VTR Jeroen
Street Triple RS, Rx, VFR400R en MT5-je
- 12 mrt 2002
- 5.829
- 2.309
"Zeer nette en goed onderhouden"Wat staat je niet aan bij deze motor?
Optisch vind ik hem niet zeer net. Onder zeer net versta ik iets anders, op zijn minst had ik hem schoongemaakt en gepoetst.
Spelfouten in de tekst zie ik ook niet graag, geen telefoonnummer, maar dat zegt niets over de motor.
Tips?
Als je niets van motoren af weet, neem dan iemand mee die dat wel doet.
Vraag of de motor schade heeft gehad, en hoeveel eigenaren de motor heeft gehad.
Allereerst voel of de motor voor het starten koud is.
Nokkenaskettingspanning maakt dan de meeste herrie.
Tikje mag best, maar moet binnen 30 seconden over gaan.
Kijk naar sporen van valschade, het duidelijkst is een schademotor te herkennen aan de stuuraanslagen aan het balhoofd.
Deukjes of afgebroken nokjes is schademotor en weet je dat de eigenaar eventueel heeft gelogen.
In dat geval moet hij wel hele goede argumenten hebben om de motor alsnog te verkopen.
Overige aankooptips staan er genoeg op dit forum en staar je niet blind op een paar uitlaten. Een nette eerlijke motor is veel belangrijker.