Triumph Street Triple topic deel 23

Status
Niet open voor verdere reacties.
OEH en nog iets (what else is a Forum for ;-)):

In de Facebook groep van Street Triple rijders hebben ze het vaak over een modificatie waarbij ze de gaskabel (of zoiets, dat is dan ook mijn vraag!) van een 1050 Speed Triple plaatsen?!?

Hierdoor zou je het gas niet zo ver open hoeven te draaien om vol gas te kunnen geven. Klinkt absoluut als iets dat ik heeeel graag zou willen aanpassen bij de mijne haha.

Iemand hier ervaring mee? Wat moet ik dan precies kopen en aanpassen? En ten slotte, werkt het dan ook zoals omschreven? Want als ik dan al moest zoeken naar een nadeeltje van mijn beauty dan is het wel dat je het gas veeeeeel te ver moet draaien waardoor je zelden het volle vermogen benut!!

Thanks in advance guys!!
 
Thnx MuiZ, hier heb ik ook al eens heen gekeken. Denk dat deze wellicht op het gebied van montage en zelfs materialen de beste zou kunnen zijn. Helaas vind ik het niet mooi wanneer de knipperlichten naast het achterlicht komen te zitten. Ik heb een 3-1Lowboy systeem, dus geen last van uitlaten die me in de weg zouden kunnen zitten...

Over knipperlichten gesproken:

Zijn er ook kleine (LED)knipperlichten voor mijn '09 Triple R waar je geen extra/ander relais voor hoeft te plaatsen? Want ik ben zelf niet zo technisch, het is dat ik hier navraag voor heb gedaan omdat de knipperlichten van mijn Fireblade te snel knipperen, anders had ik het niet eens geweten....

LED pinkers met bijgeleverde weerstand/relais zoeken of gewoon gloeilampjes nemen.
 
OEH en nog iets (what else is a Forum for ;-)):

In de Facebook groep van Street Triple rijders hebben ze het vaak over een modificatie waarbij ze de gaskabel (of zoiets, dat is dan ook mijn vraag!) van een 1050 Speed Triple plaatsen?!?

Hierdoor zou je het gas niet zo ver open hoeven te draaien om vol gas te kunnen geven. Klinkt absoluut als iets dat ik heeeel graag zou willen aanpassen bij de mijne haha.

Iemand hier ervaring mee? Wat moet ik dan precies kopen en aanpassen? En ten slotte, werkt het dan ook zoals omschreven? Want als ik dan al moest zoeken naar een nadeeltje van mijn beauty dan is het wel dat je het gas veeeeeel te ver moet draaien waardoor je zelden het volle vermogen benut!!

Thanks in advance guys!!

Heb ik ook wel eens gehoord. De slag van je gashendel wordt korter, je krijgt dan eigenlijk een soort snelgas. Leuk voor op het circuit imho, maar ik zie de toegevoegde waarde op de openbare weg niet. Eerder nadelen. De gasreactie van de Street is top, gas is goed te doseren en de Street is prima vol open te trekken O-) Ik vrees dat de Street er erg zenuwachtig van wordt als je dat verandert.

Lees ook eens deze topic.
 
Even een paar "Tail Tidy" vragen:

Ik wil graag een nieuwe kentekenplaathouder/Tail Tidy plaatsen op mijn Street Triple R uit 2009

De volgende zit er momenteel op:
[afbeelding]
Ik zou deze graag vervangen voor ene waarbij het zwarte plastic spatbordje onder het achterlicht ook komt te vervallen.

Nu lijk ik deze gevonden te hebben in de vorm van de R&G Tail Tidy zoals op de volgende foto:
[afbeelding]
Ook de plaatsing van de knipperlichten vind ik perfect, echter ik vind ook foto's met de knipperlichten aan de zijkanten van het achterlicht waardoor ik me dus afvraag wat ik u precies zou krijgen als ik deze tail tidy zou kopen.

Nu heb ik eigenlijk vooral de volgende vragen:

- Heeft iemand ervaring met deze R&G Tail Tidy? Komt bij deze inderdaad dat hele zwarte plastic gedeelte uit de eerste foto te vervallen (incl. dat spatbordje) en wordt dit vervangen door een compleet achterlicht omhullend nieuw gedeelte? Pffff.... Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.


De knipperlichten naast het achterlicht of naast de kentekenplaat zelf is dus wat ik liever niet wil hebben (zoals in de volgende foto van wederom dezelfde R&G Tail Tidy):
[afbeelding]

- Zou iemand me een andere kentekenplaathouder aanbevelen i.p.v. deze R&G, en zo ja, waarom?

- Welke knipperlichten raden jullie mij aan?

Ow ja, ter info, ik heb een 3-1 Lowboy van Arrow dus uitlaten zitten mij sowieso niet in de weg!

Een hoop vragen, maar ik kan het geld helaas maar 1 keer uitgeven en heb niet de behoefte het wiel opnieuw uit te vinden wanneer dat niet nodig is... Alle info is dus welkom! Thnx :-)



je zou eens kunnen kijken op de site van barracuda :Y
 
Nog sneller. :P Kan best wel eens kloppen. Mijn vorige fiets was een Moto Morini Corsaro 1200 Veloce en die stuurde wat zwaarder. Spitse banden ging heel goed samen met die motor.

Serieus? Stuurt die Brutale aap nog sneller in dan de Street?
Vond het al wennen tijdens de eerste ritjes met de Street, constant veel te ver naar binnen.
En ik kwam van een Tuono af, ook niet bepaald een traag sturend lomp hok.
 
Serieus? Stuurt die Brutale aap nog sneller in dan de Street?
Vond het al wennen tijdens de eerste ritjes met de Street, constant veel te ver naar binnen.
En ik kwam van een Tuono af, ook niet bepaald een traag sturend lomp hok.
Ik ben er na twee jaar nog steeds niet aan gewend. :X Net een brommer. Lastig bij het krijgen van een leen motor. De eerste de beste bocht ga je rechtdoor. B|
 
OEH en nog iets (what else is a Forum for ;-)):

In de Facebook groep van Street Triple rijders hebben ze het vaak over een modificatie waarbij ze de gaskabel (of zoiets, dat is dan ook mijn vraag!) van een 1050 Speed Triple plaatsen?!?

Hierdoor zou je het gas niet zo ver open hoeven te draaien om vol gas te kunnen geven. Klinkt absoluut als iets dat ik heeeel graag zou willen aanpassen bij de mijne haha.

Iemand hier ervaring mee? Wat moet ik dan precies kopen en aanpassen? En ten slotte, werkt het dan ook zoals omschreven? Want als ik dan al moest zoeken naar een nadeeltje van mijn beauty dan is het wel dat je het gas veeeeeel te ver moet draaien waardoor je zelden het volle vermogen benut!!

Thanks in advance guys!!
is gewoon het gashendel van de speed,kost bijna niks, zit er bij mijn vrouwtje ook op en scheelt ongeveer een kwart toer, nerveus :? nog niet gemerkt :) just fun })
is ongeveer zoiets https://encrypted-tbn3.gstatic.com/...tKoeJ8fn4RgZP4pQYagaPtybcZuZxw2ztfd34Wus8HxzW
heb gewoon random afbeelding van het net gehaald deze is dus niet voor de street
 
Laatst bewerkt:
ja heb ik ook gedaan is en maakt de motor totaal niet nerveuzer, je kan gewoon gemakkelijker het gas volledig open zetten, proberen zou ik zeggen


OEH en nog iets (what else is a Forum for ;-)):

In de Facebook groep van Street Triple rijders hebben ze het vaak over een modificatie waarbij ze de gaskabel (of zoiets, dat is dan ook mijn vraag!) van een 1050 Speed Triple plaatsen?!?

Hierdoor zou je het gas niet zo ver open hoeven te draaien om vol gas te kunnen geven. Klinkt absoluut als iets dat ik heeeel graag zou willen aanpassen bij de mijne haha.

Iemand hier ervaring mee? Wat moet ik dan precies kopen en aanpassen? En ten slotte, werkt het dan ook zoals omschreven? Want als ik dan al moest zoeken naar een nadeeltje van mijn beauty dan is het wel dat je het gas veeeeeel te ver moet draaien waardoor je zelden het volle vermogen benut!!

Thanks in advance guys!!
 
Heb ik ook wel eens gehoord. De slag van je gashendel wordt korter, je krijgt dan eigenlijk een soort snelgas. Leuk voor op het circuit imho, maar ik zie de toegevoegde waarde op de openbare weg niet. Eerder nadelen. De gasreactie van de Street is top, gas is goed te doseren en de Street is prima vol open te trekken O-) Ik vrees dat de Street er erg zenuwachtig van wordt als je dat verandert.

Lees ook eens deze topic.

je verhaal klopt wel als je het over een snelgas hebt, maar dat is het gashendel van de speed triple totaal niet.
de slag is korter dan van de street maar niet dat het de helft minder is. is gewoon handiger in de bediening
 
ik heb mijn street 2013 tweedehands gekocht en zit nu tegen de 10000km aan. wat kost een klein onderhoud die er nu staat aan te komen.
iemand ervaring met promotor of wevelgem inzake onderhoud? ik ben nog niet naar de garage moeten gaan en weet nog niet waar ik heen zal gaan.
johan
 
je verhaal klopt wel als je het over een snelgas hebt, maar dat is het gashendel van de speed triple totaal niet.
de slag is korter dan van de street maar niet dat het de helft minder is. is gewoon handiger in de bediening

daarom zeg ik ook 'soort van'. Blijft dat je slag korter wordt en ik vraag me serieus af of het een verbetering is op de Street. Ik denk het niet, maar dat is persoonlijk.
 
ik heb mijn street 2013 tweedehands gekocht en zit nu tegen de 10000km aan. wat kost een klein onderhoud die er nu staat aan te komen.
iemand ervaring met promotor of wevelgem inzake onderhoud? ik ben nog niet naar de garage moeten gaan en weet nog niet waar ik heen zal gaan.
johan

10k beurt valt wel mee, paar puntjes nalopen en olie verversen dacht ik. Ik zou even moeten opzoeken wat ik kwijt was. Dacht rond de €120,- (Triumph Bollenstreek).
 
daarom zeg ik ook 'soort van'. Blijft dat je slag korter wordt en ik vraag me serieus af of het een verbetering is op de Street. Ik denk het niet, maar dat is persoonlijk.

ik heb het persoonlijk gedaan en heel tevreden mee.
de street is ook maar een 675 hé, moest het een 1000 zijn dan is dat een heel ander verhaal.
nu reageert hij gewoon sneller zonder brutaal te worden.
maar is een persoonlijke smaak hé
 
ik heb het persoonlijk gedaan en heel tevreden mee.
de street is ook maar een 675 hé, moest het een 1000 zijn dan is dat een heel ander verhaal.
nu reageert hij gewoon sneller zonder brutaal te worden.
maar is een persoonlijke smaak hé


Mooi dat het bevalt, zou het verschil eigenlijk best eens willen ervaren. Ben stiekem wel benieuwd wat het met het Streetje doet.
 
Bedankt voor de antwoorden allemaal! Ik denk dat ik het zeker eens wil proberen, maar wat moet ik dan precies bestellen? Het antwoord is van iedereen welkom uiteraard ;-) Maar Johansmt, jij hebt het persoonlijk gedaan zeg je? Misschien een linkje of zo naar het product? Schijnt niet eens zoveel te kosten heb ik gehoord :-)

Heeft hier iemand ervaring met de undertail van Ermax in kleur gespoten? In plaats van een andere kentekenplaathouder/tail tidy denk ik nu dat het die gaat worden!! Veel strakker gok ik, maar ik kan echt nergens een fatsoenlijke foto vinden. Ben heel benieuwd of het dan nog wat uitmaakt dat ik die Lowboy heb... (2009 Street R in Matte Blazing Orange)

En ik vind verdorie nergens een originele Seat cover/cowl in het Mat Oranje... Alleen maar die van Ermax, maar die vind ik dan weer minder mooi. Iemand een tip waar uit te halen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook de R&G tail tidy gekocht en erop gezet. Vanuit de doos past ie echt klote, maar door hem zelf bij te werken lukt het wel (kan wel wat frustraties opleveren). Als ie eenmaal zit vindt ik hem de mooiste van alle andere oplossingen! Er zitten geen knipperlichten bij, als je je eigen knipperlichten gebruikt komen deze naast het achterlicht te zitten. Als je ze eronder wilt hebben zoals jou eerste foto zul je kleinere knipperlichten moeten kopen. Ikzelf heb een smoke achterlicht met geïntegreerd knipperlicht gekocht, nog strakker!

fdhcnd.jpg
 
het nummer om het gashandel te bestellen is

T2040331

zou zo rond de 12€ moeten liggen denk ik

mvg johan

360.jpg


hier zie je duidelijk dat de speed triple versie een grotere diameter heeft en daardoor moet je minder ver draaien aan je gas


Bedankt voor de antwoorden allemaal! Ik denk dat ik het zeker eens wil proberen, maar wat moet ik dan precies bestellen? Het antwoord is van iedereen welkom uiteraard ;-) Maar Johansmt, jij hebt het persoonlijk gedaan zeg je? Misschien een linkje of zo naar het product? Schijnt niet eens zoveel te kosten heb ik gehoord :-)

Heeft hier iemand ervaring met de undertail van Ermax in kleur gespoten? In plaats van een andere kentekenplaathouder/tail tidy denk ik nu dat het die gaat worden!! Veel strakker gok ik, maar ik kan echt nergens een fatsoenlijke foto vinden. Ben heel benieuwd of het dan nog wat uitmaakt dat ik die Lowboy heb... (2009 Street R in Matte Blazing Orange)

En ik vind verdorie nergens een originele Seat cover/cowl in het Mat Oranje... Alleen maar die van Ermax, maar die vind ik dan weer minder mooi. Iemand een tip waar uit te halen?
 
Laatst bewerkt:
het nummer om het gashandel te bestellen is

T2040331

zou zo rond de 12€ moeten liggen denk ik

mvg johan

[afbeelding]

hier zie je duidelijk dat de speed triple versie een grotere diameter heeft en daardoor moet je minder ver draaien aan je gas
Op welke site kun je dat artikelnummer gebruiken? Ik heb ook wel interesse!
 
Kom je dan niet in de problemen met de lengte van de gaskabel bij het installeren van deze hendel?
 
Laatst bewerkt:
Kom je dan niet in de problemen met de lengte van de gaskabel bij het installeren van deze hendel?

voor je begint de vrije slag van het gashendel verlengen door de regelschroefjes te lossen aan het hendel en als andere hendel er op zit dan weer aanspannen zodat je net wat speling overhoudt. lukt gewoon met de originele kabel.
 
En ik vind verdorie nergens een originele Seat cover/cowl in het Mat Oranje... Alleen maar die van Ermax, maar die vind ik dan weer minder mooi. Iemand een tip waar uit te halen?

Even een dealer bellen of die er nog een heeft liggen of kan bestellen. En anders KAT motoren proberen, of BMG.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan