Triumph Street Triple start soms niet (ligt niet aan accu)

Thomas_030

Rookie
12 mei 2010
26
4
Allen,

Wie heeft een idee waar ik mijn probleem in moet zoeken? Rond mijn eerste rit van dit seizoen, en gisteren (zondag) wederom, heb ik nu 2x gehad dat mijn Triumph Street Triple (2008) niet goed wilde starten. Dit waren beide koude starts. Het gekke is: hij heeft ook 2x wel goed gestart. In totaal dus 4 koude starts gedaan.

Motor heeft regelmatig aan de druppellader gehangen, en de laatste keer (gisteren), was de accu nog oké van 2 weken daarvoor, en had ik hem voor de zekerheid de nacht ervoor nog aan de druppellader gehangen. Als ik hem dan wil starten, begint alles goed: lampen aan, brandstofpomp in werken, startmotor begint goed te lopen, en dan duurt het heel lang, en krijgt hij hem niet aan de praat. Na nog een paar keer proberen doet de startmotor het steeds korter (wellicht is dat wel een accu issue?? weet niet hoe lang zo'n accu dat volhoud met proberen te starten).

Als hij vervolgens warm is, en ik tijdens de rit een keer stop om te tanken, start hij daarna wel gewoon. Ik vind dan nog dat de startmotor er lang over doet (kan ook gevoelsmatig zijn omdat ik hoop dat ie start). Waar zou dit probleem kunnen zitten? De accu zit er zo'n 2,5 jaar in, en is volgens mij het probleem niet.
  • Merk: Triumph
  • Type: Street Triple 675
  • Bouwjaar: 2008
  • Kmstand: 33 dkm
  • Wanneer is het probleem onstaan: 21 maart 2020
Alvast dank voor het meedenken, hartelijke groeten
 
Allen,

Wie heeft een idee waar ik mijn probleem in moet zoeken? Rond mijn eerste rit van dit seizoen, en gisteren (zondag) wederom, heb ik nu 2x gehad dat mijn Triumph Street Triple (2008) niet goed wilde starten. Dit waren beide koude starts. Het gekke is: hij heeft ook 2x wel goed gestart. In totaal dus 4 koude starts gedaan.

Motor heeft regelmatig aan de druppellader gehangen, en de laatste keer (gisteren), was de accu nog oké van 2 weken daarvoor, en had ik hem voor de zekerheid de nacht ervoor nog aan de druppellader gehangen. Als ik hem dan wil starten, begint alles goed: lampen aan, brandstofpomp in werken, startmotor begint goed te lopen, en dan duurt het heel lang, en krijgt hij hem niet aan de praat. Na nog een paar keer proberen doet de startmotor het steeds korter (wellicht is dat wel een accu issue?? weet niet hoe lang zo'n accu dat volhoud met proberen te starten).

Als hij vervolgens warm is, en ik tijdens de rit een keer stop om te tanken, start hij daarna wel gewoon. Ik vind dan nog dat de startmotor er lang over doet (kan ook gevoelsmatig zijn omdat ik hoop dat ie start). Waar zou dit probleem kunnen zitten? De accu zit er zo'n 2,5 jaar in, en is volgens mij het probleem niet.
  • Merk: Triumph
  • Type: Street Triple 675
  • Bouwjaar: 2008
  • Kmstand: 33 dkm
  • Wanneer is het probleem onstaan: 21 maart 2020
Alvast dank voor het meedenken, hartelijke groeten

Wat ik vergeet te melden: ben wel gewoon gaan rijden alle keren, aanduwen lukt prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: Royz
Ik weet niet waarom je denkt dat het niet aan de accu ligt, maar meten is weten.

Dank je wel hiervoor, deze kende ik nog niet. Misschien ben ik te vroeg met mijn aanname inderdaad, ik ga het straks meteen testen!
 
Allen,



Als ik hem dan wil starten, begint alles goed: lampen aan, brandstofpomp in werken, startmotor begint goed te lopen, en dan duurt het heel lang, en krijgt hij hem niet aan de praat. Na nog een paar keer proberen doet de startmotor het steeds korter (wellicht is dat wel een accu issue?? weet niet hoe lang zo'n accu dat volhoud met proberen te starten).


  • Type: Street Triple 675
  • Bouwjaar: 2008
  • Kmstand: 33 dkm
  • Wanneer is het probleem onstaan: 21 maart 2020
Alvast dank voor het meedenken, hartelijke groeten

bij herhaaldelijk gebruiken van de starter zou deze niet 'zwaarder'of 'moeilijker'rond moeten gaan, doet deze dat wel dan kan dat goed aan de accu.
bij het aansluiten van de acculader/druppellader komt het soms voor dat het lampje al binnen een paar minuten brand, dan lijkt het voltage wel goed maar kan de accu geen kracht leveren. Dat test je met het eerder genoemde overzicht .
 
Al deze dingen uitgevoerd. Geen vreemde waarden. Bij het (warme motor) starten, zakt de spanning even terug naar 10, maar dat zou geen probleem moeten zijn. Blijf het vreemd vinden dan, want zelfs na een nacht aan de druppellader had ik zondag het startprobleem.

Gisteren overigens in 1x kunnen starten, laatste rit was zondag.

Ik weet niet waarom je denkt dat het niet aan de accu ligt, maar meten is weten.
 
Al deze dingen uitgevoerd. Geen vreemde waarden. Bij het (warme motor) starten, zakt de spanning even terug naar 10, maar dat zou geen probleem moeten zijn. Blijf het vreemd vinden dan, want zelfs na een nacht aan de druppellader had ik zondag het startprobleem.

Gisteren overigens in 1x kunnen starten, laatste rit was zondag.

Als je eens gaat meten en daarna die waardes vermeld zijn er misschien mensen die je op weg kunnen helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan