Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
je bedoelt deze dan?
≥ Schokbreker Triumph Daytona 675 2006 TM 2012 Shock - Onderdelen | Overige - Marktplaats.nl
zie alleen nergens verder staan dat het een Öhlins is..
EDIT: vind wel Öhlins TTX achterdempers van daytona, maar die zijn wel errug duur..
En de linkage-verhoudingen en zo komen allemaal overeen? Dan heb je voor weinig geld een erg leuke upgrade! Een demper uit 2012 kan nog wel een flinke tijd mee lijkt me.
Overigens, in de vorken van m'n Hornet destijds progressieve hyperpro-veren laten monteren, dat scheelde ook ontzettend aan duiken bij stevig remmen.
Gewoon je motor bij HK neerzetten met je wensen en een plak geld
Met name dat laatste is iets wat mij wat tegenstaat, voor een student is de motor al duur zat! maar het rijplezier moet er natuurlijk ook niet van lijden! (niet dat ik nu niet met plezier rij, zit nogsteeds elke keer met een big smile op de fiets).
Enkel een service voor de veerpoten, hoeveel effect gaat dat hebben? ik heb aardig wat service historie van de motor, zie dit nergens staan, zal dus een poos niet gedaan zijn. is dit een beetje zelf te doen?
Allen,
ook ik een vrij jonge street triple (' 07) rijder, bezit hem nu grofweg 3 maand, maar al wel ca. 1750 km erop gezet.
Gezien het over vering gaat een paar vraagjes: ik vind de triple best wel ' duiken' bij het remmen. Nu heb ik een lekke voorvorkkeering, dus geserviced worden moet hij sowieso. Zal dit genoeg helpen of zou er ook een andere set veren in moeten? Ik heb deze vraag ook bij Rooske in Tynaarlo neergelegd, deze geeft aan dat een set Öhlins veren (zijn zij dealer van) dit zou kunnen verhelpen.
Verder vind ik bij het zoeken op vering en street triple ook veel engelse fora waar de achterschokdemper wordt vervangen door eentje van een CBR 600 RR (goedkoop en past met enkel wat andere spacers), iemand die hier ervaring mee heeft?
[afbeelding]
(inmiddels voorzien van een setje underseat arrows, dat geluid! )
als ik zo alles lees ga ik er niet zelf mee aan de slag, bedragen van Rooske waren niet zodanig dat ik zelf het gereedschap wil kopen en het risico wil nemen. bovendien rij ik er in 20 min heen! ik denk dat ik tzt de veerpoten van mijn motor haal en ze eens langs breng. is het ook aan te raden om voor en achter gelijk aan te pakken of zal eerst 1 van beide al een goede optie zijn?
ik lees overigens overal dingen over voorvorken servicen, maar gebeurt dit bij achterschokdempers ook?
Persoonlijk zou ik de hele fiets daarheen brengen om alles in 1 keer goed te krijgen, tis toch een samenspel.
Dat servicen van de voorvork lees ik ook wel eens maar ben nog geen zaak tegen gekomen die dat ook daadwerkelijk doet bij een beurt. Dat zal je dus zelf moeten aangeven. Over de achtershock ben ik momenteel aan het googlen maar kan daar weinig over vinden. Dat zal ook moeten gebeuren en dat zal dan ook bij dezelfde shops kunnen neem ik aan.
Vind het persoonlijk wel weer de sport om dat dan zelf te kunnen. Ik zou zeggen op naar Rooske en vragen en graag hier je ervaringen met die man posten, ben zeer benieuwd.
Het kan dan wel goedkoop zijn, maar een CBR600 is toch heel wat anders dan een Street Triple. De karakteristiek is heel anders, ik zou het niet doen, en door sparen voor een R-schokbreker. Die kom je af en toe best wel gunstig tegen als je b.v. Ebay in de gaten houdt. (Ik heb er al eens eentje verkocht voor €130).ga ik zeker doen! zal eind vd maand worden. voor achter lijkt mij nog steeds een CBR schokdemper interessant, op overige engelstalige fora lees ik daar veel goede dingen over, en voor 40 EUR wel het proberen waard
ik heb Rooske vorig jaar gebeld om nieuwe oliekeringen in mijn Daytona 675R 2013 te laten zetten. Moest ik de vorkpoten komen brengen, hij heeft zelf geen werkplaats om motoren te demonteren. Tja, als ik de vorkpoten eruit zou kunnen/willen halen zou ik de keringen ook wel kunnen vervangen.Ligt helemaal aan je budget. Rooske is me meerdere malen aangeraden als de god van de vering. Ik zou daar graag eens langs gaan maar is bijna net zo ver als Denemarken.
Als ik dicht bij Rooske zou wonen dan zou ik met het maximaal toelaatbare budget zijn kant opgaan en me daar verder laten voorlichten. Zo vaak ga je de voorvorkolie nu ook weer niet verversen (50 k?) dat het zinnig is om t zelf te doen op een beperkt budget.