Triumph Street Triple topic deel 23

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vorige week olie gewisseld en oliefilter vervangen. Ook het luchtfilter eens gecheckt en die bleek nogal zwart te zijn. Dus toen een BMC luchtfilter besteld en deze vanavond erin gezet. Kan niet echt verschil merken eigenlijk, misschien een iets zwaarder geluid.
Is het ook nog nodig om een andere mapping te doen met alleen een ander luchtfilter? En is er ook nog iets anders dan TuneECU? Want dat programma heb ik nou nog nooit aan de praat gekregen..

PS. Wat is het toch een heerlijke machine he :}
 
Laatst bewerkt:
LOL, ik kom uit Valkenburg (Limburg). We waren via België naar Vlissingen gereden en over de Delta werken voor een bakje kibbeling. De moeite waard moet ik zeggen. Ben wel vaker daar aan het strand geweest. Vrienden van ons komen uit Vlissingen en Middelburg.

Oke chill, volgende keer moet je ook eens richting Domburg gaan, mooie route langs de duinen 8-)
 
Rem- en koppellingshendels zijn binnen.
full
 
Rem- en koppellingshendels zijn binnen.
[afbeelding]
Zijn dat China hendels?
Ik heb 3 jaar geleden zo'n setje een dag voor vertrek naar de Tridays in Oostenrijk gemonteerd. Kort testje en alles leek goed.
Op de aanhanger naar Oostenrijk en aangekomen even tanken met de motor.
Toen bleek de remdruk langzaam op te lopen, en kwam ik bijna niet meer van de plek.
Met hulp van de organisator van de Tridays de hendel iets bijgewerkt.
De rem was toen enigszins te gebruiken, moest hem alleen na hard remmen het laatste stukje terugduwen. Het werd al snel een automatisme om hem terug te duwen, maar het heeft mijn vakantie wel gedeeltelijk vergald.
Ik blijf nu lekker bij de originele hendels.
 
Goedenavond allen,

Vanmiddag een rondje gereden en er kwamen 2 witte street triples met de ronde koplampen mij tegemoet vlakbij Domburg! iemand van hier ???
 
Zijn dat China hendels?
Ik heb 3 jaar geleden zo'n setje een dag voor vertrek naar de Tridays in Oostenrijk gemonteerd. Kort testje en alles leek goed.
Op de aanhanger naar Oostenrijk en aangekomen even tanken met de motor.
Toen bleek de remdruk langzaam op te lopen, en kwam ik bijna niet meer van de plek.
Met hulp van de organisator van de Tridays de hendel iets bijgewerkt.
De rem was toen enigszins te gebruiken, moest hem alleen na hard remmen het laatste stukje terugduwen. Het werd al snel een automatisme om hem terug te duwen, maar het heeft mijn vakantie wel gedeeltelijk vergald.
Ik blijf nu lekker bij de originele hendels.

Inderdaad Jeroen, AliExpress Chinese aftermarket crap lol. Was €32, dus dacht.... Laat het eens een keer proberen. De remhendel is iid zwaar Kl*te. Sowieso mm verschil, dus ik moest even moeite doen om alles in één lijn te krijgen. Eenmaal erop, cilinder alles op z'n plek, blijven de remlichten na het remmen branden en moest ik em steeds terugduwen. Dus terug de originele remhendel. Kopplingshendel is prima, geen problemen. Denk dat ik een originele Triump remhendel bestel, weet ik zeker dat het snor zit.

P.S. bij het demonteren van die chinees is het remcilindertje uit de rubber eruit gevallen. Heb het weer netjes erin kunnen plaatsen. Heeft dit serieuze gevolgen later? Weet nl. niet wat mechanisch achter die rubber zit, wat direct te maken heeft met het cilindertje.
 
P.S. bij het demonteren van die chinees is het remcilindertje uit de rubber eruit gevallen. Heb het weer netjes erin kunnen plaatsen. Heeft dit serieuze gevolgen later? Weet nl. niet wat mechanisch achter die rubber zit, wat direct te maken heeft met het cilindertje.
Je bedoeld dat zwarte kunststof pennetje? Ik weet niet wat er achter zit daar zou je een exploded view voor moeten opsnorren. Maar aangezien dat pennetje alle kanten op kan bewegen lijkt het me geen probleem.
 
Mooi dingetje is ze hè.... En die Remus staat goed bij haar. Klinkt ook goed, naar wat ik kan vinden op Youtube.
Enjoy the ride 👍😎.

Dank je wel! :) Klinkt heel lekker inderdaad. Was al een tijdje op zoek naar een andere motor en eigenlijk door een vriend geattendeerd op de Triumph. Ben hem dankbaar haha.
 
Zijn er hier nog mensen die belang hebben bij het nieuwe model koplampen voor de Street en Speed Triple?

Compleet met alle toebehoren.

Graag een PM als je er belang bij hebt! :)

20160514_155353.jpg

20160514_155344.jpg

20160514_155406.jpg
 
Ik ben heel benieuwd! Ziet er wel heel klein uit of zo en lijkt niet heel anders, ik zie alleen een andere achterbrug..
Heb vd week een proefrit gemaakt op de z800, beviel me ook heel goed eigenlijk, en die nieuwe kleurstelling zag er wel heel vet uit :9 pfoe.. Lastig
Echt niet zo lastig hoor ;) je gaat het karakter van een 3 cilinder zeker missen op een 4 cilinder, zo saai....
Ik was snel uitgekeken op de Z in elk geval :P
 
Echt niet zo lastig hoor ;) je gaat het karakter van een 3 cilinder zeker missen op een 4 cilinder, zo saai....
Ik was snel uitgekeken op de Z in elk geval :P

Ik heb hiervoor allemaal 4 cilinder motoren gehad en dat beviel me eigenlijk altijd goed, maar wou eens wat anders proberen als een 4 pitter..de Triumph bevalt opzich heel erg goed (rijwieltechnisch echt veruit de beste motor die ik gehad heb) maar ik mis af en toe nog wel eens het 'bullige' / krachtige vermogen van zo'n 4 cilinder.. En het uitlaatgeluid klonk allemaal wat zwaarder en krachtiger.. Allemaal keuzes.. En ik ben stiekem een beetje verliefd op die z800 en de nieuwe kleurstelling :Y.. En heb altijd al een motor nieuw willen kopen, ook om mezelf min of meer te verplichten dat ik er dan langer op moet rijden (kostentechnisch gezien :+) maar goed, eerst blijft de Street gewoon of ik moet een aanbod krijgen bij een dealer die ik niet kan afslaan :+
full
 
Dank je wel! :) Klinkt heel lekker inderdaad. Was al een tijdje op zoek naar een andere motor en eigenlijk door een vriend geattendeerd op de Triumph. Ben hem dankbaar haha.

Vandaag weer een rondje gereden en idd. de Street voelt zo lekker aan. Alles is gewoon perfect. Je zult nog meer mooie momenten met een glimlach op je gezicht krijgen, wanneer je haar rijdt :] 8-) .
 
Hoi Street Triplers,

Ik heb nog een set gloednieuwe originele uitlaatdempers voor de 675.
Heb ze gekocht omdat ik ze op mijn SV650 wilde zetten, maar ik ga dat niet meer doen.
Wellicht heeft iemand van jullie er iets aan.
het zijn originele Street Legal E-gekeurde einddempers.



OEM parts:
TRIUMPH 2200831 en TRIUMPH 2200832

Ongebruikt, stickertjes zitten er nog op. .

Ik heb dit topic niet in mijn notificaties (heb geen Triumph :N), dus graag een PB, anders zie ik het niet.

Cheers en ik wens jullei net zoveel plezier met de Streets als ik met mijn SV beleef.
 
paar weken terug mijn vering laten vervangen bij hyperpro. mega verschil bij het rijden. echt de moeite waard. Super lekker gereden met het mooie weer:)

Volgende upgrade wordt een zwart stuur. Heeft iemand ervaring met ABM en rizoma sturen? en weet iemand toevallig de breedte van een standaard stuur?

en wanneer is de volgende street meeting?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan