Triumph Street Triple topic deel 24

Vandaag bij Tovami in Goes geweest om mijn 2017 765RS af te laten stellen. Absolute topzaak (ja dit is ongeneerd reclame maken, dat verdienen ze).
Eerst even de Rapidbike troubleshooten; er bleek een pinnetje van een van de stekkertjes verbogen.
Daarna los op de bank. Blipper ingesteld en air/fuel ratio geoptimaliseerd. Eindresultaat 138 bhp topvermogen en 92 Nm koppel bij ~8700 rpm.

Ik heb geen stock run, motor heeft de volgende aanpassingen: moto2 kuip met grotere luchtinlaat, sport luchtfilter, Venturi Systems inlaatkelken, kat verwijderd, lange demper van MHP.
Eerste run is zonder Rapidbike, tweede run met (verder: ong 15 gr in de testruimte, Pirelli DRC2).
 

Bijlagen

  • 12CC8F14-2DEE-46B1-860F-053D55A2F3B0.jpeg
    12CC8F14-2DEE-46B1-860F-053D55A2F3B0.jpeg
    78,3 KB · Weergaven: 27
  • 2B128E39-7281-43EA-BA7A-72E3463D2890.jpeg
    2B128E39-7281-43EA-BA7A-72E3463D2890.jpeg
    52,6 KB · Weergaven: 27
Mooie curve en score, zowel voor als na aanpassing. AF kan stock wel wat beter tussen 5-8000 rpm, maar gezien je al wat aangepast hebt is het niet helemaal eerlijk en vermogen lijkt het je niet/nauwelijks te kosten.

Als ik de curve zie lijken ze in de rapidbike module het toerentalsignaal te schalen voor de ecu om meer toeren te kunnen draaien binnen de ecu-limiter. Creatieve oplossing. Klopt je weergegeven toerental op je dashboard nog na montage rapidbike?

Overigens luchtdruksensor kapot of pech met de dag? 97kPa is voor Nederlandse begrippen vrij laag.
 
Laatst bewerkt:
Heren, wat zijn een beetje de aandachtspunten/kinderziektes om naar te kijken bij aanschaf van een eerste gen street triple?
 
@Bastard weergegeven toerental klopt, we waren er niet helemaal over uit wat het verschil veroorzaakte.
De luchtdruk klopt, het was afgelopen vrijdag, toen trok een fikse depressie over, Vlissingen zag windkracht 9, Tovami zit in Goes en het was er erg onstuimig.
 
Ah dan kan het wel kloppen ja, dan zit er nog wel iets meer in.

Gezien de vorm van de curve verwacht ik dat de rapidbike je ecu voor de gek houd en je dus met de timing enz van 12000 rpm op 12600 rpm draait en dat je daarom ook je Max toerental ook kunt verhogen. Geen idee hoe ze dat precies voor elkaar krijgen, maar dat lijkt me de makkelijkste manier om met een gelockte ecu op een hoger toerental te draaien.
 
Heren, wat zijn een beetje de aandachtspunten/kinderziektes om naar te kijken bij aanschaf van een eerste gen street triple?
De eerste serie motoren heeft last gehad van een slechte spanningsregelaar, maar die zijn in de meeste gevallen al vervangen voor een betere door de dealer.
Altijd de standaard slijtage punten checken, algehele staat van de motor.
Verder probleemloze motor.
 
Ik wil binnenkort een circuitdag voor volgend jaar boeken op Assen.
Nu zag ik bij CRT Holland een CRT Triumph dag op 3 mei 2021 echter ontbreekt verdere info en kan er ook (nog) niet geboekt worden.
Wie weet wat dit inhoudt? Is dit een dag die via een Triumph dealer geboekt moet worden of gaat dit dadelijk via CRT Holland?
 
Ik wil binnenkort een circuitdag voor volgend jaar boeken op Assen.
Nu zag ik bij CRT Holland een CRT Triumph dag op 3 mei 2021 echter ontbreekt verdere info en kan er ook (nog) niet geboekt worden.
Wie weet wat dit inhoudt? Is dit een dag die via een Triumph dealer geboekt moet worden of gaat dit dadelijk via CRT Holland?
Als je begeleid wil rijden kan ik je (schaamteloos) 2theexperience aanraden (korting met JASPER2TE). Alleen is de agenda nog niet officieel dus staat nog niet online
 
Als je begeleid wil rijden kan ik je (schaamteloos) 2theexperience aanraden (korting met JASPER2TE). Alleen is de agenda nog niet officieel dus staat nog niet online
Die is er inderdaad ook nog. Ik rij al jaren vrij maar ga gewoon niet meer sneller, daarom denk ik er over na om weer een dag mét begeleiding te rijden. Bedankt :t
 
Ik rij ook al jaren vrij, maar wanneer het even kan, boek ik een ochtendsessie in het weekend bij 2te op midland met een voorrijder om te werken aan m'n rijtechniek. Veel leuker en nuttiger dan de ellende op de openbare weg tegenwoordig.
 
Begeleiding helpt altijd en je kunt er veiliger harder mee rijden, maar voor mezelf gesproken is het toch vooral uren maken. Maakt niet echt uit of het op een circuit is, als je maar ergens op 2 wielen in de buurt van een limiet qua grip kunt komen.

Overigens scheelt het bij mij ook dat ik vaak met mijn broertje rijd die sneller/minder angstig is en een vlottere motor heeft en we regelmatig met camera rijden, zeker als hij achter/voor me rijdt is het niet heel moeilijk om te zien wat ik allemaal verkeerd doe.
 
Laatst bewerkt:
Die is er inderdaad ook nog. Ik rij al jaren vrij maar ga gewoon niet meer sneller, daarom denk ik er over na om weer een dag mét begeleiding te rijden. Bedankt :t

We hebben het hier al eens eerder over gehad, een circuitdag boeken met z’n allen bij een van de organisaties. Dan kan iedereen zijn eigen niveau rijden (eventueel onder begeleiding) en tussen de sessies door elkaar helpen met rij tips of setup van de motor. Zo kun je mooi progressie maken en iedereen kan op zijn niveau geholpen worden.
 
Een circuitdag boeken met meerdere Street Triple rijders is al vaker geprobeerd en nooit gelukt. Daarom dacht ik dat het via een dealer wel zou lukken, maar ik pas voor een halve dag op het junior circuit.
Mocht het dan toch lukken om met een aantal op dezelfde dag op b.v. Assen te rijden dan heb je nog altijd met verschillende niveaus te maken en is er weinig tijd tussen de sessies omdat je dan om en om de baan op bent.

En we zullen het ook nooit met z'n allen eens worden over de locatie.
Westerlingen willen het liefst op Zandvoort rijden, Noorderlingen 🖐op Assen, en Zuiderlingen op Zolder of ergens in België.
Centraal is dan Midland / PVI maar niet een echt circuit.
 
Ik zit toch nog naar andere bochten te kijken en nu wordt hier en daar geadviseerd om een systeem te kiezen met balanspijpen... Iemand die daar iets meer over kan zeggen?

SC-project heeft ze nl niet en het standaard systeem ook niet.
Het enige systeem met balans-pijp is van spark...

 
Ik zit toch nog naar andere bochten te kijken en nu wordt hier en daar geadviseerd om een systeem te kiezen met balanspijpen... Iemand die daar iets meer over kan zeggen?

SC-project heeft ze nl niet en het standaard systeem ook niet.
Het enige systeem met balans-pijp is van spark...

Die balanspijpen zouden voor extra koppel in het middengebied zorgen. Geen idee of er ergens een bewijs van te vinden is...
 
Ik heb er uitgebreid onderzoek naar gedaan voor mijn motor en uiteindelijk op basis van Eur/pk alleen mijn kat verwijderd. Daarmee kwam ik op 2 pk van een compleet systeem.

Spark zou inderdaad de beste resultaten geven in het middengebied, maar je kunt je oliefilter (bijna) niet meer verwijderen zonder de bochten los te maken en de algehele kwaliteit is lager dan SC.

Zouden de 2020 bochten passen? Er is misschien wel iemand die een compleet systeem genomen heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan