Triumph Street Triple topic deel 23

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou zit ik toch een beetje in dubio. Heb mijn zelfgemaakte db killers geplaatst (buis van 40mm met een M20 ring erin) voor mijn high mount arrows en het geluid is precies zoals ik het hebben wil, alleen nu lijk ik onder tot een 7000-8000 toeren minder koppel te hebben. Ik heb nu echt een doortrek gebied vanaf de 8000 toeren terwijl eerst het koppel vrij vlak was. In de 2e versnelling vanaf 3000 toeren optrekken vind ik hem vrij traag. Hij loopt wel mooier rond onderin de toeren en is zuiniger onderin volgens de boordcomputer.

Hoe zou dit komen? Wat ik begrijp krijg je onderin juist meer trekkracht met tegendruk. Ben bang dat mijn motor veel te stil wordt met de originele killers. Ik wil alleen geen stofzuiger krijgen.
 
Ik ga als ex Street 3 rijder ff snel spammen hier, ik heb namelijk nog een originele harde carbonfiber Triumph tankpad liggen.
Mocht er iemand interesse hebben graag een PM!

image3.jpg
 
Hoe zou dit komen? Wat ik begrijp krijg je onderin juist meer trekkracht met tegendruk. Ben bang dat mijn motor veel te stil wordt met de originele killers. Ik wil alleen geen stofzuiger krijgen.

Om met je originele dB killers wat meer geluid te krijgen, moet je ze wat inkorten. Hoe langer de dB klillers zijn, hoe meer geluid gedempt word. Als het niet naar wens is, kun je het afgezaagde stuk er altijd weer aanlassen ;)
 
streetmeet? deze moet nodig weer uitgelaten worden!

[afbeelding]

Gaaf alles in het zwart! Vooral de koplampen springen eruit. Zat er ook nog over te denken om mijn stuur matzwart te spuiten (nu gewoon chroom) maar misschien is het wel net zo makkelijk om een zwart stuur te kopen (zonder knoppen etc).
 
Ik zag onlangs een vraag voorbij komen over olie.. heb gevraagd bij een dealer, die raadde mij Motorolie aan van Belray vol synthetisch. ( hij zou daar voelbaar beter mee schakelen ) iemand ervaring mee ??

heb zelf een street triple 08
 
Laatst bewerkt:
Laatst erin gedaan omdat ik niks anders voor handen had. Kan niet zeggen dat die beter is gaan schakelen ;)
 
Gaaf alles in het zwart! Vooral de koplampen springen eruit. Zat er ook nog over te denken om mijn stuur matzwart te spuiten (nu gewoon chroom) maar misschien is het wel net zo makkelijk om een zwart stuur te kopen (zonder knoppen etc).


Maatje van me heeft ze nog liggen. Gepowdercoat zwart (wel alleen de ronde). Doe maar een pm als je interesse hebt.
 
Ik zag onlangs een vraag voorbij komen over olie.. heb gevraagd bij een dealer, die raadde mij Motorolie aan van Belray vol synthetisch. ( hij zou daar voelbaar beter mee schakelen ) iemand ervaring mee ??

heb zelf een street triple 08

Verkeerde olie, de standaard cheapste halfsyntheet kan wel eens voor een "plakkende koppeling" zorgen. Zeker wanneer uitgerust met quickshifter doe je er beter aan een iets duurdere olie (bijv putoline) te gebruiken. Volsyntheet mag, maar dan zit je daar wel aan vast voor de rest van je motorleven, en het is niet noodzakelijk. Ik rij zelf met de cheapste halfsyntheet (nu 3 k oud), en draai zonder problemen 14k toeren. (Wel met daytona nokkenassen). Mocht de koppeling gaan plakken (maatje van me had dat laatst) ga ik de olie wel verversen...

Zo reactie rondje weer gehad! STREETMEET!!! 💪😋😁
2 augustus doen?
 
Verkeerde olie, de standaard cheapste halfsyntheet kan wel eens voor een "plakkende koppeling" zorgen. Zeker wanneer uitgerust met quickshifter doe je er beter aan een iets duurdere olie (bijv putoline) te gebruiken. Volsyntheet mag, maar dan zit je daar wel aan vast voor de rest van je motorleven, en het is niet noodzakelijk. Ik rij zelf met de cheapste halfsyntheet (nu 3 k oud), en draai zonder problemen 14k toeren. (Wel met daytona nokkenassen). Mocht de koppeling gaan plakken (maatje van me had dat laatst) ga ik de olie wel verversen...

Zo reactie rondje weer gehad! STREETMEET!!! 💪😋😁
2 augustus doen?

hmmm.. en dat vertelt een triumph dealer mij dan... :?
Heb de motor begin mei gekocht, heeft toen een beurt gehad en er is Castrol ingegaan, alleen merk ik inderdaad dat hij bij schakelen beetje plakt.. vooral versnelling 1 en 2.

kan het eventueel gemixt worden als ik later bij moet vullen..? met putoline ? ik heb geen quickshifter.

STREETMEET in provincie ZEELAND ?? let me know :] :Y
 
Volsyntheet en halfsyntheet moet je eigenlijk niet mixen, en na het overgaan op volsyntheet mag je eigenlijk niet meer terug naar halfsyntheet, theoretisch dan...beetje bijvullen kan geen kwaad denk ik...

Ik ververs zelf om de 5k maar ik geef em ook op ze'n flikker, dus het bijvul probleem heb ik wat minder. 😇
Een plakkende versnelling van 1 naar 2 kan, maar oudere modellen schakelen sowieso wel eens mis, ze zijn immers niet meer nieuw, het is immers geen japanner. Meestal helpt nieuwe olie wel een beetje, en soms mis je een paar tanden door de vorige gebruiker en maakt de olie geen reet uit 😅.
Als het alleen bij 1 en 2 is zou ik me niet te veel zorgen maken, en ontkoppelen met de pook omhoog wanneer je schakelt, weet bijna zeker dat ie dan niet meer plakt.
 
Owja, en streetmeet! Streetmeet! Streetmeet!
Centraal doen gezien ik al noordbrabant, noordholland en zeeland voorbij zag komen? Lekdijkje aftrappen?
 
Nou, afgelopen week had ik me al even kort gemeld maar vandaag zijn we het eens geworden :Y *O*

Vanaf volgende week ben ik de gelukkige eigenaar van een Street Triple R uit 2013 !! Foto's volgen , maar ik ben er hardstikke blij mee! Echt een schoonheid ;)

Opties:

- flyscreen,bellypan,seatcover
- arrow
- led knippers
- Triumph valbescherming
- R&G kentekenplaathouder
- Led knipperverlichting
- Triumph bar end mirrors
- Triumph tankpad
- navigatiesteun

*D 8-) :9~
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan