Triumph Street Triple topic deel 24

Tja, de klep door de zuiger:
Ik heb op een ander forum al eerder gelezen dat een bezitter dit overkomen is.
Ook de duurtester van het tijdschrift MotoPlus heeft het euvel gehad even onder de 20.000 km.
Die waren op z’n zachtst gezegd ‘not amused’, en kunnen hun 50.000 km test dus overnieuw beginnen.
De berijder kon zijn koppeling net op tijd inknijpen.
Voordeel is wel dat Triumph nu met de billen bloot moet en uit mag gaan leggen hoe dit kan gebeuren.
Nee, het is zeker niet goed voor het vertrouwen als je zegt een premium merk te zijn.
Ben benieuwd met wat voor verklaring ze gaan komen...

PS. MotoPlus werkt samen met het Duitse MotorRad, hieronder een linkje naar het desbetreffende artikel:
Triumph Street Triple RS im 50.000 km-Dauertest
Hier ook
Ik ben ook blij met mijn RS, maar als dit gebeurd op een klaverblad... Net als jij hoop ik ook niet dat ik op een tikkende tijdbom rijdt. Ik denk dat ik er maar eens een mailtje naar de importeur aan waag. Kijken wat zij er van vinden en of er al een oorzaak is aan te wijzen. Naast Micha P, een forumlid op een UK site en MotorPlus zijn er dus al 3 met hetzelfde euvel.
Hier nummer 4! Ook een vastgelopen klep op een RS (begin2017) en zo rond de 27.000km. Eerst een periode van heel licht ratelen. Iets wat nauwelijks opvalt bij het gebruikelijke motorgeluid van de Street. Na ong. 2.000 km was her raak. De motor liep nog wel door maar dan op twee cilinders. Het gehele motorblok is onder garantie van Triumph vervangen. Volgens de dealer was een zogenoemd busje (klepgeleider?) om de klepstang gebroken. Het kan zijn dat dit het zwakke punt is van het motorblok. Enfin de beurt bij 30.000 kon ik overslaan. Op naar de 60.000!
 
Ik begin nu wel af te vragen hoeveel 765's er al stukgelopen zijn. Nu weten we er van vier , maar hoeveel zijn het er echt.

Word het niet tijd dat Triumph met een terugroepactie komt , want je wil toch niet dat er straks wel slachtoffers vallen.

M.vr.gr.

Marcel.
 
Ik begin nu wel af te vragen hoeveel 765's er al stukgelopen zijn. Nu weten we er van vier , maar hoeveel zijn het er echt.

Word het niet tijd dat Triumph met een terugroepactie komt , want je wil toch niet dat er straks wel slachtoffers vallen.

M.vr.gr.

Marcel.
Ik zou eigenlijk niet eens durven rijden.
Zou het beperkt zijn tot de RS?
 
Ik begin nu wel af te vragen hoeveel 765's er al stukgelopen zijn. Nu weten we er van vier , maar hoeveel zijn het er echt.

Word het niet tijd dat Triumph met een terugroepactie komt , want je wil toch niet dat er straks wel slachtoffers vallen.

M.vr.gr.

Marcel.

een terugroepactie voor wat? alle motorblokken vervangen van de 765 serie? :P
 
Kan me een actie herinneren omtrent de S1000RR. Alle blokken moesten los.
Lijkt me dat zo'n geleidebus vervangen kan worden :?

Drijfstangmoeren natrekken en of vervangen ja. Kan je minus een carterpan al bij als ik het goed heb. klepgeleider vervangen is iets meer werk :X
 
Ik begin nu wel af te vragen hoeveel 765's er al stukgelopen zijn. Nu weten we er van vier , maar hoeveel zijn het er echt.

Word het niet tijd dat Triumph met een terugroepactie komt , want je wil toch niet dat er straks wel slachtoffers vallen.

M.vr.gr.

Marcel.

Dit kan wel een dingetje zijn, gelukkig heb ik net een 765 gekocht.. 😅

Misschien rolt er wel een terugroepactie uit idd, als er hier al 4 zijn dan moet het wereldwijd nog veel vaker voorkomen..

Ik denk dat de Moto2 een goede test is voor Triumph. Zij rijden met een gekieteld 765RS blok. Als ze daar massaal kapot lopen komend seizoen gaan ze wel wakker worden in Engeland..
Daarentegen reden ze met de eerste testen al de rondetijden van het doorontwikkelde Honda 600 blok compleet aan gort.
 
Ik zou eigenlijk niet eens durven rijden.
Zou het beperkt zijn tot de RS?

Nee, het beperkt zich niet alleen tot de RS. In het forum op UK was het een 765 R. Denk dat er niet veel verschil zit in de cilinderkop van de diverse 765 modellen.
 
Drijfstangmoeren natrekken en of vervangen ja. Kan je minus een carterpan al bij als ik het goed heb. klepgeleider vervangen is iets meer werk :X

Als ik zo wat google is dat een "kop eraf" job. Anders zou ik zeggen bij de grote beurt: doe dat gelijk even, recall of niet.
 
Als ik zo wat google is dat een "kop eraf" job. Anders zou ik zeggen bij de grote beurt: doe dat gelijk even, recall of niet.

Dat wordt lastig. Wat ga je laten vervangen voor wat. Als er bijvoorbeeld een productiefout zit in de klep kun je deze wel vervangen. Maar waarschijnlijk alleen door een nieuwe klep van Triumph met diezelfde fout. Zelfde geld voor klepgeleider. Daarnaast weten we nog steeds niet wat nu daadwerkelijk het probleem is dat dit veroorzaakt. Dit is alleen op te lossen als Triumph zelf (al dan niet) met een oplossing / recall komt. We wachten het wel af. Hij staat nu nog (heel) onder een hoes in zijn winterslaap. Ben wel benieuwd wat ze gaan doen bij MotoPlus en met wat voor verklaring ze wel of niet komen.
 
Moto2-spul er in!
]
 
Voor de mensen met een RS: kun je met de Supercorsa banden wel uit de voeten in Nederland op straat of kun je onder de viaduct staan wachten als je per ongeluk in een buitje komt?
 
Moto2-spul er in!
]
Leuk. Laten we eerst maar eens afwachten of die het wel uithouden. Die kunnen ook zo maar met bosjes tegelijk vastlopen. Als dat gebeurt wordt het op zijn minst wel spannend... Zie je er weer een paar op ongebruikelijke manier afstappen.
 
Voor de mensen met een RS: kun je met de Supercorsa banden wel uit de voeten in Nederland op straat of kun je onder de viaduct staan wachten als je per ongeluk in een buitje komt?
Tja, dat ligt er aan hoe groot je hart is...
Ben een keer na een periode van droogte in een bui terecht gekomen. Schuim stond op de straat, spekglad. Dat wil ik niet nog eens over doen... Was blij dat ik thuis was.
 
Voor de mensen met een RS: kun je met de Supercorsa banden wel uit de voeten in Nederland op straat of kun je onder de viaduct staan wachten als je per ongeluk in een buitje komt?

Ben er mee door de stromende regen gereden op d'Autobahn. Geen rare dingen meegemaakt.
 
Ben er mee door de stromende regen gereden op d'Autobahn. Geen rare dingen meegemaakt.

Leuk. Laten we eerst maar eens afwachten of die het wel uithouden. Die kunnen ook zo maar met bosjes tegelijk vastlopen. Als dat gebeurt wordt het op zijn minst wel spannend... Zie je er weer een paar op ongebruikelijke manier afstappen.

Moah, dat loopt wel los, die hebben denk ik al de nodige blokken versleten tijdens tests. En die worden echt onzacht behandeld :+
 
Moah, dat loopt wel los, die hebben denk ik al de nodige blokken versleten tijdens tests. En die worden echt onzacht behandeld :+

Die krijgen er wel van langs ja, zij hebben wel een andere cilinderkop, titanium kleppen en stijvere klepveren.
En ze lepelen er een nieuwe in na een aantal races, ik wil er graag iets meer kilometers mee maken :+

Ben er mee door de stromende regen gereden op d'Autobahn. Geen rare dingen meegemaakt.

We gaan komend jaar met een paar jongens een lang weekend rijden in Oostenrijk, pakken misschien ook nog stukje Italië en Zwitserland mee. Daar wil het nog wel eens spoken in de bergen dus misschien dat ik dan wel een ander setje bandjes steek.
Mijn Speed die ik inruil heeft net splinternieuwe Dunlop sportsmart max banden, net 100km mee gereden. Echt zonde maar ja..
 
Laatst bewerkt:
Die krijgen er wel van langs ja, zij hebben wel een andere cilinderkop, titanium kleppen en stijvere klepveren.
En ze lepelen er een nieuwe in na een aantal races, ik wil er graag iets meer kilometers mee maken :+



We gaan komend jaar met een paar jongens een lang weekend rijden in Oostenrijk, pakken misschien ook nog stukje Italië en Zwitserland mee. Daar wil het nog wel eens spoken in de bergen dus misschien dat ik dan wel een ander setje bandjes steek.
Mijn Speed die ik inruil heeft net splinternieuwe Dunlop sportsmart max banden, net 100km mee gereden. Echt zonde maar ja..
je moet sowieso eerst de motor inrijden, en daarna ben je zo botergeil dat die bandjes zo op zijn joh en steek je ruim op tijd er nieuwe bandjes onder die iets meer geschikt voor de straat zijn :P

Maar uit de verschillende reviews komt wel naar voren dat de RS standaard bandjes niet heul vriendelijk zijn in natte en koude omstandigheden. Maar is ook wel weer persoonlijk-rijstijl gebonden
 
Voor de mensen met een RS: kun je met de Supercorsa banden wel uit de voeten in Nederland op straat of kun je onder de viaduct staan wachten als je per ongeluk in een buitje komt?
Ik heb mijn destijds nieuwe rs 765 laten afleveren met Bridgestone Battlax S21. Ik geloof dat ik het komende seizoen aan mijn vierde set toe ben. Deze banden zijn super voor de RS en slijten niet hard (hoewel ik ze steeds te vroeg moet vervangen ivm vakanties). Als ik het me goed herinner heb ik toen niks hoeven te betalen voor de Bridgestone’s ( de dealer kon de Supercorsa’s weer doorverkopen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan