Triumph street triple rs 765 VS MV Agusta dragstar rr 800

albiontruck

Rookie
10 jan 2022
8
31
Tilburg
Hallo,

Ben op zoek naar een vervanger voor mijn Triumph 900 sprint, vind deze te log en zwaar maar het karakter van de 3cilinder bevalt me wel dus zit ik te denken aan een 765 street triple rs.
Nu moet ik zeggen dat ik de MV dragstar rr ook wel heel erg fraai vind, zeker de spaakwielen en de twijfel is dan ook toegeslagen,
De MV komt wat specificaties ook in de buurt van de Triumph, ongeveer even zwaar, iets meer vermogen, maar ook een 7000 euro zwaardere prijs.
Zijn er hier mensen die met een of beide fietsen ervaringen hebben en deze willen delen, in de recenties komt de MV er minder goed vanaf dan de Triumph, dus wat zijn de voor- en nadelen van beide motoren behalve de prijs?
Helaas is door corona het moeilijk om even te gaan proefzitten en/of rijden bij de dealer, en wil toch wel snel beslissen zodat ik in het voorjaar kan rijden.
Ook eventuele andere soortgelijke motoren (3 cilinder, +100 pk, max 180 kg) waar ik mischien nog niet aan gedacht heb mag je hier voorstellen.

Street-Triple-RS_MY22_Matt-Jet-Black_RHS.png

mv agusta dragstar.jpg
 
Welkom op MF! Beide motoren zijn nogal een verschil tov je huidige motor. Ooit klein stukje op een Dragster gereden, zit wat krapper en minder comfort. Denk dat je die met name voor de looks koopt. Je zou ook kunnen kijken naar een “normale” MV brutale 800 of een Yamaha MT09.

In buurt van Tilburg zit DIPI motoren, verder geen ervaring met hun. Verder zou je MC Rijen of van Meel kunnen contacten om eens buiten proef te zitten / rijden.
 
Heb zelf (nog altijd) een Street 675RX maar destijds ook de normale Brutale 800 getest. Redenen waarom ik niet voor de Brutale ben gegaan, zijn enerzijds de zitpositie: die was "niet lekker" (lastig te omschrijven maar bij de street zit je wat comfortabeler in/langs de tank. Ik kon bij de testrit op de brutale niet wennen aan de zitpositie). Tweede reden was dat ik de street fijner vond reageren zowel qua blok als qua sturen. Brutale voelde voor mij zwaarder sturen aan en later reageren dan ik had verwacht voor gewicht en soort blok.

Was iig blij dat ik testrit had gedaan want mijn eerste voorkeur was wel de Brutale.
 
De MV heeft de looks en volgens mij ook iets meer pk's, echter is het blok wat zenuwachtiger en de zitpositie krappen en minder comfortabel. Ik zou die 7k op de bank houden en gaan voor de Triumph
 
Ik had ook voor de RS gegaan.
Er was ook nog de yamaha TZ500 2takt 3 cilinder die aan jou specificaties voldeed, maar die zijn wat duurder. :Y

3ddb7fecqzi1.jpg

Ik heb een rs 765 gekocht omdat ze em bijna kado deden. Enkel voor circuit.
Mijn voorgeschiedenis is enkel classics, dus dat was geen evidente overstap. (cbr 900 1992 en srad 750 1996 waren de nieuwsre motoren)
Na 4 circuitsessies komt het eindelijk goed tussen ons, want het was geen liefde op het eerste gezicht. Ik vind ze lelijk tov een classic (Z900 kawa 1973), maar dat is persoonlijk
Die remmen zijn top. Eindelijk iets dat hard remt met gevoel.
Het is niet bijzonder krachtig. Doet alles in mijn ogen zonder moeite en dat is zijn grootste troef.
Waar ik ook van hou zijn de lijn-correcties die je makkelijk kan toepassen wegens breed stuur en neutrale wegligging.
Allemansvriend.
Veel geluk ermee.

PS ; MV nooit gereden, maar zal alles waarschijnlijk net iets beter doen, maar zijn 7000€ moeilijk te verantwoorden.Maar wel een mooi ding.






22-AL2-8483-525.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan