Triumph Street Triple topic deel 24

Ja brandstof pomp werkt gewoon. Net de motor weer dicht gebouwd en aangeduwd. Nu blijft het motor
Management lampje branden dus ik moet hem nu uit laten lezen ben ik bang 🤔
 
dat kan gebeuren als je met het contact aan een sensor hebt losgekoppeld, als het niks ernstigs is dan zou die na 3x aan uit cycli weer moeten doven.
 
Mijn street triple 675R 2014 gaat morgen weg en ik heb nog wat spullen liggen die weg kunnen.

Originele uitlaat in nette staat.
Seatcover Wit in nette staat.
Verlagingsset 30 mm.
R&G Bar End Sliders nieuw in de verpakking.


Groeten
 
Ik meld mij hier ook weer eens.. Is weer een tijd geleden!

Ik lees wel alles trouw mee tussendoor.. :+

Ik ging vandaag na mijn vakantie in Schotland met de motor mijn ketting weer eens goed reinigen en smeren, en kwam toen dit tegen:

LeFmAO8.jpg


LC7Mt4W.jpg


64hGvv9.jpg


ySlXspH.jpg


Nu smeer ik mijn ketting niet altijd even trouw, maar maak hem in ieder geval eens in de zoveel tijd grondig schoon. Dit doe ik dan met een motorketting borstel, is dit verkeerd?

De ketting is erop gegaan bij +-18k en ik sta nu op +-25k.

Ik moet er wel bij zeggen dat na montage de ketting een raar geluid maakte, wat naar alle waarschijnlijkheid te maken had met mijn achtervering die veel en veel te zacht stond, waardoor mijn ketting alle klappen ving.

Is hier nog mee door te rijden of moet ik hem gewoon voor alle zekerheid toch vervangen?

Ik stel de vraag ook even in het techniek topic.

Alvast bedankt!
 
Ik maak m'n kettingen nooit schoon :$

Na elke rit eens kijken hoe ie oogt, dan inspuiten. Vuil slingert er wel af bij het voorkettingwiel, waar reinigen dan weer WEL de moeite waard is.

Na 20Mm is 't tijd voor een nieuwe.

Scheelt werk, en mogelijk dus ook kapotte ringen.

Motorfreaks - Triumph roept Street Triple R en RS terug - details

2018 R- en RS-ers opgelet, wellicht even oppassen met reinigen.
 
Laatst bewerkt:
Ik maak m'n kettingen nooit schoon :$

Na elke rit eens kijken hoe ie oogt, dan inspuiten. Vuil slingert er wel af bij het voorkettingwiel, waar reinigen dan weer WEL de moeite waard is.

Na 20Mm is 't tijd voor een nieuwe.

Scheelt werk, en mogelijk dus ook kapotte ringen.

Motorfreaks - Triumph roept Street Triple R en RS terug - details

2018 R- en RS-ers opgelet, wellicht even oppassen met reinigen.

Hihi, klinkt alsof alle merken nu het hele BMW traject in gaan mbt gezeik met stuurschakelaars.. :)
 
Denk een gevalletje TE grondig schoon gemaakt! Waarmee heb je het schoongemaakt?

full


Heb je het met benzine ofzo schoon gemaakt?
Denk een gevalletje TE grondig schoon gemaakt! Waarmee heb je het schoongemaakt?

Ik maak de ketting altijd met putoline chaim and engine degreaser schoon, wel met een motorketting borstel. Is de borstel misschien de boosdoener?

In het techniek topic zijn ook al meerdere mogelijkheden besproken, ik denk dat ik gewoon even contact op neem met Jos Smit em vanuit daar verder ga.
 
Ik maak de ketting altijd met putoline chaim and engine degreaser schoon, wel met een motorketting borstel. Is de borstel misschien de boosdoener?

In het techniek topic zijn ook al meerdere mogelijkheden besproken, ik denk dat ik gewoon even contact op neem met Jos Smit em vanuit daar verder ga.
Ik maak mijn ketting schoon met een mix van diesel met een scheutje benzine en een nagelborstel. Vervolgens gebruik ik ook Putoline chain cleaner om de boel af te spuiten en heb nergens last van.
Wel smeer ik de ketting regelmatig (ca. 250 km). Altijd direct na een rit als de ketting nog warm is. Daar gebruik ik ook Putoline kettingspray voor.
Ook interessant om te weten : ik rij bijna nooit in de regen en sowieso niet in de maanden November - Maart.

Maar had je vroeger geen last, zeg maar voordat je een DID ketting kocht? Of smeerde je toen vaker?
 
Bij deze een plaatje :] [afbeelding]

Mooi hoor, gefeliciteerd! Hij lijkt als 2 druppels water op die van mij. Welke dempers heb jij erop? Ik heb sinds vorige week 2 nieuwe SC Project GP Tech carbon dempers, bevallen me erg goed. Het geluid zonder db-killers is me iets te heftig, maar met de killer erin klinkt het top! En ziet er 10x beter uit dan de originele potten.
 
Ik maak mijn ketting schoon met een mix van diesel met een scheutje benzine en een nagelborstel. Vervolgens gebruik ik ook Putoline chain cleaner om de boel af te spuiten en heb nergens last van.
Wel smeer ik de ketting regelmatig (ca. 250 km). Altijd direct na een rit als de ketting nog warm is. Daar gebruik ik ook Putoline kettingspray voor.
Ook interessant om te weten : ik rij bijna nooit in de regen en sowieso niet in de maanden November - Maart.

Maar had je vroeger geen last, zeg maar voordat je een DID ketting kocht? Of smeerde je toen vaker?

Hier met een eerdere ketting inderdaad geen last mee gehad. Ik heb contact opgenomen met Jos Smit Motoren, die gaan contact opnemen met de leverancier, nette service en snelle reactie in ieder geval!

Ik zal in het vervolg in ieder geval de nieuwe kettingset vaker smeren en alleen afhalen met een doek als ie erg vies is in plaats van een borstel.

Ik houd jullie op de hoogte!
 
Mooi hoor, gefeliciteerd! Hij lijkt als 2 druppels water op die van mij. Welke dempers heb jij erop? Ik heb sinds vorige week 2 nieuwe SC Project GP Tech carbon dempers, bevallen me erg goed. Het geluid zonder db-killers is me iets te heftig, maar met de killer erin klinkt het top! En ziet er 10x beter uit dan de originele potten.

Bedankt *D ik heb er ook sc project dempers op zitten. Een lekker geluid inderdaad }) :] wel met db killers inderdaad.
Welk type weet ik niet precies. Er zit in elk geval geen sc sticker op de buiten kant.
 
Ik maak de ketting altijd met putoline chaim and engine degreaser schoon, wel met een motorketting borstel. Is de borstel misschien de boosdoener?

In het techniek topic zijn ook al meerdere mogelijkheden besproken, ik denk dat ik gewoon even contact op neem met Jos Smit em vanuit daar verder ga.

ik denk dat dat spul iets te goed werkt..
 
Even een vraagje. Wat voor aftermarket windscreens zijn er nu voor de Street triple 765? Ik kan dat nog niet vinden. De standaard door triumph geleverderde screen voor de 765 is niet echt een screen. Die paar cm mogen geen naam hebben vind ik.

De street en speed trekken me wel aan maar ik mis een fatsoenlijke screen. Ik hou van een naked maar enige bescherming vind ik toch wel fijn. Mijn huidige tuono1000r heeft dat wel meer dan de triumphs.
 
Even een vraagje. Wat voor aftermarket windscreens zijn er nu voor de Street triple 765? Ik kan dat nog niet vinden. De standaard door triumph geleverderde screen voor de 765 is niet echt een screen. Die paar cm mogen geen naam hebben vind ik.

De street en speed trekken me wel aan maar ik mis een fatsoenlijke screen. Ik hou van een naked maar enige bescherming vind ik toch wel fijn. Mijn huidige tuono1000r heeft dat wel meer dan de triumphs.

Bij Triumph heet de 1050 met windbescherming Tiger Sport en de 765 met windbescherming Tiger 800 :+

Maar zonder dollen: voor de Street is er OEM een vizier voor op het flyscreen beschikbaar en voor de Speed ook :Y

(Zie motorfiets samenstellen op de Triumph site)
 
Vandaag eerste beurt afgerond en een nieuwe achterband erop laten zetten, rib uit mijn lijf maar dubbel en dwars zijn geld waard :}
 

What did i do wrong to deserve this?

Godverdomme net een nieuwe band erop laten leggen en meteen weer zon gore naald van die veegmachines erin. Als die morgen weer plat staat verloot ik mijn motor :r
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan