Triumph Street Triple topic deel 24

1388983


Je ziet denk 1 mm kabel ofzo, een heel verschil met die van Hinzu
 

Bijlagen

  • 20190424_225946.jpg
    20190424_225946.jpg
    96,4 KB · Weergaven: 12
Met pasen mijn eerste langere rit van het seizoen gemaakt met mijn street RS ( België en Luxemburg). Enige minpuntje van de dag was dat mijn spiegels ineens, allebei, bij even flink gas geven, naar binnen draaiden. Dat is die dag niet meer goed gekomen en nu is Triumph ingeschakeld om, onder garantie, voor nieuwe spiegels te zorgen. Voorzover ik weet valt er niks strakker te stellen aan de spiegels. Ik ben ook niet met iets vettigs (wd40 oid) in de buurt geweest van de spiegels. Km stand op dat moment ong. 19000 km.
Dan kom je erachter hoe vaak je de spiegels gebruikt. Ff snel inhalen en dan om moeten kijken is niet echt prettig. Zijn er anderen met deze ervaring en heb je tips voor me?
 
Met pasen mijn eerste langere rit van het seizoen gemaakt met mijn street RS ( België en Luxemburg). Enige minpuntje van de dag was dat mijn spiegels ineens, allebei, bij even flink gas geven, naar binnen draaiden. Dat is die dag niet meer goed gekomen en nu is Triumph ingeschakeld om, onder garantie, voor nieuwe spiegels te zorgen. Voorzover ik weet valt er niks strakker te stellen aan de spiegels. Ik ben ook niet met iets vettigs (wd40 oid) in de buurt geweest van de spiegels. Km stand op dat moment ong. 19000 km.
Dan kom je erachter hoe vaak je de spiegels gebruikt. Ff snel inhalen en dan om moeten kijken is niet echt prettig. Zijn er anderen met deze ervaring en heb je tips voor me?
Ik dacht dat VTR Jeroen ook dat probleem al eens voorhad.
 
Ja, dat is een wat bekender probleem. Op andere fora zijn er ook al meldingen van gemaakt. Join the club.
Je kunt er niets aan stellen of het 'kogelgewricht' strakker draaien. Tis wat tis.
 
Ik dacht dat VTR Jeroen ook dat probleem al eens voorhad.
Klopt, eerst de rechter, 1000 km later de linker spiegel.
Binnen 6000 km en binnen de garantietermijn laten vervangen.
Ik ben wel benieuwd, nu er geen garantie meer op mijn motor zit, wat Triumph doet als ze in de toekomst weer gaan hangen .
 
Klopt, eerst de rechter, 1000 km later de linker spiegel.
Binnen 6000 km en binnen de garantietermijn laten vervangen.
Ik ben wel benieuwd, nu er geen garantie meer op mijn motor zit, wat Triumph doet als ze in de toekomst weer gaan hangen .
bij reparaties gaat een nieuwe termijn in op hetgeen vervangen is, voor zover mij bekend.

Ik heb de 765R en dus de andere spiegels. En die bevallen mij eigenlijk erg goed qua zicht en instelbaarheid. Misschien niet het mooiste, maar ik laat het toch maar zo. Links kan ik de spiegel in zijn geheel wel eenvoudig bewegen en kan t niet strakker vastzetten, doch tijdens rijden bij hele hoge snelheden gewoon stabiel.

Qua service kan Triumph even niet bij mij stuk :P want had niet verwacht een nieuwe tank te krijgen. Waren alleen nieuwe tankpad vergeten dus die komt later, plus een schermpje erop. Wil het toch eens gaan proberen of het iets is. Zo niet dan haal ik t er wel weer af...
 
Heren,

Sinds gisteravond ben ik de gelukkige eigenaar van een Street Triple R uit 2013.

Werkelijk een heerlijk apparaat, echter heb ik drie vragen;
- De motor maakt hetzelfde ''tik''-geluid als je 'm in de tweede versnelling zet als in de eerste. Iemand enig idee hoe dit kan? Tijdens de proefrit had ik hier zover ik weet geen last van, maar gisteravond toen ik naar huis reed wel. Het gebeurt niet altijd, maar wel vrij vaak. Doe ik iets fout toevallig?
- Hoe zet ik beide knipperlichten gelijktijdig aan? Dus de gevarenlichten. Kan dit überhaupt wel? In de owners manual staat hier namelijk niks over aangegeven.
- Naar mijn weten zit de quickshifter standaard op het R-model, maar hoe kan zou ik dit moeten zien? Het omhoog schakelen ging niet heel erg soepel zonder koppeling, dus ik twijfel of deze er überhaupt op zit.

Hoor het graag en hopelijk kan ik hier snel wat foto's plaatsen! :)
 
Gefeliciteerd met je aanwinst! Op een 2013 R-model zit standaard geen quickshifter en ook gevarenlichten zitten er standaard niet op.

Bedoel je met tik geluid dat je redelijk moet trappen om hem in zijn twee te krijgen?
 
Thanks voor de snelle reactie Coenster :)!

Inderdaad, meer dan ik gewend bij vanuit mijn vorige motor. Daarbij snap ik dat het in zijn eerste versnelling zetten een klein ''tik''-geluid met zich meebrengt, maar het lijkt mij niet de bedoeling dat dit ook gebeurt als je 'm in zijn twee zet toch?
 
Ik moet hem af en toe ook redelijk in z'n twee trappen. Misschien een keer langs de dealer, als je het niet vertrouwt?
 
Laatst bewerkt:
Iemand die mij kan vertellen of ik weerstanden moet gebruiken voor Street Triple 2009 knippers?

Nieuwe knippers wil ik bestellen om dat ik een tail tidy van R&G heb besteld.
heb je nu gewone knippers? ga er dan maar van uit van wel. je kunt natuurlijk ook het knipperlichtrelais zelf vervangen door een last onafhankelijk exemplaar. dat was bij mijn Yamaha XT nog geen minuut werk (plug&play)
 
Net een gashendel van een 1050 besteld voor de throttle tube mod :), iemand hier die er al mee rond rijd?

Nope, ride by wire 😎
Maar hoor er wel veel goede dingen over. Heb hiervoor een 1050 gehad maar om nou te zeggen dat die gasreactie etc beter was dan mijn oude 675.. Heb het op de 675 nooit als vervelend ervaren iig.
 
heb je nu gewone knippers? ga er dan maar van uit van wel. je kunt natuurlijk ook het knipperlichtrelais zelf vervangen door een last onafhankelijk exemplaar. dat was bij mijn Yamaha XT nog geen minuut werk (plug&play)
ik heb voor die van Triumph en achter Rizoma en gebruik geen relais
 
bij reparaties gaat een nieuwe termijn in op hetgeen vervangen is, voor zover mij bekend.

Ik heb de 765R en dus de andere spiegels. En die bevallen mij eigenlijk erg goed qua zicht en instelbaarheid. Misschien niet het mooiste, maar ik laat het toch maar zo. Links kan ik de spiegel in zijn geheel wel eenvoudig bewegen en kan t niet strakker vastzetten, doch tijdens rijden bij hele hoge snelheden gewoon stabiel.

Qua service kan Triumph even niet bij mij stuk :P want had niet verwacht een nieuwe tank te krijgen. Waren alleen nieuwe tankpad vergeten dus die komt later, plus een schermpje erop. Wil het toch eens gaan proberen of het iets is. Zo niet dan haal ik t er wel weer af...
Mij is verteld dat wanneer een onderdeel onder garantie is vervangen, de garantie voor dit onderdeel verloopt op het moment dat de rest van de garantie ook verloopt. Spiegeltjes vervangen na 21 maanden betekent dus 3 maanden garantie op deze spiegeltjes. Daarna ben je afhankelijk van de coulance van de fabrikant. (Ik hoop dat ik deze coulance niet nodig ga hebben voor de spiegeltjes en zeker niet voor mijn motorblok (nadat er vorig jaar een klep door mijn zuiger vloog 😳).
 
Ik heb vandaag een bezoek gebracht aan onze lokale tuner om eens te praten over de mogelijkheden voor mijn 765 RS. Het grote probleem is die klotekuthoere euro 4 ECU. Deze is afgegrendeld waardoor er niet met TuneECU gewerkt kan worden. Wat ik op dit moment wil is zeker weten dat mijn motor goed loopt, ik weet 100% zeker dat hij veel te arm afgesteld staat (wederom door dat euro 4 gezeik), vooral onderin en in het middengebied. Ondanks dat hij voor mijn gevoel goed loopt wil ik niet dat hij zo arm staat dat er schade aan de kleppen etc ontstaat.
Wat ik nu ga doen is een Rapidbike Easy module plaatsen en deze op de dyno laten afstellen. Deze "fopt" het lambda signaal zodat er onderin en in het middengebied een betere A/F gecreëerd kan worden. Dit is nu een makkelijke en relatief goedkope oplossing.
Wanneer ik in het najaar of begin volgend jaar de titanium bochtenset van SC bestel en monteer gaat de Rapidbike Easy er weer af en komt er een Rapidbike EVO of PCV op. Dan laat ik de hele rambam compleet afstellen en tunen, denk dat 130 achterwiel PK's wel haalbaar is dan.
 
Ik heb vandaag een bezoek gebracht aan onze lokale tuner om eens te praten over de mogelijkheden voor mijn 765 RS. Het grote probleem is die klotekuthoere euro 4 ECU. Deze is afgegrendeld waardoor er niet met TuneECU gewerkt kan worden. Wat ik op dit moment wil is zeker weten dat mijn motor goed loopt, ik weet 100% zeker dat hij veel te arm afgesteld staat (wederom door dat euro 4 gezeik), vooral onderin en in het middengebied. Ondanks dat hij voor mijn gevoel goed loopt wil ik niet dat hij zo arm staat dat er schade aan de kleppen etc ontstaat.
Wat ik nu ga doen is een Rapidbike Easy module plaatsen en deze op de dyno laten afstellen. Deze "fopt" het lambda signaal zodat er onderin en in het middengebied een betere A/F gecreëerd kan worden. Dit is nu een makkelijke en relatief goedkope oplossing.
Wanneer ik in het najaar of begin volgend jaar de titanium bochtenset van SC bestel en monteer gaat de Rapidbike Easy er weer af en komt er een Rapidbike EVO of PCV op. Dan laat ik de hele rambam compleet afstellen en tunen, denk dat 130 achterwiel PK's wel haalbaar is dan.
Heeft de tuner de A/F nog niet gemeten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan