Triumph Street Triple topic deel 24

instelbare veer van een triple R is aanzienlijk duurder. schokdemper van een CBR600RR kost ca. 40-50 EUR
 
op het 2007 model was het plaatsen van de Öhlins unit van de Daytona 675 een populaire upgrade. Wellicht dat je er een op Marktplaats kan vinden?

De voorvork zou ik inderdaad voorzien van andere veren en andere olie, dat zou al moeten helpen.
 
En de linkage-verhoudingen en zo komen allemaal overeen? Dan heb je voor weinig geld een erg leuke upgrade! Een demper uit 2012 kan nog wel een flinke tijd mee lijkt me.

Overigens, in de vorken van m'n Hornet destijds progressieve hyperpro-veren laten monteren, dat scheelde ook ontzettend aan duiken bij stevig remmen.
 
En de linkage-verhoudingen en zo komen allemaal overeen? Dan heb je voor weinig geld een erg leuke upgrade! Een demper uit 2012 kan nog wel een flinke tijd mee lijkt me.

Overigens, in de vorken van m'n Hornet destijds progressieve hyperpro-veren laten monteren, dat scheelde ook ontzettend aan duiken bij stevig remmen.

Check ff de OP en eventueel vorige topics, volgens staat daar wel iets over deze upgrade.
 
Gewoon je motor bij HK neerzetten met je wensen en een plak geld :+

Met name dat laatste is iets wat mij wat tegenstaat, voor een student is de motor al duur zat! maar het rijplezier moet er natuurlijk ook niet van lijden! (niet dat ik nu niet met plezier rij, zit nogsteeds elke keer met een big smile op de fiets).

Enkel een service voor de veerpoten, hoeveel effect gaat dat hebben? ik heb aardig wat service historie van de motor, zie dit nergens staan, zal dus een poos niet gedaan zijn. is dit een beetje zelf te doen?
 
Da's het nadeel van een USD voorvork, het is wat meer gedoe en je hebt wat bijzonder gereedschap nodig.

Zoals een veercompressor:

valt ook goed zelf te fabriceren, bij een garage waar ik kwam hadden ze ook een zelfgefreubeld ding in gebruik

Dit is een goed moment om eens door het werkplaatshandboek te bladeren ;)
 
Met name dat laatste is iets wat mij wat tegenstaat, voor een student is de motor al duur zat! maar het rijplezier moet er natuurlijk ook niet van lijden! (niet dat ik nu niet met plezier rij, zit nogsteeds elke keer met een big smile op de fiets).

Enkel een service voor de veerpoten, hoeveel effect gaat dat hebben? ik heb aardig wat service historie van de motor, zie dit nergens staan, zal dus een poos niet gedaan zijn. is dit een beetje zelf te doen?

Valt meestal niet onder het reguliere onderhoud, de vering. Ik zou gewoon ff langsgaan bij Hyperpro of HK, die kunnen je prima adviseren.
 
Allen,

ook ik een vrij jonge street triple (' 07) rijder, bezit hem nu grofweg 3 maand, maar al wel ca. 1750 km erop gezet.
Gezien het over vering gaat een paar vraagjes: ik vind de triple best wel ' duiken' bij het remmen. Nu heb ik een lekke voorvorkkeering, dus geserviced worden moet hij sowieso. Zal dit genoeg helpen of zou er ook een andere set veren in moeten? Ik heb deze vraag ook bij Rooske in Tynaarlo neergelegd, deze geeft aan dat een set Öhlins veren (zijn zij dealer van) dit zou kunnen verhelpen.

Verder vind ik bij het zoeken op vering en street triple ook veel engelse fora waar de achterschokdemper wordt vervangen door eentje van een CBR 600 RR (goedkoop en past met enkel wat andere spacers), iemand die hier ervaring mee heeft?

[afbeelding]

(inmiddels voorzien van een setje underseat arrows, dat geluid! )

Ligt helemaal aan je budget. Rooske is me meerdere malen aangeraden als de god van de vering. Ik zou daar graag eens langs gaan maar is bijna net zo ver als Denemarken.

Ik heb Hyperpro eronderhangen maar heb tevens links en rechts begrepen dat HK suspension de betere optie is als je zou moeten kiezen tussen de twee. Moet zeggen dat ze niet alleen kwa reputatie maar ook communicatie en advies veruit beter zijn.

Nieuwe veren alleen zou al een berg helpen. Ook kan er natuurlijk gespeeld worden met de dikte van de olie.

Kun je het zelf? Ook dat ligt er weer aan. Ik heb van de week zelf de voorvorkringen vervangen en de olie ververst. Ik heb daar wel voor 100 euri gereedschap voor aangeschaft (kan ook voor de helft) tevens dien je de fiets van de grond te kunnen krijgen dus daar had ik weer een lier van 100 eu voor nodig. Dan hebben we het nog niet over het vervangen van de veer achter. Reden dat ik het zelf doe is omdat 't hobby is.

Als ik dicht bij Rooske zou wonen dan zou ik met het maximaal toelaatbare budget zijn kant opgaan en me daar verder laten voorlichten. Zo vaak ga je de voorvorkolie nu ook weer niet verversen (50 k?) dat het zinnig is om t zelf te doen op een beperkt budget.

Maar 1 ding is zeker de standaard vering van jouw Street vervangen voor wat beters maakt een wereld van verschil in positief opzicht, je fiets wordt onherkenbaar beter.

Succes :)
 
als ik zo alles lees ga ik er niet zelf mee aan de slag, bedragen van Rooske waren niet zodanig dat ik zelf het gereedschap wil kopen en het risico wil nemen. bovendien rij ik er in 20 min heen! ik denk dat ik tzt de veerpoten van mijn motor haal en ze eens langs breng. is het ook aan te raden om voor en achter gelijk aan te pakken of zal eerst 1 van beide al een goede optie zijn?

ik lees overigens overal dingen over voorvorken servicen, maar gebeurt dit bij achterschokdempers ook?
 
als ik zo alles lees ga ik er niet zelf mee aan de slag, bedragen van Rooske waren niet zodanig dat ik zelf het gereedschap wil kopen en het risico wil nemen. bovendien rij ik er in 20 min heen! ik denk dat ik tzt de veerpoten van mijn motor haal en ze eens langs breng. is het ook aan te raden om voor en achter gelijk aan te pakken of zal eerst 1 van beide al een goede optie zijn?

ik lees overigens overal dingen over voorvorken servicen, maar gebeurt dit bij achterschokdempers ook?

Persoonlijk zou ik de hele fiets daarheen brengen om alles in 1 keer goed te krijgen, tis toch een samenspel.

Dat servicen van de voorvork lees ik ook wel eens maar ben nog geen zaak tegen gekomen die dat ook daadwerkelijk doet bij een beurt. Dat zal je dus zelf moeten aangeven. Over de achtershock ben ik momenteel aan het googlen maar kan daar weinig over vinden. Dat zal ook moeten gebeuren en dat zal dan ook bij dezelfde shops kunnen neem ik aan.

Vind het persoonlijk wel weer de sport om dat dan zelf te kunnen. Ik zou zeggen op naar Rooske en vragen en graag hier je ervaringen met die man posten, ben zeer benieuwd.
 
De fabrikant zal zelf beweren dat de schokdemper niet te servicen is...

... maar het kan wel degelijk.

Pas er dan wel op dat het afdekkapje waar dan een gaatje in wordt geboord om bij het ventiel te kunnen:

H79eLTI.png


er makkelijk af kan vallen

eoHevkX.png


Een ventielstofkapje bood dan wel weer uitkomst :+




'k Heb een excuus gevonden trouwens om een paar keer de roltrap te pakken ipv zelf te klimmen:

SXHuFL4.png


P7pHr68.png


Spaart toch al gauw een paar honderd gram :+
 
Persoonlijk zou ik de hele fiets daarheen brengen om alles in 1 keer goed te krijgen, tis toch een samenspel.

Dat servicen van de voorvork lees ik ook wel eens maar ben nog geen zaak tegen gekomen die dat ook daadwerkelijk doet bij een beurt. Dat zal je dus zelf moeten aangeven. Over de achtershock ben ik momenteel aan het googlen maar kan daar weinig over vinden. Dat zal ook moeten gebeuren en dat zal dan ook bij dezelfde shops kunnen neem ik aan.

Vind het persoonlijk wel weer de sport om dat dan zelf te kunnen. Ik zou zeggen op naar Rooske en vragen en graag hier je ervaringen met die man posten, ben zeer benieuwd.

ga ik zeker doen! zal eind vd maand worden. voor achter lijkt mij nog steeds een CBR schokdemper interessant, op overige engelstalige fora lees ik daar veel goede dingen over, en voor 40 EUR wel het proberen waard
 
ga ik zeker doen! zal eind vd maand worden. voor achter lijkt mij nog steeds een CBR schokdemper interessant, op overige engelstalige fora lees ik daar veel goede dingen over, en voor 40 EUR wel het proberen waard
Het kan dan wel goedkoop zijn, maar een CBR600 is toch heel wat anders dan een Street Triple. De karakteristiek is heel anders, ik zou het niet doen, en door sparen voor een R-schokbreker. Die kom je af en toe best wel gunstig tegen als je b.v. Ebay in de gaten houdt. (Ik heb er al eens eentje verkocht voor €130).
Een schokbreker van een Daytona moet ik je direct afraden als je onderrug je lief is. Die is veel te hard en te springerig.
Voorvering (Wilbers) heb ik bij mijn eerste Street Triple zelf gedaan, kwam met me nog niet op €100,-

full
 
Ligt helemaal aan je budget. Rooske is me meerdere malen aangeraden als de god van de vering. Ik zou daar graag eens langs gaan maar is bijna net zo ver als Denemarken.

Als ik dicht bij Rooske zou wonen dan zou ik met het maximaal toelaatbare budget zijn kant opgaan en me daar verder laten voorlichten. Zo vaak ga je de voorvorkolie nu ook weer niet verversen (50 k?) dat het zinnig is om t zelf te doen op een beperkt budget.
ik heb Rooske vorig jaar gebeld om nieuwe oliekeringen in mijn Daytona 675R 2013 te laten zetten. Moest ik de vorkpoten komen brengen, hij heeft zelf geen werkplaats om motoren te demonteren. Tja, als ik de vorkpoten eruit zou kunnen/willen halen zou ik de keringen ook wel kunnen vervangen.
Gelijk mijn interesse verloren en het bij een ‘gewone’ Triumph dealer laten doen. Conclusie, Rooske is er alleen voor die-hard racers, die toch al veel zelf sleutelen. -O-
 
nouja, of je nou tien sets vering of tien motoren kwijt moet maakt natuurlijk wel aanzienlijk verschil in de ruimte die je moet hebben eh :)
 
Veerpoten demonteren is niet zo spannend vind ik zelf. Toch iets minder gepriegel dan de het binnenwerk daarvan, plus dat ik daar de juiste gereedschappen wél voor heb.

@vtr Jeroen
Ik zie dat jij ook zelf gereedschap aan het maken bent geweest of lijkt dat zo?
 
Ik ben opzoek naar een geïntegreerd achter/knipperlicht voor een street triple r uit 2009 , iemand hier ervaring mee? op google kom ik maar weinig opties tegen . thanks alvast
 
Terug
Bovenaan Onderaan