Triumph Street Triple topic deel 24

Iemand een idee waar voor normale prijzen een achterspatbord te halen is voor de street uit 2010?

Die in Frankrijk verzend niet naar Nederland!

HF Carbon Parts

ec9ef3636621e6c01fe0db52ca42443d.image.220x165.jpg
 
Nu je het zegt 🤭😅 niet gekeken of die flens omgebogen is
Verstandig om nog wel even te checken. Een afgelopen vtw moer kan een hoop schade aanrichten. Als de schroefdraad gestript wordt ben je verder van huis.
Maar wel duur als het uit uk komt?
Reken maar op een 35-40 procent extra op het aankoop bedrag aan tax/handling kosten.
Als het even kan bestel ik voorlopig niets meer uit de UK. Het duurt een eeuwigheid én er komt een aanzienlijk percentage inklaringskosten overheen.
 
Verstandig om nog wel even te checken. Een afgelopen vtw moer kan een hoop schade aanrichten. Als de schroefdraad gestript wordt ben je verder van huis.

Als het even kan bestel ik voorlopig niets meer uit de UK. Het duurt een eeuwigheid én er komt een aanzienlijk percentage inklaringskosten overheen.
Ik kocht regelmatig spulletjes in de UK. Sinds Brexit is het 0,0%.
Ik kan me voorstellen dat een hoop webwinkels in de UK niet blij zijn met de Brexit en kopje onder gaan.
(niet alleen doordat ik er niets meer koop hé;)) .
 

Bezig om mijn Street te updaten. Aangezien ik nog aardig wat race spullen over heb van het racen, gaan deze op mijn straat fiets. Ohlins voorpoten met Brembo Stylema’s en aangepast Daytona blok met lichte tune.

Binnenkort komen de overgebleven race spullen voor de Street te koop.

Ombouwen van de Speed gaat langer duren ivm vertraging van onderdelen en een blok aanpassing. Neem hier nu even mijn tijd voor.
1651653443882.png

1651653375359.png
 
Iemand een idee waar voor normale prijzen een achterspatbord te halen is voor de street uit 2010?

Die in Frankrijk verzend niet naar Nederland!
Als het geen carbon hoeft te zijn dan kun je hier ook goed terecht: Street Triple 675 – MotoFibra
Heb ik onlangs besteld samen met een seat cowl, aangezien het betaalbare aanbod daarin ook vrij schaars is...
Ziet er allemaal keurig uit!
 
Ik ben op zoek naar een keerring van het achterwiel bij het tandwiel(huis?)

Het gaat om de volgende maat: 35x52mm 6mm dik.
PXL_20220505_182555385.jpg

Zie de foto hierboven, van de keerring die gescheurd is aan de binnenzijde.
Lagers zijn nog goed.

Waar zou ik deze keerring kunnen kopen? Ik kon het niet zo snel vinden, misschien een speciale lager/keerring winkel? Helaas geen Triumph dealer binnen 50km hier. Mocht online niet lukken zal ik Roke wel benaderen of die wat kunnen regelen.

Dan nog een vraag, zou dit tandwiel rubber versleten zijn? Hoe heet dit onderdeel eigenlijk?

PXL_20220505_182627713.jpg
PXL_20220505_182645477.jpg

Als het tandwiel erin zit voel ik eigenlijk geen speling, dus ik denk dat het nog wel mee valt.


Alvast bedankt!
 
Ik ben op zoek naar een keerring van het achterwiel bij het tandwiel(huis?)

Het gaat om de volgende maat: 35x52mm 6mm dik.
Bekijk bijlage 1757439

Zie de foto hierboven, van de keerring die gescheurd is aan de binnenzijde.
Lagers zijn nog goed.

Waar zou ik deze keerring kunnen kopen? Ik kon het niet zo snel vinden, misschien een speciale lager/keerring winkel? Helaas geen Triumph dealer binnen 50km hier. Mocht online niet lukken zal ik Roke wel benaderen of die wat kunnen regelen.

Dan nog een vraag, zou dit tandwiel rubber versleten zijn? Hoe heet dit onderdeel eigenlijk?

Bekijk bijlage 1757455
Bekijk bijlage 1757456

Als het tandwiel erin zit voel ik eigenlijk geen speling, dus ik denk dat het nog wel mee valt.


Alvast bedankt!
Roke of goedhart etc even bellen of ze de keerring op voorraad hebben?
Die rubbers zou ik zo weer gebruiken hoor, die heb ik nog nooit vervangen.
 
Ik ben op zoek naar een keerring van het achterwiel bij het tandwiel(huis?)

Het gaat om de volgende maat: 35x52mm 6mm dik.
Bekijk bijlage 1757439

Zie de foto hierboven, van de keerring die gescheurd is aan de binnenzijde.
Lagers zijn nog goed.

Waar zou ik deze keerring kunnen kopen? Ik kon het niet zo snel vinden, misschien een speciale lager/keerring winkel? Helaas geen Triumph dealer binnen 50km hier. Mocht online niet lukken zal ik Roke wel benaderen of die wat kunnen regelen.

Dan nog een vraag, zou dit tandwiel rubber versleten zijn? Hoe heet dit onderdeel eigenlijk?

Bekijk bijlage 1757455
Bekijk bijlage 1757456

Als het tandwiel erin zit voel ik eigenlijk geen speling, dus ik denk dat het nog wel mee valt.


Alvast bedankt!
Keerring kun je kopen op triumphworld.de waarschijnlijk zijn ze daar duur, want dat is officieel Triumph. Je kunt ze waarschijnlijk goedkoper vinden. Universeel SKF of wat bij Triumph van werkt is het onderdeelnummer van Honda proberen te vinden. Triumph kijkt veel af bij Honda en die verkopen hun onderdelen goedkoper. Bijvoorbeeld de koppeling van een Triumph 675 bevat dezelfde onderdelen als een Honda CBR00RR, of linksysteem van een Triumph 955i is hetzelfde als een of andere Honda uit dezelfde periode.

Die rubbers heten in het Engels cush drive en in het Nederlands worden ze vaak transmissiedemper genoemd. Ik heb ze eens vervangen op m'n CB-1 uit 1989, daar zat veel speling in maar het maakte met rijden niet zo veel verschil als dat ik had gehoopt. Als er geen speling in zit, dan lekker laten zitten.
 
Ik ben op zoek naar een keerring van het achterwiel bij het tandwiel(huis?)

Het gaat om de volgende maat: 35x52mm 6mm dik.
Bekijk bijlage 1757439

Zie de foto hierboven, van de keerring die gescheurd is aan de binnenzijde.
Lagers zijn nog goed.

Waar zou ik deze keerring kunnen kopen? Ik kon het niet zo snel vinden, misschien een speciale lager/keerring winkel? Helaas geen Triumph dealer binnen 50km hier. Mocht online niet lukken zal ik Roke wel benaderen of die wat kunnen regelen.

Dan nog een vraag, zou dit tandwiel rubber versleten zijn? Hoe heet dit onderdeel eigenlijk?

Bekijk bijlage 1757455
Bekijk bijlage 1757456

Als het tandwiel erin zit voel ik eigenlijk geen speling, dus ik denk dat het nog wel mee valt.


Alvast bedankt!


Zal het je makkelijk maken 😊, website staat erbij.

Is voor de Street en de Daytona t/m 2012, weet niet zeker of dit ook van toepassing is vanaf 2013.
 

Bijlagen

  • 3D04C66D-E103-4BA0-A4AF-8B60C7479549.jpeg
    3D04C66D-E103-4BA0-A4AF-8B60C7479549.jpeg
    71,6 KB · Weergaven: 5
  • 02154F45-1234-4023-92D7-7694927FB39B.jpeg
    02154F45-1234-4023-92D7-7694927FB39B.jpeg
    54,9 KB · Weergaven: 5
  • 1D7ACD81-6CB8-4B5E-AF19-00F31AB9438C.png
    1D7ACD81-6CB8-4B5E-AF19-00F31AB9438C.png
    35,8 KB · Weergaven: 4
  • D82B6AF1-81C4-4488-A688-A86A56890844.png
    D82B6AF1-81C4-4488-A688-A86A56890844.png
    44,3 KB · Weergaven: 5
  • 2A16B63C-0E0F-4EC1-A6D2-6AE03BB7E3AA.png
    2A16B63C-0E0F-4EC1-A6D2-6AE03BB7E3AA.png
    40,7 KB · Weergaven: 2
  • A4D7D99D-4FAB-49CA-BE45-4A766CC15442.png
    A4D7D99D-4FAB-49CA-BE45-4A766CC15442.png
    39,1 KB · Weergaven: 5
  • 6A8E8E83-3F28-4800-BA19-42EC67C80DA1.png
    6A8E8E83-3F28-4800-BA19-42EC67C80DA1.png
    28 KB · Weergaven: 3
  • 958A5FF8-C6A7-44C8-A18D-B4DE887073F3.png
    958A5FF8-C6A7-44C8-A18D-B4DE887073F3.png
    26,9 KB · Weergaven: 5
Uiteindelijk heb ik hem hier besteld:

Is toch 6mm dik zoals origineel.
 
Ik stond gister met platte accu. Tijdens het opzetten van m’n helm zag ik m’n scherm donkerder en donkerder worden. Uiteraard ook geen start. Behoorlijk dood dus.

Aanrennen lukte mij niet, ook niet met twee personen. Is het überhaupt mogelijk om de motor aan te rennen als hij zó plat is? Kan me voorstellen dat bijv de startonderbreker of andere elektronische systemen roet in het eten gooien.

De motor stond trouwens nog geen drie weken stil. Als ik goed heb gemeten zit er een lekstroom op van Max 16mA. Dit is vermoedelijke de TomTom cradle en het alarm.

De TomTom cradle heb ik losgekoppeld tot ik hem ergens op een geschakelde draad kan aansluiten.
 
Als ik weet dat ik de motor niet binnen 3 weken gebruik gaat hij aan de druppellader.
 
Ik hield altijd 4 weken aan. Of in de winter wel gewoon altijd direct aan de lader. Maar dit viel me wel even tegen.

Echter de hamvraag;
Is de motor aan te rennen of heb je daar de systemen voor nodig die niet werken zonder accu?

Nieuwe accu is onderweg.
 
Ik hield altijd 4 weken aan. Of in de winter wel gewoon altijd direct aan de lader. Maar dit viel me wel even tegen.

Echter de hamvraag;
Is de motor aan te rennen of heb je daar de systemen voor nodig die niet werken zonder accu?

Nieuwe accu is onderweg.

Bij mijn 675 is aanrennen ook nooit gelukt.
Dus ik heb standaard startkabels thuis liggen..

Bij al mijn vorige motoren ging het wel, maar hadden ook minder koppel.
 
Ik hield altijd 4 weken aan. Of in de winter wel gewoon altijd direct aan de lader. Maar dit viel me wel even tegen.

Echter de hamvraag;
Is de motor aan te rennen of heb je daar de systemen voor nodig die niet werken zonder accu?

Nieuwe accu is onderweg.
Ik heb het ook 1x geprobeerd met een 2013 675. Lukte niet, en had het idee dat hij nooit meer zo goed liep als daarvoor.
Misschien zat het ook tussen de oren.
Ik vermoed dat de startblokkering en/of de brandstofpomp roet in het eten gooien en dat het gewoon niet kan.

Overigens, van een bergpas laten lopen met motor uit, en op contact lukt wel met een 1. gen Street. Dat heb ik al eens gedaan voor de lol. Dan is de accu natuurlijk wel vol.
 
Een tijd terug gevraagd of iemand hier een usb-kabel vanuit het kontje naar het stuur had getrokken op de RS. Zelf even aan de slag gegaan en alles netjes weten weg te werken en klaar om te gaan.

Of toch niet.

Telefoon en andere apparaten/kabels geprobeerd maar willen niet laden. Zekering voor handvatverwarming nagekeken (zit usb blijkbaar op) maar deze was goed. Ik ga er vanuit dat de aansluiting zelf kapot is, las dat dit vaker voorkwam. mijn motor valt helaas niet meer onder garantie dus ben ik naar een vervangend onderdeel aan het kijken.

Voor zover mijn google skills heb ik het volgende gevonden: Partnummer.

Iemand hier een idee waar ik dit onderdeel voor een normale prijs kan krijgen en of deze überhaupt geschikt is voor de Street Triple RS. Ik hoor het graag:t
 
Ik heb ook start problemen.
Gisteren eerste keer terug gereden sinds september maar na de middag wou ik na 5-10 min eens de pitstraat in om snel de bandendruk te meten.
Wou terug starten en niets meer.
Slechts 33 rondjes gereden en over op een goede dag doe Ik er 90-100.
Motor liep wel vrij goed met ander uitlaat systeem zonder afgesteld te zijn goeie gasreactie en geen knallen enz.
Alleen op hogere toeren kan hij waarschijnlijk wat meer benzine gebruiken eindschot voelde wat vlak aan laatste 2-3000 tpm.
Volgende week Mettet al op de agenda staan maar weet niet of dat goed komt.
 
Ps zondag sc project Dempers te koop gegooid op leboncoin.fr voor 350 en gisteren al verkocht onderweg bij terugkeren van het circuit voor 350 en kreeg nog genoeg andere geïnteresseerde die ook gewoon men vraagprijs gingen betalen en hier probeer ik ze al zo lang te verkopen voor minder en geen interesse 🤪
 
Ik heb de mijne te koop staan. Ik weet dat ik er ook dit seizoen te weinig op zal rijden en ik vind het zonde om het weer in een seizoen in de garage te laten staan. Er zit nog wel wat speling in de prijs. :)

4M7A6525.jpg4M7A6430.jpg4M7A6359.jpg4M7A6369.jpg4M7A6385.jpg4M7A6389.jpg4M7A6394.jpg4M7A6406.jpg4M7A6413.jpg4M7A6508.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan