijd de mogelijkheid om met de voorrem te remmen, behoorlijk hard, zonder dat de motor onderuit gaat.

Op droog wegdek heb je eigenlijk altijd nog wel zo'n 80% van wat je rechtuit kunt remmen, tot je beschikking in een bocht.

Koppeling in

Als je met de voorrem remt zonder je koppeling in te trekken, zul je merken dat de motor zich onmiddellijk opricht, en rechtdoor rijdt. Dat is niet altijd de bedoeling!

Daarom: de koppeling in, en de motor actief verder de bocht in duwen. Dat gaat weer het beste met je knie aan de buitenkant: duw daarmee de motor de bocht in.
Ofenenen

Ook remmen in de bocht moet je van tijd tot tijd oefenen. Je merkt dan goed wat mogelijk is, en bovendien zul je, wanneer je het een keer nodig hebt, weten wat je moet doen.
 
Laatst bewerkt:
precies, handjes tegen de tank als je remt, zo vangt ze het gewicht op


Hé da's een goeie, nooit aan gedacht! Gaan we proberen. Je moet ze dan natuurlijk wel de trijd geven om te "verpakken" voordat je het gas weer opendraait. ;)

Als dit ook niet lukt.... maken ze ook zijspannen voor de Street Triple?? :?
 
precies, handjes tegen de tank als je remt, zo vangt ze het gewicht op

Goed met de knietjes de heupen van de bestuurder klemmen helpt het verschuiven ook goed. Plus dat de persoon in zijn geheel minder beweegt en meer controle heeft dan wanneer er alleen met de handen ergens aan vastgehouden word.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan