Triumph Street Triple topic deel 23

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb op de street een lekker spits voorbandje gehad, en vond het helemaal niets. Veel te zenuwachtig. Weet niet of je Brutale net zo snel instuurt als de Triumph, maar anders zou ik een normale voorband nemen.
Nog sneller. :P Kan best wel eens kloppen. Mijn vorige fiets was een Moto Morini Corsaro 1200 Veloce en die stuurde wat zwaarder. Spitse banden ging heel goed samen met die motor.
 
Heren goedemorgen,
Nog even een andere vraag. Mijn street komt uit 2011 en heeft nog de ronde koplampen. Nu zie ik ook dat in 2011 het nieuwe model is geïntroduceerd. Betekend dat dan dat mijn street eigenlijk nog het 2010 model is en pas in 2011 op kenteken is gezet? Wil namelijk ass. bestellen maar als ik dan 2011 kies krijg ik dus het nieuwe model.
Het is heel simpel, zolang je accessoires kiest die niets met de koplampen te maken hebben heb je het oude model t/m 2012.
Deze is onder te verdelen in de R versie en de standaard versie die jij hebt.
Hier zijn zo'n beetje alle accessoires en onderdelen universeel, behalve als het op de (voor)remmen en vering aan komt.
Triumph Quickshifter kan niet op de eerste jaargangen mocht je die willen.
 
Ik was gisteren op de Motorbeurs en het viel me op dat de Street Triple RX schitterde door afwezigheid (in ieder geval zag ik hem niet op de Triumph stand).

Gaat de RX er uit?
 
Ik was gisteren op de Motorbeurs en het viel me op dat de Street Triple RX schitterde door afwezigheid (in ieder geval zag ik hem niet op de Triumph stand).

Gaat de RX er uit?

Lijkt me niet, ze hebben net een nieuwe kleurstelling uitgebracht :Y

Street 800 *D
 
Ik had die nieuwe kleuren wel verwacht, maar er stond een matzwarte R. (die vind ik nog mooier ook), maar geen RX :N

Dit viel mij idd ook al op, had hem ook wel verwacht.
Beetje appart waarom ze geen rx hadden staan, vond het zoiezo een beetje karige stand..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds 2011 een Street Triple (scorched yellow) en heb besloten dat ik toch eens iets anders wil (Ducati Monster 821). En nu vraag ik me af wat mijn motor nog waard is bij inruil/particuliere verkoop.
Heb rondgekeken op marktplaats.nl en motoroccasion.nl om een idee te krijgen en qua (dealer)verkoop zie ik prijzen vanaf €6000.
Mijn motor heeft 31.000km gelopen en er staat wat onderhoud aan te komen (beurt, ketting, voorband). Als plus heb ik een flyscreen, radiateurcovers, belly-pan en eventueel zard Penta uitlaat.
Ik ben eerste eigenaar en motor is altijd bij Triump-dealer in onderhoud geweest, geen schade.
Als ik hem inruil op een Monster 821 van 2015, krijg ik er €3850 voor, maar dat lijkt me toch wat weinig.
De aankomende kosten die nog gemaakt moeten worden schat ik op zo'n €500.
Snap dat de motordealer er ook op moet verdienen, maar ik zat meer te denken aan €4500-€5000.
Is dat een reëel bedrag of hoe kijken jullie hier tegenaan?
 
Streets met die kilometerstanden en rond dat bouwjaar (2010/2011) vind ik ook voor rond de €6.000,-. Het zijn natuurlijk wel vraagprijzen.

Ik denk dat je met particuliere verkoop €5.000 tot max €5.500 kan vragen en bij inruil €4.000 tot max €4.500 kan uitonderhandelen. Uiteraard afhankelijk van dealer en waar je hem op inruilt. Ik ben echter geen expert op dat gebied ;)
 
Zoals met alles, het is maar wat een gek ervoor over heeft. Probleem met vooral motorfietsen dat je toch enigzins gehecht raakt aan zo'n apparaat. Men denkt dan goud in huis te hebben en er veel voor te kunnen vragen tov dealer of andere vergelijkbare motoren.

Zo wil ik mijn fiets alleen kwijt voor een bedrag zo rond de 20k euro. Over een jaar of drie krijg ik mijn volle verstand wel weer terug. ;)

Iemand overigens op de beurs de nieuwe Brutale 800 gezien? Ik heb haar nog niet in het echt gezien maar zo op de foto's vind ik het niet wat. De oude had wat klassiekere lijnen wat ik gewoon iets mooier vind.
 
Laatst bewerkt:
motorfiets heft 2 waardes ,
je eigen emotionele waarde en de handelswaarde van de dealer, vaak liggen die 2 ver uit elkaar. ;(

:+

ik ruil mijn fietsen altijd in bij nieuwkoop en ik krijg er nooit voor dan dat ik in gedachte had.

particulier verkoop ben ik niet zo van, hoop geleur aan je deur en je weet nooit wie er komt. dan maar500 of 750 minder.
 
Zoals met alles, het is maar wat een gek ervoor over heeft. Probleem met vooral motorfietsen dat je toch enigzins gehecht raakt aan zo'n apparaat. Men denkt dan goud in huis te hebben en er veel voor te kunnen vragen tov dealer of andere vergelijkbare motoren.

Zo wil ik mijn fiets alleen kwijt voor een bedrag zo rond de 20k euro. Over een jaar of drie krijg ik mijn volle verstand wel weer terug. ;)

Iemand overigens op de beurs de nieuwe Brutale 800 gezien? Ik heb haar nog niet in het echt gezien maar zo op de foto's vind ik het niet wat. De oude had wat klassiekere lijnen wat ik gewoon iets mooier vind.

Ik heb de nieuwe brutale bij motoport Assen zien staan in het rood .. Heb er nog niet op gezeten maar vond hem eigenlijk best wel mooi ... Agressief gelijnd, en nog compacter als zijn voorganger.. Al die motoren lijken steeds kleiner te worden.. Niet altijd even mooi trouwens.. Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe hij eruit ziet in het mat zwart :Y
 
Laatst bewerkt:
Goeiesmorgens! Kan iemand mij vertellen hoe het met de ruimte onder het zadel zit bij een triple R 2013 of hoger? Heb je hier een beetje plek voor een slot of is het echt dramatisch gesteld? ( zoals bij de z800 bijvoorbeeld haha!)
 
Goeiesmorgens! Kan iemand mij vertellen hoe het met de ruimte onder het zadel zit bij een triple R 2013 of hoger? Heb je hier een beetje plek voor een slot of is het echt dramatisch gesteld? ( zoals bij de z800 bijvoorbeeld haha!)
Een stuk beter dan de oude versie.
Ik heb deze onder het zadel liggen :Y

10001854_830_FR_04.JPG
 
Even een paar "Tail Tidy" vragen:

Ik wil graag een nieuwe kentekenplaathouder/Tail Tidy plaatsen op mijn Street Triple R uit 2009

De volgende zit er momenteel op:
41c46aaa-a612-4231-8b74-255dfca9ccf0_zpsodgzbkjn.jpg

Ik zou deze graag vervangen voor ene waarbij het zwarte plastic spatbordje onder het achterlicht ook komt te vervallen.

Nu lijk ik deze gevonden te hebben in de vorm van de R&G Tail Tidy zoals op de volgende foto:
RG%20Tail%20Tidy_zpshsy6aclp.jpg

Ook de plaatsing van de knipperlichten vind ik perfect, echter ik vind ook foto's met de knipperlichten aan de zijkanten van het achterlicht waardoor ik me dus afvraag wat ik u precies zou krijgen als ik deze tail tidy zou kopen.

Nu heb ik eigenlijk vooral de volgende vragen:

- Heeft iemand ervaring met deze R&G Tail Tidy? Komt bij deze inderdaad dat hele zwarte plastic gedeelte uit de eerste foto te vervallen (incl. dat spatbordje) en wordt dit vervangen door een compleet achterlicht omhullend nieuw gedeelte? Pffff.... Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

De knipperlichten naast het achterlicht of naast de kentekenplaat zelf is dus wat ik liever niet wil hebben (zoals in de volgende foto van wederom dezelfde R&G Tail Tidy):
RampG%20knipperlichten%20hoog_zpsajnwimr7.jpg


- Zou iemand me een andere kentekenplaathouder aanbevelen i.p.v. deze R&G, en zo ja, waarom?

- Welke knipperlichten raden jullie mij aan?

Ow ja, ter info, ik heb een 3-1 Lowboy van Arrow dus uitlaten zitten mij sowieso niet in de weg!

Een hoop vragen, maar ik kan het geld helaas maar 1 keer uitgeven en heb niet de behoefte het wiel opnieuw uit te vinden wanneer dat niet nodig is... Alle info is dus welkom! Thnx :-)
 
Laatst bewerkt:
Even een paar "Tail Tidy" vragen:

Ik wil graag een nieuwe kentekenplaathouder/Tail Tidy plaatsen op mijn Street Triple R uit 2009

De volgende zit er momenteel op:
[afbeelding]
Ik zou deze graag vervangen voor ene waarbij het zwarte plastic spatbordje onder het achterlicht ook komt te vervallen.

Nu lijk ik deze gevonden te hebben in de vorm van de R&G Tail Tidy zoals op de volgende foto:
[afbeelding]
Ook de plaatsing van de knipperlichten vind ik perfect, echter ik vind ook foto's met de knipperlichten aan de zijkanten van het achterlicht waardoor ik me dus afvraag wat ik u precies zou krijgen als ik deze tail tidy zou kopen.

Nu heb ik eigenlijk vooral de volgende vragen:

- Heeft iemand ervaring met deze R&G Tail Tidy? Komt bij deze inderdaad dat hele zwarte plastic gedeelte uit de eerste foto te vervallen (incl. dat spatbordje) en wordt dit vervangen door een compleet achterlicht omhullend nieuw gedeelte? Pffff.... Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

De knipperlichten naast het achterlicht of naast de kentekenplaat zelf is dus wat ik liever niet wil hebben (zoals in de volgende foto van wederom dezelfde R&G Tail Tidy):
[afbeelding]

- Zou iemand me een andere kentekenplaathouder aanbevelen i.p.v. deze R&G, en zo ja, waarom?

- Welke knipperlichten raden jullie mij aan?

Ow ja, ter info, ik heb een 3-1 Lowboy van Arrow dus uitlaten zitten mij sowieso niet in de weg!

Een hoop vragen, maar ik kan het geld helaas maar 1 keer uitgeven en heb niet de behoefte het wiel opnieuw uit te vinden wanneer dat niet nodig is... Alle info is dus welkom! Thnx :-)

Ik zou die R&G lekker laten liggen, want ik vond de passing helemaal k*t. Waarom behoudt je de huidige oplossing niet? Ziet er toch netjes uit?
 
Ik zou die R&G lekker laten liggen, want ik vond de passing helemaal k*t. Waarom behoudt je de huidige oplossing niet? Ziet er toch netjes uit?

Ik vind het niet mooi hoe de knipperlichten nu naast de plaat zitten, nog buiten het feit dat deze zelf absoluut ook aan vervanging toe zijn omdat ze nu steeds los gaan en scheef hangen door versleten rubberen armpjes.

Daarnaast zou ik dus graag dat spatbordje weg hebben, want ook dat vind ik persoonlijk niet mooi.

En last but not least, de huidige houder is eigenlijk te groot voor het kenteken waardoor er nog een metalen beugel/lijst een paar millimeter onder de kentekenplaat loopt.... (die een keer verbogen is geweest omdat hij de band heeft geraakt :X )
 
Ik vind het niet mooi hoe de knipperlichten nu naast de plaat zitten, nog buiten het feit dat deze zelf absoluut ook aan vervanging toe zijn omdat ze nu steeds los gaan en scheef hangen door versleten rubberen armpjes.

Daarnaast zou ik dus graag dat spatbordje weg hebben, want ook dat vind ik persoonlijk niet mooi.

En last but not least, de huidige houder is eigenlijk te groot voor het kenteken waardoor er nog een metalen beugel/lijst een paar millimeter onder de kentekenplaat loopt.... (die een keer verbogen is geweest omdat hij de band heeft geraakt :X )

Dan vind ik de R&G wel het mooiste. Kost wel wat moeite om hem netjes passend te krijgen. Qua knipperlichtjes: maar net welke je mooi vindt, als ze maar goed zichtbaar zijn.
 
hallo,
iemand hier die zelf al eens een scherm voor zijn street triple heeft gemaakt? ik ben van plan om het huidige schermpje (origineel ) te vervangen door een iets meer protectie biedend exemplaar. ik zou het in polyester maken. alle voorbeelden van schermen zijn ook welkom om ideeen op te doen.
dit is wat ik nu heb
360.jpg

ik zou het scherm willen laten beginnen gelijk met de lichten, dus meer achteruit , iets breder en iets hoger
360.jpg

johan.
 
Laatst bewerkt:
Even een paar "Tail Tidy" vragen:

Ik wil graag een nieuwe kentekenplaathouder/Tail Tidy plaatsen op mijn Street Triple R uit 2009

De volgende zit er momenteel op:
[afbeelding]
Ik zou deze graag vervangen voor ene waarbij het zwarte plastic spatbordje onder het achterlicht ook komt te vervallen.

Nu lijk ik deze gevonden te hebben in de vorm van de R&G Tail Tidy zoals op de volgende foto:
[afbeelding]
Ook de plaatsing van de knipperlichten vind ik perfect, echter ik vind ook foto's met de knipperlichten aan de zijkanten van het achterlicht waardoor ik me dus afvraag wat ik u precies zou krijgen als ik deze tail tidy zou kopen.

Nu heb ik eigenlijk vooral de volgende vragen:

- Heeft iemand ervaring met deze R&G Tail Tidy? Komt bij deze inderdaad dat hele zwarte plastic gedeelte uit de eerste foto te vervallen (incl. dat spatbordje) en wordt dit vervangen door een compleet achterlicht omhullend nieuw gedeelte? Pffff.... Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

De knipperlichten naast het achterlicht of naast de kentekenplaat zelf is dus wat ik liever niet wil hebben (zoals in de volgende foto van wederom dezelfde R&G Tail Tidy):
[afbeelding]

- Zou iemand me een andere kentekenplaathouder aanbevelen i.p.v. deze R&G, en zo ja, waarom?

- Welke knipperlichten raden jullie mij aan?

Ow ja, ter info, ik heb een 3-1 Lowboy van Arrow dus uitlaten zitten mij sowieso niet in de weg!

Een hoop vragen, maar ik kan het geld helaas maar 1 keer uitgeven en heb niet de behoefte het wiel opnieuw uit te vinden wanneer dat niet nodig is... Alle info is dus welkom! Thnx :-)
Evotech heeft mooi spul en netjes, geode instructies erbij

EP Triumph Street Triple Tail Tidy 2007 - 2012
 
Thnx MuiZ, hier heb ik ook al eens heen gekeken. Denk dat deze wellicht op het gebied van montage en zelfs materialen de beste zou kunnen zijn. Helaas vind ik het niet mooi wanneer de knipperlichten naast het achterlicht komen te zitten. Ik heb een 3-1Lowboy systeem, dus geen last van uitlaten die me in de weg zouden kunnen zitten...

Over knipperlichten gesproken:

Zijn er ook kleine (LED)knipperlichten voor mijn '09 Triple R waar je geen extra/ander relais voor hoeft te plaatsen? Want ik ben zelf niet zo technisch, het is dat ik hier navraag voor heb gedaan omdat de knipperlichten van mijn Fireblade te snel knipperen, anders had ik het niet eens geweten....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan