Triumph Street Triple topic deel 24

heb je een foto van je motor , foto's op de site vind ik niet best


Gaten zijn gedicht inmiddels, met dopjes. Mijn knipperlicht zit in het achterlicht verwerkt, vandaar geen separate knippers meer.
19BC25A6-25B1-4D56-B0DE-A32A00E34DD5.jpeg
 
Ik heb ook de R&G, vind het er zelf goed uit zien maar de kentekenplaat zit behoorijk krap met de arrows. Volgens mij komt het ook omdat ik geen spacers heb die mijn arrows verder naar buiten brengen.

Iemand touwens ervaring met R&G of andere bar end sliders? Voegen die wat toe qua bescherming aan de tank?
 
Ik heb ook de R&G, vind het er zelf goed uit zien maar de kentekenplaat zit behoorijk krap met de arrows. Volgens mij komt het ook omdat ik geen spacers heb die mijn arrows verder naar buiten brengen.

Iemand touwens ervaring met R&G of andere bar end sliders? Voegen die wat toe qua bescherming aan de tank?
Ik heb ze, maar je tank ga je er niet mee redden. Bij een crash klapt je stuur met evt bar end mirrors net zo hard je tank in als zonder. Als je je tank wilt beschermen heeft R&G van die mooie stukjes Carbon te koop plus natuurlijk stompgrips oid.

edit:
1600081672194.png
 
Ok, thanks, goed om te weten. Ik wil wat meer circuitdagen gaan rijden en voor de zekerheid meer bescherming aanbrengen. Die bar end sliders lijken me wel wat maar die tankbescherming is een hele goeie tip, bedankt! Verder ben ik ook op zoek naar blok bescherming, mocht iemand nog wat spul hebben liggen waar die vanaf wil; ik hoor het graag!
leukopdefoto_1305707.JPG
 
Ok, thanks, goed om te weten. Ik wil wat meer circuitdagen gaan rijden en voor de zekerheid meer bescherming aanbrengen. Die bar end sliders lijken me wel wat maar die tankbescherming is een hele goeie tip, bedankt! Verder ben ik ook op zoek naar blok bescherming, mocht iemand nog wat spul hebben liggen waar die vanaf wil; ik hoor het graag!
Bekijk bijlage 1543073
 

Bijlagen

  • IMG_20200912_155306180.jpg
    IMG_20200912_155306180.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 8
Even een vraagje over de QS die op de RS zit (2018).

Is daar iets aan in te stellen (zonder software). Ik wil mijn schakelpookje iets verstellen, maar wil voorkomen dat ik iets aan de QS wijzig. Aangezien het allemaal op hetzelfde asje zit en lekker met elkaar mee draait is het lastig om aan het pookje te zitten zonder daarbij ook de QS te draaien. Ik vind sowieso dat de QS wat minder verfijnd lijkt dan anderen. Dat is een vd redenen waarom ik het pookje iets wil aanpassen zodat ik minder 'slag' nodig heb om te schakelen.

Verder:
Ik reed gister een stukje zonder oordoppen en ik vind dat er een apart onregelmatig geluid uit de koppeling komt. Als ik de koppeling intrek is het weg. Daarmee lijkt het niet de ketting te zijn en als ik het blok 'rev' met ingetrokken koppeling is het geluid er ook niet.
 
Accu loshalen is een standaardprocedure bij vrijwel alles wat je aan je motor doet. Ik vermoed dat je de TSA-kabel (en dus je tank) los moet maken omdat je de kabel anders verdraaid met kans op kabelbreuk. Wel apart, bij de 675 moet je de ball joints juist loshalen, anders kan je m niet eens ronddraaien (2 tegengestelde schroefdraden).
 
Mijn vraag wat concreter gemaakt:

1.
In de manual staat dat de assembly 208.5mm lang moet zijn.
Als je het pookje wil afstellen dan ga je per definitie toch deze lengte aanpassen? Ongeacht hoe je dat doet (gehele assembly draaien of de balljoint draaien).

2.
Hoe kan het loshalen van de balljoints effect hebben op de werking van de QS? De verbinding van de balljoints lijkt mij redelijk vast en ik kan mij niet voorstellen op welke manier dat de QS beïnvloed.
 
Mijn vraag wat concreter gemaakt:

1.
In de manual staat dat de assembly 208.5mm lang moet zijn.
Als je het pookje wil afstellen dan ga je per definitie toch deze lengte aanpassen? Ongeacht hoe je dat doet (gehele assembly draaien of de balljoint draaien).

2.
Hoe kan het loshalen van de balljoints effect hebben op de werking van de QS? De verbinding van de balljoints lijkt mij redelijk vast en ik kan mij niet voorstellen op welke manier dat de QS beïnvloed.
spijt me, het klinkt als chinees voor mij...

enige wat ik nog zat te bedenken dat wanneer je de slag van het pookje wilt verkleinen, je misschien nog de lengte van het pookje (oftwel dus een andere erop zetten) kunt aanpassen met een kleinere arm. Maar dat kan ergonomisch misschien verkeerd uitpakken?
 
Mijn vraag wat concreter gemaakt:

1.
In de manual staat dat de assembly 208.5mm lang moet zijn.
Als je het pookje wil afstellen dan ga je per definitie toch deze lengte aanpassen? Ongeacht hoe je dat doet (gehele assembly draaien of de balljoint draaien).

2.
Hoe kan het loshalen van de balljoints effect hebben op de werking van de QS? De verbinding van de balljoints lijkt mij redelijk vast en ik kan mij niet voorstellen op welke manier dat de QS beïnvloed.
Volgens mij dekken ze zich hiermee in voor idioten die de lengte aanpassen en daarbij draadbreuk veroorzaken doordat ze gewoon draaien tot de kabel niet meer verder kan ;). 1 -> klopt. 2-> mits je ze goed terugzet zou dit geen probleem mogen zijn. Als er veel speling op komt kan dit wel een issue zijn. Anders eigenlijk niet.
 
Bedankt.

Dat indekken zou wel eens kunnen kloppen. Ik belde met Roké en die zeiden in eerste instantie van; ja je moet gewoon ff dit loshalen blabla (zoals je zou verwachten). En pas toen ik zei dat het in de gebruikshandleiding anders stond, veranderde het in: Oh ja, dan moet je inderdaad de hele kabel loskoppelen.
 
Bedankt.

Dat indekken zou wel eens kunnen kloppen. Ik belde met Roké en die zeiden in eerste instantie van; ja je moet gewoon ff dit loshalen blabla (zoals je zou verwachten). En pas toen ik zei dat het in de gebruikshandleiding anders stond, veranderde het in: Oh ja, dan moet je inderdaad de hele kabel loskoppelen.
Ik heb gewoon die koppelingen losgetrokken en de lengte aangepast. Softwarematig zou je met Tune ECU kunnen kijken of je de schakeltijden kunt aanpassen. Probleem is ook dat er veel speling op het draaipunt van het pedaal zit. Dat kun je met een paar spacers van 0,1mm al aardig minimaliseren.
 
Nou, mijn circuitmotor is stuk dus mijn street triple gaat er morgen aan geloven, hij gaat mee naar Assen. Ik heb alvast een vriendelijk mailtje gestuurd of ik naar een wat langzamere groep gezet kan worden want <1:57 gaat hiermee niet lukken verwacht ik, helemaal niet op de sportsmart 2 max bandjes waar hij nu op staat.

Electronica gewoon op track en gaan met die banaan? Vering staat al wat 'sportiever' afgesteld qua demping, als het echt niet gaat kan ik evt nog terugvallen op mijn broertjes s1000, maar dat is niet ideaal want niet mijn motor. Voordeel is wel dat je daarmee rustig toerend nog <1:57 haalt :X .
 
Laatst bewerkt:
Gokje dat je 2:03 wel haalt!
Geen idee, ik gok ongeveer 10 seconden langzamer dan normaal dus dan zit ik rond die tijd. Maar heb in jaren niet meer met zo'n niet sportieve banden gereden op het circuit, dus ik heb echt geen flauw idee wat er mogelijk is. Op straat geven ze ruim voldoende grip, maar daar rijd je typisch toch wat behoudender ;).
 
Ik heb gewoon die koppelingen losgetrokken en de lengte aangepast. Softwarematig zou je met Tune ECU kunnen kijken of je de schakeltijden kunt aanpassen. Probleem is ook dat er veel speling op het draaipunt van het pedaal zit. Dat kun je met een paar spacers van 0,1mm al aardig minimaliseren.

Okee. Dat shimmen heb ik hier al eens gelezen idd. Even kijken waar ik zulke dingen kan kopen.
 
Banden worden te heet en de koppeling gaat slippen in 4/5/6, dus circuit rijden gaat tot dusverre niet perfect op de rs. Altijd leuk om op Assen te rijden, maar tot dusverre nog niet voor herhaling vatbaar;). Zonder slippende koppeling zou onder de 2:05 wel lukken, met betere banden nog wel wat sneller; nu is 2:07-2:08 zo’n beetje mijn tempo.
 
Banden worden te heet en de koppeling gaat slippen in 4/5/6, dus circuit rijden gaat tot dusverre niet perfect op de rs. Altijd leuk om op Assen te rijden, maar tot dusverre nog niet voor herhaling vatbaar;). Zonder slippende koppeling zou onder de 2:05 wel lukken, met betere banden nog wel wat sneller; nu is 2:07-2:08 zo’n beetje mijn tempo.
Enig idee waardoor de koppeling gaat slippen? Te heet? Verkeerde olie voor circuit gebruik?
2:07 vind ik nog steeds netjes met een straatmotor. Ik kwam met mijn track gixxer niet onder de 2.03 😅
 
Enig idee waardoor de koppeling gaat slippen? Te heet? Verkeerde olie voor circuit gebruik?
2:07 vind ik nog steeds netjes met een straatmotor. Ik kwam met mijn track gixxer niet onder de 2.03 😅
Te heet zou kunnen, andere optie was de speling of frictie op koppelingshendel waardoor hij niet goed los kwam, dus die heb ik voor de laatste sessie netjes gemaakt en opnieuw gesmeerd, maar toen kreeg ik een motorstoring en toen durfde ik niet verder te gaan dan ongeveer half gas, dus toen had ik sowieso geen problemen met een slippende koppeling. Met half gas zijn de vering en banden wel veel beter op zijn gemak en vreemd genoeg kon ik daarmee prima een panigale op slicks bijhouden😂. Al met al een ervaring, maar voor een track tool zou ik toch eerder bij de Japanners gaan kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan