Triumph Street Triple topic deel 24

Is het verhaal niet zo dat ze om die reden niet meer verkocht worden? Wilde ze zelf graag hebben en kwam wel meer van dit soort verhalen tegen. Daarbovenop zijn ze lastig verkrijgbaar (OEM)
Oi, nou dat is dan goed om te weten dat ze ook nogeens lastig verkrijgbaar zijn.. De dealer ontkende dat er issues mee waren en dat ik simpelweg pech ermee had.
 
Is er hier iemand die toevallig deze onderdelen heeft liggen? Het gaat om de rubbers, ringen (4x) en busjes (2x) van de stuurklemmen.
rubbers T2049191
Sleeve, Dia 13 x 43 T2040807
ringen T2049193
Dit zijn Triumph onderdeelnummers voor zo ver ik weet. O-)
 
Deze fijne jongen kwam voorbij op marktplaats en kon ik niet voorbij laten gaan. Nu moet de voorkant natuurlijk ook :+ iemand hier ervaring mee? Heb een R en ik zie in video's wat specifiek gereedschap wat nogal prijzig is voor één keertje.

DSC02038.JPG
 
Ben heel benieuwd naar je ervaringen met deze emulsiedemper?
Is het voor een R model voor voor de standaard? Ik geloof dat ze 2 aparte partnummers hebben bij Hyperpro.
 
Deze fijne jongen kwam voorbij op marktplaats en kon ik niet voorbij laten gaan. Nu moet de voorkant natuurlijk ook :+ iemand hier ervaring mee? Heb een R en ik zie in video's wat specifiek gereedschap wat nogal prijzig is voor één keertje.

Bekijk bijlage 1687571

Mijn advies is om gewoon naar de specialist te gaan.
Paar jaar geleden had ik via MP een setje hyperpro voorvork veren gekocht + een nieuwe binnenpoot omdat mijn binnenpoot een roestplekje had. Alles zelf gedaan en vervolgens een beetje ontevreden met het resultaat. Eerst langs bij hyperpro voor wat afstelwerk (service), daarna heb ik een afspraak bij Hyperpro gemaakt om het toch even beter beet te pakken.

Uiteindelijk alles open gemaakt (voorvork) en er waren glijbussen versleten, olie was te dik en speciale SKF low friction keerringen gemonteerd.

Onderdelen waren normale prijs. Werkplaats tarief vond ik ook heel erg netjes. Maar vooral de service en expertise is top. Ik ben toen wel gaan beseffen dat je sommige dingen gewoon moet uitbesteden en dat een vakman echt wel wat waard is.

Waar ik avonden lang mee bezig was deden ze bij Hyperpro is een paar uurtjes. Tijdens het onderhoud een bakkie koffie gekregen en mee mogen "helpen/kijken" Erg leuk dus! Ik ben in Werkendam geweest, maar de locatie maakt volgens mij niet zoveel uit.

Edit: bovenstaande verhaal ging over mijn vorige motor (zx6r). Die waren fabrieksaf kneiterhard geveerd, waardoor een mod echt wel fijn was. Huidige motor heeft de vorige eigenaar laten doen bij HK. Zelf geen vergelijkingsmateriaal t.o.v. een originele street.
 
Zijn er meer lui die "last" hebben van de originele rolling-led knipperlichten die sneuvelen? ik heb er 3 versleten binnen een jaar (wel steeds een andere hoek). wel allemaal binnen garantie gelukkig, maar er komt een dag dat het buiten de garantie gaat vallen (model RS 2020)
Goed om te weten ik wilde deze ook graag
 
@MarnixStreetTriple welk jaar R heb je? Voor het oudere model heeft ook K-tech een piston kit (straat of race).

En zoals anderen zeiden: de specialist. Ik heb van mijn andere motor de vering wel eens bij de dealer laten servicen, omdat een keerring lek was gegaan. Hadden ze hem helemaal vol olie gedaan, geen veerweg, hartstikke gevaarlijk, gelijk weer lek. Vanaf toen altijd naar de specialist.
 
Ben heel benieuwd naar je ervaringen met deze emulsiedemper?
Is het voor een R model voor voor de standaard? Ik geloof dat ze 2 aparte partnummers hebben bij Hyperpro.
Verpakking zegt voor een R, maar volgens mij zat ie op een Non-R en zit er verder geen verschil tussen.
De vorige eigenaar was in ieder geval erg te spreken erover.
Mijn advies is om gewoon naar de specialist te gaan.
Paar jaar geleden had ik via MP een setje hyperpro voorvork veren gekocht + een nieuwe binnenpoot omdat mijn binnenpoot een roestplekje had. Alles zelf gedaan en vervolgens een beetje ontevreden met het resultaat. Eerst langs bij hyperpro voor wat afstelwerk (service), daarna heb ik een afspraak bij Hyperpro gemaakt om het toch even beter beet te pakken.

Uiteindelijk alles open gemaakt (voorvork) en er waren glijbussen versleten, olie was te dik en speciale SKF low friction keerringen gemonteerd.

Onderdelen waren normale prijs. Werkplaats tarief vond ik ook heel erg netjes. Maar vooral de service en expertise is top. Ik ben toen wel gaan beseffen dat je sommige dingen gewoon moet uitbesteden en dat een vakman echt wel wat waard is.

Waar ik avonden lang mee bezig was deden ze bij Hyperpro is een paar uurtjes. Tijdens het onderhoud een bakkie koffie gekregen en mee mogen "helpen/kijken" Erg leuk dus! Ik ben in Werkendam geweest, maar de locatie maakt volgens mij niet zoveel uit.

Edit: bovenstaande verhaal ging over mijn vorige motor (zx6r). Die waren fabrieksaf kneiterhard geveerd, waardoor een mod echt wel fijn was. Huidige motor heeft de vorige eigenaar laten doen bij HK. Zelf geen vergelijkingsmateriaal t.o.v. een originele street.
Thanks voor je uitgebreide reactie. Gelijk overtuigd om een afspraak te maken bij ze. De keerringen wil ik ook gelijk doen inderdaad, werd ook door de vorige eigenaar aangeraden.
Aan de voorkant kun je van ohlins nieuwe valve piston kits kopen.

En inderdaad langs de specialist.
@MarnixStreetTriple welk jaar R heb je? Voor het oudere model heeft ook K-tech een piston kit (straat of race).

En zoals anderen zeiden: de specialist. Ik heb van mijn andere motor de vering wel eens bij de dealer laten servicen, omdat een keerring lek was gegaan. Hadden ze hem helemaal vol olie gedaan, geen veerweg, hartstikke gevaarlijk, gelijk weer lek. Vanaf toen altijd naar de specialist.
Piston kit is op dit moment geen budget meer voor en ik denk dat ik het grootste verschil al maak met de vering. Maar als ik bij Hyperpro ben zal ik er eens naar vragen, want nu weet ik zeker dat ik niet zelf ga lopen klooien :P
 
@MarnixStreetTriple welk jaar R heb je? Voor het oudere model heeft ook K-tech een piston kit (straat of race).

En zoals anderen zeiden: de specialist. Ik heb van mijn andere motor de vering wel eens bij de dealer laten servicen, omdat een keerring lek was gegaan. Hadden ze hem helemaal vol olie gedaan, geen veerweg, hartstikke gevaarlijk, gelijk weer lek. Vanaf toen altijd naar de specialist.
Hij was zeker alleen dealer van de olie dan:+
 
Ff naar Bas van Hyperpro Service Center in Alphen a/d Rijn :Y
Die Bas is een eindbaas. Al 3 of 4 motoren van mij gedaan. Elke keer weer super gelukkig weggereden

Overigens vandaag even de oliewissel gedaan. De laatste stap voor de winterstop. Wat blijft het een knudde systeem dat peilstokje. En het oliefilter precies boven de uitlaat.
 
Laatst bewerkt:
Deze fijne jongen kwam voorbij op marktplaats en kon ik niet voorbij laten gaan. Nu moet de voorkant natuurlijk ook :+ iemand hier ervaring mee? Heb een R en ik zie in video's wat specifiek gereedschap wat nogal prijzig is voor één keertje.

Bekijk bijlage 1687571

Dus je had een demper met in en uitgaande demping onafhankelijk instelbaar, met een gescheiden olie en gas systeem, en nu ga je naar een emulsiedemper met alleen rebound instelbaar. Klinkt mij als een stap de verkeerde kant op :+

Hoe oud/hoeveel kilometer heeft deze shock al achter de kiezen?
 
Dus je had een demper met in en uitgaande demping onafhankelijk instelbaar, met een gescheiden olie en gas systeem, en nu ga je naar een emulsiedemper met alleen rebound instelbaar. Klinkt mij als een stap de verkeerde kant op :+

Hoe oud/hoeveel kilometer heeft deze shock al achter de kiezen?
Poeh, als het dezelfde is als die ik heb (de 460) dan is dat wel een aardige upgrade tov de standaard RS veer. (voor op strAat iig) Mits die in goede staat is idd.
 
Mijn standaard R demper was best oké. Omdat ie slightly begon te zweten heb ik m laten servicen en laten upgraden voor heel schappelijk geld, daarna was ie echt goed.

en toen kocht ik een hele ohlins set :+
 
Mijn standaard R demper was best oké. Omdat ie slightly begon te zweten heb ik m laten servicen en laten upgraden voor heel schappelijk geld, daarna was ie echt goed.

en toen kocht ik een hele ohlins set :+
En na die ohlins net reed je nog een keer op de standaard R demper en je vond hem nog steeds echt goed? :p
 
Wat blijft het een knudde systeem dat peilstokje.
De street is een fijne motor, maar dat hoerige peilstokje is echt iedere keer weer drama. De vorige eigenaar heeft er bij mij een aftermarket rood geanodiseerde in gestopt en die is echt bijna niet af te lezen met schone olie. Geen idee hoe dat met de originele peilstok is, vast niet veel beter.
 
De street is een fijne motor, maar dat hoerige peilstokje is echt iedere keer weer drama. De vorige eigenaar heeft er bij mij een aftermarket rood geanodiseerde in gestopt en die is echt bijna niet af te lezen met schone olie. Geen idee hoe dat met de originele peilstok is, vast niet veel beter.
ff streepje verf op de min en max aanbrengen, daarop zie je de olie meestal wel.
 
hi iedereen, nieuw hier na net een beauty van een Striple te hebben aangeschaft (wit/rode R uit 2013). Ik wil er nu een Puig new gen scherm op zetten, maar twijfel erg over light smoke vs dark smoke. Kunnen jullie hier wat wijsheid over delen? (als deze vraag op een ander topic thuishoort, excuus!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan