Triumph Street Triple topic deel 24

Hoi, ik heb sinds 4 maanden mijn motorrijbewijs, en heb een 2018 Street Triple R. Binnenkort ga ik met vakantie met de motor, en daarom heb ik een Garmin Zümo 345 gekocht. Weet iemand of je bij een STR gemakkelijk zelf de bedrading daarvoor naar de accu kunt leiden

Ja, heb ik met mijn Zümo 390 ook gedaan.

Klopt het dat als de schroeven aan de voorkant van de benzinetank los worden gemaakt, die een stukje kan worden opgetild zodat de draden door de kabelgoot kunnen worden geleidt waar onder het stuur ook een aantal andere kabels uitkomen? En als ik die schroeven losmaak, dan stroomt neem ik aan niet direct de benzine eruit aan de onderkant?

Klopt, ik heb de draad onder de tank, naar de kabelgoot getrokken en dan met de overige kabels langs het balhoofd geleid naar het stuur toe. RAM mount in het balhoofd en daar de cradle op gemonteerd.

En waar maak ik de kabels dan het handigste aan vast, ik neem aan direct aan de accu (dan zal ik er kabelschoentjes op moeten maken)?

Heb ik wel gedaan (met kabelschoentjes). Had geen zin om in de kabelboom te prutsen, dus direct aan de accu gedaan. Tot nog toe (3 jaar verder) geen problemen mee ervaren en het werkt prima. Geschakelde draad is mooier, maar vond ik te veel gedoe.
 
Weet niet of je dat wel zit zitten maar bij mijn street zit de Zumo op de koplamp.
Zodat hij alleen stroom krijgt als het contact, dus lamp, aangaat.
Overige kabel netjes gebundeld en weggewerkt, misschien ook nog een idee? :)
 
Die oplossing snap ik niet helemaal, want waar laat je het adaptertje dan? Ik weet niet of het bij alle Zumo's hetzelfde is, maar die van mij krijgt de stroom van een klein adaptertje met aan de ene kant een kort stuk draad dat eindigt in blote aderen, en aan de andere kant een heel lange draad met drukcontactjes voor de verbinding met het apparaat. Of bedoel je dat je onder het zadel, waar alle bedrading bij elkaar komt, ergens iets aftapt?
 
Bij mij zijn de draden aangesloten op de + en - van de koplamp ipv op de accu.
Kan er lastig een foto van maken want zit weggewerkt in de koplamp.

Maar is meer dat je dan als het ware een schakeldraad gebruik alleen is dat die van de lamp.
 
Nieuw weet ik eigenlijk niet, ging er maar vanuit dat het genoeg was :+, oud <2mm wat dus de limiet zou zijn.
 
die sleuven die je ziet zitten op de fotos, zijn normaal gesproken de indicatoren mbt slijtage, als die niet meer zichtbaar zijn is het tijd om blokjes te bestellen/vervangen. Als je de linker remblok vergelijkt op de fotos zie ik nauwelijks verschil -O-
 
Mja, als het slijtindicatoren waren had dat denk ik wel zo in het begeleiden schrijven gezet.

Voorbereidend op dit klusje heb ik wat zitten lezen over dit spul, de sleuvel zouden als doel hebben om hete gassen af te voeren die ontstaan tijdens het remmen.
 
Wellicht in wisselwerking met elkaar?

Zo zie je maar: een hoop vraagtekens. Maar de instructie van de fabrikant eindigde gewoon met een punt :+

En of ik nou echt nog lekker aan de remhendel zou blijven trekken, wetende dat ik een advies van de maker in de wind sla?
 
overigens heb ik gisteren ook nog een setje bijna nieuwe remblokken gewisseld omdat ik andere wilde proberen _O-
 
Ja, heb ik met mijn Zümo 390 ook gedaan.Klopt, ik heb de draad onder de tank, naar de kabelgoot getrokken en dan met de overige kabels langs het balhoofd geleid naar het stuur toe. RAM mount in het balhoofd en daar de cradle op gemonteerd.Heb ik wel gedaan (met kabelschoentjes). Had geen zin om in de kabelboom te prutsen, dus direct aan de accu gedaan. Tot nog toe (3 jaar verder) geen problemen mee ervaren en het werkt prima. Geschakelde draad is mooier, maar vond ik te veel gedoe.
Hier idem. Even gezocht naar een geschakelde voeding maar opgegeven wegens tijdsgebrek. RS van 2018.
 
Hallo,
Heb nog wat onderdelen liggen voor een street triple model 2013-2016
Seascover
originele demper
verlaging (triumph) 30 mm
full


full

full
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag allemaal,

Even voorstellen.

Sinds een paar weken ook trotse eigenaar van een street triple R uit 2009.
Wat ik inmiddels heb aangepast;
- Bar-end mirrors
- Rim striping
- Tomtom rider mount eigen ontwerp + 3D geprint.

Wat ik nog ga veranderen;
- 3-1 uitlaat i.p.v. 2 onder de kont. Twijfel tussen fresco of een mooie demper + bocht van Pajic.
- Tail tidy
- Richtingaanwijzers

Verder rijdt die natuurlijk fantastisch :)

full
 
Heren,dames met een RS, heeft iemand van jullie een tail tidy op zijn motor geplaatst? Zoja, welke en waar heb je deze gekocht?
 
Heb mijn aansluiting voor mijn verwarmde handschoenen ook via de + en - in de (rechter) koplamp (stadslicht) gedaan,gaat al 6 jaar prima.
Kan niks mee gebeuren want de boel is gezekerd via de originele zekering.
Even aftakken (liefst even aan elkaar solderen) en doorvoeren door het bestaande doorvoer rubber.

Hier idem. Even gezocht naar een geschakelde voeding maar opgegeven wegens tijdsgebrek. RS van 2018.
 
Heren,dames met een RS, heeft iemand van jullie een tail tidy op zijn motor geplaatst? Zoja, welke en waar heb je deze gekocht?

De orginele van Triumph en dan gemonteerd in de korte versie zonder verlengstuk. Verder de lelijke reflectors en met de flex afgetjopt. Resultaat is erg mooi al zeg ik het zelf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan