Triumph Street Triple topic deel 24

2.9 achter is veel te hard. Motor weegt maar 166kg hoor.
Boekje geeft overigens 2.35 voor en 2.6 achter.
 
2.9 achter is veel te hard. Motor weegt maar 166kg hoor.
Boekje geeft overigens 2.35 voor en 2.6 achter.

Idd, lijkt mij ook aardig hoog. Met 2.9 achter zou ik alleen rijden als ik een pokke eind over een snelweg moet, richting vakantie ofzo.

Overigens is die 166 kg droog he, komen alle vloeistoffen nog overheen. ;)
 
Ik heb me er nooit echt in verdiept, maar @HinZu_86 , jij geeft aan extreem sportieve rijstijl. Maar ga je dan juist hoger of lager in je bandendruk zitten?
 
Ik heb me er nooit echt in verdiept, maar @HinZu_86 , jij geeft aan extreem sportieve rijstijl. Maar ga je dan juist hoger of lager in je bandendruk zitten?

Niet extreem maar wel zeer sportief. Ik ga als ik bijv tripjes bij de Oosterburen doe of zoals laatst in de Alpen waar je flink kunt sturen iets lager qua spanning zitten, moet ik meer snelweg etc rijden dan weer wat hoger. Lagere bandenspanning betekent in theorie meer grip maar ook meer slijtage, te laag gaat je stuurgedrag flink achteruit.

Het ligt ook aan het type band dat je rijdt. Ik rij graag met hele sportieve banden en ik ben een echte mooi weer rijder die weinig woon werk etc rijdt. Mensen die veel woon werk rijden hebben vaak semi tour banden en rijden vaak met hogere bandenspanning.
 
Wel leuke dingen om mee te experimenteren!

ik val meer onder de door jou geschetste groep, woon/werk en toeren, denk dat mijn rijstijl niet zeer sportief te noemen is. Heb inderdaad een semi tour band (road 5).

Morgen een ritje naar Texel, tot Drachten snelweg, binnendoor tot aan de Afsluitdijk en dan weer snelste route naar de boot. Dinsdag terug via Hoogeveen, alles snelle route. Van alles wat dus ;)
 
Lijkt me wat aan de hoge kant maar dit staat er bij mij op..
1405769
 
Laatst bewerkt:
Heb trouwens powebronze ruitje erop. Zal binnenkort even betere foto maken... Was lastiger dan verwacht om het erop te zetten. Er gleed me nog een boutje weg... 😝
 

Bijlagen

  • IMG-20190628-WA0007.jpeg
    IMG-20190628-WA0007.jpeg
    140,5 KB · Weergaven: 18
Heren (evt dames),

Een vraag, ik heb een 2012 street r (het face lift model dus)
Zie plaatje, nu zou ik graag een ruitje er op willen maar de mooie ruitjes zijn een beetje schaars, het mooiste ruitje vind ik die van powerbronze.
E hoger is deze voor het 2013 model, maar volgens mij heeft deze het zefde ruitje en koplampensetje als mijn 2012 facelift model.
Is er hier iemand die dit kam bevestigen of ontkrachten?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 21343E31-123A-4E6E-9681-7E6B215B5024.png
    21343E31-123A-4E6E-9681-7E6B215B5024.png
    81,1 KB · Weergaven: 7
  • 5E2556FE-1A24-4815-9930-1141373E1886.png
    5E2556FE-1A24-4815-9930-1141373E1886.png
    80,4 KB · Weergaven: 9
  • FB2576D4-435B-4C90-AFA1-3A82173ABA15.jpeg
    FB2576D4-435B-4C90-AFA1-3A82173ABA15.jpeg
    283 KB · Weergaven: 8
De street triple RS gaat niet door helaas. Maar nu heb ik mijn oog laten vallen op een street triple R uit 2013. Zijn er van die motor en dit specifieke jaar nog zaken waar ik extra op moet letten? Via google lees ik geen bijzondere dingen op een per ongeluk ingedrukte killswitch en lege accu na ;)
 
Woensdag ga ik proefrijden op een street triple RS uit 2018 en als de proefrit bevalt wil ik de motor kopen.

Zijn er specifieke aandachtspunten bij dit model? Problemen met het nieuwe blok of andere zaken?

Motor heeft 4000km op de teller en is uit 2018 origineel Nederlands. Dus buiten eventuele kwalen geloof ik het wel

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr Roel
De problemen met het blok zijn er bij een enkeling zeker geweest (weet ik helaas ik uit eigen ervaring 😳) maar deze problemen komen vrij acuut en laten zich dus niet voorspellen tenzij je zin hebt om het blok open te schroeven). Verder zijn bij mij de spiegels vervangen. Als het goed is heb je nog een jaar fabrieksgarantie. Verder een heerlijke motor
 
De street triple RS gaat niet door helaas. Maar nu heb ik mijn oog laten vallen op een street triple R uit 2013. Zijn er van die motor en dit specifieke jaar nog zaken waar ik extra op moet letten? Via google lees ik geen bijzondere dingen op een per ongeluk ingedrukte killswitch en lege accu na ;)

Eerste optie een RS uit 2018? En nu een R uit 2013, volgens mij behoorlijk groot verschil.
Is dit budget technisch gerelateerd?

Ik twijfel bv heel erg over de 675 versie of de 765 versie.
Vooral budget technisch.
 
zo groot is dat verschil niet. Een 675RX en een 765R zijn redelijk gelijk (heb zelf de 675RX en flinke rit op de 765R gemaakt). Tuurlijk de 765R heeft rijmodi, fractie meer koppel en PK, maar tijdens normaal en stevig doorgassen, merkte ik daar niks van. Een RS zal vanwege nog meer koppel en PK wel iets meer uitmaken hoewel dat verschil pas bij hogere snelheden zichtbaar wordt. Google ook eens op filmpjes 675R vs 765RS, zal je verbazen dat de oude sneller weg is > ergo: eerder de rijder die het verschil zal maken dan de technische specs.

Resteren de looks: persoonlijk (anders had ik hem ook niet gekocht :-) RX is best looking street ever (met daytonakont ziet ie eruit zoals ie uit moet zien).
 
Eerste optie een RS uit 2018? En nu een R uit 2013, volgens mij behoorlijk groot verschil.
Is dit budget technisch gerelateerd?

Ik twijfel bv heel erg over de 675 versie of de 765 versie.
Vooral budget technisch.
Mwah, zeker zit er verschil in prijs en telt dat mee. Aan de andere kant ben ik erachter gekomen dat een R vanaf 2013 eigenlijk gewoon een hele goede motor is met goede remmen en vering.

Ja geen hip dashboard en brembo' en minder vermogen, maar hoeft niet per se de pret te drukken.
 
zo groot is dat verschil niet. Een 675RX en een 765R zijn redelijk gelijk (heb zelf de 675RX en flinke rit op de 765R gemaakt). Tuurlijk de 765R heeft rijmodi, fractie meer koppel en PK, maar tijdens normaal en stevig doorgassen, merkte ik daar niks van. Een RS zal vanwege nog meer koppel en PK wel iets meer uitmaken hoewel dat verschil pas bij hogere snelheden zichtbaar wordt. Google ook eens op filmpjes 675R vs 765RS, zal je verbazen dat de oude sneller weg is > ergo: eerder de rijder die het verschil zal maken dan de technische specs.

Resteren de looks: persoonlijk (anders had ik hem ook niet gekocht :-) RX is best looking street ever (met daytonakont ziet ie eruit zoals ie uit moet zien).

Een RS is niet sneller omdat hij een paar pk meer heeft dan een 675, hij is sneller omdat de vering en remmen echt wel een heel stuk beter zijn. Ook weegt hij helemaal geen drol. Vooral met de juiste berijder zit daar het grote verschil.
Neemt niet weg dat een 675R en een 765R beide fantastische fietsen zijn die beide meer dan capabel zijn om op straat een leuk stukje te sturen.

Enne de RX is idd de mooiste Street, in de 675 serie dan! :+ Kont van een RX is overigens nagenoeg hetzelfde als een 765.

20190625_204815.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een RS is niet sneller omdat hij een paar pk meer heeft dan een 675, hij is sneller omdat de vering en remmen echt wel een heel stuk beter zijn. Ook weegt hij helemaal geen drol. Vooral met de juiste berijder zit daar het grote verschil.
Neemt niet weg dat een 675R en een 765R beide fantastische fietsen zijn die beide meer dan capabel zijn om op straat een leuk stukje te sturen.

Enne de RX is idd de mooiste Street, in de 675 serie dan! :+

Bekijk bijlage 1406383
Super mooi idd!

De RX zie ik weinig voorbij komen. Is die gelijk aan een R qua set up?
 
Terug
Bovenaan Onderaan