Triumph Street Triple topic deel 23

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat staat je niet aan bij deze motor?
"Zeer nette en goed onderhouden"
Optisch vind ik hem niet zeer net. Onder zeer net versta ik iets anders, op zijn minst had ik hem schoongemaakt en gepoetst.
Spelfouten in de tekst zie ik ook niet graag, geen telefoonnummer, maar dat zegt niets over de motor.
Tips?
Als je niets van motoren af weet, neem dan iemand mee die dat wel doet.
Vraag of de motor schade heeft gehad, en hoeveel eigenaren de motor heeft gehad.
Allereerst voel of de motor voor het starten koud is.
Nokkenaskettingspanning maakt dan de meeste herrie.
Tikje mag best, maar moet binnen 30 seconden over gaan.
Kijk naar sporen van valschade, het duidelijkst is een schademotor te herkennen aan de stuuraanslagen aan het balhoofd.
Deukjes of afgebroken nokjes is schademotor en weet je dat de eigenaar eventueel heeft gelogen.
In dat geval moet hij wel hele goede argumenten hebben om de motor alsnog te verkopen.

Overige aankooptips staan er genoeg op dit forum en staar je niet blind op een paar uitlaten. Een nette eerlijke motor is veel belangrijker.
 
Ik deel het gevoel van Jeroen. Er klopt iets niet aan die fiets (op de foto's afgaand). En dat nog los van de niet originele koplampen.
 
Ik ben al een tijdje op zoek naar een street en had deze ook voorbij zien komen, weet niet waarom maar had precies hetzelfde gevoel bij de advertentie. Mijn gevoel is namelijk dat er iets teveel zelf aan geknutseld is..

Overigens heeft de verkoper hem wel al een paar jaar op naam dus wellicht is er helemaal niets mis mee hoor.
 
Ik heb er vandaag op gereden en de motor loopt prima, maar hij heeft wel erg veel kleine beschadigingen. Daarnaast vind ik de uitlaat te luid. Het geluid was mooi maar te hard.
Verkoper was er heel eerlijk over. Ik denk dat iemand hier zich zeker wel een goede deal kan maken.
Alleen voor mij is die niet geschikt (vooral het lawaai).

Afgelopen zaterdag op een FZ6n proefgereden maar deze triple was toch een stuk leuker om te rijden.
Nu nog even gezocht naar een andere maar.... ik vind die oude koplampen niet zo mooi net zoals die originele uitlaten (kwestie van smaak nattuurlijk). De striples die dat niet meer hebben zijn al gelijk een stuk prijziger 7K +
 
Ik heb er vandaag op gereden en de motor loopt prima, maar hij heeft wel erg veel kleine beschadigingen. Daarnaast vind ik de uitlaat te luid. Het geluid was mooi maar te hard.
Verkoper was er heel eerlijk over. Ik denk dat iemand hier zich zeker wel een goede deal kan maken.
Alleen voor mij is die niet geschikt (vooral het lawaai).

Afgelopen zaterdag op een FZ6n proefgereden maar deze triple was toch een stuk leuker om te rijden.
Nu nog even gezocht naar een andere maar.... ik vind die oude koplampen niet zo mooi net zoals die originele uitlaten (kwestie van smaak nattuurlijk). De striples die dat niet meer hebben zijn al gelijk een stuk prijziger 7K +
Dus toch niet zo netjes.
Dat de Street Triples met lage uitlaten duurder zijn is logisch. Dat zijn namelijk de nieuwe modellen vanaf 2013.
Je zou een Fresco demper kunnen monteren, maar of die echt stil is?
Probleem is dat je het geluid gaat dempen met één i.p.v. twee dempers, en dat bij de Arrow lowboy ook nog een keer zonder katalysator.

Zijn hoge dempers lelijk? Dan ben ik het niet met je eens.

Trouwens, dit noem ik netjes. O-)


full
 
Laatst bewerkt:
Dus toch niet zo netjes.
Dat de Street Triples met lage uitlaten duurder zijn is logisch. Dat zijn namelijk de nieuwe modellen vanaf 2013.
Je zou een Fresco demper kunnen monteren, maar of die echt stil is?
Probleem is dat je het geluid gaat dempen met één i.p.v. twee dempers, en dat bij de Arrow lowboy ook nog een keer zonder katalysator.

Zijn hoge dempers lelijk? Dan ben ik het niet met je eens.

Trouwens, dit noem ik netjes. O-)


[afbeelding]

Hoe is het geluid van deze Leo's Ik zoek nog dempers maar kom er niet uit. Vind de sc project gp tech ook mooi, maat deze staan de triple ook goed.
 
Hoe is het geluid van deze Leo's Ik zoek nog dempers maar kom er niet uit. Vind de sc project gp tech ook mooi, maat deze staan de triple ook goed.
Het geluid is met dB killers redelijk hard. Dit komt ook omdat ze hoog zitten waardoor ze voor de berijder duidelijker hoorbaar zijn dan een lage uitlaat.
Ze klinken in ieder geval harder dan mijn Arrow met dB killer.
De Leo's zonder dB killers is veel te hard en alleen voor de hardcore luide uitlaten liefhebber.
 
besteld bij bolski
officieel mogen ze hem wel aanprijzen maar niet verkopen, tevens mogen ze geen korting geven
dus je moet een mailtje sturen om te bestellen en dan krijg je hem voor 589,- en daar komt dan nog 9,- verzendkosten bij ipv 15,- bij sc-project zelf
dus voor 598,- heb je hem thuis na ongeveer 3 / 4 weken volgens bolski
 
Vandaag in het zonnetje olie ververst en oliefilter vervangen. Ook maar eens gecheckt of het luchtfilter nog een beetje in goede staat was maar deze bleek behoorlijk zwart te zijn.. Dus direct een BMC luchtfilter besteld :)
 
besteld bij bolski
officieel mogen ze hem wel aanprijzen maar niet verkopen, tevens mogen ze geen korting geven
dus je moet een mailtje sturen om te bestellen en dan krijg je hem voor 589,- en daar komt dan nog 9,- verzendkosten bij ipv 15,- bij sc-project zelf
dus voor 598,- heb je hem thuis na ongeveer 3 / 4 weken volgens bolski

Thans, ze zijn besteld, worden een paar lange weken _O-
 
Hallo,

Sinds afgelopen dinsdag ben ik in het bezit van een prachtige triple R. Wat een machine zeg!

Genoeg leesvoer hier voorlopig.
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan