Triumph Street Triple topic deel 24

Ik heb de mijne te koop staan. Ik weet dat ik er ook dit seizoen te weinig op zal rijden en ik vind het zonde om het weer in een seizoen in de garage te laten staan. Er zit nog wel wat speling in de prijs. :)

Bekijk bijlage 1759537Bekijk bijlage 1759538Bekijk bijlage 1759539Bekijk bijlage 1759540Bekijk bijlage 1759541Bekijk bijlage 1759542Bekijk bijlage 1759543Bekijk bijlage 1759544Bekijk bijlage 1759545Bekijk bijlage 1759546
Mooie foto's hoor :t , een verademing t.o.v. de mensen die niet eens de moeite nemen om de motor uit de garage te halen.
Ik snap dat er nog ruimte in de prijs zit, maar ben er toch wel verbaasd over wat een motor van 13 jaar oud tegenwoordig nog moet kosten.
Zo verkocht ik in 2018 nog een 2013R met 20000 km voor hetzelfde bedrag. En een 2012R in 2017 met 14000 km voor ca. €5700.
 
Lightech kun je prima werkend maken met de originele schakelaar. Je moet een nieuw veertje en/of bevestigingspuntje gebruiken. Ik heb hem verwijderd (afgetapt, weggestopt), want mijn motor is een circuitfiets.
Ik heb geen kans gehad om Ruud te ontmoeten op Zandvoort want ie is lelijk op z'n bek gegaan. Ik denk dat hij over zijn voorwiel is gegaan eind rechte stuk.
Schouder uit de kom en motor heeft herstelbare, maar dure schade. Snelle genezing gewenst.:Y
Hij zal wel zijn verhaal binnenkort komen doen.
 
Ik heb ook Zandvoort ontdekt en gelijk in mijn hart omsloten.
240€ is een dure prijs, maar is het meer waard dan het nog duurdere Spa.

De eerste 3 sessies achter de instructeurs voor niet-ingewijden zijn meer dan welkom, want het circuit geeft zijn geheimen niet zo makkelijk prijs.
Hier kom ik volgend jaar opnieuw.

Ik was wel teleurgesteld in mijn kunnen. Uiteraard verleer je het motorrijden niet, maar de leeftijd en extra kilo's komen om de hoek kijken.
De 765 heb ik nooit op straat gereden, maar zal prima zijn. Dat hoef ik niet te testen.
Op circuit is het een goede fiets voor goede rijders. Maar minder geschikt voor mijn niveau.
Het probleem is koppel onderin en midden. 76Nm bij 11000tr is te laat. Ik slaag er niet in om dat toerental steeds te houden uit tragere bochten.
Ik zie velen van mijn niveau grijpen naar 900cc en meer - motoren.
Ik ga dit ook moeten aankopen. Het schakellui en minder moeten opletten op je toeren is echt wel een voordeel. Het camoufleert je onkunde.
En zo glij je stilaan af naar die moeilijk te passeren rijders die niet kunnen sturen, maar alleen gas geven uit de bocht en het rechte stuk..... :X :X

Nog 2 circuitdagen en dan gaat ie te koop voor een 2dehands MT10Sp of een Tuono V4 .

Ik herhaal : de motor is niets te verwijten. Het zit bij het (vadsig) ventje. :Y
 
Ik heb ook Zandvoort ontdekt en gelijk in mijn hart omsloten.
240€ is een dure prijs, maar is het meer waard dan het nog duurdere Spa.


En zo glij je stilaan af naar die moeilijk te passeren rijders die niet kunnen sturen, maar alleen gas geven uit de bocht en het rechte stuk..... :X :X
Hehehe, dat is het leven als je geen 1000cc rijdt helaas. _O-
 
Ik heb ook Zandvoort ontdekt en gelijk in mijn hart omsloten.
240€ is een dure prijs, maar is het meer waard dan het nog duurdere Spa.

De eerste 3 sessies achter de instructeurs voor niet-ingewijden zijn meer dan welkom, want het circuit geeft zijn geheimen niet zo makkelijk prijs.
Hier kom ik volgend jaar opnieuw.

Ik was wel teleurgesteld in mijn kunnen. Uiteraard verleer je het motorrijden niet, maar de leeftijd en extra kilo's komen om de hoek kijken.
De 765 heb ik nooit op straat gereden, maar zal prima zijn. Dat hoef ik niet te testen.
Op circuit is het een goede fiets voor goede rijders. Maar minder geschikt voor mijn niveau.
Het probleem is koppel onderin en midden. 76Nm bij 11000tr is te laat. Ik slaag er niet in om dat toerental steeds te houden uit tragere bochten.
Ik zie velen van mijn niveau grijpen naar 900cc en meer - motoren.
Ik ga dit ook moeten aankopen. Het schakellui en minder moeten opletten op je toeren is echt wel een voordeel. Het camoufleert je onkunde.
En zo glij je stilaan af naar die moeilijk te passeren rijders die niet kunnen sturen, maar alleen gas geven uit de bocht en het rechte stuk..... :X :X

Nog 2 circuitdagen en dan gaat ie te koop voor een 2dehands MT10Sp of een Tuono V4 .

Ik herhaal : de motor is niets te verwijten. Het zit bij het (vadsig) ventje. :Y
Gewoon wat meer dagen rijden en je hellingshoek en bochtensnelheid gaan vanzelf omhoog hoe meer circuitrondjes je maakt.

Als je op het spoor zit van meer cc = meer koppel = sneller rond = makkelijker = meer plezier, dan kom je bedrogen uit!! Want dat werkt niet voor de lol die je beleeft aan een circuitdag! Bovendien is het een gevaarlijke rijstijl waarbij je ongelukken uitnodigt omdat je te veel leunt/baseert op de grip van je achterband.

Zo'n 765 heeft al veel meer laagtoerig koppel dan een jaren '90 600 viercilinder en ook daarmee kun je de grootste lol hebben op het circuit. Laat staan een 400cc viercilinder!

Slechts mijn bescheiden mening maar ik zou je aanraden je plan te heroverwegen. Wellicht eerst eens beginnen met een kortere vertanding als je dat nog niet hebt gedaan.

Edit: ik heb de feiten gegoogled:
- Honda CBR600F3 koppel bij 5000 rpm: 38 Nm.
- 765 koppel bij hetzelfde toerental: 65 Nm.
- Vergelijkingstest verschillende 600 cc 4cilinders bouwjaar 2000: allemaal +/- 45 Nm @ 5000 rpm.
- Moderne R6 heeft bij 5000 toeren zelfs +/- 40 Nm.

Die 765 doet het dus erg goed wat dit betreft.
 
Laatst bewerkt:
Hi allemaal, zoals @oldskoolgsxr al zei ben ik er afgelopen maandag behoorlijk hard afgegaan op Zandvoort.
Mezelf verremd voor de Tarzan en over de kop gegaan. Schouder is niet uit de kom maar geluxeerd, dwz banden naar het sleutelbeen gescheurd. Ik weet niet wat erger is, dit duurt 2-3 maanden, maandag hoor ik meer. Mijn seizoen is wel naar de knoppen. Ik ben rechts helemaal gekneusd, bekken, ribben, etc. Dus komende week gewoon pijn lijden 💪👊
Het was mijn eigen domme schuld, teveel douwen om degene voor me bij te houden en niet de rust bewaard. Het was verdorie de eerste sessie van de dag :(|(

Qua motor, die haalt mijn zwager van het weekend op. Op het eerste gezicht veel oppervlakkige schade: kappen, ruitje, kroonplaat, demper.
We verhuizen na de zomer met het gezin naar het buitenland, dus ik moet nog beslissen wat ik ermee ga doen. Als er interesse is naar de motor, laat het me maar weten.

Veel plezier allemaal en rij veilig.
 
Gewoon wat meer dagen rijden en je hellingshoek en bochtensnelheid gaan vanzelf omhoog hoe meer circuitrondjes je maakt.

Als je op het spoor zit van meer cc = meer koppel = sneller rond = makkelijker = meer plezier, dan kom je bedrogen uit!! Want dat werkt niet voor de lol die je beleeft aan een circuitdag! Bovendien is het een gevaarlijke rijstijl waarbij je ongelukken uitnodigt omdat je te veel leunt/baseert op de grip van je achterband.

Zo'n 765 heeft al veel meer laagtoerig koppel dan een jaren '90 600 viercilinder en ook daarmee kun je de grootste lol hebben op het circuit. Laat staan een 400cc viercilinder!

Slechts mijn bescheiden mening maar ik zou je aanraden je plan te heroverwegen. Wellicht eerst eens beginnen met een kortere vertanding als je dat nog niet hebt gedaan.

Edit: ik heb de feiten gegoogled:
- Honda CBR600F3 koppel bij 5000 rpm: 38 Nm.
- 765 koppel bij hetzelfde toerental: 65 Nm.
- Vergelijkingstest verschillende 600 cc 4cilinders bouwjaar 2000: allemaal +/- 45 Nm @ 5000 rpm.
- Moderne R6 heeft bij 5000 toeren zelfs +/- 40 Nm.

Die 765 doet het dus erg goed wat dit betreft.
Op zich niet oneens met je, maar "Bovendien is het een gevaarlijke rijstijl waarbij je ongelukken uitnodigt omdat je te veel leunt/baseert op de grip van je achterband" is een vreemde stelling. Met een 600 snel rijden leun je meer op de grip van je voorband. Ik ben de tel al lang kwijt hoeveel slides van het achterwiel ik heb opgevangen, maar de eerste slide van mijn voorwiel die ik goed op vang moet nog komen :X. Ik zou stellen dat leunen op je achterband voor grip de veiligere optie is ;).

Wel met je eens dat je beter op een wat langzamere en lichte motor kunt leren rijden, maar eigenlijk is een 765 ook al ruim snel genoeg om jezelf goed pijn mee te kunnen doen. Voordeel van de langzamere/lichtere motoren is met name dat je er ook op langzame circuits mee rijd en daarmee eerder met 'normale' snelheden op je gezicht gaat ipv dat je er bij de ramshoek af gaat, om maar eens iets te noemen.

Overigens is zo'n 765 inderdaad al behoorlijk rijk aan koppel onderin, de zx10r die ik ervoor had deed het zelfs slechter. Tuono is dan weer andere koek. Maar ieder zo zijn ding. Misschien dat er eind dit seizoen wel een s1000rr met ~200 awpk te koop staat, die heeft zoveel koppel dat ik niet echt het idee heb dat ik met de motor aan het rijden ben, maar eerder andersom.

@RuudBr da's niet best, hopelijk een spoedig en goed herstel!
 
Laatst bewerkt:
Hi allemaal, zoals @oldskoolgsxr al zei ben ik er afgelopen maandag behoorlijk hard afgegaan op Zandvoort.
Mezelf verremd voor de Tarzan en over de kop gegaan. Schouder is niet uit de kom maar geluxeerd, dwz banden naar het sleutelbeen gescheurd. Ik weet niet wat erger is, dit duurt 2-3 maanden, maandag hoor ik meer. Mijn seizoen is wel naar de knoppen. Ik ben rechts helemaal gekneusd, bekken, ribben, etc. Dus komende week gewoon pijn lijden 💪👊
Het was mijn eigen domme schuld, teveel douwen om degene voor me bij te houden en niet de rust bewaard. Het was verdorie de eerste sessie van de dag :(|(

Qua motor, die haalt mijn zwager van het weekend op. Op het eerste gezicht veel oppervlakkige schade: kappen, ruitje, kroonplaat, demper.
We verhuizen na de zomer met het gezin naar het buitenland, dus ik moet nog beslissen wat ik ermee ga doen. Als er interesse is naar de motor, laat het me maar weten.

Veel plezier allemaal en rij veilig.
Echt waardeloos als je zoiets overkomt. Je beoefend je hobby, maar als er iets misgaat heeft het verstrekkende gevolgen.
Ik hoop dat het herstel voorspoedig zal gaan en dat je komende zomer voldoende hersteld bent om de verhuizing in goede banen te leiden.
 
Ik heb met alles al geraced. Wedstrijden.
Aprilia rs250/zxr400 tot de dikke omgebouwde 1100 katana van 1983 in de avatar met 150mm bandjes én in de regen urenlang als het moest.

Ik rij veel minder en ben 15kg te zwaar.
Hierdoor rij ik minder ontspannen en zat ik op mijn adem. concentratie viel sneller weg.
Och, ik blijf herhalen. Het is het ventje. Als daar niets verandert, dan is het stilstand of achteruitgang. :Y
 
@ Ruud : het zal de pijn niet verzachten, maar er vielen er vrij veel maandag vond ik.
Bij het uitkomen van de laatste (grandioze kom-) bocht op naar recht stuk 2 tegen elkaar gekwakt. |(
Hoe kan zoiets voorvallen? Dat zijn lange schuivers aan die snelheden....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook Zandvoort ontdekt en gelijk in mijn hart omsloten.
240€ is een dure prijs, maar is het meer waard dan het nog duurdere Spa.

De eerste 3 sessies achter de instructeurs voor niet-ingewijden zijn meer dan welkom, want het circuit geeft zijn geheimen niet zo makkelijk prijs.
Hier kom ik volgend jaar opnieuw.

Ik was wel teleurgesteld in mijn kunnen. Uiteraard verleer je het motorrijden niet, maar de leeftijd en extra kilo's komen om de hoek kijken.
De 765 heb ik nooit op straat gereden, maar zal prima zijn. Dat hoef ik niet te testen.
Op circuit is het een goede fiets voor goede rijders. Maar minder geschikt voor mijn niveau.
Het probleem is koppel onderin en midden. 76Nm bij 11000tr is te laat. Ik slaag er niet in om dat toerental steeds te houden uit tragere bochten.
Ik zie velen van mijn niveau grijpen naar 900cc en meer - motoren.
Ik ga dit ook moeten aankopen. Het schakellui en minder moeten opletten op je toeren is echt wel een voordeel. Het camoufleert je onkunde.
En zo glij je stilaan af naar die moeilijk te passeren rijders die niet kunnen sturen, maar alleen gas geven uit de bocht en het rechte stuk..... :X :X

Nog 2 circuitdagen en dan gaat ie te koop voor een 2dehands MT10Sp of een Tuono V4 .

Ik herhaal : de motor is niets te verwijten. Het zit bij het (vadsig) ventje. :Y
Een tuono v4, da's ook wel meteen een rigoureuze oplossing voor je gebrek aan koppel 😄.
Is een mt zo'n circuit ijzer?
 
Mooie foto's hoor :t , een verademing t.o.v. de mensen die niet eens de moeite nemen om de motor uit de garage te halen.
Ik snap dat er nog ruimte in de prijs zit, maar ben er toch wel verbaasd over wat een motor van 13 jaar oud tegenwoordig nog moet kosten.
Zo verkocht ik in 2018 nog een 2013R met 20000 km voor hetzelfde bedrag. En een 2012R in 2017 met 14000 km voor ca. €5700.
Ik kocht 'm 2 jaar geleden, nog voor Corona geneuzel, voor €5.5k, wat toen gangbaar was, en heb er 10k km bijgereden, maar ook een goeie €2k aan versleuteld. Daarop heb ik mijn prijs gebaseerd en dacht dat 't helemaal niet zo verkeerd was vergeleken met wat ik nog meer langs zie komen op Marktplaats.
 
Ik kocht 'm 2 jaar geleden, nog voor Corona geneuzel, voor €5.5k, wat toen gangbaar was, en heb er 10k km bijgereden, maar ook een goeie €2k aan versleuteld. Daarop heb ik mijn prijs gebaseerd en dacht dat 't helemaal niet zo verkeerd was vergeleken met wat ik nog meer langs zie komen op Marktplaats.
Ik schreef ook wat ik ervoor gekregen heb. Er is een verschil in het vragen en daadwerkelijk krijgen. Al vragen anderen het dubbele, je wilt hem ook een keer kwijt en dan is mijn strategie om hem niet te hoog in te zetten en bij bezichtiging er een accessoire bij te doen i.p.v. geld eraf.
Accessoires los verkopen levert ook veel meer op.
 
Ik kocht 'm 2 jaar geleden, nog voor Corona geneuzel, voor €5.5k, wat toen gangbaar was, en heb er 10k km bijgereden, maar ook een goeie €2k aan versleuteld. Daarop heb ik mijn prijs gebaseerd en dacht dat 't helemaal niet zo verkeerd was vergeleken met wat ik nog meer langs zie komen op Marktplaats.
Ik heb ook wel een mening over de huidige prijzen van tweedehands voertuigen, maar als je 'm voor dat geld kunt verkopen is het een goede prijs. Wat ze in het verleden hebben gekost doet er niet enorm veel toe.
 
Prijzen 2dehands auto's zijn ook gek 2.5 jaar geleden een upje gekocht voor de vrouw en nu zonder veel moeite 2.5jaar mee gereden wat km bij gezet verkocht met slechts 400 e op te verliezen.
Ben nu aan het kijken om mijn auto ook te verkopen omdat men vrouw er niet graag mee rijd en een busje met 5-6 zetels wilt maar de prijzen van die dingen....
Pff kocht 7jaar geleden een nieuwe transporter voor hetzelfde geld dat ze nu vragen voor iets vergelijkbaar maar wel al 5jaar oud is met hoop km.

Sterkte Ruud en goed herstel gewenst!
 
Hi allemaal, zoals @oldskoolgsxr al zei ben ik er afgelopen maandag behoorlijk hard afgegaan op Zandvoort.
Mezelf verremd voor de Tarzan en over de kop gegaan. Schouder is niet uit de kom maar geluxeerd, dwz banden naar het sleutelbeen gescheurd. Ik weet niet wat erger is, dit duurt 2-3 maanden, maandag hoor ik meer. Mijn seizoen is wel naar de knoppen. Ik ben rechts helemaal gekneusd, bekken, ribben, etc. Dus komende week gewoon pijn lijden 💪👊
Het was mijn eigen domme schuld, teveel douwen om degene voor me bij te houden en niet de rust bewaard. Het was verdorie de eerste sessie van de dag :(|(

Qua motor, die haalt mijn zwager van het weekend op. Op het eerste gezicht veel oppervlakkige schade: kappen, ruitje, kroonplaat, demper.
We verhuizen na de zomer met het gezin naar het buitenland, dus ik moet nog beslissen wat ik ermee ga doen. Als er interesse is naar de motor, laat het me maar weten.

Veel plezier allemaal en rij veilig.
Beterschap en ik heb misschien belang bij onderdelen mocht hij in onderdelen verkocht worden.
 
maar "Bovendien is het een gevaarlijke rijstijl waarbij je ongelukken uitnodigt omdat je te veel leunt/baseert op de grip van je achterband" is een vreemde stelling. Met een 600 snel rijden leun je meer op de grip van je voorband. Ik ben de tel al lang kwijt hoeveel slides van het achterwiel ik heb opgevangen, maar de eerste slide van mijn voorwiel die ik goed op vang moet nog komen :X. Ik zou stellen dat leunen op je achterband voor grip de veiligere optie is ;).
Ja klopt, hoe ik het zie heb je drie methodes om je rondetijd te maken: voorbandgrip (remmen en eerste deel v/d bocht), achterbandgrip (accelereren en laatste deel v/d bocht) en hellingshoek (midden v/d bocht). In principe is het voor de mindere goden zoals wij slim om meer op grip van de achterband te leunen, maar dat kan ook doorslaan als je dat te veel uit verhouding brengt met de andere 2.
 
Hi allemaal, zoals @oldskoolgsxr al zei ben ik er afgelopen maandag behoorlijk hard afgegaan op Zandvoort.
Mezelf verremd voor de Tarzan en over de kop gegaan. Schouder is niet uit de kom maar geluxeerd, dwz banden naar het sleutelbeen gescheurd. Ik weet niet wat erger is, dit duurt 2-3 maanden, maandag hoor ik meer. Mijn seizoen is wel naar de knoppen. Ik ben rechts helemaal gekneusd, bekken, ribben, etc. Dus komende week gewoon pijn lijden 💪👊
Het was mijn eigen domme schuld, teveel douwen om degene voor me bij te houden en niet de rust bewaard. Het was verdorie de eerste sessie van de dag :(|(

Qua motor, die haalt mijn zwager van het weekend op. Op het eerste gezicht veel oppervlakkige schade: kappen, ruitje, kroonplaat, demper.
We verhuizen na de zomer met het gezin naar het buitenland, dus ik moet nog beslissen wat ik ermee ga doen. Als er interesse is naar de motor, laat het me maar weten.

Veel plezier allemaal en rij veilig.

@RuudBr beterschap!
 
Nieuw kleurtje voor de Streets, best mooi!
Schermafbeelding 2022-05-12 om 18.19.18.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan