Triumph Street Triple topic deel 23

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee zeg, het is geen Goldwing :r

Fiets voor er naast. Over een jaar of 5 :+
Een goldwing komt er uberhaupt nooit!! Bij welke leeftijd dan ook.

Een motor voor ernaast, altijd het dilemma, wanneer pak je de een, wanneer de ander. Heb t nu al met die CB ernaadt terwijl die toch echt voor een ander doeleind is.
Dus nee...voor mij zou zoiets in de plaats komen, maar wel pas als ik uitgespeeld ben op deze. Nu nog veel te leuk!!
 
Als er iemand toevallig voor weinig van zijn Street triple af ;-) mag je mij een pb sturen
 
onjuist voeren van kenteken plaat kwats en een zak met geld opsturen:+
Ik denk dat je er wel mee wegkomt. Als ik door de feitcodes lees zie ik niets staan wat dit verbiedt. Zal wel onder een kapstok artikel vallen. Gewoon een lampje erop en gaan met de banaan.
 
Yes, ik ben eruit. Na mijn vakantie ga ik de Arrow uitlaat bestellen voor mijn Triple R van 2013. Vraagje aan andere gebruikers. Rijden jullie zonder de db-killer of met?
Alvast bedankt.
 
Ik heb sinds 2 maanden dezelfde fiets en dezelfde uitlaat. Nog maar een paar honderd km ermee gereden door het slechte voorjaar maar ik heb meteen na de eerste rit van 50km de db-killer erin gedaan en dat bevalt me nog steeds prima. Herrie hoeft van mij niet zo, ik vertrek vaak 's morgens om 7 uur en ik houd de buurt liever te vriend zeg maar.
Maar het is heel persoonlijk, heb eigenlijk alleen maar verbaasde reacties gehad waarom ik dat toch gedaan heb want het geluid vind men nu wel erg/te beschaafd, zeker voor de mooi klinkende 3 cilinder roffel.
 
Laatst bewerkt:
Yes, ik ben eruit. Na mijn vakantie ga ik de Arrow uitlaat bestellen voor mijn Triple R van 2013. Vraagje aan andere gebruikers. Rijden jullie zonder de db-killer of met?
Alvast bedankt.
ik heb hem eruit zoveel herrie meer maakt dat niet, heb 8 jaar met n zx10r rondgereden met dikke akra's onder de kont zonder dbkillers , nooit geen probleem gehad , daarvoor 3 jaar met n Z1000 met een Arata race uitlaat, ook nooit een probleem gehad , zelfs in Duitsland niet . gewoon in Duitsland binnen de bebouwde kom normaal doen. Met de street niet in zijn 1 rond janken in je buurt of op n dijkje en dan zul je weinig problemen hebben.
 
Ik heb sinds 2 maanden dezelfde fiets en dezelfde uitlaat. Nog maar een paar honderd km ermee gereden door het slechte voorjaar maar ik heb meteen na de eerste rit van 50km de db-killer erin gedaan en dat bevalt me nog steeds prima. Herrie hoeft van mij niet zo, ik vertrek vaak 's morgens om 7 uur en ik houd de buurt liever te vriend zeg maar.
Maar het is heel persoonlijk, heb eigenlijk alleen maar verbaasde reacties gehad waarom ik dat toch gedaan heb want het geluid vind men nu wel erg/te beschaafd, zeker voor de mooi klinkende 3 cilinder roffel.


Ik heb zelf de db-killer eruit en ik vind het geluid nou niet heel hard of zo.
Zou van mij eigenlijk nog wel iets harder en donkerder mogen :+ heb zelf ook een k&n luchtfilter erin liggen.. Dat doet ook nog een hoop :Y
 
Hmm, hele MEET gemist...daarnaast een lekke voorband, dat helpt ook niet echt :+
Voor de verandering eens lek bij een bijna versleten band. Tot nu toe heb ik altijd lek gereden met een achterband van nog geen 100 km oud. 't Enige leuke daaraan is het gezicht van je bandenboer, wanneer je op dezelfde dag vraagt om een nieuwe omdat de oude op is :P

N
niet te geloven dit...Kom ik gister m'n schuur in, zit er een stuk ijzer in m'n achterband...lek.
Paar honderd km oud...
 
Rij in nl zonder db killer. Morgen vertrekken wij voor een weekend naar de Eifel. Toch maar voor de zekerheid de db killer erin gezet.
 
Yes, ik ben eruit. Na mijn vakantie ga ik de Arrow uitlaat bestellen voor mijn Triple R van 2013. Vraagje aan andere gebruikers. Rijden jullie zonder de db-killer of met?
Alvast bedankt.

Zonder. Mooi geluid moet niet gedempt worden }) In tegenstelling tot de Scorpion, vind ik de herrie zonder killer bij deze wel acceptabel :Y

Killer past mooi onder het zitje en kan met het boord-gereedschap vastgezet worden als het nodig is.
 
Zit er geen torx boutje in bij jou dan? of heb je het verwisselt? :P

Arrow zonder demper is prima te doen, niet te hard maar wel een lekkere sound. :}
 
Toch denk ik dat jullie ook eens de andere kant moeten bekijken.
Jullie vinden het geluid acceptabel, maar hoe zit het met de bewoners die aan een motorroute wonen?
Zouden die het geluid zonder dB killer ook acceptabel vinden? Ook als er op een mooie dag tientallen groepen motoren langskomen en geen dB killer gebruiken?
Volgens mij denken de meeste motorrijder alleen maar of ze wel of geen boete krijgen in b.v. de Eifel.
Helaas steeds meer leuke wegen gaan door deze denkwijze in het weekend dicht.
Wij denken van onze eigen motor dat we een mooie sound hebben, maar dat denken de Harley rijders met kachelpijpen, en jankende 4 cilinders van hun motor ook.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook onder al mijn motoren sportdempers (gehad), maar jullie idee van niet luid is niet altijd objectief.
 
Toch denk ik dat jullie ook eens de andere kant moeten bekijken.
Jullie vinden het geluid acceptabel, maar hoe zit het met de bewoners die aan een motorroute wonen?
Zouden die het geluid zonder dB killer ook acceptabel vinden? Ook als er op een mooie dag tientallen groepen motoren langskomen en geen dB killer gebruiken?
Volgens mij denken de meeste motorrijder alleen maar of ze wel of geen boete krijgen in b.v. de Eifel.
Helaas steeds meer leuke wegen gaan door deze denkwijze in het weekend dicht.
Wij denken van onze eigen motor dat we een mooie sound hebben, maar dat denken de Harley rijders met kachelpijpen, en jankende 4 cilinders van hun motor ook.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook onder al mijn motoren sportdempers (gehad), maar jullie idee van niet luid is niet altijd objectief.

Daar heb je een punt. Wat voor de een vanzelfsprekend is, is dat niet vanzelfsprekend voor een ander. Overigens is geluidsniveau voor een toehoorder ook niet objectief vast te stellen en ik denk dat juist die mensen het geen f* uitmaakt of je wel of geen killer in je pijp hebt. Het is al gauw (te) luid als het je stoort.

Als we ons als motorrijder nou een beetje aanpassen en een versnelling hoger door de dorpjes gaan en een gepast tempo rijden, is er niet zo veel aan de hand. Beetje rekening houden met elkaar scheelt een hoop. En ik denk dat je met wat socialer gedrag meer bereikt dan met een killer in je uitlaat schroeven. Al kan het soms geen kwaad om beide te doen :P
 
Hallo allemaal,

Ik ben recent geslaagd voor mijn A rijbewijs en nu heb ik ook eindelijk mijn pasje binnen.
Een van de motoren op mijn lijstje is een street triple uit 2009.
Ik heb wat vraagjes over de motor die jullie misschien kunnen beantwoorden.
Is het een goede beginnersmotor in het algemeen?

De betreffende motor heeft de koplampen van het nieuwe model maar niet de covering die hier normaal gesproken boven zit. Waar is deze los te krijgen en is deze gewoon op het 2009 model te monteren?

De motor heeft ook een arrow 3-1 lowboy uitlaat. Heeft deze een E-keur zodat ik niet in de problemen kom (in NL en buitenland)? Ik vind die uitlaat er te gek uitzien maar ik heb liever geen hele luide motor.

Zijn er andere dingen waarop ik moet letten als ik ga proefrijden die specifiek zijn voor de street triple?

Alvast bedankt!
 
Hallo allemaal,

Ik ben recent geslaagd voor mijn A rijbewijs en nu heb ik ook eindelijk mijn pasje binnen.
Een van de motoren op mijn lijstje is een street triple uit 2009.
Ik heb wat vraagjes over de motor die jullie misschien kunnen beantwoorden.
Is het een goede beginnersmotor in het algemeen?

De betreffende motor heeft de koplampen van het nieuwe model maar niet de covering die hier normaal gesproken boven zit. Waar is deze los te krijgen en is deze gewoon op het 2009 model te monteren?

De motor heeft ook een arrow 3-1 lowboy uitlaat. Heeft deze een E-keur zodat ik niet in de problemen kom (in NL en buitenland)? Ik vind die uitlaat er te gek uitzien maar ik heb liever geen hele luide motor.

Zijn er andere dingen waarop ik moet letten als ik ga proefrijden die specifiek zijn voor de street triple?

Alvast bedankt!

Gefeliciteerd!

Bedoel je een flyscreen met 'cover'? Die is namelijk niet standaard en als accessoire te bestellen.

3-1 Arrow heeft geen e-keur. Ik vind hem niet heel luid en met een 2007 Street met lage Arrow toch veel in Duitsland geweest zonder problemen (wel een keer staande gehouden voor snelheid, maar geen woord over de uitlaat).

Voor de Street naast de normale zaken, even kijken of alle recalls zijn uitgevoerd. Vrij probleemloze fiets.
 
Gefeliciteerd!

Bedoel je een flyscreen met 'cover'? Die is namelijk niet standaard en als accessoire te bestellen.

3-1 Arrow heeft geen e-keur. Ik vind hem niet heel luid en met een 2007 Street met lage Arrow toch veel in Duitsland geweest zonder problemen (wel een keer staande gehouden voor snelheid, maar geen woord over de uitlaat).

Voor de Street naast de normale zaken, even kijken of alle recalls zijn uitgevoerd. Vrij probleemloze fiets.

Bedankt voor je antwoord!

Ik bedoel zoiets als wat de motor in DEZE link heeft.

Waar kan ik de recalls vinden die van toepassing zouden zijn voor een street van 2009?
 
Bedankt voor je antwoord!

Ik bedoel zoiets als wat de motor in DEZE link heeft.

Waar kan ik de recalls vinden die van toepassing zouden zijn voor een street van 2009?
Gaat het om deze motor?
Recalls kon je vroeger online op de site van Triumph opzoeken met het framenummer. Dit kan helaas niet meer, dus hier heb je niets aan.
Als de motor Triumph dealer onderhouden is, dan heeft Triumph de recalls gedaan en is de motor up-to-date.
Van dit model was er alleen een recall voor de spanningsregelaar.
Als ik eerlijk ben dan heb ik niet zo'n goed gevoel bij die motor.
Deze R versie is een stuk netter, bij een dealer, en kan vast nog wel iets van de prijs af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan