Triumph Street Triple topic deel 24

Mag ik vragen waar je ze heb besteld en wat je ervoor hebt moeten betalen?

@marcel69 Deze uitlaat heeft Euro4 keurmerk en DB-killer. Volgens mij is het geen race uitlaat of dergelijke, of zie ik hier iets over het hoofd?
Nee heeft e-keur en geluid valt reuze mee. Via ebay. Headers waren rond de €600 en de demper heb ik van iemand over kunnen kopen. Maar nieuw moet je wel op meer als €1000 rekenen 🤑
 
Mag ik vragen waar je ze heb besteld en wat je ervoor hebt moeten betalen?

@marcel69 Deze uitlaat heeft Euro4 keurmerk en DB-killer. Volgens mij is het geen race uitlaat of dergelijke, of zie ik hier iets over het hoofd?
De voorbochten hebben geen cat dus in essentie vervalt daarmee ook je e-keur. De demper zelf is gewoon een broodtrommel met pijpje, en dus idd met e-keur.
 
Maar voor ik nu ga zoeken heb ik nog een vraag. Past een demper van een 2017-2019 ook op een het nieuwe model uit 2020.
Een Arrow in iedergeval wel.
20230515_150511.jpg
 
Ah helaas moet vaker forum checken is al de 2e keer dat ik ernaast grijp😂
ik heb er een van de ali besteld voor 2 tientjes, als het goed is komt ie later deze week binnen. Ik zal eens laten weten of het wat verschilt t.o.v. stock (op een '17).

Verder van het weekend weer een rondje gereden op de triple, ook een keer goed het hepco becker bagage rek kunnen testen, los van een kleine beperking in de bewegingsvrijheid eigenlijk geheel normaal kunnen rijden (kan wat minder ver naar achter gaan zitten, dit merk ik met name bij aanremmen en in bochten zit ik dan wat krap). T.o.v. de 10kg bagage op mijn rug binden was dit een verademing.
 
Eind juni ga ik een paar dagen weg met de motor. Mogelijk (zeer zeker) ga ik dan door de grens van het onderhoudsinterval (20.000km). De vorige keer tijdens onderhoud gaf de dealer aan dat ik de 20k beurt zeer zeker op tijd moest uitvoeren.

Zou 1000km te laat echt iets uitmaken?

Ik heb nu nog 1500km te gaan tot aan de 20k.
 
Eind juni ga ik een paar dagen weg met de motor. Mogelijk (zeer zeker) ga ik dan door de grens van het onderhoudsinterval (20.000km). De vorige keer tijdens onderhoud gaf de dealer aan dat ik de 20k beurt zeer zeker op tijd moest uitvoeren.

Zou 1000km te laat echt iets uitmaken?

Ik heb nu nog 1500km te gaan tot aan de 20k.
Met een tellerafwijking van ca. 5% te veel zit je met die 1000 km exact op 20000 km :+
Ik zou me er niet teveel zorgen om maken, sterker nog, ik heb hetzelfde meegemaakt. In Schotland was mijn ST 2013 aan de 20000 km toe. Ben er toen ook zeker 1500 km overheen gegaan.
 
Maakt in mijn optiek geen bal uit.
Je kleppen donderen er echt niet opeens uit als deze bij 21.000 gecontroleerd worden ipv 20.000
Of staan deze motoren erom bekent (wat mij niet bekent is :))?
 
ik zou hem dan voor je vertrekt laten uitvoeren.
Weet je ook zeker dat alles in orde is voor je vertrekt!

Dat kan, maar de planning van de garage zit al vol. Misschien kunnen ze hem nog er tussen wurmen.

Plus; hij is minder dan een jaar geleden ook al geweest bij 16.000k..... Het is dus puur dat de interval op 20k staat, niet dat het laatste onderhoud lang geleden is.
 
Maakt in mijn optiek geen bal uit.
Je kleppen donderen er echt niet opeens uit als deze bij 21.000 gecontroleerd worden ipv 20.000
Of staan deze motoren erom bekent (wat mij niet bekent is :))?
Geen idee.. in het 'begin' van de 765 modellen vloog er nog wel eens een klep uit ja..
 
Tja, persoonlijk zou ik mij er niet druk om maken.
Tenzij je garantie oid vervalt dan zou het voor mij een reden zijn om er wat mee te doen. Anders gewoon lekker genieten van je vakantie.
Ps, misschien hebben andere dealers nog wel tijd voor je?
 
Geen idee.. in het 'begin' van de 765 modellen vloog er nog wel eens een klep uit ja..

Als die er nu nog niet is uitgevlogen gebeurt er verder ook niks mee. Die 1000km zit het echt niet op vast, de ene motorrijder jankt die 20.000km elke rit de motor tegen de begrenzer aan, en de andere komt niet verder dan 7000rpm.
 
Eind juni ga ik een paar dagen weg met de motor. Mogelijk (zeer zeker) ga ik dan door de grens van het onderhoudsinterval (20.000km). De vorige keer tijdens onderhoud gaf de dealer aan dat ik de 20k beurt zeer zeker op tijd moest uitvoeren.

Zou 1000km te laat echt iets uitmaken?

Ik heb nu nog 1500km te gaan tot aan de 20k.
Jij ook al :+

Zou hem lekker wegbrengen voor een beurtje voor het weekendje weg. Verse olie, nieuwe filter, klepjes gecontroleerd, alles weer even nagelopen. In mijn ervaring is dat lekkerder op vakantie gaan :Y
 
HALLO ,ik ben nieuw hier ..bij deze het voorstel rondje :+
Vraagje even tussendoor ..
Als ik In zijn 1 mijn street triple r uit2017 doortrekt en mijn voorwiel gaat de lucht in onderbreekt er iets in mijn vermogen. Er knippert dan een oranje lampje en zodra die grond weer word geraakt is mijn vermogen weer terug.
Ik weet dat hij geen wheelie control heeft dus wat is het dan en is het uit te schakelen.?
 
HALLO ,ik ben nieuw hier ..bij deze het voorstel rondje :+
Vraagje even tussendoor ..
Als ik In zijn 1 mijn street triple r uit2017 doortrekt en mijn voorwiel gaat de lucht in onderbreekt er iets in mijn vermogen. Er knippert dan een oranje lampje en zodra die grond weer word geraakt is mijn vermogen weer terug.
Ik weet dat hij geen wheelie control heeft dus wat is het dan en is het uit te schakelen.?
Dat is je traction control kun je in rider modes uitschakelen.. als je voorwiel loskomt draaid deze minder snel en kapt hij je vermogen af.
neem aan dan dit het zelfde werkt
 
Mijn Street R uit 2009 wordt natuurlijk ouder en ondanks die perfect werkt kijk ik wel naar toekomstig onderhoud.

Iemand ervaring met de kosten voor
- reviseren voorvork
- balhoofdlager vervangen

Ik merk er nog niets aan maar is vast iets dat een keer komt.
Balhoofdlager kostte 40, plus anderhalf uur arbeid.
 
Ah, deze gemist... Dan kan het er na ook wel, toch?

Zal ze even bellen. Misschien hebben ze een gaatje. Ze zullen uiteraard zeggen dat ik de beurt op tijd moet uitvoeren :9

Het was geen probleem :)

Breng ik hem naderhand. Olie is nog geen 4.000km oud nu..... Ik rij echt te weinig, dat wordt wel weer duidelijk op deze manier _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan