Triumph Street Triple topic deel 24

Net de dubbele koplamp vervangen op m'n street. Voorlopig door een goedkoop eBay model maar daar komt nog verandering in. Moet eerst een degelijk LED exemplaar zien te vinden ergens.

De bevestiging en relocatie van dashboard zijn van motodemic.com. Heel knap materiaal, een beetje aan de prijzige kant maar op zich kan ik dat nog wel begrijpen want daar zal wel wat ontwikkeling in kruipen. Echter kwam er ook nog eens iets meer dan 70 EUR verzending en iets meer dan 40 EUR invoertaksen bij kijken wat het helemaal te duur maakt. Maar wel blij met het resultaat.

35199035191_b327823dd4.jpg


34941320290_fb9659ea55.jpg


35328887375_8046e718bb.jpg


35199070061_c3ba1b5cc6.jpg


35289007706_b2141e5005.jpg


34485354484_ba5961b709.jpg
 
Oké en sinds vanmorgen brandt het motor lampje in dashboard continu. Olie gaat wel uit. Dat zal bezoekje aan dealer worden vrees ik.

Volgens wat ik online lees kan dat opkomen door batterij of dash los te koppelen. Heb ook wel lipo accu geplaatst net. Na 3 cycles van motor temperatuur is er een reset op voorwaarde dat oorzaak foutcode weg is gaat de waarschuwing dan ook uit. Ik merk in elk geval geen beperkt vermogen en starten gaat gewoon. Ik heb het contact op gezet terwijl dash nog niet terug aangesloten was. Ik vermoed (en hoop) dat dat voor mij de foutcode was.

Update: deze middag ook gereden dus was al 4de start bij vertrek naar huis en lampje was uit 👍 misschien iets voor in topic staat bij de tips.
 
Laatst bewerkt:
:Y
Heeft iemand hier ervaring met de Triumph dealer uit Groningen? Ik hoor slechte verhalen over Motoport Leek dus zit er aan te denken mijn motor naar Triumph Groningen te brengen, eerst voor de remblokken en kleine controle maar later voor de 20.000 km beurt.

Kan ik je direct aanbevelen, kom er zelf ook en zijn echt hele relaxte en aardige lui, maar bovenal heel kundig. Werkplaatstarief weet ik zo niet uit mijn hoofd maar ben er nooit veel geld kwijt geweest
 
Oké en sinds vanmorgen brandt het motor lampje in dashboard continu. Olie gaat wel uit. Dat zal bezoekje aan dealer worden vrees ik.

Volgens wat ik online lees kan dat opkomen door batterij of dash los te koppelen. Heb ook wel lipo accu geplaatst net. Na 3 cycles van motor temperatuur is er een reset op voorwaarde dat oorzaak foutcode weg is gaat de waarschuwing dan ook uit. Ik merk in elk geval geen beperkt vermogen en starten gaat gewoon. Ik heb het contact op gezet terwijl dash nog niet terug aangesloten was. Ik vermoed (en hoop) dat dat voor mij de foutcode was.

Update: deze middag ook gereden dus was al 4de start bij vertrek naar huis en lampje was uit 👍 misschien iets voor in topic staat bij de tips.

Is een bekende tip en heeft naar mijn weten in de OP gestaan.... zie het er nu niet bij staan. Zal de uitleg wel eens opzoeken en (weer?) in de OP zetten :Y
 
vorige week zondag bij Roke open dag , fiets op de bank gehad :] , vering af laten stellen door HKS , fiets viel erg in de bocht en dook bij remmen , stuurt nu snaarstrak na het afstellen :Y , rondje op de RS gedaan :9~ , damn wat een fiets, geweldig *O* en wat een top spul zit er op.is hij te vergelijken mer de R of RX? nee dit is een compleet andere fiets, de R versie zal meer in verhouding zijn mer de 675 R of RX.
vondt het vermogen wel merkbaar meer maar niet schrikbarend en hij stuurt als de RX na de veringafstelling. :Y ;)
geweldige fiets , kopen en het circuit mee opgaan zou ik adviseren.

540.jpg
540.jpg


RX weet er toch nog een nette 107,5 pretpk's uit te persen, viel me niet tegen. :t
 
mijn street is verkocht en heb nog tanktas ( met magneten), schijfremslot, gps,compacte druppellader, enz dat weg mogen aan een prijsje, indien hier iemand interesse stuur maar een bericht.
 
Nog enigzins beduusd...

Maar vanaf volgende week donderdag doe ik hier lekker mee met m'n RS :D
 
Laatst bewerkt:
Is iemand wel eens teruggeweest met zijn Street Triple R 2013 model voor onderstaande?
Eerlijk gezegd zie ik het nu voor het eerst.

Helaas staat er geen bouwjaar bij vermeld...

Bron: Terugroepregister

  • Vanwege een productiefout is het mogelijk dat er miniscuul kleine stukjes aluminium in de ABS modulator zitten.
  • De gaskabels kunnen langs het balhoofd schuren. Als gevolg daarvan kunnen deze beschadigen.
  • De wiellagers voldoen niet aan de door de fabrikant voorgeschreven specificatie. Hierdoor kunnen de wiellagers voortijdige slijtage vertonen
  • Het materiaal dat gebruikt is voor de fabricage van de richtingaanwijzersteel is niet volgens de specificatie. Hierdoor kan de richtingaanwijzersteel breken.
 
Laatst bewerkt:
Is iemand wel eens teruggeweest met zijn Street Triple R 2013 model voor onderstaande?
Eerlijk gezegd zie ik het nu voor het eerst.

Helaas staat er geen bouwjaar bij vermeld...

Bron: Terugroepregister

  • Vanwege een productiefout is het mogelijk dat er miniscuul kleine stukjes aluminium in de ABS modulator zitten.
  • De gaskabels kunnen langs het balhoofd schuren. Als gevolg daarvan kunnen deze beschadigen.
  • De wiellagers voldoen niet aan de door de fabrikant voorgeschreven specificatie. Hierdoor kunnen de wiellagers voortijdige slijtage vertonen
  • Het materiaal dat gebruikt is voor de fabricage van de richtingaanwijzersteel is niet volgens de specificatie. Hierdoor kan de richtingaanwijzersteel breken.
Voor punt 1 en 2 wel.
Punt 3 is me niets van bekend.
Punt 4 maakt me niets uit, ik heb LED richtingaanwijzers :)
 
Yeah, kenteken was eerder binnen, zojuist opgehaald \o/

Kwam op de heenweg nog een grijze RS tegen mét volgens mij een Motorcircuittraining sticker... Dus die heb ik gisteren ook al zien rijden in Lelystad :)


Op het weer bij ophalen hoef je niet jaloers te zijn iig ;)

Is iemand wel eens teruggeweest met zijn Street Triple R 2013 model voor onderstaande?
Eerlijk gezegd zie ik het nu voor het eerst.

Helaas staat er geen bouwjaar bij vermeld...

Bron: Terugroepregister

  • Vanwege een productiefout is het mogelijk dat er miniscuul kleine stukjes aluminium in de ABS modulator zitten.
  • De gaskabels kunnen langs het balhoofd schuren. Als gevolg daarvan kunnen deze beschadigen.
  • De wiellagers voldoen niet aan de door de fabrikant voorgeschreven specificatie. Hierdoor kunnen de wiellagers voortijdige slijtage vertonen
  • Het materiaal dat gebruikt is voor de fabricage van de richtingaanwijzersteel is niet volgens de specificatie. Hierdoor kan de richtingaanwijzersteel breken.

Als je op rdw.nl je kenteken invoert is er daarna ook venster met "terugroepacties", mogelijk staat daar iets bij voor jouw motor.
 
Laatst bewerkt:
vandaag mn triple naar MVS racing gebracht om af te laten stellen en wat kleine details te laten aanpassen, ben benieuwd :)
 
Hoe vaak controleren jullie je koelvloeistofniveau en hoe vaak moet je deze dan bijvullen?
 
Hoe vaak controleren jullie je koelvloeistofniveau en hoe vaak moet je deze dan bijvullen?

In 70+ Mm nog nooit wat mee hoeven doen.




SL7c4FF.png


Supergeheim knopje geplaatst vandaag :+ 8-)

Wel een mooi plekje, wordt er wel donders heet natuurlijk, kijken hoe lang de USB-power jetser het uithoudt. twee zekeringen in de kabel voor als ie het niet meer volhoudt :+
 
Nou, ik had er bij 400 km koud op de teller al een plas water onder liggen.
Slang stuk.
Oké, niet leuk, maar kan gebeuren.

Natuurlijk gemaakt onder garantie.
Maar nu zakt het level in het expansietankje weer, maar zie geen lekkage.
Dat baart mij meer zorgen.
Enige wat ik kan verzinnen is dat tijdens het vervangen van de slang er in het systeem nog wat lucht zat en nu is opgevuld door water.
Zo niet en ik heb een lekkage in het blok dan ben ik zuur.

Het is een mooi ding om te zien, maar vooralsnog heb ik er nog niet veel plezier van gehad en ben alleen met een koelsysteem bezig...

Zaterdag, als het ff kan maar weer eens naar de dealer (zucht).
 
Laatst bewerkt:
Hoe vaak controleren jullie je koelvloeistofniveau en hoe vaak moet je deze dan bijvullen?

Toen ik mn 2011 street net had was het hartje zomer, en na elke rit lag er een plasje koelvloeistof onder de motor.

Online wat rond zitten lezen en toen een verse radiateurdop geplaatst.

Koelvloeistof tankje op minium gehouden en sinds dien geen plasjes KVS meer onder de motor na het rijden (in warm weer)
 
In 70+ Mm nog nooit wat mee hoeven doen.




[afbeelding]

Supergeheim knopje geplaatst vandaag :+ 8-)

Wel een mooi plekje, wordt er wel donders heet natuurlijk, kijken hoe lang de USB-power jetser het uithoudt. twee zekeringen in de kabel voor als ie het niet meer volhoudt :+



wat is het? en wat is dat voor afschuwelijk tapewerk wat er achter ligt :+
 
Ai, ja lekkage is wel even andere koek :/

Balen zeg, hopelijk snel definitief opgelost!

wat is het? en wat is dat voor afschuwelijk tapewerk wat er achter ligt :+

NB, het zit achter dat radiateurklepje he, de normale voorbijganger blijft dit aangezicht bespaard :o

't Is de stroomvoorziening voor m'n telefoon ;)
 
Laatst bewerkt:
NB, het zit achter dat radiateurklepje he, de normale voorbijganger blijft dit aangezicht bespaard :o

't Is de stroomvoorziening voor m'n telefoon ;)

Die zit ook onder je passagierszitje. Of gebruik je deze als je de telefoon bijvoorbeeld op je stuur hebt zitten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan