Triumph Street Triple topic deel 24

@ indewegrijder : vrij rijden alles wat kan grijp ik aan. Meeste is Mettet en Zolder.
Op de bucket list : Snetterton, Zandvoort en Assen en paar kleine Franse circuits ten noorden
Als race bucket list : 4h Spa francorchamps, Hengelo, Colmar berg, Schleiz
Heb op zo'n 10 verschillende circuits gereden gok ik....effe tellen.
Croix, Folombrey, Chimay groot, Chimay klein, Mettet groot, Mettet klein, Jehonville, Gedinne, Spa, Zolder, Anneau du Rhin, Chambley, Oostende t'zijn er 13. O-)
 
Laatst bewerkt:
Laat ik een metafoor gebruiken.

Zoals een zwijntje dat al jaren blij is met pattatenschillen en broodkorsten als dagelijkse kost. Hij krijgt genoeg.
Maar als hij zijn snuit duwt door de afsluiting en hij kijkt bij de buren dan ziet hij mooie springpaarden die speciale korrels krijgen en voedingssupplementen.
Dan denkt dat varkentje : dat wil ik ook proeven! Want varkentjes zijn niet ongevoelig voor iets lekkers :+
Maar dat varkentje denkt misschien verkeerd dat bij het eten van diezelfde nobele voeding zijn prestaties (wat die ook mogen zijn) met 3 rassenschreden zullen verhogen.
Er komt twijfel in zijn hoofdje. Het klassieke verhaal van groener gras bij de buren.


Want er is niets zo leuk om het modern spul af te troeven of te volgen met antiek ijzer. :]8-)
Maar als ik modern spul onder mijn gat heb en ik wordt voorbij gereden met een belegen motorfiets dan gaan de stoppen doorslaan vrees ik. En daar behoed ik mij al jaren voor.

Misschien dan toch een zx6r van 12 jaar oud (geen broodkorst meer, maar de hele boterham) zoals hierboven aangehaald?

Een yamaha MT09 SP (minstens SP) zou nog eens mijn (vroegere) reisplannen kunnen doen ontstoffen.
Een aprilia RS660 valt eigenlijk af zolang er geen standaard upgrate is met betere vering. Het mindere vermogen vind ik niet erg als ik maar een hoge bochtensnelheid haal.
Die KTM is volgens mij een duur OH fietsje. (ik heb een paar KTM 450 crossblokken viertakt zien openschroeven door specialisten die mij wezen naar de kritische punten wegens heel race georienteerd (weinig carterolie, glijlagers (achterbrug) 3 jaarlijks in te vetten)....
Triumph ken ik ook zeer weinig, maar heb een *****(:r) van een dealer dichtbij en dat is ook zonde dat ik vele tientallen km's verdermoet voor wat raad en daad.

Luxeproblemen ten tijde van winterslaap en corona.
 
Ik rij op Assen en Zandvoort en als training ook af en toe op Midland in het weekend. Welke motor je ook koopt, er zal altijd wel iemand met een duurdere motor bij je wegrijden op de rechte stukken :) de RS660 valt dan in ieder geval al af want die heeft bijna evenveel pks als je gsxr uit 96.
Wat heb je allemaal aangepast aan je STR voor het circuit? Ik heb ook een 2011 waar ik meer mee op het circuit wil rijden en ben wel benieuwd wat de nuttigste aanpassingen zijn.
 
Zowel een splinternieuwe street triple RS als de Duke 890R kan je zo het circuit mee op. De Duke is wat bulliger, knalt het koppel erin en toch nog een leuk eindschot. Voor op straat vond ik de aan/uit reactie kort gezegd "kut" en voelde alsof de motor aangaf "gas erop". De Street RS is wat makkelijker te rijden maar heeft een hele mooie vermogensopbouw en stuurt wat "natuurlijker" waar de KTM de bocht invalt. Ook lees ik nog best veel over olie/koelvloeistof lekkages bij de 790 en 890 blokken.

Een MT09 SP is eigenlijk een nakedbike met de geometrie van een allroad, dus vlak zadel met hoog stuur en rechte zithouding. Ook is de voorvork best lang. Je kan er mee op het circuit maar vergeleken met de Street en Duke is het toch behelpen. Voor op straat zijn de extra CC's en koppel van de MT wel fijn.

De RS660 is net nieuw, moet zich nog bewijzen, heeft een schitterend elektronica pakket (maar waarom wheelie control bij een fiets met "maar" 100pk?) maar ook een paar design punten waar ik vraagtekens bij zet, zoals geen hielbeschermers bij de schetsplaten waardoor je met je hakken tegen de achterbrug komt, al meerdere reviews gezien met krassen op de brug. Schijnt wel heel mooi te rijden, niet een extreme zitpositie zoals een R6 dus ook prima mee op straat te rijden en cruise control!

Rij je echt 70% circuit dan zou ik ervoor kiezen om een iets oudere Street Triple te nemen (een R) voor op straat en daarnaast een ZX6R/R6 voor het circuit.
 
Wat heb je allemaal aangepast aan je STR voor het circuit? Ik heb ook een 2011 waar ik meer mee op het circuit wil rijden en ben wel benieuwd wat de nuttigste aanpassingen zijn.
Ik heb die van mij niet zelf aangepast, dat heeft de vorige eigenaar gelukkig gedaan en daar profiteer ik van. Bijna alles is aangepast (zie foto) en voor komend seizoen ga ik ook nog het stuur vervangen voor een dragbar.

IMG_20201013_161643_521.jpg
 
Mij striple is uit 2010, die hadden dat nog niet als ik het goed heb. Ik wil graag een toegankelijke usb om flexibel te gebruiken (telefoon, headset etc.)
Gewoon een kabeltje trekken vanuit je koplamp [stadslicht is dus al gezekerd] naar de plek waar je hem wilt hebben.
Vervolgens je USB stickje aansluiten [bij je kroonplaat of in het stuurkuipje].
Ik rij zo al 9 jaar [60.000km] rond met daarop de aansluiting van mijn verwarmde handschoenen die ik in de winter gebruik.
 
Over het laatste rondje gesproken; eerste zout op de weg gespot vandaag en gezien ik dagelijks woon/werk rijd zit dat laatste rondje er nog lang niet in;). Hebben jullie (striple specifieke) tips om de motor te beschermen tegen de winter/pekel?
 
Vandaag door Blom gebeld; €3k schade. -O-

Ik word morgen gebeld door de verzekering, maar zo’n lullig ongelukje lijkt ‘m zo economisch total-loss te maken. En heb geen idee hoe dat vervolgens in z’n werk gaat.
 
Vandaag door Blom gebeld; €3k schade. -O-

Ik word morgen gebeld door de verzekering, maar zo’n lullig ongelukje lijkt ‘m zo economisch total-loss te maken. En heb geen idee hoe dat vervolgens in z’n werk gaat.
Met 3k schade is een Street vast nog niet total loss, of de schade expert moet de dagwaarde wel heel laag inschatten. Als die wel (economisch) total loss is kun je hem 'terug kopen' voor het hoogste bod wat de opkopers hebben gedaan en krijg je het overige schadebedrag.

Schade loopt wel altijd snel op, ben op m'n CBtje omver gereden door een busje die achteruit reed. Motor total loss verklaard, dagwaarde vastgesteld op €1650... Was ook lichte schade, met wat 2dehands onderdelen goedkoop te fixen.
 
Over het laatste rondje gesproken; eerste zout op de weg gespot vandaag en gezien ik dagelijks woon/werk rijd zit dat laatste rondje er nog lang niet in;). Hebben jullie (striple specifieke) tips om de motor te beschermen tegen de winter/pekel?
Ik heb jaren doorgereden in de pekel met wisselende voorzorgsmaatregelen. Wat bij mij goed werkte zijn de spuitbussen anti-corrosie van de Lidl die af en toe rond deze tijd te krijgen zijn. Eerst de motor goed wassen en poetsen. Eenmaal opgedroogd spuit je dan bijna een hele spuitbus leeg, vooral aan de onderkant van de motor. Daarna goed de tijd geven om in laten trekken. De eerste keer dat je je motor daarna start, komt er veel damp van de uitlaatbochten maar dat is ok. Vervolgens de hele winter laten zitten en in het voorjaar de motor weer een goede wasbeurt geven.
 
Hij loopt standaard al heel arm, met een free flow uitlaat systeem gaat dat niet beter worden ;). @ryan-mt10 heeft hier volgens mij wel e.e.a. mee geprobeerd in het verleden, die kan je er meer over vertellen.
 
Hij loopt standaard al heel arm, met een free flow uitlaat systeem gaat dat niet beter worden ;). @ryan-mt10 heeft hier volgens mij wel e.e.a. mee geprobeerd in het verleden, die kan je er meer over vertellen.
Hij gaat in het voorjaar sws naar Tovami :) Alleen zou het zonde zijn als ik dat doe voordat ik de gewenste mods aan het uitlaatsysteem heb gedaan.
Volledig systeem is gewoon te idioot qua geluid (en geen e-keur). Maar een set knappe bochten zonder cat met daarachter een arrow zou (visueel en auditief) best een mooi compromis zijn. Aan de andere kant, als er 0 winst in zit dan heeft het ook geen zin.

Hink nog een beetje op twee gedachten wat dat betreft. Gewoon zo laten (arrow + open filter) en dan een map laten maken. Of toch nog iets aanpassen aan de bochten/demper.
 
Late reactie, maar gaaf ding zeg! Is serieus aangepakt!
Als we het hebben over nuttige upgrades: rearsets vind ik persoonlijk belangrijk. Daarnaast een goede veerafstelling, geschikte banden, verse remvloeistof, valbescherming (engine covers), snelgas.

Wat ook handig is, zijn mods om het wisselen van wielen makkelijker te maken: vaste wielbussen en de rempin achter voorzien van veertjes en de achterremblokken schuin afslijpen.

Gisteren heb ik trouwens bij UK Race Parts de billet oil cooler besteld en direct ook maar een hogedruk-koelvloeistofdop meebesteld. Heeft iemand hier daar ervaring mee?
 
Hij gaat in het voorjaar sws naar Tovami :) Alleen zou het zonde zijn als ik dat doe voordat ik de gewenste mods aan het uitlaatsysteem heb gedaan.
Volledig systeem is gewoon te idioot qua geluid (en geen e-keur). Maar een set knappe bochten zonder cat met daarachter een arrow zou (visueel en auditief) best een mooi compromis zijn. Aan de andere kant, als er 0 winst in zit dan heeft het ook geen zin.

Hink nog een beetje op twee gedachten wat dat betreft. Gewoon zo laten (arrow + open filter) en dan een map laten maken. Of toch nog iets aanpassen aan de bochten/demper.
Ik wou toentertijd op de mijne de (lange hoge) SC1R demper icm met de titanium bochten. Met db killer blijf je met dat systeem lachend onder de 101 dba op Assen. En op straat lekker db killer eruit en vlammen met dat ding. Is er nooit van gekomen, de RS toen al tijdig verkocht.

Ik zou geen bochtenset voor de Triumph Arrow zetten, is weggegooid geld in mijn ogen. Die Arrow zit een cat bij ingebouwd, die doet een groot deel van de te behalen winst teniet. Gewoon een lange demper erop met een goede db killer. Ranic doet dat ook op zijn volledige moto2 systeem en kan gewoon de baan op (zie youtube)

Ik heb toen met een Rapidbike module gewerkt (vind powercommander 3x niks) omdat je op een piggyback aangewezen was. Voor een vol systeem ben je minimaal een Rapidbike EVO nodig om hem ten volste te benutten. Gelukkig heeft Ruud van Tovami ondertussen een manier gevonden om de originele ecu te herschrijven dus dat scheelt al een hele hoop.
 
Bedankt voor je reactie. Zit er bij de Arrow echt nog een cat in de demperbox? Want die zit toch al tussen de collector en demper gelast?

Ik vind maar weinig uitlaten zo netjes passen als de Arrow als ik eerlijk ben. Vandaar dat ik die het liefst zou behouden.
Dan maar geen andere bochten denk ik zo.

Aangezien hij standaard erg arm loopt, heeft het nog wel nut om hem te laten tunen denk ik zo? (Met de arrow).
 
Bedankt voor je reactie. Zit er bij de Arrow echt nog een cat in de demperbox? Want die zit toch al tussen de collector en demper gelast?

Ik vind maar weinig uitlaten zo netjes passen als de Arrow als ik eerlijk ben. Vandaar dat ik die het liefst zou behouden.
Dan maar geen andere bochten denk ik zo.

Aangezien hij standaard erg arm loopt, heeft het nog wel nut om hem te laten tunen denk ik zo? (Met de arrow).
Het heeft sowieso nut om hem af te laten stellen. Ik had bij mijn SC ook nog een cat en hij liep ontzettend arm dus afstellen is sowieso goed! Meten is weten!
De Arrow wordt geleverd zonder db killer (kan er ook niet in) en daarom zit er zo'n broodtrommel aan vast, deze zit vol met dempingsmateriaal om lawaai en uitstoot te beperken, zo krijg hij E keur. Dit kost natuurlijk wel vermogen tegenover een meer traditionele demper zonder broodtrommel.

Ik wou deze optie toen:


Lange demper dus geluid is stevig maar wel binnen de perken, helemaal met db killer. Lange bochten dus meer tegendruk en dus koppel en vind hem er ook bruut uitzien. Die korte pijpjes zijn allemaal leuk voor het oog maar daarmee lever je vaak koppel en middengebied in en win je alleen topvermogen (op straat heb je daar weinig aan).
 
Ah ja. Ik ga liever niet die richting op qua uitlaat, maar ik snap je.

Thanks!

Wel bruut wat Ranic qua vermogen uit die machine krijgt zeg :o:o:o:o:o
 
Terug
Bovenaan Onderaan