Triumph Street Triple topic deel 24

@Coenster wellicht wil je deze in de op testen

How to testen dynamo / spanningsregelaar.
 
Is dit een handmatige naks ? En moet ik die dus zelf stellen 😇?
 

Bijlagen

  • 44A9A5F6-85E0-4EF3-BF88-1AAA614BE5CB.jpeg
    44A9A5F6-85E0-4EF3-BF88-1AAA614BE5CB.jpeg
    80,2 KB · Weergaven: 7
Hoe je van 6kg extra een feestje probeert te maken... Zijn dan ook beste hoepels waar ze door moeten springen.
 
Vraagje; Street Triple R 2012 (25 K op teller).

Vindt hem tijdens het rijden wat veel 'speling' hebben voor het gevoel op zijn eind aandrijving ( meer dan mijn andere motoren zoals een honda en een ducati).
Niet verschrikkelijk, maar wel een beetje bokkig daardoor in lagere versnellingen en 'voelbaar' bij terugschakelen etc.

Genoeg om maar eens te kijken vandaag of het iets in de afstelling/onderhoud sferen is...

Kettingspanning was goed, achterwiel eruit tandwielen voor en achter checken + ketting ... eigenlijk ook best goed, cush drive losgehaald en gechecked, ook goed.

Hmmm..de uitgaande as checken van de versnellingsbak, of er iets los zit ( nope moer/borging vast etc, geen speling tov as) ....maar.... ik vindt de uitgaande as relatief veel speling hebben. Ik kan het tandwiel/de as daar met de hand 1 hele tand verdraaien ( dus positie uiterst links en positie uiterst rechts schelen een hele tand ( dus 1 heel dal tussen twee tanden zeg maar kan ik hem verdraaien )

Alle gearboxen hebben backlash, maar dit voelt 'veel'...iemand gelijke ervaringen/opmerking/ideeën ?
Standaard bij dit model ? of niet normaal ? Zelf ook die ervaring nav overstap van een andere motor ?

Ps. Ander vraagje; overal op het mooie zwarte blokje zitten van die leuke blauwe stippen van het productieproces vermoedt ik, om aan te geven of iets gechecked is. sosm op debiele 'in het zicht' plekken zoals een carterdeksel....en dat zit er behoorlijk ingebrand op, als in met terpentine en een doek flink wrijven doet het niet veel...Je zou verwachten dat ze dat er ff af poetsen bij een nieuwe motor voor het er ingebakken zit, of dat de eerste eigenaar dat deed.. maarrr helaas... Iemand dat ook gehad en ervaring mee ?
 
Laatst bewerkt:
Haha, ja ik had ook geel en geel met poging tot blauw :)

Op zich wel slim hoor om ze gelijktijdig te vervangen, maar als er eentje heëel gauw de geest geeft, ja dan vind ik het wat jammer om een nog goede lamp ook al weg te gooien.




YvhnvL1.gif


Zeau!
 
Laatst bewerkt:
die nieuwe kijkt boossssss

]
Ik vindt het wel iets hebben. Als ik naar de teaser kijk en het silhouet komt langs, dan zie ik niet heel veel verschil met de huidige. Misschien iets meer vermogen, hoger koppel en als ik goed kijk een ander kontje. Wellicht een dash met navi... We gaan het zien.
 
Hallo

Weet toevallig iemand of je onderdeel nummer 17, dus het bochtje van het koelsysteem dat het blok in loop zo kan vervangen. Of is dit de afschijden tussen het koelwater en de olie ?
Het gaat om een triple uit 2008

Gr Wouter
Screenshot_20190925-094625_Samsung Internet.jpg
 
Vraagje, ik merk dat tank snel lichte "slijtplekken" vertoond op de plek waar mijn knieen de tank raken. Is wel weg te poetsen maar wil er bescherming op gaan plakken. Gebruiken jullie folie wat je zelf op maat knipt of zijn er specifieke pads te koop voor Street Triple R 675 van 2015. (heb al gegoogeld en keer wat uit China besteld maar dat paste niet....).
Voorbeeld is dit wat? Motor Tankpad of Stickers Kopen? - Goedhart Motoren
 
Vraagje, ik merk dat tank snel lichte "slijtplekken" vertoond op de plek waar mijn knieen de tank raken. Is wel weg te poetsen maar wil er bescherming op gaan plakken. Gebruiken jullie folie wat je zelf op maat knipt of zijn er specifieke pads te koop voor Street Triple R 675 van 2015. (heb al gegoogeld en keer wat uit China besteld maar dat paste niet....).
Voorbeeld is dit wat? Motor Tankpad of Stickers Kopen? - Goedhart Motoren

Een tijdje geleden hadden ze het over stompgrips hier, welke zeer goed schenen te zijn. Misschien is dat iets voor jou?
 
Hallo

Weet toevallig iemand of je onderdeel nummer 17, dus het bochtje van het koelsysteem dat het blok in loop zo kan vervangen. Of is dit de afschijden tussen het koelwater en de olie ?
Het gaat om een triple uit 2008

Gr Wouter Bekijk bijlage 1430535

Pin me er niet op vahast... maar:

Voor zover ik weet is de kvs/olie-warmtewisselaar meestal zo'n blokje:
v7x6kPp.png

(Rechtsvoor op m'n 765)

Maar als ik onderdeel 17 bekijk lijkt het mij een enkel kanaal te zijn?
 
Hallo

Weet toevallig iemand of je onderdeel nummer 17, dus het bochtje van het koelsysteem dat het blok in loop zo kan vervangen. Of is dit de afschijden tussen het koelwater en de olie ?
Het gaat om een triple uit 2008

Gr Wouter Bekijk bijlage 1430535

tenzij dat bochtje dubbelwandig is zal het geen olie bevatten hé... Vergeet de oringen niet mee te bestellen, en even met een lik vet terug te monteren.
 
Vraagje, ik merk dat tank snel lichte "slijtplekken" vertoond op de plek waar mijn knieen de tank raken. Is wel weg te poetsen maar wil er bescherming op gaan plakken. Gebruiken jullie folie wat je zelf op maat knipt of zijn er specifieke pads te koop voor Street Triple R 675 van 2015. (heb al gegoogeld en keer wat uit China besteld maar dat paste niet....).
Voorbeeld is dit wat? Motor Tankpad of Stickers Kopen? - Goedhart Motoren

Vele gebruiken ook Techspec. Heb ze voor de 765, maar misschien ook voor de 675. Techspec Tank Grips
 
Terug
Bovenaan Onderaan