Triumph Street Triple topic deel 24

Past daar nu ook de 390 serie op van Garmin?

Korte antwoord is nee. Maar het is wel gelukt. Even wat extra gaatjes in de houder gemaakt en zit goed vast nu.

1393273
1393274
 
Hallo allemaal :W

Op dit moment rij ik een Yamaha Fazer uit 2000, deze motor heb ik al 8 jaar en ben nu op zoek naar wat anders.
We zijn verhuisd en nu kan de motor eindelijk lekker binnenstaan, tot nu toe is me keuze gevallen op een Street Triple (duh) uit 2013+.

Heeft iemand een idee wat ik kan verwachten? Kwa vermogen schelen ze maar 10pk dus daarin denk ik weinig te merken.
Uiteraard is een Street Triple ruim 10 jaar jonger, maar diegene die ik op het oog heb heeft wel 50.000km, waar me Fazer op 59.000km staat.

Het gaat om de volgende ≥ TRIUMPH STREET TRIPLE ABS (bj 2013) - Motoren | Triumph - Marktplaats.nl
Ook nog tips voor bij de proefrit om op te letten?

Ik hoor het graag van jullie experts als gebruiker

Bedankt voor de feedback van vorige keer, gister me eerste proefrit gedaan op een Street Triple 2013. Ondertussen niet diegene van de advertentie maar een exemplaar met 22k op de teller. Zoals iemand al zei voelde hij inderdaad was lichter en was de zithouding iets anders, maar niet heel veel.

Heel ander geluid dan 4 cilinder en inderdaad een lange 1e versnelling wat ik al had gelezen. Maar is het normaal dat je hem erg in de versnelling moet drukken?
De fazer hoef je maar naar te kijken en hij schakelt op.

Verder is hij bijna van de eerste eigenaar (5 jaar op naam), en volgens de verkopen had de 2e eigenaar hem na een korte tijd ingeruild voor een Speed Triple (5 weken).
€7000 blijft verder veel geld voor een 2013 motor met 22k op de teller, maar niet zo duur als de vorige.
Verder 12 maanden garantie en grote beurt bij aflevering, zit sterk te twijfelen te wisselen van motor :D
 
Bedankt voor de feedback van vorige keer, gister me eerste proefrit gedaan op een Street Triple 2013. Ondertussen niet diegene van de advertentie maar een exemplaar met 22k op de teller. Zoals iemand al zei voelde hij inderdaad was lichter en was de zithouding iets anders, maar niet heel veel.

Heel ander geluid dan 4 cilinder en inderdaad een lange 1e versnelling wat ik al had gelezen. Maar is het normaal dat je hem erg in de versnelling moet drukken?
De fazer hoef je maar naar te kijken en hij schakelt op.

Verder is hij bijna van de eerste eigenaar (5 jaar op naam), en volgens de verkopen had de 2e eigenaar hem na een korte tijd ingeruild voor een Speed Triple (5 weken).
€7000 blijft verder veel geld voor een 2013 motor met 22k op de teller, maar niet zo duur als de vorige.
Verder 12 maanden garantie en grote beurt bij aflevering, zit sterk te twijfelen te wisselen van motor :D

Misschien is importeren ook nog een optie? Toen ik aan het oriënteren was vond ik ook al dat die nieuwere modellen stevig aan de prijs zijn en niet heel veel aangeboden worden. Zeker niet als je een beetje opties erbij wilt.

Bijv:
2015 model met 4000km €6300 Triumph Street Triple
2015 model met 20.000km €5700 Triumph Street Triple 675
2014 R-model 23.000km €5800 Triumph Street Triple R
2013 model 9500km €4900 Triumph Street Triple ABS

Zie de volgende link voor het overzicht: Motorrad gebraucht kaufen | eBay Kleinanzeigen

Ik denk dat je bij importeren wel rekening moet houden met +- €300-400 bpm.

Zelf heb ik het niet gedaan, omdat hier op motor-forum een heel mooi exemplaar werd aangeboden. Ik had ook niet de behoefte aan een nieuwer model of abs.

Als het goed is moet bij de 20k de kleppen worden gesteld, dat is wel iets wat je moet meenemen bij de aankoop.
 
Bedankt voor de feedback van vorige keer, gister me eerste proefrit gedaan op een Street Triple 2013. Ondertussen niet diegene van de advertentie maar een exemplaar met 22k op de teller. Zoals iemand al zei voelde hij inderdaad was lichter en was de zithouding iets anders, maar niet heel veel.

Heel ander geluid dan 4 cilinder en inderdaad een lange 1e versnelling wat ik al had gelezen. Maar is het normaal dat je hem erg in de versnelling moet drukken?
De fazer hoef je maar naar te kijken en hij schakelt op.

Verder is hij bijna van de eerste eigenaar (5 jaar op naam), en volgens de verkopen had de 2e eigenaar hem na een korte tijd ingeruild voor een Speed Triple (5 weken).
€7000 blijft verder veel geld voor een 2013 motor met 22k op de teller, maar niet zo duur als de vorige.
Verder 12 maanden garantie en grote beurt bij aflevering, zit sterk te twijfelen te wisselen van motor :D

De 675 Streeties (vooral de eerste generatie) staan niet bekend om hun super soepele schakelen, Speed Triples ook niet. Goede olie erop helpt dan echt, kan veel verschil maken.
 
Vorige week zaaide ik een hoop paniek met een lekke pakking. Ik heb afgelopen weekend alle schroefjes nagelopen. Ik vermoed dat het de slangklem was van de radiatorslang welke achter op mn blok zit. Misschien door de winter dat deze wat is ingedroogd en de klem wat is gaan loszitten. Tot nu toe blijft alles droog :-)
 
Vorige week zaaide ik een hoop paniek met een lekke pakking. Ik heb afgelopen weekend alle schroefjes nagelopen. Ik vermoed dat het de slangklem was van de radiatorslang welke achter op mn blok zit. Misschien door de winter dat deze wat is ingedroogd en de klem wat is gaan loszitten. Tot nu toe blijft alles droog :-)
Gelukkig maar
 
Mooie weer komt eraan, motor kaduuk.......

Reed vandaag, opeens voelde mijn schakelpoot enorm glad aan, ik stoppen zat er olie op....

Ik thuis aangekomen, blijkt de motor olie te druppelen, maar er zit links onder overal een beetje olie op diverse onderdelen, niet echt te herleiden waar het vandaan komt, moet iets onder hoge druk kapot zijn gegaan gezien het bij mijn schakelpook terecht kwam. Ik kan het niet vinden.....

Iemand enig idee? Nu kan ik verdomme mijn vrije dag besteden aan het brengen van mijn motor naar een zaak.

Striple 2009
 
Laatst bewerkt:
Mooie weer komt eraan, motor kaduuk.......

Reed vandaag, opeens voelde mijn schakelpoot enorm glad aan, ik stoppen zat er olie op....

Ik thuis aangekomen, blijkt de motor olie te druppelen, maar er zit links onder overal een beetje olie op diverse onderdelen, niet echt te herleiden waar het vandaan komt, moet iets onder hoge druk kapot zijn gegaan gezien het bij mijn schakelpook terecht kwam. Ik kan het niet vinden.....

Iemand enig idee? Nu kan ik verdomme mijn vrije dag besteden aan het brengen van mijn motor naar een zaak.

Striple 2009
Oef das klote. En gezien de lekkage even laten ophalen voordat je ook nog onderuit gaat
 
je kan m misschien even snel starten om te kijken waar ie lekt?

Het lijkt zich op te hopen bij het olifilter. Misschien zit deze los? Dat het een beetje is los geschoten dus vandaar de olie op het pedaal?

Toch maar even langs ten Kate denk ik...
 

Bijlagen

  • 20190513_194704.jpg
    20190513_194704.jpg
    80,8 KB · Weergaven: 12
  • 20190513_194720.jpg
    20190513_194720.jpg
    121,2 KB · Weergaven: 11
  • 20190513_194735.jpg
    20190513_194735.jpg
    135 KB · Weergaven: 12
  • 20190513_194725.jpg
    20190513_194725.jpg
    122,1 KB · Weergaven: 10
niet de mogelijkheid om zelf een tikkie vaster te zetten als je vermoedt dat dat de oorzaak is? wellicht eerst wat schoonmaken zodat je goed kunt zien waar het vandaan komt?
 
niet de mogelijkheid om zelf een tikkie vaster te zetten als je vermoedt dat dat de oorzaak is? wellicht eerst wat schoonmaken zodat je goed kunt zien waar het vandaan komt?

Ga ik inderdaad wel proberen, maar ik vraag mij af wat er is gebeurd gezien de olie zo ver is geschoten.... Maakt mij wat huiverig.

Tevens hoorde ik de laatste tijd nu ik er aan denk ook een hoge toon hoe hoger ik de toeren inging, bij gas los was deze meteen weg, dus ik denk de koppelingsplaten. Ben zelf niet erg technisch :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan