Triumph Street Triple topic deel 23

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na de testrit is het unaniem een wit/rode Street Triple 2015 geworden.
Op het kleine pikkeltje na (maar dat went wel) en de gruwelijke spiegels (het beperkt zicht in die hoekige dingen die je dan nog maar met veel gefriemel een beetje juist kan instellen) voorlopig alleen maar plezierige dingen ontdekt.
Nu op zoek naar een behoorlijk paar spiegels en het ding is ready to go.

Bar end spiegels zijn aan te raden, krijg je het meeste zicht van.
 
Ik heb wel een behoorlijke dode hoek met barend spiegels. Maar als je constant een beetje spiegelt is het prima te doen. Zo vaak hoeft er ook niet in- of uitgevoegd worden. Ik heb Chinese knock offs en die trillen wel wat meer dan Rizoma origineel. Maar 6 tientjes voor een setje tegen 99,- euro p/stuk. :N
 
Dacht juist (heb ze alleen in de hand gehad) dat door het kleine oppervlak (deze van Triumph toch) je juist minder zicht zou hebben.

Wat Coenster zegt inderdaad. Doordat ze een beetje buiten je stuur steken kijk je als het ware om je armen heen. En doordat ze geen afstand overbruggen trillen ze haast niet, zelfs op snelheden van 200 km/u kan ik nog goed achter me kijken (geen officiele spiegels, die van mij waren iets van €30-€40 via eBay als ik het me goed herinner)
 
Laatst bewerkt:
Wat Coenster zegt inderdaad. Doordat ze een beetje buiten je stuur steken kijk je als het ware om je armen heen. En doordat ze geen afstand overbruggen trillen ze haast niet, zelfs op snelheden van 200 km/u kan ik nog goed achter me kijken (geen officiele spiegels, die van mij waren iets van €30-€40 via eBay als ik het me goed herinner)

Ik heb juist wel last van trillende spiegels :( Maar goed, nog steeds voldoende zicht :Y
 
Best of both worlds. De spiegels op de Tiger 800 zijn zowat de beste die ik al ben tegengekomen. Na wat opzoekwerk blijken zowel de Tiger als de Streetspiegels te zijn gemonteerd met M10 bouten. En de dealer wil de standaard Streetspiegels gewoon omruilen tegen Tiger spiegels en heeft ze onmiddellijk besteld. :}
 
Laatst bewerkt:
Even ter informatie of waarschuwing:
Ik heb op mijn motor Oxford handvatverwarming gemonteerd en heb gekozen om de kabels tussen balhoofd en linker voorpoot door te laten lopen.
Nu leek me het een goed idee om de kabels samen met de originele kabels onder het beugeltje aan het balhoofd te laten lopen.
Echter, toen ik het bovenste boutje losdraaide knapte deze spontaan af :X
Ik heb in mijn ogen niet extreem veel kracht hoeven te zetten om dit voor elkaar te krijgen.
Mooi kloten dus, een M6 boutje waar ook de luchtinlaat mee vast zit afgeknapt in het frame.
Gelukkig heb ik een kennis met gouden handjes die dit voor mij uitgeboord en opnieuw getapt heeft. Hij vertelde mij dat het boutje gedeeltelijk zo hard was dat de boor er bijna niet door kwam. Heel veel geduld, snijolie, en een versleten boortje later was het klusje succesvol geklaard.
Nu was me al vaker opgevallen dat RVS boutjes in aluminium door Triumph niet worden voorzien van vet en daardoor vast oxideren, maar dit boutje leek wel van een gehard staal wat dus niet taai is, en daardoor afknapt.
Dus de waarschuwing : pas op met deze boutjes, misschien had ik een kneusje, maar misschien hebben meer Street Triples deze boutjes. Als ze niet per se los moeten, blijf er dan van af :X
full
 
Even ter informatie of waarschuwing:
Ik heb op mijn motor Oxford handvatverwarming gemonteerd en heb gekozen om de kabels tussen balhoofd en linker voorpoot door te laten lopen.
Nu leek me het een goed idee om de kabels samen met de originele kabels onder het beugeltje aan het balhoofd te laten lopen.
Echter, toen ik het bovenste boutje losdraaide knapte deze spontaan af :X
Ik heb in mijn ogen niet extreem veel kracht hoeven te zetten om dit voor elkaar te krijgen.
Mooi kloten dus, een M6 boutje waar ook de luchtinlaat mee vast zit afgeknapt in het frame.
Gelukkig heb ik een kennis met gouden handjes die dit voor mij uitgeboord en opnieuw getapt heeft. Hij vertelde mij dat het boutje gedeeltelijk zo hard was dat de boor er bijna niet door kwam. Heel veel geduld, snijolie, en een versleten boortje later was het klusje succesvol geklaard.
Nu was me al vaker opgevallen dat RVS boutjes in aluminium door Triumph niet worden voorzien van vet en daardoor vast oxideren, maar dit boutje leek wel van een gehard staal wat dus niet taai is, en daardoor afknapt.
Dus de waarschuwing : pas op met deze boutjes, misschien had ik een kneusje, maar misschien hebben meer Street Triples deze boutjes. Als ze niet per se los moeten, blijf er dan van af :X [afbeelding]


Ehm was dat niet een vroege terugroep actie ???? dat die boutjes konden breken??? staat mij iets van bij..... :/
 
Hallo allemaal,

Na een afwezigheid op dit forum van meer dan 7 jaar (is het mogelijk mijn gebruikersnaam aan te passen?!?) meld ik mij hierbij weer eens. Toentertijd reed ik op mijn eerste motor, een Honda VFR 750 uit '92, waarna ik nog ongeveer twee jaar een CBR 900 RR Fireblade uit 2000 heb gereden (staat te koop). Maar nu mag ik me de zeer trotse eigenaar noemen van een Triumph Steet Triple R uit 2009.

Ik zal hoogstwaarschijnlijk nieuw zijn voor jullie, echter de motor is hier bekend. Hij staat namelijk nog in de OP onder de naam van zijn voormalig eigenaar "sincere1983". Overigens ziet hij er inmiddels wel iets anders uit dan op de foto zie ik nu, dus ik zal binnenkort wel een keer een nieuwe foto toevoegen.

De reden dat ik hier van mij laat horen is omdat ik het toch altijd wel fijn vind ergens vragen te kunnen stellen aan mensen met dezelfde hobby, en in dit geval zelfs hetzelfde type motor. Op die manier hoef ik bij problemen, als die zich al voor zouden doen, niet het spreekwoordelijke wiel opnieuw uit te vinden.

Bij dezen dus, aangenaam kennis te maken :-)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij was de terugroepactie dat ze niet goed vast zaten. Overijverig vastgezet wellicht?
Ik heb het nagekeken en potverdikke, het zijn inderdaad deze boutjes die vervangen zijn!
Dit was dus de alom bekende "van de regen in de drup" B|
 
Weinig geluk met triumph. Tijd geleden begon het gezeik met schakelen. Het terugschakelen gaat steeks moeilijker, beetje hakerig en vervelend terug schakelen. Heb 10.000km kunnen genieten van het 2012 donor blok. Waarschijnlijk ergens iets niet helemaal jofel, maar eruit halen is bijna net zo veel als wat de fiets nog oplevert.

Heb vorig jaar nog op een speed triple proef gereden, maar dat vond ik helemaal niets. Leuk dat koppel, maar log, geen fijne zit met de benen rond de tank, hele goede remmen dat wel, maar verder niet onder de indruk.

Nu waarschijnlijk mn oog op een Triple Rx. Een hypermotard lonkt ook wel, maar helaas geen dealer in de buurt hier.
 
Laatst bewerkt:
Zit er verschil in hendels van de "gewone" triple uit 2013 en de R versie? Heb korte hendels gekocht, alleen ze passen niet -O-

de gewone triple heeft axiale remmen, waar de triple r radiale remmen heeft. Zelfde geldt voor de rempomp, die is anders op de gewone en de R
 
Laatst bewerkt:
Weinig geluk met triumph. Tijd geleden begon het gezeik met schakelen. Het terugschakelen gaat steeks moeilijker, beetje hakerig en vervelend terug schakelen. Heb 10.000km kunnen genieten van het 2012 donor blok. Waarschijnlijk ergens iets niet helemaal jofel, maar eruit halen is bijna net zo veel als wat de fiets nog oplevert.

Heb vorig jaar nog op een speed triple proef gereden, maar dat vond ik helemaal niets. Leuk dat koppel, maar log, geen fijne zit met de benen rond de tank, hele goede remmen dat wel, maar verder niet onder de indruk.

Nu waarschijnlijk mn oog op een Triple Rx. Een hypermotard lonkt ook wel, maar helaas geen dealer in de buurt hier.
Brutale 800 joh.
 
Iemand nog opzoek naar een tankring geschikt voor de Street Triple? Deze is te gebruiken voor tanktassen met het quick lock systeem van bags connection. Wegens overstap naar een andere motor is deze overbodig geworden.
140f6so.jpg
 
Even ter informatie of waarschuwing:
Ik heb op mijn motor Oxford handvatverwarming gemonteerd en heb gekozen om de kabels tussen balhoofd en linker voorpoot door te laten lopen.
Nu leek me het een goed idee om de kabels samen met de originele kabels onder het beugeltje aan het balhoofd te laten lopen.
Echter, toen ik het bovenste boutje losdraaide knapte deze spontaan af :X
Ik heb in mijn ogen niet extreem veel kracht hoeven te zetten om dit voor elkaar te krijgen.
Mooi kloten dus, een M6 boutje waar ook de luchtinlaat mee vast zit afgeknapt in het frame.
Gelukkig heb ik een kennis met gouden handjes die dit voor mij uitgeboord en opnieuw getapt heeft. Hij vertelde mij dat het boutje gedeeltelijk zo hard was dat de boor er bijna niet door kwam. Heel veel geduld, snijolie, en een versleten boortje later was het klusje succesvol geklaard.
Nu was me al vaker opgevallen dat RVS boutjes in aluminium door Triumph niet worden voorzien van vet en daardoor vast oxideren, maar dit boutje leek wel van een gehard staal wat dus niet taai is, en daardoor afknapt.
Dus de waarschuwing : pas op met deze boutjes, misschien had ik een kneusje, maar misschien hebben meer Street Triples deze boutjes. Als ze niet per se los moeten, blijf er dan van af :X [afbeelding]

Hey Jeroen,
Jouw witte street is indertijd binnen geweest omwille van een terugroepaktie. Deze boutjes dienden van Triumph vervangen te worden door exemplaren voorzien van loctite, wat ook gebeurt is.
Heb je verder nog problemen in verband met inhouden aan constante snelheid?
 
Laatst bewerkt:
Hey Jeroen,
Jouw witte street is indertijd binnen geweest omwille van een terugroepaktie. Deze boutjes dienden van Triumph vervangen te worden door exemplaren voorzien van loctite, wat ook gebeurt is.
Heb je verder nog problemen in verband met inhouden aan constante snelheid?
Ik ben vandaag bij Motor Eibergen geweest voor de 10.000 km beurt en het verhaal van de boutjes aangekaart. Ik had al in de papieren gezien dat het inderdaad onder garantie vervangen is. De monteur vertelde mij dat ze de boutjes incl. loctite aangeleverd krijgen door Triumph en deze erin draaien. Ik had waarschijnlijk pech met een maandagmorgenboutje.
Ik heb een Rx proefgereden en deze schakelde met de Quickshifter soepeler en de motor hield totaal niet in.
Toen ik terug kwam was de monteur al bezig met de laptop.
De Tune die erin zat was de Arrow tune van juli vorig jaar, hier is al weer een nieuwe versie van en die is er in gezet. Zojuist heb ik een proefrit gemaakt want we hadden vandaag onweer en hagel :X en het voelt nu gelukkig een stuk beter.
 
Weinig geluk met triumph. Tijd geleden begon het gezeik met schakelen. Het terugschakelen gaat steeks moeilijker, beetje hakerig en vervelend terug schakelen. Heb 10.000km kunnen genieten van het 2012 donor blok. Waarschijnlijk ergens iets niet helemaal jofel, maar eruit halen is bijna net zo veel als wat de fiets nog oplevert.

Heb vorig jaar nog op een speed triple proef gereden, maar dat vond ik helemaal niets. Leuk dat koppel, maar log, geen fijne zit met de benen rond de tank, hele goede remmen dat wel, maar verder niet onder de indruk.

Nu waarschijnlijk mn oog op een Triple Rx. Een hypermotard lonkt ook wel, maar helaas geen dealer in de buurt hier.
Het zit je niet mee zeg. Eerlijk gezegd snap ik niet dat je nog naar een Triumph kijkt.
Voor een 3 cilinder kun je nu ook terecht bij MV of Yamaha.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan