Triumph Street Triple topic deel 24

Nieuwe video van het Triumph Moto2 project :} *O* Klik hier

Mét Arrow demper trouwens O-)



triumph-moto-2-019.jpg
 
Daar kan ik inkomen ;)

:^

Ik had hiervoor een Scorpion. Mooi spul en goede looks. Maar VEEL te luid zonder killer en met killer zat die uitlaat praktisch dicht. Pasvorm overigens twijfelachtig, want one size fits nobody.

Nu met Arrow, loopt prachtig, klinkt fantastisch en de killer hoeft er niet uit :t

Daarnaast qua pasvorm helemaal top!
 
Wow, net 1 van de weinig officiële triumph dealers bij mij in de buurt gesproken met de vraag of het mogelijk is een arrow mapping te uploaden ivm m'n aftermarket uitlaten. Krijg ik meteen een veeg uit de pan dat ik geen alibaba shit moet kopen voor een paar tientjes en dat het logisch is dat nu mijn motor ruk loopt. wtf

Waarom is een andere mapping nodig? Wat is een nadeel als je het niet doet?

Ik heb een LeoVince uitlaat, zonder dB-killer (want all or nothing..), en gezien het mijn eerste motor is heb ik geen referentie
 
Waarom is een andere mapping nodig? Wat is een nadeel als je het niet doet?

Ik heb een LeoVince uitlaat, zonder dB-killer (want all or nothing..), en gezien het mijn eerste motor is heb ik geen referentie
een mapping specifiek op jouw motor (combi blok/luchtfilter/uitlaat) afgesteld zorgt voor betere prestaties en in sommige gevallen een gunstiger brandstofverbruik.
 
een mapping specifiek op jouw motor (combi blok/luchtfilter/uitlaat) afgesteld zorgt voor betere prestaties en in sommige gevallen een gunstiger brandstofverbruik.

Niet alleen dat, met een aftermarket-uitlaat is er een kans dat de motor te arm staat afgesteld. De lambda-sensor compenseert dat in principe bij constant gas. Maar een te arme motor geeft hoge temperaturen en zorgt voor een slechte verbranding wat je kunt merken aan minder soepel oppakken en meer trillingen. In principe profiteert ook een blok met standaard uitlaat van een goede custom-afstelling op de testbank door een ervaren tuner.
 
Sinds kort een Street triple R uit 2012 staan en ik wil wat veranderingen doorvoeren.

Twee vraagjes;

1) iemand hier ervaringen met clip-ons op een Street Triple (uit 2012), zoja welke ? Google leidt me vooral naar Apex (amerikaanse) met een riser, maar lees ook over issues daarmee. Oja, aub geen goedbedoelde verhalen over waarom ik het niet zou moeten doen ;-)

2) iemand hier ervaringen met een enkel koplamp plaatsen op een Street Triple (uit 2012), zoja welke ? Google toont me vooral die Motodemic, en dat is een optie maar nogal een dure hobby. Het is smaak, maar ik vindt de Bugeyes zelf helemaal niks, dus dat gaat zowiezo veranderen.


Verder ik heb een aantal zaken erbij gekregen die wmbt ook meteen weer weg mogen, oa. een mooie CNC tankdop en een PUIG kuipruit (donker) met bevestiging, de originele spiegels, en straks dus ook de originele koplampen en het topkuipje.
Als er gegadigden zijn hoor ik het wel, gaat binnenkort op MP.
 
Sinds kort een Street triple R uit 2012 staan en ik wil wat veranderingen doorvoeren.

Twee vraagjes;

1) iemand hier ervaringen met clip-ons op een Street Triple (uit 2012), zoja welke ? Google leidt me vooral naar Apex (amerikaanse) met een riser, maar lees ook over issues daarmee. Oja, aub geen goedbedoelde verhalen over waarom ik het niet zou moeten doen ;-)

2) iemand hier ervaringen met een enkel koplamp plaatsen op een Street Triple (uit 2012), zoja welke ? Google toont me vooral die Motodemic, en dat is een optie maar nogal een dure hobby. Het is smaak, maar ik vindt de Bugeyes zelf helemaal niks, dus dat gaat zowiezo veranderen.


Verder ik heb een aantal zaken erbij gekregen die wmbt ook meteen weer weg mogen, oa. een mooie CNC tankdop en een PUIG kuipruit (donker) met bevestiging, de originele spiegels, en straks dus ook de originele koplampen en het topkuipje.
Als er gegadigden zijn hoor ik het wel, gaat binnenkort op MP.


Ik heb wel belang bij de koplampconstructie mocht die weg gaan.
 
@Sander, vwb clipons zou het niet heel ingewikkeld moeten zijn. Die kun je gewoon universeel kopen basis van de diameter van de vorkpoten. Er zijn vele merken te vinden. Als het even kan zou ik zo hoog mogelijke clipons kiezen, want lage clipons zijn in de praktijk echt laag en dat past niet goed bij de ergonomie van de motor. Wellicht moet je wat gaatjes boren of extra klemmetjes kopen, maar dat is niet zo spannend. Je kunt daarbij ook overwegen om andere voetstepjes te monteren die verder naar achteren staan, misschien die van een Daytona?
 
Laatst bewerkt:
@ Lennart; ja alle 50 mm clipons zouden moeten passen, echter er is nog wel wat te doen over de juiste hoeveelheid rise, en de vrijloop bij volledige stuuruitslag tov tank en tellerset, de daytona clipons versie is bv idd te laag, vandaar de vraag. Ik ben handig zat, maar kan er een paar dagen mee gaan pielen, en de verkeerde kopen en dan weer retourneren etc. of misschien heeft iemand de gouden tip al liggen ;-) Idd wil ik ook verstelbare rearsets monteren.

@ royalclub; bedoel je dan dus ophanging en de lampen, of enkel de ophanging ? PM me anders maar ff.
 
Op de speed 08 had ik clipons van Apex.

Bij een van de twee zat een klein productiefoutje. Mechanisch niet erg maar was niet mooi afgewerkt. Die gasten uit US gemaild incl fotoos en kreeg er eentje bij zonder verdere vragen. Qua service vond ik het dus erg netjes!

Qua uitslag paste het allemaal net op de speedy.

full
 
Ik had Helibars gemonteerd om mijn Daytona. Die had ik gemonteerd om wat relaxter te zitten. ze zijn net iets minder stijl naar beneden dan de originele clip-ons.
 
Ik heb een soortgelijk ruitje op mijn 765 RS. Ik ben er erg blij mee. Naast het feit dat het ik het er wel mooier uit vindt zien doet het ook iets. Hoewel je daar ook andere verhalen over leest. Dat blijft ook iets persoonlijks en moet je gewoon proberen.
 
Laatst bewerkt:
Mooie basis voor een 2019 Daytona :9
Zou mijn adem niet inhouden tijdens het wachten... volgens 44Teeth die ernaar gevraagd hebben bij Triumph heeft Triumph gekeken naar de verkoopcijfers van het nieuwste model R6 en die kwamen op 100 stuks verkocht uit in het VK op jaarbasis.

Voor dergelijke cijfers gaat Triumph geen middelzware supersport bouwen.
 
yup....die komt wel... ;-)
Zou mijn adem niet inhouden tijdens het wachten... volgens 44Teeth die ernaar gevraagd hebben bij Triumph heeft Triumph gekeken naar de verkoopcijfers van het nieuwste model R6 en die kwamen op 100 stuks verkocht uit in het VK op jaarbasis.

Voor dergelijke cijfers gaat Triumph geen middelzware supersport bouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan