Triumph Street Triple topic deel 24

Ook met haarspeldbochten? Heb zowel een Fazer 600 als 1000 gehad, bij de 600 moest ik wachten tot er weer gang in zat na een haarspeldbocht (heb ik het geduld niet voor :9). Bij de 1000 uiteraard niet, maar 143pk is dan weer een beetje overdadig voor in Nederland (nmm). Ook (650) twins gehad maar dan mis je vaak weer wat PK's.

Street Triple lijkt me dus wel interessant, F800R heb ik ook op het lijstje staan maar die is wel een stuk minder sexy zowel qua looks als geluid. :9

Fazer 600 heb ik 2 jaar geleden even gehad voor woon/werk, maar die powerband is niet te vergelijken met de street 675 laat staan het extra gewicht waar de fazer veeeel meer van heeft. Tuurlijk iemand die 90% uit een 1000 haalt op de openbare weg hou ik niet bij maar in de bergen/buitenland duikt niemand een blinde bocht in met 1 knie aan de grond :p

BMW 800 is een leuk blok maar mist zoveel karakter ten opzichte van de street, maak maar eens een proefrit en zodra je boven de 6000 toeren komt ben je verslaafd aan het inlaatgeluid ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Na 2000km sinds aanschaf kan ik wel zeggen dat ik street erg fijn vind rijden. Komt eigenlijk nergens te kort, is licht, heeft voldoende vermogen en zoals te zien op die uitdraai van laatst heb je redelijk vroeg al het volledige koppel beschikbaar. Ja richting/boven de 200 merk je wel dat het einde in zicht komt qua trekkracht, maar dat zijn ook niet echt snelheden waar ik al te lang zou willen verblijven op een naked.

Het koppel van een speed of andere supernaked (superduke) is wel erg aantrekkelijk, maar wellicht dat je op andere vlakken weer gaat inleveren.
 
Na 2000km sinds aanschaf kan ik wel zeggen dat ik street erg fijn vind rijden. Komt eigenlijk nergens te kort, is licht, heeft voldoende vermogen en zoals te zien op die uitdraai van laatst heb je redelijk vroeg al het volledige koppel beschikbaar. Ja richting/boven de 200 merk je wel dat het einde in zicht komt qua trekkracht, maar dat zijn ook niet echt snelheden waar ik al te lang zou willen verblijven op een naked.

Het koppel van een speed of andere supernaked (superduke) is wel erg aantrekkelijk, maar wellicht dat je op andere vlakken weer gaat inleveren.
Vooral financieel 🤪👆🏻
 
Fazer 600 heb ik 2 jaar geleden even gehad voor woon/werk, maar die powerband is niet te vergelijken met de street 675 laat staan het extra gewicht waar de fazer veeeel meer van heeft. Tuurlijk iemand die 90% uit een 1000 haalt op de openbare weg hou ik niet bij maar in de bergen/buitenland duikt niemand een blinde bocht in met 1 knie aan de grond :p

BMW 800 is een leuk blok maar mist zoveel karakter ten opzichte van de street, maak maar eens een proefrit en zodra je boven de 6000 toeren komt ben je verslaafd aan het inlaatgeluid ;)
Je gaat inderdaad niet plat door een blinde bocht, of je moet levensmoe zijn :+

Maar dat hij snel weer op gang komt na een scherpe bocht is wel prettig, op de Fazer 600 zat ik voor m'n gevoel een eeuwigheid te wachten tot hij weer is wou. 1000 was wel leuk in Italië (miss. een tikkie zwaarlijvig) maar in Nederland was het oppassen. Ben zuinig op m'n pasje na hem een keer verloren te hebben. En kreeg steeds meer de itch op de 1000 om gewoon maar vol gas door te trekken op de rechte stukken, niet verstandig. :9

Ben de afgelopen 4 jaar vlot door motoren gegaan en wil gewoon graag een motor waar ik na een tijdje ook nog blij van wordt zowel in Nederland als in het buitenland. Qua koppelkromme ziet de triple er iig veelbelovend uit en ook nog is lekker licht. Wel jammer dat er geen één op Motoshare een beetje in de buurt staat om te testen.
 
Je gaat inderdaad niet plat door een blinde bocht, of je moet levensmoe zijn :+

Maar dat hij snel weer op gang komt na een scherpe bocht is wel prettig, op de Fazer 600 zat ik voor m'n gevoel een eeuwigheid te wachten tot hij weer is wou. 1000 was wel leuk in Italië (miss. een tikkie zwaarlijvig) maar in Nederland was het oppassen. Ben zuinig op m'n pasje na hem een keer verloren te hebben. En kreeg steeds meer de itch op de 1000 om gewoon maar vol gas door te trekken op de rechte stukken, niet verstandig. :9

Ben de afgelopen 4 jaar vlot door motoren gegaan en wil gewoon graag een motor waar ik na een tijdje ook nog blij van wordt zowel in Nederland als in het buitenland. Qua koppelkromme ziet de triple er iig veelbelovend uit en ook nog is lekker licht. Wel jammer dat er geen één op Motoshare een beetje in de buurt staat om te testen.

Je kan het ook zoals mij doen als je nog twijfelt..

Weekendje motorshare = +- 250 euro denk?
Beetje mooie op markplaats kopen en het risico nemen dat je hem eventueel een week later verkoopt voor 250 euro minder :)

Ik heb er geen spijt van gekregen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Je gaat inderdaad niet plat door een blinde bocht, of je moet levensmoe zijn :+

Maar dat hij snel weer op gang komt na een scherpe bocht is wel prettig, op de Fazer 600 zat ik voor m'n gevoel een eeuwigheid te wachten tot hij weer is wou. 1000 was wel leuk in Italië (miss. een tikkie zwaarlijvig) maar in Nederland was het oppassen. Ben zuinig op m'n pasje na hem een keer verloren te hebben. En kreeg steeds meer de itch op de 1000 om gewoon maar vol gas door te trekken op de rechte stukken, niet verstandig. :9

Ben de afgelopen 4 jaar vlot door motoren gegaan en wil gewoon graag een motor waar ik na een tijdje ook nog blij van wordt zowel in Nederland als in het buitenland. Qua koppelkromme ziet de triple er iig veelbelovend uit en ook nog is lekker licht. Wel jammer dat er geen één op Motoshare een beetje in de buurt staat om te testen.


Zoals eerder, totaal niet te vergelijken met een fazer 600 ;) Dit is mijn 2de Street Triple R, gekocht omdat ik spijt had. Paar jaar geleden wilde ik weer één kopen maar toen was het een Kawa Z750R geworden, briljante fiets maar toen ik weer een weekendje een street triple mee kreeg van een bevriende dealer had ik direct een grijs op mn gezicht. Daarna op de Z stapte was het een zwaar en log ding. Sinds kort weer een Street en ik probeer er zoveel mogelijk mee te rijden :)
 
Je kan het ook zoals mij doen als je nog twijfelt..

Weekendje motorshare = +- 250 euro denk?
Beetje mooie op markplaats kopen en het risico nemen dat je hem eventueel een week later verkoopt voor 250 euro minder :)

Ik heb er geen spijt van gekregen :)
Zo heb ik het nu ook ongeveer gedaan :9

Gemiddeld een half jaar in bezit, 5000 tot 10.000 kilometer erbij en weer doorverkopen met wat verlies, of winst met een beetje geluk.
Een Street is ook wel makkelijk door te schuiven denk ik mocht hij toch niet bevallen (hoop het niet natuurlijk).
 
als het goed gaat wordt ik zaterdag de nieuwe eigenaar van deze triple.
6f7f2687-2b0d-4fcb-a67f-ced1462e9fe1.jpg
 
Nou, als ik de track & traces goed heb gezien zijn de valbeugels en koppeling- en dynamodekselcovers aangekomen... Bij de buurvrouw. Mooi op tijd voor 23-8 :D

*oeps*
 
wat voor kentekenplaat houder hebben jullie gemonteerd , vind die taartschep maar niks.
 
vanmiddag met de beide triples op pad geweest , ik moet zeggen dat het goed bevalt , niks mis mee.
 

Bijlagen

  • IMG_20200913_142353210.jpg
    IMG_20200913_142353210.jpg
    2,3 MB · Weergaven: 13
wat voor kentekenplaat houder hebben jullie gemonteerd , vind die taartschep maar niks.

Bij mij zat er een mooie op, maar was helaas afgebroken na 12.000km trillen. Nu heb ik deze gekocht: You are being redirected...
Hopelijk komt het volgende week binnen, dan kan ik wel laten weten hoe het bevalt.
Hou wel rekening mee dat zo'n universele je zelf moet uitzoeken hoe de bevestiging gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan