Triumph Street Triple topic deel 24

Ik zou die vloeistoffen altijd zelf bijvullen... doe ik ook als ik mn auto wegbreng.

Staat er toch ruitenwisservloeistof op de rekening. Wat blijkt? Flikkeren ze gewoon een fles onder je stoel :(
 
Heren! (en dames?)

Ik ga zaterdag kijken voor een street R uit 2011, het pre facelift model met 25k op de klok.

Ik had al gevonden dat er een recall is voor de spanningsregelaar en voor sommigen de wiellagers. Zijn er naast deze zaken andere dingen die specifiek aandacht vereisen?

Alvast bedankt!
 
Heren! (en dames?)

Ik ga zaterdag kijken voor een street R uit 2011, het pre facelift model met 25k op de klok.

Ik had al gevonden dat er een recall is voor de spanningsregelaar en voor sommigen de wiellagers. Zijn er naast deze zaken andere dingen die specifiek aandacht vereisen?

Alvast bedankt!

Redelijk probleemloze fietsen. Naast wat je noemt; algemene indruk en staat van de fiets (wat voor accessoires zitten er op?) en normale slijtagedelen nalopen, balhoofdlagers checken op speling en dat is het geloof ik wel.
 
Heeft er iemand een goede tip voor een kentekenplaat houder icm hoge arrows?

Ik kocht de motor met de richtingaanwijzers in het achterlicht. Buiten dat dit niet mag, vind ik het ook niet prettig. Ik hoor vaak tijdens ritjes dat het moeilijk te zien is als ik richting aangeef.

Ik zoek dus een set van houder met losse richting aanwijzers.
 
Zo, gister even een ritje gemaakt door de Ardennen. Wel 200 snelwegkm afgelegd om er te komen, maar eenmaal daar is een street triple echt wel een eersteklas feestbeest. Zou geen andere fiets weten die ik liever heb daar. Alleen die 250km terug over de snelweg....Dan heeft een street maar 1 nadeel, en dat is dat het geen Pan European is.
Wel een aardig houten bipsje na 700 km rammen....
 
Binnenkort moet mijn street (street triple r uit 2013) voor de 10k onderhoudsbeurt naar de dealer. Heeft iemand een idee wat een goede triumph dealer hiervoor is in de buurt van Zoetermeer?

Heeft iemand een indicatie aan wat voor bedrag ik hiervoor opzij moet zetten?
In het werkplaatshandboek zag ik dat ook de olie en kvs ververst wordt, zit de kvs en olie die erin gaat bij de prijs erin? Anders vul ik het zelf even bij eerst.

Olie niet bijvullen, maar vervangen. Gelijk met je oliefilter. Dit is makkelijk zelf te doen.
Koelvloeistof is ook goed zelf te doen. Uiteraard er dan wel voor zorgen dat je de juiste olie en vloeistof haalt.

Zelf breng ik m'n fiets altijd naar Goedhart in Bodegraven.
 
Ik ben ook weer terug van de Pyreneeën. Man wat is het daar gaaf sturen... In totaal 4860 km gereden! De michelins hebben het uitstekend gedaan, maar de vakantie naar Italië gaan ze echt niet meer redden. Zij-vlakken van zowel voor- als achterband zijn serieus gecupt! De combi hoge temperaturen met veel km en héél veel bochten vinden ze kennelijk niet zo leuk... Toch 16.6K plezier van gehad!

Binnenkort ga ik de roadtec 01 proberen. Die mogen zich in september gaan bewijzen in de Dolomieten! Voor banden (en onderhoud) ga ik al jaren naar een kleine zaak in Wernhout (Brabant). Afgelopen jaar voor de mpr4 265 euro all in (dus met de motor daar naar toe) betaald. De metzelers zullen iets duurder zijn denk ik, want net op de markt. Maar toch onder de 300 euro schat ik zo in!
 
Laatst bewerkt:
Wezen kijken

eigenaar weet nog niet of ie er afscheid van kon doen... :')
 
Binnenkort moet mijn street (street triple r uit 2013) voor de 10k onderhoudsbeurt naar de dealer. Heeft iemand een idee wat een goede triumph dealer hiervoor is in de buurt van Zoetermeer?

Heeft iemand een indicatie aan wat voor bedrag ik hiervoor opzij moet zetten?
In het werkplaatshandboek zag ik dat ook de olie en kvs ververst wordt, zit de kvs en olie die erin gaat bij de prijs erin? Anders vul ik het zelf even bij eerst.

10K beurt is in feite een kleine beurt. Olie en oliefilter wordt vervangen, maar dat zou je ook zelf kunnen doen. Als het goed is hoef je je koelvloeistof niet te vervangen, zou gewoon goed moeten zijn. Ride safe.
 
Ik ben deze week de 40k gepasseerd. zijn daar nog bijzonderheden te melden mbt onderhoudsbeurt?
Het is wel snel gegaan trouwens, heb de motor net een jaar en al ruim 15k verder...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik wil dit toch graag bij de dealer laten doen i.v.m. aftekening in het onderhoudsboekje.
 
heren even een vraag.
Ik merk dat als ik met de motor aan de hand loop (ja ik weet het moet erop rijden) dat ik een tikkend/schavend geluid hoor. Ik dacht eerst dat het de voorrem was die licht aanliep. Dit heb ik laten controleren en bleek niet het geval te zijn. Eigenlijk heb ik mij daarna bij neer gelegd tot het mijn buurman opviel en er wat van zei. Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn. Betreft een ST uit 2011 model met ronde lampen.
 
Duw je remklauwen eens tegen je schijven aan, zodat je de zuigers terugziet. Dan liggen de blokken vrij, en dan nog eens lopen.
Wel voor het wegrijden even paar keer in je rem knijpen tot je weer druk hebt
 
Afgelopen zondag op Lelystad gereden en een filmpje gemaakt:

Motor Circuit Training 10 juli 2016 - Triumph Street Triple 675 R


full
 
Lekker dan.. lekke achterband, dikke spijker erin.
Voorband nog niet op dus nog maar een Supercorsa eronder.

Ergens wel blij dat t nu gebeurd en niet over 2 maanden, dan had er al n nieuwe achterband opgelegen :X
 
Vandaag heb ik de bougies vervangen van mijn Street R uit 2013. Sindsdien brandt het check engine lampje.

Weet iemand hoe je deze ook alweer moet resetten?
 
Laatst bewerkt:
Ik vroeg me af wanneer er weer een Speed/Street meet is, afgelopen april kon ik er niet bijzijn vanwege de SBK... lijkt me wel is leuk :]
 
Ik ben deze week de 40k gepasseerd. zijn daar nog bijzonderheden te melden mbt onderhoudsbeurt?
Het is wel snel gegaan trouwens, heb de motor net een jaar en al ruim 15k verder...
Ik ben deze maand ook de 40K gepasseerd! Volgens mij zijn er geen gekke dingen te melden anders dan wat er in het boekje staat. Tenzij al je kleppen moeten worden gesteld, dan wordt het duur...
 
Terug
Bovenaan Onderaan