Triumph Street Triple topic deel 24

De 09 heeft een briljant blok, heel anders qua karakter. De 10 is motorisch ook geweldig alleen wat jij zegt, je wilt ook met iets moois op pad zijn en dan zou ik eerder voor een Tuono v4 of de nieuwe 2020 Speed Triple gaan. De nieuwe speed is sowieso krankzinnig met 180pk :D
Het blok van de MT09 is veel gretiger, dat klopt. Maar de rest...
Tuono heeft nogal wat betrouwbaarheids issues. Heb al een auto met issues, hoef er niet nog zoiets bij.
De nieuwe Speed 1200, weet je wel wat die kost?:X-O-
 
andere vraag, de accu van de street is af en toe leeg.
(ok wel 5 jaar oud)
Qua metingen lijkt het ok.
uit 12.6V ; contact aan 11.7V; starten zakt die iets naar de 10V; bij lopen laadt die netjes bij op 14.3V
Druppel lader geeft ook geen foutmelding.

Dus ben nog niet overtuigd dat de accu verrot is. (zal eens een 30-40 min rijden en even half uurtje op rust laten komen en dan weer meten)
Wat mij wel opvalt is dat met alleen de motorstekker aangeschoten (dus niet de garmin) een "lekstroom" meet van 45ma, is dit normaal ?

Gemeten tussen - kabel en - pool op de accu op de 200ma stand

Heb bij die van mij pas de accu vervangen omdat hij merkbaar slechter werd, lader gaf ook geen foutmelding oid. Na 5 jaar zou ik beginnen er een nieuwe accu in te plaatsen. Kwa lekstroom zou ik niet durven zeggen.

als ik die voltages zie is ie op, vervangen voordat je spanningsregelaar en dynamo ook naar de klote geholpen worden.

Met motorstekker bedoel je een draadje waar 12V op staat of een draadje waar een oplader/dock aan zit?

En 10v is laag, als die dat doet terwijl die redelijk opgeladen is is het tijd voor een nieuwe accu

Allen dank voor advies :) nieuwe accu ga ik van het weekend halen.


Dit is te veel. Ideaal gezien meet je 2-3mA

ik heb het wel goed gemeten toch ?
thnx dus wel factortje 10 te veel..
zijn er bij de street veel voorkomende zaken waar ik het moet zoeken ?

Is het btw verstandig om opnieuw te meten met een nieuwe accu of zal dit niets uit maken ?
 
Tuono v4 1100 Factory is de perfecte straat motor in een wereld zonder flitspalen en ander verkeer. Keer proefrit op gedaan, fantastisch ding, maar moeilijk om je een klein beetje volwassen op te gedragen. Ook nog een keer een 1000 getest omdat ik de 1100 super tof vond, maar dat was helemaal een supersport zonder clipons.

De speed heb ik nooit op gereden, maar heeft me ook nooit echt geïnteresseerd op een of andere manier.
 
Ik heb door de jaren heen meerdere modellen van de Speed Triple gereden en heb er nooit iets aan gevonden. Misschien is de 1200 perfect voor mij maar niet voor €20.000,- :X
 
De voorgaande speeds hebben me ook niet kunnen interesseren maar de nieuwe is wel heel verleidelijk. Alle dikke nakeds zijn gaaf maar te gevaarlijk voor het rijbewijs en het nederlandse verkeer. De Street is een mooi compremis idd :)
 
Allen dank voor advies :) nieuwe accu ga ik van het weekend halen.




ik heb het wel goed gemeten toch ?
thnx dus wel factortje 10 te veel..
zijn er bij de street veel voorkomende zaken waar ik het moet zoeken ?

Is het btw verstandig om opnieuw te meten met een nieuwe accu of zal dit niets uit maken ?
Heb je een alarm op street triple zitten? Deze bleek bij mij de oorzaak van een forse lekstroom. Ergens heb ik een post met hoe die te verwijderen.

Meten met een nieuwe accu kan nooit kwaad en zou ik persoonlijk altijd even doen.
 
lekstroom street triple 2009

Met de huidige accu toch even de zekeringen los gehaald en bij (en enkel bij) zekering 4 viel de lekstroom terug naar 0 0f 1.
Ik heb geen alarm op de motor (in ieder geval niet dat ik weet...)
nu eens uitzoeken wat er achter deze zekering zit
 

Bijlagen

  • DC3717DF-7D92-4F78-BFED-6C89BAB7ABE0.jpeg
    DC3717DF-7D92-4F78-BFED-6C89BAB7ABE0.jpeg
    148,2 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Het werkplaats handboek spreekt voor portected circuits van fuse 4: horn, indicators and alarm. Hopelijk geeft dit een richting om in te zoeken.
 
Het werkplaats handboek spreekt voor portected circuits van fuse 4: horn, indicators and alarm. Hopelijk geeft dit een richting om in te zoeken.
Thnx!



Zo ziet het plaatje er inderdaad ook; we gaan zoeken ...

Heeft iemand het stroomschema voor mij ?
Ik heb een wphb maar daar komt het schema niet van overeen
(Staan de zekeringen anders dan bij mijn triple)

Edit: gevonden



Heeft iemand een tip hoe te beginnen met zoeken ?
Ik was beginnen met de knipperlichten lampjes uit de unit te halen en de claxon los te halen maar dat bracht (helaas) geen verschil.

Zijn er zwakke punten / stekkertjes die als eerst de moeite waard zijn om te controleren ?
 

Bijlagen

  • 9DEF12C6-A95A-4E1C-B505-DDE789DDBC72.jpeg
    9DEF12C6-A95A-4E1C-B505-DDE789DDBC72.jpeg
    73,1 KB · Weergaven: 114
  • E109ACED-53B6-498C-9493-419D17B3A561.jpeg
    E109ACED-53B6-498C-9493-419D17B3A561.jpeg
    77 KB · Weergaven: 115
Laatst bewerkt:
hier al mensen eens olie strepen op hun koppelingsdeksel gehad van de street triple ?
met test ritje bij dealer was dit zo en net met een avond ritje met ijsje eten zat het er weer!

Zou eenkoppelings kant de olie vulplug ringetje het probleem zijn ? Want naar het ijsje eten nog een rondje staan vlammen en staan gallen, wilde me banden geheel gebruiken. Zit er eenmaal thuis niks kwa olie resten op de zijkant !
Heb hem nu extra hard aangedraaid
 
Thnx!



Zo ziet het plaatje er inderdaad ook; we gaan zoeken ...

Heeft iemand het stroomschema voor mij ?
Ik heb een wphb maar daar komt het schema niet van overeen
(Staan de zekeringen anders dan bij mijn triple)

Edit: gevonden



Heeft iemand een tip hoe te beginnen met zoeken ?
Ik was beginnen met de knipperlichten lampjes uit de unit te halen en de claxon los te halen maar dat bracht (helaas) geen verschil.

Zijn er zwakke punten / stekkertjes die als eerst de moeite waard zijn om te controleren ?


Update:
De lekstroom verdwijnt bij het loshalen van de dashboardstekker.

Dus het zit of in het dashboard of in kabels die via het dashboard aangesloten zijn is dat logisch ?
 
Update:
De lekstroom verdwijnt bij het loshalen van de dashboardstekker.

Dus het zit of in het dashboard of in kabels die via het dashboard aangesloten zijn is dat logisch ?
De lekstroom kan ook DOOR je dashboard lopen, en onderbreek je die door de stekker eruit te trekken.
 
De lekstroom kan ook DOOR je dashboard lopen, en onderbreek je die door de stekker eruit te trekken.
Met de multimeter kun je over de draadjes meten (aansluiting van het dashboard). Als er dan geen lekstroom is lijkt me het dashboard de bron vd lekstroom.
 
Met de multimeter kun je over de draadjes meten (aansluiting van het dashboard). Als er dan geen lekstroom is lijkt me het dashboard de bron vd lekstroom.

Als in gewoon.. multimeter tussen stekker en dashboard en dan alle draadjes langs ?

En dan moet er op een (of meerdere) weer een lekstroom gemeten wordt ?

Ik kreeg op advies om de teller open te maken om te controleren op corrosie
 
hier al mensen eens olie strepen op hun koppelingsdeksel gehad van de street triple ?
met test ritje bij dealer was dit zo en net met een avond ritje met ijsje eten zat het er weer!

Zou eenkoppelings kant de olie vulplug ringetje het probleem zijn ? Want naar het ijsje eten nog een rondje staan vlammen en staan gallen, wilde me banden geheel gebruiken. Zit er eenmaal thuis niks kwa olie resten op de zijkant !
Heb hem nu extra hard aangedraaid
Is inderdaad het ringetje. Als strak aandraaien niet helpt een dikker ringetje plaatsen
 
Als in gewoon.. multimeter tussen stekker en dashboard en dan alle draadjes langs ?

En dan moet er op een (of meerdere) weer een lekstroom gemeten wordt ?

Ik kreeg op advies om de teller open te maken om te controleren op corrosie
Ja, als het dashboard de lekstroom veroorzaakt zal je dan geen lekstroom over de draadjes meten, als daar de lekstroom wel in zit wordt het verder zoeken.
 
Nighteye staan wel goed te boek.

Ik heb een Ali set waar ik tevreden over ben. Ik wilde namelijk geen 6500k blauw licht, omdat ik dat niet vind passen bij de leeftijd van de motor. Deze waren een van de weinige die in 4300k kwamen en kreeg ze aangeraden door een iemand die er meerdere getest had. En alhoewel ze zijn irl uiteindelijk meer 5000k zijn, ben ik er tevreden over. Gisterenavond rond 10u nog een stukje over de Lekdijk gereden en dat was met de originele lampen nauwelijks te doen..

Ballast past met een beetje rommelen gewoon in de originele behuizing. Rubber kap achterop past niet meer, maar heb zaterdag nog zonder problemen door een flinke bui gereden. Zitten er sinds december / 1500km in.

 

Bijlagen

  • IMG_7704.JPG
    IMG_7704.JPG
    120,6 KB · Weergaven: 19
  • IMG_8457.JPG
    IMG_8457.JPG
    67,3 KB · Weergaven: 21
Ja, als het dashboard de lekstroom veroorzaakt zal je dan geen lekstroom over de draadjes meten, als daar de lekstroom wel in zit wordt het verder zoeken.


Maar meet ik dan alleen de stekker of tussen de stekker en dashboard ?

Mijn idee is als in tussen stekker en dashboard meet het er doorheen gaat dus ook nog achter het dashboard kan zitten ?
(Maar wel weer verder gelocaliseerd)

Of is die theorie fout ?
 
Maar meet ik dan alleen de stekker of tussen de stekker en dashboard ?

Mijn idee is als in tussen stekker en dashboard meet het er doorheen gaat dus ook nog achter het dashboard kan zitten ?
(Maar wel weer verder gelocaliseerd)

Of is die theorie fout ?


Ik heb
- met een los draadje alle connectoren van het dashboard verbonden met de stekker stuk voor stuk en de lekstroom in gemeten op de accu (mijn idee was een draad per keer door te verbinden om stroom te vinden)
- met de multimeter op de 200ma stand elk daadje van de connector verbonden met het dashboard; ook geen stroom

Dashboard opengehaald daar zie ik geen gekke dingen zie bijgevoegd
 

Bijlagen

  • 718C800A-1957-489E-8A07-0B38A22E6DF3.jpeg
    718C800A-1957-489E-8A07-0B38A22E6DF3.jpeg
    141,9 KB · Weergaven: 18
  • 9FFFABF1-E2B1-4C13-A82D-98E654D9EB24.jpeg
    9FFFABF1-E2B1-4C13-A82D-98E654D9EB24.jpeg
    107,3 KB · Weergaven: 17
  • 34CA1D52-08A8-4E88-9718-BAB64E16E2C0.jpeg
    34CA1D52-08A8-4E88-9718-BAB64E16E2C0.jpeg
    146,1 KB · Weergaven: 12
  • 7A81F09D-C043-4B79-B877-626E648E770F.jpeg
    7A81F09D-C043-4B79-B877-626E648E770F.jpeg
    221,5 KB · Weergaven: 13
  • 81968B95-48B3-4B73-BF4D-D4F3A7CD3444.jpeg
    81968B95-48B3-4B73-BF4D-D4F3A7CD3444.jpeg
    151,4 KB · Weergaven: 14
  • D441D361-3458-4ABF-A4AF-B1FEC43C6B39.jpeg
    D441D361-3458-4ABF-A4AF-B1FEC43C6B39.jpeg
    164,7 KB · Weergaven: 15
  • 6C052C38-2213-4CDD-AB05-55505E0C6F82.jpeg
    6C052C38-2213-4CDD-AB05-55505E0C6F82.jpeg
    208,7 KB · Weergaven: 19
Ik heb ook een service manual van de 2017-2019. Voor een deel zal dat ook van toepassing zijn voor de 2020.

Stuur maar een PM als je interesse hebt.
 
Ik heb even een los topic geopend voor de lekstroom die ik meet.

(dan vervuilen we dit topic niet teveel aangezien het een vrij algemeen probleem wordt)

Andere vraag ik wil alle massapunten goed controleren zodat we niets over het hoofd zien.
Kan iemand mij op weg helpen waar die zitten op een street triple ?
 
@divided, op het moment wil ik ook mijn street triple dashboard uit elkaar halen. Ik heb exact hetzelfde dashboard. Ik heb 2 vragen, kan je een foto maken van het plexiglas wat boven de tellers zit en het zegel (rubber) wat het dashboard waterdicht maakt? Dat zou enorm helpen :)

Alvast bedankt!
 
@divided, op het moment wil ik ook mijn street triple dashboard uit elkaar halen. Ik heb exact hetzelfde dashboard. Ik heb 2 vragen, kan je een foto maken van het plexiglas wat boven de tellers zit en het zegel (rubber) wat het dashboard waterdicht maakt? Dat zou enorm helpen :)

Alvast bedankt!

sorry, ik hem alweer dicht zitten ....
 
Terug
Bovenaan Onderaan