Triumph Street Triple topic deel 24

Als we het hebben over nuttige upgrades: rearsets vind ik persoonlijk belangrijk. Daarnaast een goede veerafstelling, geschikte banden, verse remvloeistof, valbescherming (engine covers), snelgas.

Wat ook handig is, zijn mods om het wisselen van wielen makkelijker te maken: vaste wielbussen en de rempin achter voorzien van veertjes en de achterremblokken schuin afslijpen.

Gisteren heb ik trouwens bij UK Race Parts de billet oil cooler besteld en direct ook maar een hogedruk-koelvloeistofdop meebesteld. Heeft iemand hier daar ervaring mee?
Ik bestel veel bij UK racesupport, ook veel advies van hem. Hij weet gewoon wat wel en niet past op onze triumphs (is ooit begonnen als Triumphracesupport)

De billetoil cooler ligt hier klaar voor de Daytona (winter project). Andere rearset is het eerste wat ik heb aangepast toen ik de street kocht. Ik ben omgekeerd schakelen gewend (al een jaar of 3) en als je doortrekkend denkt op te schakelen maar van 2 naar 1 gaat omdat de blipper zo goed is ben je blij met de slipperclutch _O- .

Heb nu een setje van RobbiMoto op de street en die gaan er niet meer af (ook via UK race support, plaatje is niet de mijne)
fRsebbZXhGvQtweQZla4kdwaSLYs4G3J4bY4ZS13a0O9TRXlaZKsJiB4zKeDRW1sww2B8tqscje6vKIYgpYPl_8H9hXhXLSINofGn4-9rZBJgaBAdqbmSuY
 
Mooie rearset. Voor de 765 RS zou ik ook een stuggere achterveer aanraden en andere blokken. Verder is hij qua remmen/vering best prima.

Voor de mensen die af en toe circuitrijden met hun 765, wat voor olie rijden jullie en hebben jullie nog modificaties gedaan aan bv koppeling dan wel oliekoeling?

Mijn koppeling klonk op Assen ongeveer zo (random filmpje van het internet, niet mijn capriolen) :

Standaard fiets, standaard olie (net beurtje gehad), speling op koppelingshendel stond goed, op straat geen problemen mee. KVS temperatuur werd niet hoog.

Gast van het filmpje heeft het opgelost door naar een ander type olie te gaan (van 300v naar een goedkopere volsyntheet).

Voor de beurt heb ik het een keer gehad (met standaard olie op straat na een tijdje wat enthousiaster rijden). Daarna zelf de olie vervangen voor 10w50 (Motul 7100) zoals aangeraden volgens wphb als je er bij warme condities mee rijd, daarmee is het niet opgetreden (maar zoals gezegd, de 10w40 die er normaal op zit kwam het ook al zelden tot nooit voor). Bij de beurt is de 7100 eruit gegaan voor de standaard 10w40 halfsyntheet, dat gaat op straat prima (geen slippende koppeling gehad) maar op het circuit niet.
 
Laatst bewerkt:
Welk geluid bedoel je precies?

Als ik zonder oordoppen rijdt dan hoor ik mijn koppeling ook een soort van 'schrapen' als de motor onder een hellingshoek komt.... :?
 
tussen 0:35 en 0:42 hoor je zijn koppeling twee keer slippen na het gebruik van de quickshifter ;). Dat schrapen heb ik ook maar dat zijn mijn kneesliders :+
Oh, ja inderdaad.

Haha, mooi. Vandaar al die gaten in mijn broek, ik raak dus de hele tijd de grond :+
 
@Scarrrr ik heb lang getwijfeld over andere uitlaatbochten, maar heb uiteindelijk alleen de cat laten verwijderen bij Pajic. Deels een financiële afweging, deels omdat ik niet zeker wist of mijn kuip voldoende ruimte bied.
Ik ga volgende week vrijdag naar Tovami kijken of we de 130 halen. Zal het hier wel even delen
Andere aanpassingen: luchtfilter, inlaatkelken, lange einddemper
 

Bijlagen

  • 0C5B336B-AEA1-4146-921F-D5D5924D338C.jpeg
    0C5B336B-AEA1-4146-921F-D5D5924D338C.jpeg
    197,8 KB · Weergaven: 31
  • E4DE5A3F-B370-48C8-B770-C5732E990CE6.jpeg
    E4DE5A3F-B370-48C8-B770-C5732E990CE6.jpeg
    198,5 KB · Weergaven: 24
  • 48384E44-5B64-42B0-9597-7FA217B72C54.jpeg
    48384E44-5B64-42B0-9597-7FA217B72C54.jpeg
    142,2 KB · Weergaven: 28
Cool. Ik ben benieuwd. Die kelken zijn ook wel nice :) Die heb ik nog niet.

schrijft op lijstje
 
Rijdend op mijn ST 675 RX ervaar ik het als storend dat de slag van de gashandel zo lang is.

Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat een modificatie van de gashandel door een onderdeel van de speed triple een simpel klusje is en dat het resultaat een kortere slag is.

Wie heeft hier ervaring mee en wat vervang je Qua onderdeel.
 
Rijdend op mijn ST 675 RX ervaar ik het als storend dat de slag van de gashandel zo lang is.

Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat een modificatie van de gashandel door een onderdeel van de speed triple een simpel klusje is en dat het resultaat een kortere slag is.

Wie heeft hier ervaring mee en wat vervang je Qua onderdeel.

Vervangen gashendel (buis) van een 1050 lees ik hier: 1050 Throttle mod
 
Simpel klusje, ik heb het op een sprint gegaan ipv een street triple: het is een paar minuten werk en het effect is precies goed merkbaar maar niet te extreem gevoelig.
 
m'n street gaat eruit en hierdoor heb ik nog het volgende te koop:

- powerplustools paddockstand achter, voor gebruik met bobbins - met adapterset
- beowulf radiator beschermer voor de street triple 675 van 2013 - 2016
- evotech afdekplaatjes voor de passagiersvoetsteunen voor street triple en daytona van 2013 - 2016

af te halen in huis ter heide

Ik kom er net achter dat ik ook nog een SW motech evo tankring heb liggen voor triumphs met 6 boutgaten, tientje
als we dan toch gaan spammen heb ik nog wat spul liggen :+
 
En wat verander je dan exact, uit de link wordt ik net veel wijs. Iets met gebrek aan een talenknobel:?
de 1050 buis heeft een grotere diameter voor het loopvlak van de kabel. Dus als de slag 90graden is, maar de diameter is groter trek je voor diezelfde slag meer kabel naar de gashendel en open je dus de gasstand verder dan voor een buis met een kleiner diameter.

Op anderstaand plaatje van een kwalijk zakie is het duidelijk te zien, de diameter is dus 5mm groter.
quick-action-throttle-differances-jpg.1765
 
Jahoor, de uitlaat zit er eindelijk onder.

20201203_132207.jpg


Klinkt meteen een stuk minder overdonderend, al is het wel een goede maand geleden dat ik de oude uitlaat gehoord heb. Binnenkort de voorbochten nog even poetsen, bellypan monteren, bar-end spiegels er op en dan duimen dat we een hele zachte winter krijgen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan