Triumph Street Triple topic deel 24

Mooi man! Gaat vast goed klinken!
Die van mij komt ook een SC op, binnenkort maar eens bestellen..

Haha ja bedankt kan niet wachten. Moet het daarna nog wel op de dynobank gooien. Of een ECU flash of power commander sinds ik van een slip on naar een 3-1 Ga, en ook nog een vol systeem.

Maar eens informeren deze week.

Mooie fiets hoor!

Die SC van de 765 is erg vet. Zeker de linkpijp 😍

Mijn favoriet van wat ze hebben.
 

Bijlagen

  • maxresdefault (2).jpg
    maxresdefault (2).jpg
    142,2 KB · Weergaven: 8
als je street van voor 2013 is lekker zonder Powercommander werken hoor. Mappen op het originele spul is het beste.

Crossblokrevisie heeft de mijne toen gedaan, ging van 111 naar 115pk 8-)
 
Haha ja bedankt kan niet wachten. Moet het daarna nog wel op de dynobank gooien. Of een ECU flash of power commander sinds ik van een slip on naar een 3-1 Ga, en ook nog een vol systeem.

Maar eens informeren deze week.

Mooie fiets hoor!

Die SC van de 765 is erg vet. Zeker de linkpijp 😍

Mijn favoriet van wat ze hebben.

Thanks. Precies wat Royalclub zegt, lekker een custom map laten maken op de dyno, geeft altijd de beste resultaten! Ik heb goede ervaringen met Ruud Fredriks.

Die SC is erg mooi maar die wordt het niet, daar komt zo'n bak lawaai uit dat het vragen is om problemen! Ik wil meer buitenland gaan rijden dus daarom is die S1 geen optie.. Helaas!

Dit wordt hem voor mij:

SC-Project-T18-93T-Street-Triple-765-2.jpg


Heb de Scorpion RP1gp ook overwogen maar deze vind ik qua looks nog ff stukje mooier!
 
Thanks. Precies wat Royalclub zegt, lekker een custom map laten maken op de dyno, geeft altijd de beste resultaten! Ik heb goede ervaringen met Ruud Fredriks.

Die SC is erg mooi maar die wordt het niet, daar komt zo'n bak lawaai uit dat het vragen is om problemen! Ik wil meer buitenland gaan rijden dus daarom is die S1 geen optie.. Helaas!

Dit wordt hem voor mij:

Bekijk bijlage 1371504

Heb de Scorpion RP1gp ook overwogen maar deze vind ik qua looks nog ff stukje mooier!

Dat is inderdaad ook een hele mooie!
 
Mijn Street is verkocht :W

Is ook een mooi ding. Die koper gaat er veel plezier aan beleven! En je zij "mappen op het originele spul" neem aan dat je dus een flash bedoelde? Waar heb je het toen laten doen als ik vragen mag?

Zoek zelf nog naar de originele triumph engine case covers voor mijn 2009 Street die jij had. Maar kan ze nergens meer vinden... R&G heeft ze ook maar zijn niet zo mooi als de originele.

En die stormgrip kan ik ook nergens meer vinden.

Iemand hier nog tips of links daarvoor?
 
Is ook een mooi ding. Die koper gaat er veel plezier aan beleven! En je zij "mappen op het originele spul" neem aan dat je dus een flash bedoelde? Waar heb je het toen laten doen als ik vragen mag?

Zoek zelf nog naar de originele triumph engine case covers voor mijn 2009 Street die jij had. Maar kan ze nergens meer vinden... R&G heeft ze ook maar zijn niet zo mooi als de originele.

En die stormgrip kan ik ook nergens meer vinden.

Iemand hier nog tips of links daarvoor?

Crossblokrevisie. Die kerel kan alles.

Case covers had ik bij world of triumph vandaan, uit engeland.

Stompgrip had ik toen op MF gekocht dacht ik. Beetje googlen.
 
als je street van voor 2013 is lekker zonder Powercommander werken hoor. Mappen op het originele spul is het beste.

Crossblokrevisie heeft de mijne toen gedaan, ging van 111 naar 115pk 8-)


Toen ik de Laser einddemper op mijn Street uit 2013 liet plaatsen is er niets aangepast. Hij staat gewoon op de originele mapping (dus niet de Arrow) en ik heb ook geen powercommander.
Nu heb ik er verder geen verstand van, maar kan dit geen kwaad op de lange termijn?
 
Toen ik de Laser einddemper op mijn Street uit 2013 liet plaatsen is er niets aangepast. Hij staat gewoon op de originele mapping (dus niet de Arrow) en ik heb ook geen powercommander.
Nu heb ik er verder geen verstand van, maar kan dit geen kwaad op de lange termijn?

Dat weet je pas zeker als je m dus op een dyno laat controleren.
 
Nee, niet genoeg om het jou goed te kunnen uitleggen. Dat weten de mensen die zon motor afstellen. Vaak maakt het wel verschil hoe nauwkeurig de meting is afhankelijk van of het zon gratis dyno dag is of iemand die er gewoon een uur mee gaat testen en doen.
 
Crossblokrevisie. Die kerel kan alles.

Case covers had ik bij world of triumph vandaan, uit engeland.

Stompgrip had ik toen op MF gekocht dacht ik. Beetje googlen.


Top, zie het inderdaad bij world of Triumph! Kan ik die bestellen als ik klaar ben met de uitlaat e.d. :P

En bedankt voor de link, ga zeker even informeren, is voor mij dichterbij dan Ruud, en zie dat zij ook bij hem ervaring hebben opgedaan dus dat zit wel snor haha.
 
Laatst bewerkt:
Nee, niet genoeg om het jou goed te kunnen uitleggen. Dat weten de mensen die zon motor afstellen. Vaak maakt het wel verschil hoe nauwkeurig de meting is afhankelijk van of het zon gratis dyno dag is of iemand die er gewoon een uur mee gaat testen en doen.

Bedankt voor je reactie, het was inderdaad een gratis dyno dag. Maar ze zeiden toen geloof ik nog wel dat het goed was dat hij op de standaard mapping stond.
Ik zal kijken of ik hem nog eens wat uitgebreider kan laten testen.
 
Oké lieve mensen, ff wat onduidelijk uit de wereld helpen. Een motor die ongeveer 8 a 9 jaar of jonger is staat fabrieksaf al kut afgesteld. Vaak veel te arm, dit ivm die kansloze emissie eisen.
Nu kom je hier met een standaard demper nog wel mee weg, met een vervangingsdemper is het ALTIJD verstandig om te remappen of een power commander ofzo te plaatsen, met een volledig vervanginsuitlaatsyteem sowieso. Dit omdat je veranderingen aanbrengt, een motor kan opeens vrijer "ademen". Echte vermogenswinst vindt dan ook pas plaats NA remappen, het is niet zo dat je opeens 5pk meer hebt als je een ander pijpje erop slingert en verder niks doet. een motor langdurig veel te arm (of rijk) laten lopen KAN op LANGE duur schadelijk zijn voor het blok.

Nu specifiek voor de Street 675: voor alleen een andere demper volstaat over het algemeen de Arrow slip on map in de zin dat je motor dan "veilig" loopt. Voor die paar pk die alleen een demper oplevert zou ik alsnog gaan remappen of een power commander o.i.d plaatsen. Werk je met een volledige vervangingsuitlaat, dus MET voorbochten, dan volstaat de Arrow 3-1 map vaak niet.
De Street 765 schijnt een zelflerende ECU te hebben maar daar ga ik binnenkort achterkomen.

Ik heb heel veel motoren gehad, vaak met volledige uitlaatsystemen en soms wel 13 pk gewonnen met een goede remap. Ik kan daarentegen ook geen A/F uitlezen en heb ook geen verstand van TuneECU.

Bovenstaand is overigens mijn eigen ongezouten mening, gebaseerd op mijn eigen ervaring en research. Mappen en mengsels en dat soort ellende is een vak apart waar de echte specialisten zoals Ruud Fredriks je hele dagen over kunnen vertellen. Ik ben absoluut geen specialist o.i.d! :+
 
Hinzu, ben het volledig eens met jou ongezouten mening! Sterker nog, heb gemerkt dat het verschil niet alleen in het uitlaatsysteem zit, maar ook in de blokken onderling. Dus als je gaat afwijken van standaard, REMAPPEN.
 
Zo, motor weer schoon en in afwachting van zijn nieuwe uitlaatsysteem 😎
 

Bijlagen

  • 20190323_183245.jpg
    20190323_183245.jpg
    308,8 KB · Weergaven: 10
Ook maar eens even posten hier, mijn vrouw rijd ook al jaren street en dit weekende en 2013 uitvoering aangeschaft.

Helaas ontbreekt het Nederlandse gebruikers boekje, dus alle forum maar eens door gespit maar waar het op neerkomt is, downloaden bij Triumph.
Echter kan ik daar alleen maar de boekjes van de huidige modellen vinden, de meeste links die hier en ook op andere site's te vinden zijn zijn al even dood dus help ook niet echt.

Iemand een idee waar deze nog te downloaden zijn?

en maar ff een piccie
1379810
 
Vandaag toen ik weer op de motor wou opstappen zag ik dat één of andere idioot mijn hele glas bij de toerenteller heeft bewerkt, het glas is dusdanig bewerkt dat het op barsten staat. Erg zuur want gisteren zijn er nieuwe bandjes onder gekomen.....

Weet iemand hoeveel werk het is om de voorkant open te halen en de speedo los te halen. Ik heb een eerste generatie str incl flyscreen

Alvast bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan