Triumph Street Triple topic deel 23

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga jullie verlaten :Y gisteren een Speed Triple gekocht van 2013..volledig arrow systeem :9~ Fantastisch mooie motor!! Echt bizar veel verschil nog met de Street.. Uiteraard zwaarder, en ook groter maar dit vind ik juist mooi! Ook de Speed stuurt licht en voorspelbaar.. en vooral die power.. Fantastisch :Y dit kan wel eens een blijvertje worden! [afbeelding]


Prachtige fiets! Veel plezier en veilige kilometers gewenst,
 
ik blijf nog een tijd met mijn streetje rijden hoor, veel te leuke motor. alleen miste ik soms wat bescherming tegen de regen op langere ritten. 1000 bochten doe ik ook dit jaar terug mee. daarom besloot ik om zelf een kuipje te maken voor mijn street. na 3 maand is dit het resultaat. sommige zullen het misschien niet zo mooi vinden, maar het doet waar het voor is gemaakt. [afbeelding]

Nicely done Johan, kudo's !!

Helemaal uit het niets gemaakt of een bestaand topkuipje als basis gebruikt ?

Vind hem best mooi eigenlijk, en de reden snap ik, van de week ook even 20km snelweg moeten rijden, zelfs 130 is al niet echt comfortabel te noemen. Viel me een beetje tegen...
 
Ik rij al 3 jaar rond met het ruitje(de normale en toerversie) van de Tiger 800.

ik blijf nog een tijd met mijn streetje rijden hoor, veel te leuke motor. alleen miste ik soms wat bescherming tegen de regen op langere ritten. 1000 bochten doe ik ook dit jaar terug mee. daarom besloot ik om zelf een kuipje te maken voor mijn street. na 3 maand is dit het resultaat. sommige zullen het misschien niet zo mooi vinden, maar het doet waar het voor is gemaakt. [afbeelding]
full
 
van de week ook even 20km snelweg moeten rijden, zelfs 130 is al niet echt comfortabel te noemen. Viel me een beetje tegen...
Dat went vanzelf hoor... ik kwam van een supersport, meer kuip kun je bijna niet hebben, had in het begin spierpijn in mn borstspieren van het tegenhouden op de snelweg.
Rij nu dagelijks snelweg woon werk en echt, ik heb er geen erg meer in.
 
Ik ga jullie verlaten :Y gisteren een Speed Triple gekocht van 2013..volledig arrow systeem :9~ Fantastisch mooie motor!! Echt bizar veel verschil nog met de Street.. Uiteraard zwaarder, en ook groter maar dit vind ik juist mooi! Ook de Speed stuurt licht en voorspelbaar.. en vooral die power.. Fantastisch :Y dit kan wel eens een blijvertje worden! [afbeelding]
Gefeliciteerd!
Zeker een mooie machine, vooral die ophanging van het achterwiel vind ik mooi bij de Speed.
Veel plezier ermee, enne, we zien je wel bij de gezamelijke ritjes :Y
 
Nicely done Johan, kudo's !!

Helemaal uit het niets gemaakt of een bestaand topkuipje als basis gebruikt ?

Vind hem best mooi eigenlijk, en de reden snap ik, van de week ook even 20km snelweg moeten rijden, zelfs 130 is al niet echt comfortabel te noemen. Viel me een beetje tegen...

ben vertrokken van een racekuip van een cbr600rr en dit aangepast om aan te sluiten met de 2 lichten. idee kwam beetje van de ducati panigale. had het kuipje liever nog wat schuiner gehad maar kwam dan in de problemen met het stuur. hierna enkele fotos van tijdens de werkzaamheden
W2jVyqAUzqoD

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg
 
Dat went vanzelf hoor... ik kwam van een supersport, meer kuip kun je bijna niet hebben, had in het begin spierpijn in mn borstspieren van het tegenhouden op de snelweg.
Rij nu dagelijks snelweg woon werk en echt, ik heb er geen erg meer in.

had ook geen last van de wind, maar als het regent en koud wordt heb je toch graag wat meer bescherming
 
Achterbandje is op (originele Diablo RC). Voor is nog goed.

Maakt het nu veel uit als ik achter pak hem beet een Pilot Road 4 leg of een Angel GT?
 
Mooi gedaan Johan. Doet me denken aan vroegere tijden, toen ik nog autoschadehersteller/spuiter was, toen beunde ik heel veel bij met kuipjes repareren en motorfietsen spuiten. Leuk werk om te doen.

Voor wat betreft de wind ga ik vanavond maar snel verder met wennen dan, heb hiervoor ook altijd supersports gehad maar dat is inmiddels al ruim 15 jaar geleden. Daar was t simpel even plat achter het ruitje (leuk voor wie achterop zit) en geen last meer :)
 
Achterbandje is op (originele Diablo RC). Voor is nog goed.

Maakt het nu veel uit als ik achter pak hem beet een Pilot Road 4 leg of een Angel GT?

Alles over Motorbanden vraag je hier 4

In het grote banden topic wordt het afgeraden vanwege grip verschil van voor en achter. Zeker omdat je nu een vrij sportieve band wil gaan combineren met een sport/tour band. He beste kan je achetr dezelfde band opleggen als er nu op ligt en als die versleten is naar andere kijken. Of als de banden echt niet voldoen aan je wensen even door de zure appel heen en meteen achter en voor tegelijk verwisselen.
 
Wat zijn de ervaringen hier qua type banden ? Ofwel blijven jullie nieuwe Diablo RC's monteren of bevallen andere banden beter ?
 
Wat zijn de ervaringen hier qua type banden ? Ofwel blijven jullie nieuwe Diablo RC's monteren of bevallen andere banden beter ?
Diablo's bevallen mij super , koud ff opletten en ze zijn wat puntig , was even wennen met insturen. warm plakken ze als kauwgum , in de regen met redelijk koude temperatuur ook veel grip en vertrouwen.

heb jaren Michelins p3 gereden (op de ouwe fiets) en daar was ik zeer tevreden , gaven veel vertrouwen en grip mee behalve had de band moeite met de overgangen nat/droog wegdek en de witte strepen op de weg.

Dunlops qualifiers vondt ik bagger banden , geven total geen vertrouwen en glijden als de ziekte.

Bridgestones 016 was ik tot 2007 redelijk fan van maar miste soms grip bij extreme werk (circuit), tot ik de Michelins probeerde.
weet dus niet wat de huidige doen.

ik blijf bij de Pirrelli's op de street.

ik denk dat je banden keuze voor een groot deel tussen je oren zit , of het merk voelt goed of niet.
 
Thanks, ik was ook niet ontevreden over de Pirelli's eigenlijk tot nu toe maar heb er nog niet zo veel (en hard) mee gereden. Insturen vind ik persoonlijk gewoon prima, eigenlijk niet gemerkt dat de band puntig is. Heb er inmiddels wel minder bandenspanning in zitten dan bij aflevering, 2.3 voor nu en 2.5 achter ipv 2.5 voor en 2.9 achter.

Banden keuze zit idd deels tussen je oren, het gevoel wat de band je geeft moet je vertrouwen geven. Voor supermoto heb ik Dunlops, Goldentyre, Goldspeed/Maxxis en Michelin geprobeerd. Vond ze allemaal niet fijn behalve de Michelins, dat waren echt superfijne slicks die een rijder vertrouwen geven. In de motocross vind ik Michelin echter weer helemaal geen fijne banden, daar pak ik altijd Dunlop, Pirelli is ook fijn maar daar breken de noppen van een schoepenband (zand) altijd af als er ergens een harder stukje in de baan zit. Conclusie van mijn kant is dat merk ook niet alles is, voor de ene toepassing is het ene merk weer fijner en voor de andere weer een ander. Vandaar ook mijn vraag specifiek voor de Street Triple.

Iemand die op Michelin's over is gegaan toevallig en wat merk je als verschil ?
 
Alles over Motorbanden vraag je hier 4

In het grote banden topic wordt het afgeraden vanwege grip verschil van voor en achter. Zeker omdat je nu een vrij sportieve band wil gaan combineren met een sport/tour band. He beste kan je achetr dezelfde band opleggen als er nu op ligt en als die versleten is naar andere kijken. Of als de banden echt niet voldoen aan je wensen even door de zure appel heen en meteen achter en voor tegelijk verwisselen.

Ik denk dat ik ze maar allebei vervang. Maar welke nieuwe?
 
Banden. Altijd een leuk onderwerp op fora. Zoveel banden, zoveel meningen :+

Ik vind op de Street de Dunlop Qualifier II heel erg fijn. Minder puntig dan de Pirelli RC en (daardoor) meer vertrouwen. Sportsmart 2 lijken mij ook fijne bandjes.

Het blijft echter persoonlijk: wat voor type rijder ben je en wat voor stuurgedrag vindt jij fijn. Op basis daar van kijken naar type band (sport, sport/tour, tour) en opbouw (puntig, 'rond').

Rond, zwart en van rubber zijn ze allemaal en A-merken maken (bijna) geen slechte banden. Succes met kiezen ;)
 
Dus YoukonamoHari - Turbo Warp Speed Super Plus banden van 119,- per setje raad je niet aan Coenster ? :)
 
Ik rijd ook nu net twee nieuwe Pirelli Diablo RC's en deze plakken inderdaad echt als kauwgum. Ik heb alleen op veel plekkeb gelezen dat bij nat en koud wegdek ze hun grip verliezen.. al spreekt MuiZ dat net tegen. :+ Ik heb zelf nog niet in de stromende regen gereden ermee, alleen wat miezer dus ben benieuwd.

Ik heb overigens nog een vraagje, is het normaal dat er elke keer als ik na mijn werk bij mijn motor kom een paar druppeltjes benzine uit het overloop slangetje is gedruppelt? Dit is ongeacht hoeveel benzine er in de tank zit.
 
Hmm, zit net die banden topic door te lezen en wat mij betreft staat daar wel iets in wat volgens mij niet correct is...

~[/quote]
Circuitrijden:
Op het circuit wil je meer grip hebben, wat je bereikt door warmere banden. Banden worden warmer bij lagere druk. Afhankelijk van je banden en motor is op het circuit een spanning van tussen de 2,1 en 2,3 bar voor de voorband, en 2,0 en 2,2 bar voor de achterband gangbaar. Een uitzondering zijn bevoorbeeld Continental banden, die bij straatdruk op een een circuit uitstekend presteren, en zelfs sneller zijn. dit is tot een temperatuur tot 22-23 graden buitentemperatuur. Wordt de temperatuur hoger dan wel bandenspanning iets laten zakken. Warme druk kan tot 3.1-3.2 oplopen zonder nadelig effect.
~
Bij hogere temperatuur je bandenspanning laten zakken heeft een behoorlijk averechts effect, de band gaat bij een lagere bandenspanning meer vervormen en wordt dus heter, gevolg daarvan is dat de band gaat 'smeren'. Wat mij betreft dus een vreemd advies.
 
Ik rijd ook nu net twee nieuwe Pirelli Diablo RC's en deze plakken inderdaad echt als kauwgum. Ik heb alleen op veel plekkeb gelezen dat bij nat en koud wegdek ze hun grip verliezen.. al spreekt MuiZ dat net tegen. :+ Ik heb zelf nog niet in de stromende regen gereden ermee, alleen wat miezer dus ben benieuwd.

Ik heb overigens nog een vraagje, is het normaal dat er elke keer als ik na mijn werk bij mijn motor kom een paar druppeltjes benzine uit het overloop slangetje is gedruppelt? Dit is ongeacht hoeveel benzine er in de tank zit.

Ik weet overigens niet helemaal zeker of het benzine is wat ie lekt, het komt uit één van de twee slangetjes aan de onderkant. De KVS staat net boven minimaal nu, zou het KVS kunnen zijn? Hoe kom ik hier achter? Het zijn echt telkens maar een druppel of 3 á 4 maar wil toch wel graag weten wat het is.. :+
 
Ik weet overigens niet helemaal zeker of het benzine is wat ie lekt, het komt uit één van de twee slangetjes aan de onderkant. De KVS staat net boven minimaal nu, zou het KVS kunnen zijn? Hoe kom ik hier achter? Het zijn echt telkens maar een druppel of 3 á 4 maar wil toch wel graag weten wat het is.. :+

KVS schijnt snel over te lopen bij de triple, dus dat kan goed. Ff keukenpapiertje eronder leggen?
 
Ik rijd ook nu net twee nieuwe Pirelli Diablo RC's en deze plakken inderdaad echt als kauwgum. Ik heb alleen op veel plekkeb gelezen dat bij nat en koud wegdek ze hun grip verliezen.. al spreekt MuiZ dat net tegen. :+ Ik heb zelf nog niet in de stromende regen gereden ermee, alleen wat miezer dus ben benieuwd.

Ik heb overigens nog een vraagje, is het normaal dat er elke keer als ik na mijn werk bij mijn motor kom een paar druppeltjes benzine uit het overloop slangetje is gedruppelt? Dit is ongeacht hoeveel benzine er in de tank zit.

Ook met regen grip zat, die Pirelli's. Grip is geen probleem met die dingen :N
 
Hmm, zit net die banden topic door te lezen en wat mij betreft staat daar wel iets in wat volgens mij niet correct is...

\
Circuitrijden:
Op het circuit wil je meer grip hebben, wat je bereikt door warmere banden. Banden worden warmer bij lagere druk. Afhankelijk van je banden en motor is op het circuit een spanning van tussen de 2,1 en 2,3 bar voor de voorband, en 2,0 en 2,2 bar voor de achterband gangbaar. Een uitzondering zijn bevoorbeeld Continental banden, die bij straatdruk op een een circuit uitstekend presteren, en zelfs sneller zijn. dit is tot een temperatuur tot 22-23 graden buitentemperatuur. Wordt de temperatuur hoger dan wel bandenspanning iets laten zakken. Warme druk kan tot 3.1-3.2 oplopen zonder nadelig effect.
\
Bij hogere temperatuur je bandenspanning laten zakken heeft een behoorlijk averechts effect, de band gaat bij een lagere bandenspanning meer vervormen en wordt dus heter, gevolg daarvan is dat de band gaat 'smeren'. Wat mij betreft dus een vreemd advies.

Is het niet zo dat bij een te hoge druk (bij start) de banden gaan smeren als ze heet worden? Bij een lage druk heb je toch meer marge naar boven toe? Volgens mij verlaag je de spanning juist omdat ze op het circuit heter worden en je met lagere spanning meer contact oppervlakte hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan