Triumph Street Triple topic deel 24

altijd wel benieuwd hoe je dat onderbouwd dat e5 (euro98) zuiniger rijd. In een auto kan ik het me nog voorstellen, nieuwe auto's hebben klop sensoren en soms zelfs sensoren waarmee het RON uitgelezen kan worden. Met een klopsensor wordt de timing en ontsteking continu bijgesteld.

Aangezien een motor geen klop sensor, variable kleptiming/ontsteking heeft en gewoon het voorgeschreven hoeveelheid cc's brandstof injecteert bij X toerental en X % gashendel opening ben ik benieuwd hoe die dan zuiniger kan rijden?
Ligt er aan hoe je aan het rijden bent.
het e getal geeft aan hoeveel rommel er in de benzine zit (aantal %) en die rommel verbrand niet.
Dat betekent dat je uit dezelfde hoeveelheid benzine, minder vermogen haalt.
dat betekent dat je meer gas moet geven om hetzelfde te doen.

nu zul je denken: ja dahaaag, zoveel gaat dat niet schelen....
nou, test het maar eens uit.

Klopsensor heeft te maken met het RON gehalte, dus euro 95 of 98.
Dat ga je minder merken, maar ik weet uit ervaring dat veel motoren toch soepeler lopen (voelen, klinken) op 98.

buiten dat, zoek op internet maar eens op wat e met je motor doet..... daar wordt je niet vrolijk van.

er zijn veel mensen die een mening hebben over 95, 98, e0, e5, e10..... ik zoals je kunt lezen dus ook....
Ik persoonlijk tank in alles wat niet dagelijks gebruikt wordt: e0, 98 (vpower of bp ultimate)
Verder e5, nooit e10
 
E5 zit toch iets meer "benzine" in dan in E10
Dus met X% gashendel = X% hoeveelheid inspuiting kom je X% stukje verder. (Ietje)
Dat is wat ik overal lees, ook hier op het forum maar ik ga dit uiteraard zelf allemaal bijhouden wat er allemaal van klopt 🙂
 
Ligt er aan hoe je aan het rijden bent.
het e getal geeft aan hoeveel rommel er in de benzine zit (aantal %) en die rommel verbrand niet.
Dat betekent dat je uit dezelfde hoeveelheid benzine, minder vermogen haalt.
dat betekent dat je meer gas moet geven om hetzelfde te doen.

nu zul je denken: ja dahaaag, zoveel gaat dat niet schelen....
nou, test het maar eens uit.

Klopsensor heeft te maken met het RON gehalte, dus euro 95 of 98.
Dat ga je minder merken, maar ik weet uit ervaring dat veel motoren toch soepeler lopen (voelen, klinken) op 98.

buiten dat, zoek op internet maar eens op wat e met je motor doet..... daar wordt je niet vrolijk van.

er zijn veel mensen die een mening hebben over 95, 98, e0, e5, e10..... ik zoals je kunt lezen dus ook....
Ik persoonlijk tank in alles wat niet dagelijks gebruikt wordt: e0, 98 (vpower of bp ultimate)
Verder e5, nooit e10
Je was me net voor, maar idd met "rommel" kom je minder ver vooruit dan met pure benzine👍
 
Zijn minimale verschillen in verbruik. Je zult eerder in je resultaten zien of het een dag hard heeft gewaaid of niet….

Ik tank 98 omdat hij daarmee is afgesteld op de bank en ik er alleen voor de fun op rij. Mocht ik woon-werk kilometers maken dan zou ik zeker gewoon e10 overwegen.

In de toekomst willen ze er nog meer (bio)ethanol bijmengen. Dat is weer iets extra’s om je zorgen over te maken.
 
Ligt er aan hoe je aan het rijden bent.
het e getal geeft aan hoeveel rommel er in de benzine zit (aantal %) en die rommel verbrand niet.
Dat betekent dat je uit dezelfde hoeveelheid benzine, minder vermogen haalt.
dat betekent dat je meer gas moet geven om hetzelfde te doen.

nu zul je denken: ja dahaaag, zoveel gaat dat niet schelen....
nou, test het maar eens uit.

Klopsensor heeft te maken met het RON gehalte, dus euro 95 of 98.
Dat ga je minder merken, maar ik weet uit ervaring dat veel motoren toch soepeler lopen (voelen, klinken) op 98.

buiten dat, zoek op internet maar eens op wat e met je motor doet..... daar wordt je niet vrolijk van.

er zijn veel mensen die een mening hebben over 95, 98, e0, e5, e10..... ik zoals je kunt lezen dus ook....
Ik persoonlijk tank in alles wat niet dagelijks gebruikt wordt: e0, 98 (vpower of bp ultimate)
Verder e5, nooit e10
Bericht in onderwerp '**DE KANTINE** praat-café in TECHNIEK' **DE KANTINE** praat-café in TECHNIEK
 
Even een vraagje, ik heb 2 ruitjes voor mijn 765S, kan het kloppen dat de ophanging van de ruitjes van de RS anders is dan de S? Want ik krijg ze er niet op.
Hier de ruitjes mocht dat relevant zijn.
 

Bijlagen

  • PXL_20230515_185032844.jpg
    PXL_20230515_185032844.jpg
    260,9 KB · Weergaven: 17
  • PXL_20230515_185107047.jpg
    PXL_20230515_185107047.jpg
    230,8 KB · Weergaven: 19
staat mooi!

ik heb ook heel lang gezocht omdat ik het vertikken 120 euro af te rekenen voor een nieuwe die nog gespoten moest worden..
 
staat mooi!

ik heb ook heel lang gezocht omdat ik het vertikken 120 euro af te rekenen voor een nieuwe die nog gespoten moest worden..

Precies dezelfde reden hier. Nu dus op eBay gevonden voor de helft van t geld.
 
Ik heb de voorbochten. Werden op bestelling gemaakt. Zat op 1 van de bochten een soort markering van een metaalklem. Hebben ze direct vervangen voor een nieuw exemplaar. Bochten zijn nog altijd mooi (rvs) maar ik hou ze wel bij en rij (liever) niet in slecht weer. Montage kwam wel heel erg nauw. Ik rij met andere dempers dus heb eea pas moeten maken.
 

Bijlagen

  • IMG_0767.jpeg
    IMG_0767.jpeg
    177,9 KB · Weergaven: 30
Ik heb her volledige systeem er van. Klinkt goed niet overdreven. Net wat meer pit in het geluid. En kwam op 132pk op het achterwiel uit.
Mag ik vragen waar je ze heb besteld en wat je ervoor hebt moeten betalen?

@marcel69 Deze uitlaat heeft Euro4 keurmerk en DB-killer. Volgens mij is het geen race uitlaat of dergelijke, of zie ik hier iets over het hoofd?
 
Hij ziet er uit als een blerpijp, als hij stil genoeg is, is er natuurlijk niks aan de hand.:)
Geen idee of euro4 stil genoeg is.
Mooi is tie natuurlijk wel. :) :)
 
Hoi allen,

Ik heb gister mijn 675 rx ingeruild voor een 765 RS uit 2020. Eerste indruk wat een geweldige fiets. In alles net weer iets beter dan de RX.

Er zit nu een acrapovic demper onder die mooi smoelt maar hij maak naar mijn mening teveel geluid. Ik heb ook nog de originele.

Maar voor ik nu ga zoeken heb ik nog een vraag. Past een demper van een 2017-2019 ook op een het nieuwe model uit 2020.

Als er mensen zijn die interesse heben in de acra stuur maar een PB.
 

Bijlagen

  • 20230519_140409.jpg
    20230519_140409.jpg
    559,2 KB · Weergaven: 42
Hoi allen,

Ik heb gister mijn 675 rx ingeruild voor een 765 RS uit 2020. Eerste indruk wat een geweldige fiets. In alles net weer iets beter dan de RX.

Er zit nu een acrapovic demper onder die mooi smoelt maar hij maak naar mijn mening teveel geluid. Ik heb ook nog de originele.

Maar voor ik nu ga zoeken heb ik nog een vraag. Past een demper van een 2017-2019 ook op een het nieuwe model uit 2020.

Als er mensen zijn die interesse heben in de acra stuur maar een PB.
Mooie fiets!

Zit er wel een db killer in de demper? Zonder is hij idd behoorlijk luid. (Ik heb ook geen cat meer in de voorbochten.)
Vermogen is wel merkbaar tussen de akra en standaard. Akra gaf bij mij 10 pk nog zonder afstelling(liep wel erg schraal)
 
Terug
Bovenaan Onderaan