Triumph Street Triple topic deel 24

Setje m7rr eronder. Kom je een heel eind mee :)

Klopt, zijn goede banden (Mijn vader heeft ze op zijn Z1000SX) maar ik vind ze er niet uit zien, lijken wel toerbanden (no offence).
Uiteindelijk wil het oog wat.
Ik heb op mijn Speed de nieuwe Dunlop sportsmart max, geweldige banden. Daarvoor altijd met Bridgestone BT016R gereden en af en toe een uitstapje naar Conti.

Denk dat ik de Supercorsa's probeer op te rijden voor onze motorvakantie in juni en dan weer voor de Dunlops ga. Zijn ze niet op dan verkoop ik ze wel aan een coureur ofzo :+
 
Ik heb mijn destijds nieuwe rs 765 laten afleveren met Bridgestone Battlax S21. Ik geloof dat ik het komende seizoen aan mijn vierde set toe ben. Deze banden zijn super voor de RS en slijten niet hard (hoewel ik ze steeds te vroeg moet vervangen ivm vakanties). Als ik het me goed herinner heb ik toen niks hoeven te betalen voor de Bridgestone’s ( de dealer kon de Supercorsa’s weer doorverkopen).

Mooi dat je die optie kreeg. Hoor goede dingen over de S21.
 
Dit kan wel een dingetje zijn, gelukkig heb ik net een 765 gekocht.. 😅

Misschien rolt er wel een terugroepactie uit idd, als er hier al 4 zijn dan moet het wereldwijd nog veel vaker voorkomen..

Ik denk dat de Moto2 een goede test is voor Triumph. Zij rijden met een gekieteld 765RS blok. Als ze daar massaal kapot lopen komend seizoen gaan ze wel wakker worden in Engeland..
Daarentegen reden ze met de eerste testen al de rondetijden van het doorontwikkelde Honda 600 blok compleet aan gort.
Compleet aan gort met ruim 25% meer longinhoud :+
 
Compleet aan gort met ruim 25% meer longinhoud :+

En een cilinder minder en maar 8 pk meer.. De Daytona 675 heeft in het World Supersport 75cc meer dan de concurrentie maar op enkele uitzonderingen ook weinig succes. MV doet het wel aardig en de Daytona deed het in het BSB ook wel lekker.
Moto2 coureurs zijn vooral te spreken over het extra koppel in het middengebied, die Honda had amper koppel. Ook is het blok veel smaller waardoor de gehele motor een mooi smal profiel heeft.
 
Voor de mensen met een RS: kun je met de Supercorsa banden wel uit de voeten in Nederland op straat of kun je onder de viaduct staan wachten als je per ongeluk in een buitje komt?

Schijnt dat ze wat minder snel opwarmen en sneller afkoelen. Tenminste, dat hoor ik van mijn motormaatje die ze heeft. Maar in de regen ben je niet plots reddeloos verloren.
 
Schijnt dat ze wat minder snel opwarmen en sneller afkoelen. Tenminste, dat hoor ik van mijn motormaatje die ze heeft. Maar in de regen ben je niet plots reddeloos verloren.
Je bent zeker niet reddeloos verloren, maar om nou te zeggen dat ze veel vertrouwen geven in de regen —> Niet echt. Als je de keuze hebt zou ik niet in eerste instantie voor deze banden gaan. Ik ben op deze fiets een mooi-weer-rijder, dus mij maakt het niet zo veel uit.
 
Je bent zeker niet reddeloos verloren, maar om nou te zeggen dat ze veel vertrouwen geven in de regen —> Niet echt. Als je de keuze hebt zou ik niet in eerste instantie voor deze banden gaan. Ik ben op deze fiets een mooi-weer-rijder, dus mij maakt het niet zo veel uit.

Ik rij ook alleen met mooi weer maar straks in Oostenrijk heb ik misschien die luxe niet.
 
Persoonlijk denk ik dat je dan met PP3 beter zit. Kunnen flink raggen maar houden zich in de regen ook prima. Bijkomend voordeel van PP3 is dat ze minder snel vierkant worden op de snelweg en minder snel slijten op de snelweg.
 
Ben erg benieuwd wat men hiervoor gaat vragen en of er abbo's aan vast zitten qua navigatie. Heb er zelf nu nog een navi opzitten maar als het gemakkelijk overgezet kan worden en tegen klein prijsje ofzo dan ga ik die navi op de andere moto zetten thuis. ;)
 
Ben wel benieuwd of ze de bug hebben opgelost die ik heb (en wellicht velen met mij) gevonden.

Met metrische eenheid geseelcteerd en brandstofwaarschuwing motor uit zetten. Dan weer starten, dan staat het kilometrage dat je nog kan rijden correct in beeld (het getal klopt) maar de eenheid is "mi" en da's nie goed nie :+

En volgens mij klopt er ook niet iets niet met het koppelen van een dashboardstijl en rijdermodus, maar daar heb ik nog geen tweede keer naar gekeken.
 
Ben wel benieuwd of ze de bug hebben opgelost die ik heb (en wellicht velen met mij) gevonden.

Met metrische eenheid geseelcteerd en brandstofwaarschuwing motor uit zetten. Dan weer starten, dan staat het kilometrage dat je nog kan rijden correct in beeld (het getal klopt) maar de eenheid is "mi" en da's nie goed nie :+

En volgens mij klopt er ook niet iets niet met het koppelen van een dashboardstijl en rijdermodus, maar daar heb ik nog geen tweede keer naar gekeken.
Is mij nog niet bekend dit probleem... Het enige wat ik wel eens heb gehad was dat na inschakelen motor het brandstofniveau op nul stond, terwijl de tank nog wel peut had. Even weer aan en uit en tis weer normaal.
 
Ben erg benieuwd wat men hiervoor gaat vragen en of er abbo's aan vast zitten qua navigatie. Heb er zelf nu nog een navi opzitten maar als het gemakkelijk overgezet kan worden en tegen klein prijsje ofzo dan ga ik die navi op de andere moto zetten thuis. ;)
Geen. Navigatie via je telefoon en linked via BT.
 
Ah, dus het zou alleen maar om een software update gaan? Bij de 2019 modellen komt dat dacht ik standaard, toch? Hmm even in de gaten houden dan, want dan kan de navi overgezet worden naar de andere motor.
 
Mocht de prijs te overzien zijn zou ik het laten installeren op mijn Triple, voornamelijk voor de navigatie. Rij nu zonder maar lijkt me leuk om vaker onbekende routes te rijden. Keertje Eiffel ofzo, navigatie is dan wel fijn.
 
Nieuws van Triumph:

New Triumph TFT Connectivity System:


  • New world’s first motorcycle integrated ‘GoPro’ control system
  • Triumph’s first ‘turn-by-turn’ navigation system powered by Google – the first Google partnership with a premium motorcycle manufacturer
  • Music and phone operation
  • New class-defining capability for enhanced rider experience
Not only be available for all new Triumphs fitted with TFT instruments (multi-function colour screen instrument display), but also will be able to be fitted by our dealers to all Triumphs that already feature the TFT system.

Software update + Bluetooth dongle om je Google app van je telefoon te koppelen met je motor.
 
Welkom terug Ryan! Je gaat geen spijt krijgen van je RS.
Ik heb de Supercorsa's er ook nog onder liggen, maar gelukkig niet in de regen hoeven te rijden.
Niet omdat ik bang ben, maar heb gewoon een gloeiende hekel aan een waterfontein door mijn bilnaad 8-)
De volgende banden worden Pirelli Diablo Rosso 3. Die moeten het ook in de regen aardig goed doen en bieden genoeg grip als het droog is.
 
Welkom terug Ryan! Je gaat geen spijt krijgen van je RS.
Ik heb de Supercorsa's er ook nog onder liggen, maar gelukkig niet in de regen hoeven te rijden.
Niet omdat ik bang ben, maar heb gewoon een gloeiende hekel aan een waterfontein door mijn bilnaad 8-)
De volgende banden worden Pirelli Diablo Rosso 3. Die moeten het ook in de regen aardig goed doen en bieden genoeg grip als het droog is.

Bedankt Jeroen! Mede dankzij jouw info voor de RS gegaan! Ik ga het meemaken met de Supercorsa's, ga ze zoals het nu lijkt gewoon op rijden.
Wie weet komen we elkaar eens tegen, mini RS meeting omgeving Emmen haha! Rij je nog met de Arai RX7 van Hopper?
Mij herken je aan mijn Arai Nicky Hayden replica, heb er nog geen 2e van gezien hier in de omgeving!

20180608_123105.jpg
 
Bedankt Jeroen! Mede dankzij jouw info voor de RS gegaan! Ik ga het meemaken met de Supercorsa's, ga ze zoals het nu lijkt gewoon op rijden.
Wie weet komen we elkaar eens tegen, mini RS meeting omgeving Emmen haha! Rij je nog met de Arai RX7 van Hopper?
Mij herken je aan mijn Arai Nicky Hayden replica, heb er nog geen 2e van gezien hier in de omgeving!

Bekijk bijlage 1347319
Mooie helm hoor. Ik had 2 jaar geleden bijna een Hayden RX7V voor mijn vrouw gekocht, maar haar hoofd is zelfs te klein voor een Arai XS.
Ik rij nog altijd met de Hopper, met 69 sticker op het vizier ;)

rsz_assen.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie helm hoor. Ik had 2 jaar geleden bijna een Hayden RX7V voor mijn vrouw gekocht, maar haar hoofd is zelfs te klein voor een Arai XS.
Ik rij nog altijd met de Hopper, met 69 sticker op het vizier ;)

Bekijk bijlage 1347541

Blijft een supermooie helm! Zie je vast dit voorjaar wel ergens een keer rijden!

Heren, hij staat in de garage dus ik hoor er ook bij nu!

IMG-20190112-WA0012.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan