Triumph Street Triple topic deel 24

Voor de 765 wordt vanuit Triumph volgens mij geen comfort zadel meer gemaakt helaas.

Moet zeggen dat ik afgelopen week op vakantie meerdere ritten van 350+ km gemaakt heb en dat het me nog best mee viel qua pijn aan mijn kont met het originele zadel.
 
Mja, zoiets vreesde ik al.. -O-
Ik heb alleen een steeksleutel in die maat en die krijg ik er niet op (wellicht zit de moer net ongunstig gedraaid). Ik rij er t.z.t. wel even mee langs 'n motorgarage.

Ik zou sowieso zo min mogelijk steeksleutels gebruiken bij het sleutelen. Zorg liever voor een passende dop. Scheelt je rondgedraaide boutkoppen en open klauwen..
 
Oké thanks! Ik vind het niet bepaald lekker zitten, schuif telkens naar voren waardoor ik praktisch op m'n ballen zit:') Zijn er betere zadels te krijgen waar je dit mee hebt?
Had ik ook last van op mijn eerste Street Triple. Stomp Grips hielpen ook niet.
Op de 2e generatie schuif je minder snel naar voren, daarom noem ik het ook altijd als mensen vragen wat de voordelen zijn van een 2e generatie t.o.v. de eerste generatie Street Triple.
 
Komend weekend de startmotor vervangen van mn 2010 street. Volgens het wpb moet ik zelfs mn gasklephuis eerst verwijdere n voordat ik erbij kom. Iemand die ook weleens zelf de startmotor vervangen heeft?
 
Oké thanks! Ik vind het niet bepaald lekker zitten, schuif telkens naar voren waardoor ik praktisch op m'n ballen zit:') Zijn er betere zadels te krijgen waar je dit mee hebt?

Herkenbaar probleem. Bij mijn vorige motor (zx6r 2003) heb ik ook van alles geprobeerd, voetsteunen verlaagd/verhoogd/naar achter gebracht, speciale verhoogde clippons, zadel iets opvullen, alles om de zithouding te verbeteren. Echter kwam ik tot de conclusie dat bijna elke aanpassing geen verbetering bracht. Uiteindelijk heb ik die motor verkocht en rij ik nu ook Street. Ik herken je probleem wel, maar op mijn street heb ik er geen last van.

Schuiven voorkomen is het makkelijkst door in leer te gaan rijden. Voordeel is dat je ook geen last van wapperende kleding heb op hoge snelheden. Onder een textielbroek draag ik eigenlijk altijd een trainingsbroek. Dit zit een stuk beter dan een spijkerbroek onder textiel.

Die gel zadels zijn best wel duur. Je kan ook proberen een gebruikt zadel of je eigen zadel opnieuw te bekleden bij slipvrije zadelbekleding. Ik heb het toen ook gekocht voor mijn zx6r, maar niet gebruikt. Zou je eventueel kunnen overnemen. Het spul is best wel rekbaar en dus vrij gemakkelijk op te spannen op het zadel, je zal wel een goede niet-tang (tacker) nodig hebben

Deze heb ik nog liggen: Slipvrije zadelbekleding twee maten kopen | Louis motor & vrije tijd
 
Ik heb nog een paar zaken te koop van een Street Triple van 2011. Met foto's en wat meer detail deze keer. Laat maar weten als je interesse hebt. Verzending naar NL is 16,40 EUR inclusief tracking.

(VERKOCHT) Officiële Arrow dempers (+ uitneembare db killers + certificaat) - 300 EUR



(VERKOCHT) Motodemic single headlight conversion kit (houder teller unit + beugels koplamp, lamp zelf niet) - 150 EUR



Nieuw ongebruikte remhendel + reservoir origineel Triumph Street Triple R - 90 EUR



Achterdemper van Street Triple R (dus de verstelbare) - 90 EUR



Carbon voor spatbord en set van hielplaatjes - 90 EUR

 
Laatst bewerkt:
Na mijn valletje is mijn remhendel nu ook een beetje verbogen maar nog perfect handelbaar hoor. Maar het zit nu toch een beetje irritant. Iemand een goed voorstel. Wat is trouwens het grote verschil tussen een remhendel met en zonder dat verstelbaar wieltje

Hier bv MLM-parts: Motor Onderdelen en Accessoires de eerste van 6,50€ is dat iets? of 21.95€ verstelbaar

De voorstellen mogen ook van ali expres ofzo komen. Ik vertrek toch binnen 2 weken voor 2 weken op reis :W
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel km rijden jullie met en m7rr achterhand?

Ik heb nu 2000km ermee gereden en de band was al voor +- 50% op bij aankoop van de motor. Over twee weken wil ik er nog 4000km bij rijden waarvan de helft snelweg is.

Ik heb in het midden nog 1,5mm en richting de randen nog 2,5mm. Anders misschien toch maar alvast vervangen om zeker te zijn...?

Ik heb ook de indruk dat de Rosso 3 langer mee gaat die ik op mijn vorige fiets had, al had die lang niet zoveel koppel.
 
1,5mm ga je het niet meer redden (wettelijk minimum is 1mm overigens).

Over banden gesproken: Wauw, net terug van een eerste proefritje (escaleerde naar 99km :D) met Bridgestone S22 bandjes... Wauw wauw wauw, fantastisch. En nu was het nog betrekkelijk fris, dit weekend naar Luxemburg... :9

Voor mij geen Rosso III meer iig. Heb ze nu nog op m'n cbr zitten met redelijk wat profiel, maar dikke doei, daar gaat voor de volgende sessie de andere set S22 op!
 
Hoeveel km rijden jullie met en m7rr achterhand?

Ik heb nu 2000km ermee gereden en de band was al voor +- 50% op bij aankoop van de motor. Over twee weken wil ik er nog 4000km bij rijden waarvan de helft snelweg is.

Ik heb in het midden nog 1,5mm en richting de randen nog 2,5mm. Anders misschien toch maar alvast vervangen om zeker te zijn...?

Ik heb ook de indruk dat de Rosso 3 langer mee gaat die ik op mijn vorige fiets had, al had die lang niet zoveel koppel.

Ik zou even spieken naar de Bridgestone S22 banden :)
 
Heeft iemand in de omgeving van Haarlem/Amsterdam nog een zijstandaard liggen voor Street Triple van 2009? De mijne is afgebroken vannacht :(
Trof mijn motor vanochtend diagonaal aan in de berging, helaas ook een minuscuul deukje en lak beschadiging in de tank hierdoor. Even zien of ik dit kan bij stippen, anders op termijn de tank maar vervangen.
 
Heeft iemand in de omgeving van Haarlem/Amsterdam nog een zijstandaard liggen voor Street Triple van 2009? De mijne is afgebroken vannacht :(
Trof mijn motor vanochtend diagonaal aan in de berging, helaas ook een minuscuul deukje en lak beschadiging in de tank hierdoor. Even zien of ik dit kan bij stippen, anders op termijn de tank maar vervangen.
Damn wat zuur! Ik kan je helaas niet uit de brand helpen, sterker nog ik moet mijn zijstandaard ook nog even nakijken want die leunt ook aardig door...
 
1,5mm ga je het niet meer redden (wettelijk minimum is 1mm overigens).

Over banden gesproken: Wauw, net terug van een eerste proefritje (escaleerde naar 99km :D) met Bridgestone S22 bandjes... Wauw wauw wauw, fantastisch. En nu was het nog betrekkelijk fris, dit weekend naar Luxemburg... :9

Voor mij geen Rosso III meer iig. Heb ze nu nog op m'n cbr zitten met redelijk wat profiel, maar dikke doei, daar gaat voor de volgende sessie de andere set S22 op!
Ik ben ook heel benieuwd naar de S22's! Ik heb net 2 setjes S21's onder de Mille gehad en die hebben geen stap gemist, wat een grip. Op mijn speed had ik Conti Road Attack 2 evo en later de 3, die heb ik gisteren ook weer onder de Street gelepeld. Moet zeggen dat het direct een stuk leuker en vertrouwder rijdt dan de Michelin Pilot Road 4 die eronder zaten en het is niet eens een nieuwe set, had deze nog op zolder liggen.
 
Ik heb nog een paar zaken te koop van een Street Triple van 2011. Met foto's en wat meer detail deze keer. Laat maar weten als je interesse hebt. Verzending naar NL is 16,40 EUR inclusief tracking.

Officiële Arrow dempers (+ uitneembare db killers + certificaat) - 300 EUR



Motodemic single headlight conversion kit (houder teller unit + beugels koplamp, lamp zelf niet) - 150 EUR



Nieuw ongebruikte remhendel + reservoir origineel Triumph Street Triple R - 90 EUR



Achterdemper van Street Triple R (dus de verstelbare) - 90 EUR



Carbon voor spatbord en set van hielplaatjes - 90 EUR



Hans2183 , ik mag je blijkbaar geen privé bericht sturen?

Maar denk je dat het spatbord ook op een street triple van 2015 zou passen?

Mvg
 
Komend weekend de startmotor vervangen van mn 2010 street. Volgens het wpb moet ik zelfs mn gasklephuis eerst verwijdere n voordat ik erbij kom. Iemand die ook weleens zelf de startmotor vervangen heeft?

Startmotor zelf niet zozeer maar dat is maar twee schroeven en klaar is kees. Het gashuis weghalen is ff pielen, om de drie klemmen los te halen heb je een ielig inbus sleuteltje nodig met een lange steel of hele kleine vingertjes. Voor de rest niet zo spannend.
 
Heeft iemand in de omgeving van Haarlem/Amsterdam nog een zijstandaard liggen voor Street Triple van 2009? De mijne is afgebroken vannacht :(
Trof mijn motor vanochtend diagonaal aan in de berging, helaas ook een minuscuul deukje en lak beschadiging in de tank hierdoor. Even zien of ik dit kan bij stippen, anders op termijn de tank maar vervangen.

Ai, dat is niet best:N ik zal m er ook maar is afhalen, mijn motor staat ook vrij schuin op z’n standaard een 2008 model.
 
Ai, dat is niet best:N ik zal m er ook maar is afhalen, mijn motor staat ook vrij schuin op z’n standaard een 2008 model.
Bij mijn motor was daar niets van te merken, tot vanochtend. Nota bene gisteravond tot laat op pad geweest, motor rond 23 uur geparkeerd. 8 uur later motor op z'n kant :/
Vanaf nu ga ik in elk geval m'n dure bikelift netjes elke keer gebruiken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan