Triumph Street Triple topic deel 24

Bekijk bijlage 1387126Bekijk bijlage 1387125

Onder m'n zadel zit de OEM alarm connector. Bekabeling van de TomTom voorzien van de pinnetjes (eventueel verlengen). Vervolgens in 4 (geschakelde plus) en pin 9 of 12 (min) een pin erbij steken. Ik was een 45 minuten bezig inclusief netjes krimpkousen enzovoort.
Plaatjes van internet geleend. PB voor pinnetjes.
Dit klopt als een bus...
Misschien iets om in de OP te zetten? Word best vaak naar gevraagd :)
 
Heb Ruud al gemaild. Met deze pijp schijnt hij wel aardig goed te lopen, dit is de Euro 4 goedgekeurde pijp, die helemaal open pijp (S1) loopt hij echt kut op. Ik hou het wel ff in de gaten. Zet er ook gelijk een BMC sportfilter op zodat hij wat meer lucht krijgt.
Wil er met de tijd ook een titanium setje SC voorbochten bij hebben en dan laat ik hem afstellen.

Klinkt goed, heeft Ruud nog aangegeven hoe de mapping kan worden aangepast? Ik dacht dat dit niet zo maar met Tune-ECU kan! PowerCommanderV?
 
Klinkt goed, heeft Ruud nog aangegeven hoe de mapping kan worden aangepast? Ik dacht dat dit niet zo maar met Tune-ECU kan! PowerCommanderV?

Ruud geeft aan dat hij met een Dimsportkast (geen idee) in de ECU kan maar dat hij dan lang niet zoveel mogelijkheden heeft als met TuneECU. Als ik wil dat hij helemaal los gaat op mijn 765 RS dan moet er een Rapidbike module op.

TuneECU werkt niet met een 765 door die afgegrendelde euro4 ECU.

Als ik mijn bochtenset erop heb ga ik denk ik voor een Rapidbike module.
 
Ruud geeft aan dat hij met een Dimsportkast (geen idee) in de ECU kan maar dat hij dan lang niet zoveel mogelijkheden heeft als met TuneECU. Als ik wil dat hij helemaal los gaat op mijn 765 RS dan moet er een Rapidbike module op.

TuneECU werkt niet met een 765 door die afgegrendelde euro4 ECU.

Als ik mijn bochtenset erop heb ga ik denk ik voor een Rapidbike module.

Hmm, dat wordt een stevige investering. Die modules zijn niet goedkoop. Maar gelukkig wel over te zetten op een andere motor.
 
Hmm, dat wordt een stevige investering. Die modules zijn niet goedkoop. Maar gelukkig wel over te zetten op een andere motor.

Je moet je ook afvragen of je het moet willen. Heb een een stuk gelezen op een ander forum over een gast met een 765 RS die een door Hilltop aangepaste ECU had, open pijp, Venturi inlaatkelken, the whole shebang.. Uiteindelijk had hij op de dyno 3-5 pk erbij.. Als je fiets goed en veilig loopt, niet inhoudt en lekker loopt door het hele toerenbereik dan is het goed toch..?

Als je met andere voorbochten, open airbox etc gaat werken ga je pas echt grote winst halen denk ik.

Ik ga pas naar Ruud wanneer ik de SC voorbochten gemonteerd heb.
 
standaard schijnt het mengsel aan de arme kant te staan, dus relatief (te) veel lucht tov de hoeveelheid brandstof. Een ander filter en een andere pijp zorgen er voor dat het Streetje alleen maar vrijer gaat ademen, dus ik zou overwegen om al eerder aanpassingen te doen. Arrow tune er in?
 
standaard schijnt het mengsel aan de arme kant te staan, dus relatief (te) veel lucht tov de hoeveelheid brandstof. Een ander filter en een andere pijp zorgen er voor dat het Streetje alleen maar vrijer gaat ademen, dus ik zou overwegen om al eerder aanpassingen te doen. Arrow tune er in?

Er bestaat geen Arrow tune voor de 765 ivm zelflerende ECU. Pijp monteren, 12 min stationair laten draaien en dan schijnt de ECU zichzelf aan te passen.
 
Ik ben bij MVS racing geweest (ook wel crossblockrevisie genoemd) en heb mijn Street van 2009 met een volledig SC-project systeem daar op de bank gegooid en af laten stellen op de ECU.

Heb in totaal nu 108.6WHP. Loopt nu harder van de 6k Toeren en hoger. Had stiekem wel ietsjes meer verwacht. Maar gaat mij gelukkig niet om het aantal PK haha.

Alleen het probleem nu, bij de 4 tot 5k Toeren wat ik vaak gebruik (woon werk verkeer) houd de motor nu erg in en begint soms zelfs te bokken. Dus ik denk dat ik maar even contact ga opnemen.

Had ik voor de Flash niet. Motor liep voor de Flash wel te arm (logisch). Was een goed bedrag dus ik wil toch met hen even bespreken of hier nog wat aan gedaan kan worden.

Is wel weer een stukje rijden mocht het zo zijn...


Edit: heb er zelf ook niet enorm veel verstand van dus vandaar dat ik aangaf dat ik gewoon een mooi koppel verloop wilde hebben over het gehele bereik. Maar zie nu als ik kijk op de uitdraai dat dit pas gebeurt net boven de 6k. ai...
 

Bijlagen

  • 20190419_112344.jpg
    20190419_112344.jpg
    83,9 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Ik ben bij MVS racing geweest (ook wel crossblockrevisie genoemd) en heb mijn Street van 2009 met een volledig SC-project systeem daar op de bank gegooid en af laten stellen op de ECU.

Heb in totaal nu 108.6WHP. Loopt nu harder van de 6k Toeren en hoger. Had stiekem wel ietsjes meer verwacht. Maar gaat mij gelukkig niet om het aantal PK haha.

Alleen het probleem nu, bij de 4 tot 5k Toeren wat ik vaak gebruik (woon werk verkeer) houd de motor nu erg in en begint soms zelfs te bokken. Dus ik denk dat ik maar even contact ga opnemen.

Had ik voor de Flash niet. Motor liep voor de Flash wel te arm (logisch). Was een goed bedrag dus ik wil toch met hen even bespreken of hier nog wat aan gedaan kan worden.

Is wel weer een stukje rijden mocht het zo zijn...


Edit: heb er zelf ook niet enorm veel verstand van dus vandaar dat ik aangaf dat ik gewoon een mooi koppel verloop wilde hebben over het gehele bereik. Maar zie nu als ik kijk op de uitdraai dat dit pas gebeurt net boven de 6k. ai...
Die dip voor de 6k is heel vreemd, zou naar mijn mening niet mogen. Volgens mij kunnen ze voor het gedeelte onder de 6k gewoon de oude mapping terug zetten.
 
Die dip voor de 6k is heel vreemd, zou naar mijn mening niet mogen. Volgens mij kunnen ze voor het gedeelte onder de 6k gewoon de oude mapping terug zetten.

Tja ik ga hem maar eerst een mail sturen. Vond het al vreemd nu achteraf gezien. Het is alleen een gedoe om weer heen en weer te gaan. Op de normale mapping stond hij al veel te arm. En 3 PK op een vol systeem met bochten en al was wat laag naar mijn mening (maar daar is het niet om te doen).

Wil gewoon een motor die lekker koppel heeft over het gehele toerenbereik zover dat kan, en dan is het vreemd dat na de dyno ik alleen meer koppel merk vanaf de 5.5 of 6k en tussen de 4 en 5 het gehotter en stotter is in elke versnelling.

Tevens wil ik even duidelijk maken dat ik niemand door het stof haal ;)
 
KNIP

Zo, pijp en BMC filter gemonteerd, vanavond ff proefrit maken. Zit een lekkere sound in, mooi diep geluid en niet extreem. Ben er erg content mee. Vind hem ook prachtig staan.


Zo zo toe maar, zeer mooi :D Ga je veel plezier aan beleven, ben ook erg content met de sound van mijn SC:}

En heb je die "R"op je plaatje nou rood proberen te maken haha :P?
 
Tja ik ga hem maar eerst een mail sturen. Vond het al vreemd nu achteraf gezien. Het is alleen een gedoe om weer heen en weer te gaan. Op de normale mapping stond hij al veel te arm. En 3 PK op een vol systeem met bochten en al was wat laag naar mijn mening (maar daar is het niet om te doen).

Wil gewoon een motor die lekker koppel heeft over het gehele toerenbereik zover dat kan, en dan is het vreemd dat na de dyno ik alleen meer koppel merk vanaf de 5.5 of 6k en tussen de 4 en 5 het gehotter en stotter is in elke versnelling.

Tevens wil ik even duidelijk maken dat ik niemand door het stof haal ;)

Mijn Speed haalde bij Ruud op de bank 13 pk en bijna 10 nm koppel winst met een vol (Zard) systeem. 3 pk vind ik wel magertjes hoor.
 
Mijn Speed haalde bij Ruud op de bank 13 pk en bijna 10 nm koppel winst met een vol (Zard) systeem. 3 pk vind ik wel magertjes hoor.

Klopt een maat van mij heeft met een full lowboy-arrow 12 tot 13 pk erbij (ook 2009).

Maar ga hem eerst even mailen, en voor een second opinion kijken (Ruud misschien wel inderdaad, alhoewel dat enorm ver weg is).

Maar het mocht ook wat kosten, dus eerst maar kijken of we eruit komen, is een hele vriendelijke gast bij MVS (325).
 
Klopt een maat van mij heeft met een full lowboy-arrow 12 tot 13 pk erbij (ook 2009).

Maar ga hem eerst even mailen, en voor een second opinion kijken (Ruud misschien wel inderdaad, alhoewel dat enorm ver weg is).

Maar het mocht ook wat kosten, dus eerst maar kijken of we eruit komen, is een hele vriendelijke gast bij MVS (325).

Dat zijn ook serieuze bedragen. Ik was bij Ruud 250 kwijt plus heel wat brandstof voor dat pokke eind rijden. Hij had custom map gemaakt, ontsteking afgesteld, toerenbegrenzer opgeschoven en speedo geheald.
 
Dat zijn ook serieuze bedragen. Ik was bij Ruud 250 kwijt plus heel wat brandstof voor dat pokke eind rijden. Hij had custom map gemaakt, ontsteking afgesteld, toerenbegrenzer opgeschoven en speedo geheald.

Tja als het goed is dan wil ik ook wel een pokke eind rijden, maar eerst maar kijken hoe ik dat ga oplossen met MVS.

Edit: een foto,omdat het kan :D
 

Bijlagen

  • 20190419_193541.jpg
    20190419_193541.jpg
    359,5 KB · Weergaven: 10
  • 20190419_193834.jpg
    20190419_193834.jpg
    259 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Even een vraag voor de ervaringsdeskundigen: Ik heb vorige week mijn Street Triple RS opgehaald :] en deze heb ik met alarm laten afleveren.

Nu wil ik mijn duo-steunen demonteren maar bij mijn dealer zeggen ze dat als ik mijn accu los maak, ik een probleem krijg met mijn alarm en met foutmeldingen op mijn dashboard te maken krijg (doordat ik mijn accupolen los haal).

Ik kan hier over op het internet niets terug vinden en het lijkt erop dat ze gewoon willen dat ik het daar laat doen :o

Als ik hier zo rondkijk zijn er meer die de duo-steunen hebben verwijderd en soja klopt bovenstaande?

ff een foto bij het verhaal ;-)

Alvast bedankt!
1387609
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan