Triumph Street Triple topic deel 24

Zal mij hier ook maar even voorstellen. Dennis, reeds al 2 jaar in het bezit van het motorrijbewijs A2 met bijhorende motor. Sinds kort volledig A, daar hoort een passende motor bij 😉. Vanaf vandaag trotse eigenaar van een street triple uit 2012. Aflevering maart.. nu nog te koud en pekel. Motor is verder zo goed als compleet, laat direct een tail tiddy plaatsen. Nog even een plaatje bij het praatje..

Mooi ding hoor, veel plezier ermee. En relaxt dat er al een Arrow 3-1 op zit, ik mocht daar toentertijd ff dik 1200 euro voor aftikken.. 😅
 
Sorry, maar de prijs die je ervoor vraagt ga je nooit krijgen. Voor 1000 euro meer heb je een nieuwe Street Triple. Ik denk dat je blij mag zijn als je er 7000 voor kan krijgen.

Dat dus. Een nieuwe is +- 10750 en dan heb je een 765.
En als je hem snel wilt verkopen doe je er verstandig aan meer foto's te maken, van alle zijden. Ook een beetje meer info kan geen kwaad. Deze periode is al niet ideaal om te verkopen dus bovenstaand kan nogal schelen.
No offense, het is jouw advertentie dus doe er mee wat je wilt ;)
 
Ik zie maar één uitvoering op de Triumph site.

Bij Bruurs:

Screenshot_20190121-231019_Chrome.jpg
 
Ik heb hem op mijn rs. Bevalt goed, scheelt ongeveer 20 km/u comfortabel harder rijden op de snelweg maar ik ben zelf maar 1,60 m groot, wellicht dat het anders voelt voor grotere mensen. Ziet er strak uit alsof het standaard is.

Te lui om op te zoeken :$ Wat kost zo'n ruitje ongeveer?

*Edit: laat maar* :9
 
Het lijkt erop dat de schermpjes anders worden weggewerkt? De eerste zit denk ik integraal op de motor terwijl de tweede types (met verschillende kleuruitvoeringen) echt erbovenop zitten? Ikzelf vind het persoonlijk niet zo mooi als t scherm ook voor t plastic zit. PLus op t voorbeeld zit t op de speed en niet op de street (maar dat maakt wellicht geen verschil meer inmiddels).
 
Het lijkt erop dat de schermpjes anders worden weggewerkt? De eerste zit denk ik integraal op de motor terwijl de tweede types (met verschillende kleuruitvoeringen) echt erbovenop zitten? Ikzelf vind het persoonlijk niet zo mooi als t scherm ook voor t plastic zit. PLus op t voorbeeld zit t op de speed en niet op de street (maar dat maakt wellicht geen verschil meer inmiddels).

Klopt, die ik gepost heb zit er voor op, die andere valt er achter en is kleiner. Ik twijfel nog welke ik neem, misschien wel geen. Eerst maar eens kilometers maken en kijken hoe het met de wind zit.

Binnenkort maar ff een dikke SC Project pijp bestellen met een ander luchtfilter.😎
 
Mooi ding hoor, veel plezier ermee. En relaxt dat er al een Arrow 3-1 op zit, ik mocht daar toentertijd ff dik 1200 euro voor aftikken.. 😅
Dankjewel! Arrow is wel schitterend. Echter zag ik op internet berichten dat deze niet E-gekeurd is? Wel voorzien van DB-killer. Nu de motor nog niet in mijn garage staat, Weet jij of iemand anders of deze uitlaat inderaad niet E-gekeurd is?
 
Dankjewel! Arrow is wel schitterend. Echter zag ik op internet berichten dat deze niet E-gekeurd is? Wel voorzien van DB-killer. Nu de motor nog niet in mijn garage staat, Weet jij of iemand anders of deze uitlaat inderaad niet E-gekeurd is?

Klopt, geen E keur maar het geluid valt heel erg mee, sportief maar niet heel hard.
Er zit een soort db killer in, deze is niet verwijderbaar. Pajic kan hem er wel uit halen mocht je dat willen. Ik had hem eerder er gewoon in en heb hier nooit problemen mee gehad.
 
Beste forumgenoten, ik sta op het punt om mijn eerste motor te kopen. Één ding wat ik zeker weet is dat ik een naked bike wil halen, en na vele reviews te hebben gelezen ben ik ervan overtuigd geraakt dat de Street Triple een motor is die een goede kanshebber is. Nou heb ik een budget van +- €6000. Ik woon dichtbij de Duitse grens en heb me redelijk ingelezen over de mogelijkheden om een motor te importeren. Ik overweeg dan ook om een Street Triple ABS 2013/2014 te importeren. Ik vroeg mij af of jullie nog tips / specifieke punten hebben waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een Street Triple 2013/2014. Ik wil er een halen met max 25k. op de teller. Denken jullie dat ik veel risico loop wanneer ik er bv. een bij een particulier zou aanschaffen?

Alvast bedankt voor jullie hulp:)
2 maal een motor in duitsland gekocht bij een particulier, goede ervaring mee. beide keren ver moeten rijden (resp. leipzig en berlijn, vanuit groningen) dus vraag van te voren veel foto's en informatie, om teleurstellingen te voorkomen.
 
Ja qua looks zijn er zeker mooiere. Ik heb ook een aantal eisen:
- E keur ivm tripjes naar het buitenland
- verwijderbare db killer en zonder moet er een flinke sound in zitten, de officiële Arrow klinkt bijna standaard..
- Geen of nauwelijks vermogensverlies, ding moet gewoon goed lopen zonder Bazzaz of PCV.
- Dat gapende gat wat de originele pijp achterlaat moet mooi opgevuld worden. Bij sommige uitlaten blijft dat gat zo leeg waardoor dat niet al te mooie lage oliecarter zo lekker afsteekt..😅

Dan blijven er maar weinig uitlaten over. Het liefst wil ik de SC Project S1 met die prachtig gelaste S bocht maar daar zit geen E keur op en wel heel veel lawaai..
onder euro4 regels mag de db-killer volgens mij niet meer uitneembaar zijn.
 
onder euro4 regels mag de db-killer volgens mij niet meer uitneembaar zijn.

Klopt, doen ze met zo'n puntlas. Maar als er een E keur op de uitlaat gelaserd staat, de DB killer zit erin en je hebt evt nog zo'n formulier of kaartje dan doen die moffen niet zo moeilijk.

Als er "for race use only" op staat zoals op de SC S1 dan heb je een uitdaging.

Voor in nld boeit het me helemaal niks, ben in 11 jaar nog nooit voor geluid staande gehouden en ik heb altijd met open uitlaten zonder db killer gereden. Dit jaar wil ik wat meer buitenland gaan rijden en ik heb gewoon geen zin om constant te moeten wisselen naar de originele uitlaat. We gaan dit jaar ook door Zwitserland rijden, daar lopen boetes op tot duizenden euro's .
 
Die euro4 regels zijn dan aangepast ofzo in de tijd. Wat bij mijn vorige motoren zaten altijd e4 dempers onder met allen uitneembare db-killers. Danwel door een sluitring of door een schroefje o.i.d. en daar was niet aan gerommeld. De huidige heeft dit ook weer, maar is nu wel een aftermarket pijpje. Toch ook weer met e4.

Dus ik denk eerlijk gezegd dat wanneer deze uitneembaar is, maar gewoon keurig in de auspuff zit bij een staandehouding dat er niet veel aan het handje is hoor.
 
Ja klopt. Iedereen denkt dat het om lawaai gaat maar dat is maar een klein deel, gaat vooral om uitstoot en emissie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan