Triumph Street Triple topic deel 24

Nog even over de vering ik ga deze winter shoppen voor andere schokdemper.

Dus als je wil ruilen met 50 opleg wil ik die Daytona schokdemper wel overnemen.

Is toch maar om op de zolder te leggen als reserve haha.

Dacht om kat te verwijderen en andere kelken te monteren ook voor beetje meer vermogen.
Maar moet beetje opletten dat ik er niet teveel geld aan spendeer.
Heb nu al een boze vrouw haha
Klinkt als een goede eerste stap voor mij. Dat maakt het weer makkelijker om míjn begroting rond te krijgen bij moeder-de-vrouw! :+
Jij had de originele Street Triple R shock van KYB he?
1633089059028.png


Originele veer? Valt dat ding te servissen?
Laat maar weten als je aan de ombouw begint.
 
Gisteren een setje Highsider bar end mirrors geïnstalleerd, de "Ferrara 2". Dus 👋 bunny ears en nu wat meer zicht in de spiegels.
IMG_7897.jpg

IMG_7901.jpg


Blijkbaar had ik toch niet goed onderzocht wat nodig was en had ook een setje stuurgewichten van hetzelfde merk erbij besteld. Uiteindelijk heb ik hierdoor wel de montage kunnen afronden, maar het zit een beetje raar. De stuurgewichten zitten nu buitenop het stuureinde, waarmee het totaal dus nog eens een centimeter aan beide kanten breder wordt.


IMG_7900.jpg


Wat ik dus eigenlijk nodig heb zijn vlakke bar end "caps". Dat zouden dan part no. A9630437 of T2042476 moeten zijn?
 
Gisteren mijn nieuwe hevels binnen gekregen. De voorrem past perfect. De koppeling helaas niet. Weet iemand of het de bedoeling is dat ik die koperen bus over moet zetten? Want anders is het gat veels te groot.

(of hebben ze gewoon de verkeerde gestuurd)
 

Bijlagen

  • 20211003_154159.jpg
    20211003_154159.jpg
    220,9 KB · Weergaven: 32
Enig idee hoe je dat in hemelsnaam doet? Want dat busje zit er verdomd goed in.

Anders een nieuw busje scoren ergens. 6mm binnen, 10mm buitenmaat en zo'n 15mm lang
 
Laatst bewerkt:
kleeft een beetje vast van het vet vermoedelijk. met een hamer en boutje van 8mm tikje geven , niks spannends
 
Nu op zoek naar een aftermarket oplossing! Helaas tot de conclusie gekomen dat vering componente belachelijk veel geld kosten. Zeker als je wat instelmogelijkheden wilt wordt het al snel moeilijk te verantwoorden voor een motor van 4k€.
De hyperpro streetbox komt wel steeds terug voorbij, dat is budget vriendelijk, maar daar is enkel uitgaande demping mee te regelen achter.
Iemand hier nog goede tips of ervaringen met aftermarket veren/dempers op z'n oude tTiple? Is het topspul z'n geld waard voor iemand met een behoorlijk bescheiden niveau?..
Ook nog maar even een reactie hier op. Ik ben gegaan voor een YSS schokbreker. Is instelbaar op veervoorspanning, uitgaande demping en tevens tot 10mm te verlengen.
Had hier positieve ervaringen mee op m'n vorige motor, en daarom ook op de Street Triple gemonteerd. Tot op heden wederom tevreden.
 
Gisteren een setje Highsider bar end mirrors geïnstalleerd, de "Ferrara 2". Dus 👋 bunny ears en nu wat meer zicht in de spiegels.
Bekijk bijlage 1682428
Bekijk bijlage 1682429

Blijkbaar had ik toch niet goed onderzocht wat nodig was en had ook een setje stuurgewichten van hetzelfde merk erbij besteld. Uiteindelijk heb ik hierdoor wel de montage kunnen afronden, maar het zit een beetje raar. De stuurgewichten zitten nu buitenop het stuureinde, waarmee het totaal dus nog eens een centimeter aan beide kanten breder wordt.


Bekijk bijlage 1682430

Wat ik dus eigenlijk nodig heb zijn vlakke bar end "caps". Dat zouden dan part no. A9630437 of T2042476 moeten zijn?
Zijn mooie spiegels heb hier ook naar gekeken, voornamelijk voor een beter zicht naar achteren (die standaard spiegels zijn echt waardeloos).
Ben erg benieuwd hoe ze je bevallen, deze hebben iig wel een fatsoenlijk formaat.
 
Gisteren mijn nieuwe hevels binnen gekregen. De voorrem past perfect. De koppeling helaas niet. Weet iemand of het de bedoeling is dat ik die koperen bus over moet zetten? Want anders is het gat veels te groot.

(of hebben ze gewoon de verkeerde gestuurd)
Even goed kijken welke je hebt besteld, er zit een verschil tussen de normale versie en de R versie.
 
Even goed kijken welke je hebt besteld, er zit een verschil tussen de normale versie en de R versie.
Bedankt voor de tip, maar de R en de S zijn in dit geval hetzelfde (en weer anders dan de RS)

Net een busje opgepikt en alles past weer.
 

Bijlagen

  • 20211005_171013.jpg
    20211005_171013.jpg
    160,3 KB · Weergaven: 37
  • 20211005_174947.jpg
    20211005_174947.jpg
    380,3 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Maar even beginnen met het slechte nieuws:
Vandaag is helaas mijn knipperlicht linksvoor gesneuveld.
Heeft iemand hier toevallig nog een origineel knipperlicht liggen voor een Street Triple uit 2010?
Zie foto in bijlage als voorbeeld voor het type knipperlicht wat ik bedoel..
Mocht iemand deze hebben liggen; laat het even weten!

Het goede nieuws:
De Triumph is zonder problemen door de keuring gekomen en staat sinds gisteren op kenteken.
.....en laat het dit weekend nou ook nog eens prachtig weer zijn!
Tijd om te genieten!
 

Bijlagen

  • 10021161.jpg
    10021161.jpg
    21,1 KB · Weergaven: 25
  • IMG_20211001_141626_resized_20211008_040826654.jpg
    IMG_20211001_141626_resized_20211008_040826654.jpg
    280,6 KB · Weergaven: 29
Maar even beginnen met het slechte nieuws:
Vandaag is helaas mijn knipperlicht linksvoor gesneuveld.
Heeft iemand hier toevallig nog een origineel knipperlicht liggen voor een Street Triple uit 2010?
Zie foto in bijlage als voorbeeld voor het type knipperlicht wat ik bedoel..
Mocht iemand deze hebben liggen; laat het even weten!

Het goede nieuws:
De Triumph is zonder problemen door de keuring gekomen en staat sinds gisteren op kenteken.
.....en laat het dit weekend nou ook nog eens prachtig weer zijn!
Tijd om te genieten!

Die heb ik waarschijnlijk nog wel over. (4x)
Als je nog niet voorzien bent stuur je maar een pm, dan stuur ik wel wat foto's terug ;)
 
Vandaag m'n nieuwe street triple RS gehaald echt super fijn fietsie.

Alleen is het Bluetooth bagger 🤣 mijn Samsung s21 wil niet koppelen
 
ik heb ook de module op mijn RS zitten, ben er op zich wel tevreden over alleen de stem is een engelse die nederlands probeert te praten🤨, dat is soms best lastig te volgen maar de navigatie brengt je waar je wezen moet. bellen gaat prima, ligt natuurlijk ook aan de headset die je hebt, ik heb een Cardo en werkt prima.
succes met je keuze 😁
Wat voor telefoon gebruik jij ik krijg mijn Samsung er niet op
 
Stom dingetje, maar hoe gebruiken jullie de gevarenlichten? Ik heb ze al een paar keer willen aanzetten bij file maar omdat de knop aan de rechterkant bovenop zit lukt het me niet om dat te soepel doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan